Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685949 kertaa)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #90 : 17.08.07 - klo:11:23 »
^ Kyllä voit :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #91 : 17.08.07 - klo:21:38 »
Kiitos taas! Kiva kun sulta saa aina vastauset  :).

Tuli tänään tosi ristiriitaista kommenttia hiusväristä. Osa sanoi, että ihan tosi hyvän näköinen ja osa että vähän vaaleempi tai sitten ihan koko tumma ois kivempi. Jätin imittäin tonne väliin vaalempia osioita värjäämättä. On tämä vaikeeata!

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #92 : 18.08.07 - klo:21:29 »
Laitoin värinpoiston,eikä tukka vaalentunut tarpeeksi.Joissain kohdissa on vaaleanoranssia ja loppu hiuksista on tummanruskeaa tai ruskeaa.. :'(
Mä en kyllä kehtaa liikkua missään ennenkuin tukka on ennallaan >:(
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 21.08.07 - klo:02:02 »
Mulla taitaa olla värikriisi. :-\ Tää on nyt sitten tämmöinen vuodatus, johon ei varmaan voi sanoa mitän järkevää. Kunhan avaudun. ;D

Mun oma väri on sellainen vaaleahko, ihan kiva. Se on kai 7-8-tasoa. Sisko väittää kullanvaaleaksi. Olin pitkään sitä mieltä, etten tahdo värjätä hiuksia ollenkaan, mutta koska olen aina ihaillut ruskeita hiuksia, sorruin lopulta. Nyt tää nelosasteinen tukka tuntuu kuitenkin liian tummalta, vaikka kaunis onkin ja ihmiset kehuu. Jotenkin vaan tää on jo liian tumma ruskea, menee jo melkein mustanruskean puolelle ainakin joissain valaistuksissa.  Lisäksi törkeä juurikasvu tulee jo kahdessa viikossa, kun tää on niin paljon omaa väriä tummempi.

Nyt en vaan tiedä yhtään, mitä haluaisin. Vaaleus ei ole jotenkin koskaan ollut ihan mua, ja nyt oma väri tuntuu tosi tylsältä. Tumma tuntuu omemmalta, mutta haluaisin selkeästi ruskean tukan. Se ei siis saisi olla liian vaalea, mutta ei missään nimessä liian tummakaan. On vaan niin vaikea arvioida, millä värillä sellainen tulisi. Olisikohan kutosaste sopiva? Tuntuu vaan oudolta, kun sen asteisten värien nimi on tummanvaalea tai vaaleanruskea...

Vaalennuspesua voisin kokeilla, koska värinpoistoa en halua laittaa pitkään tukkaan. Hirvittää ajatus siitä, miten hitaasti tää uusiutuisi. Sain sellaisen käsityksen, että vaalennuspesu(i)lla voisi saada tukkaa vaalenemaan sen kaksi astetta.

Sitten taas toisaalta mielessä välkkyy sekin vaihtoehto, että palaisi vaan omaan väriin, jolloin ei tarttisi jaksaa värjäystä. Siihen vaadittaisiin sitten varmaan ihan värinpoisto + värjäys "omalla värillä" (jos tietäisi, mikä se tarkalleen on...).

Ehkä pitää rauhassa miettiä, ennen kuin tekee mitään ratkaisua. Kyllä tätä rumaa juurikasvua nyt vielä hetken jaksaa katsella. Yhdet häät on tällä viikolla, mutta kai sielläkin hätätilassa voi olla tämmösellä tukalla.

Pohdiskelin, että ehkä fiksuinta olisi ensin yrittää päästä 5-6-tasolle ja katsoa, miellyttääkö se. Olisi nimittäin aika kettumaista, jos menisi rasittamaan hiuksia värinpoistolla ja värjäisi vaaleaksi ja toteaisi, ettei todellakaan halua omaa väriä takaisin...
« Viimeksi muokattu: 21.08.07 - klo:02:09 kirjoittanut Margot »

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #94 : 21.08.07 - klo:18:01 »
Ehdin olla pari kuukautta puoliksi musta ja puoliksi punainen. Mun tukka on niin kehnossa kunnossa että ton punasen ylläpito käy jo hermoille. Eli ongelma on siinä etten voi laitella tarpeeksi usein tehohoitoja ym kun pesuissa punainen haalistuu ja tukka näyttää yhtä kakalta jos tehohoidottaa vain silloin tällöin ja jos tehohoidottaisin useimmin menisin vararikkoon ylläpitäessäni punaista... Pohdinkin tässä josko värjäsin mustaksi suurimman osan letistä ja jättäisin eteen isomman punaisen osion. Ton mustan ylläpito olisi varmaan helpompaa kuin punaisen ja tota edessä olevaa punaosioo jaksaisi/olisi varaa värjäillä useamminkin kuin nykyistä puolen pään punaista. Mitäs tekisin? Kuuloistasko tuo päävärinä musta ja pikkuosa punaista hyvältä? Vai kestääkö tuo musta sen paremmin kun punanenkaan... Apuja päätökseen kaivataan :)

Jos päädyn värjää suurimman osan mustaksi niin kandeisko terve juuri värjätä mustalla kestovärillä ja kuluneet pituudet kevytvärillä vai miten? Löytyy kaapista  valmiiksi muuten mustaa kestoa, kevyttä ja sävytettä että minkäslaisen yhistelmän valkkaan?

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 22.08.07 - klo:20:19 »
Mulla ei ole varsinaista "värikriisiä", mutta olen jo jonkun aikaa ajatellut vaihtavani väriä - siis vaaleampaan suuntaan! Syynä on se, että olen ollut vuodesta 1991 asti tummahko, oma värinihän on sellainen maantien ruskea. Lisäksi tummat hiukset saavat minut näyttämään melko usein väsyneeltä.

Nyt vaan hirvittää, että menenkö tuhomaan tukkani tässä operaatiossa tyystin? Haluaisin värin olevan viileän ruskea, lisäksi joitain raitoja, ilman punaisuutta. Mitenköhän muutos onnistuisi? Värinpoisto kun on mielettömän rankka operaatio.

Hakemani sävy olisi jota kuinkin samanlainen kuin tässä kuvassa:

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 22.08.07 - klo:20:28 »
Ehdin olla pari kuukautta puoliksi musta ja puoliksi punainen. Mun tukka on niin kehnossa kunnossa että ton punasen ylläpito käy jo hermoille. Eli ongelma on siinä etten voi laitella tarpeeksi usein tehohoitoja ym kun pesuissa punainen haalistuu ja tukka näyttää yhtä kakalta jos tehohoidottaa vain silloin tällöin ja jos tehohoidottaisin useimmin menisin vararikkoon ylläpitäessäni punaista... Pohdinkin tässä josko värjäsin mustaksi suurimman osan letistä ja jättäisin eteen isomman punaisen osion. Ton mustan ylläpito olisi varmaan helpompaa kuin punaisen ja tota edessä olevaa punaosioo jaksaisi/olisi varaa värjäillä useamminkin kuin nykyistä puolen pään punaista. Mitäs tekisin? Kuuloistasko tuo päävärinä musta ja pikkuosa punaista hyvältä? Vai kestääkö tuo musta sen paremmin kun punanenkaan... Apuja päätökseen kaivataan :)

Punainen väri on paras, älä värjää mustaksi! :D Sekoita aina tehohoitoihin punaista suoraväriä. Hiukset saavat samalla hoitoa ja väriä. Ehdoton punaisten hiusten pelastus! Itse olen käyttänyt pinkin ylläpidossa suhdetta 1/4 suoraväriä ja 3/4 tehistä. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 22.08.07 - klo:20:38 »
Nyt vaan hirvittää, että menenkö tuhomaan tukkani tässä operaatiossa tyystin? Haluaisin värin olevan viileän ruskea, lisäksi joitain raitoja, ilman punaisuutta. Mitenköhän muutos onnistuisi? Värinpoisto kun on mielettömän rankka operaatio.

Järkevät vaihtoehdot:
- Viileää tiheää raitaa jolla saa yleisilmettä vaaleammaksi tappamatta tukkaa, hopeapigmenttituotteet estämään keltaisuutta. Lisää raitoja vaikka joka kuukausi.
- Värinpoisto ja viileenvaalee elumen päälle.

ei värinpoisto tai pari tukkaa tapa kunhan hoitaa kunnolla
this too shall pass.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 22.08.07 - klo:20:56 »
Margotille, suosittelisin kampaajalle menoa. Saisit vihdoinkin sen oikeansävyisen ruskean ja kampaaja voisi tehdä kevyen vaalennuspesun alle.

Mannalle suosittelisin sitä raidoilla vaalentamista myös. Hiuksesi ovat kuvien perusteella kuitenkin aika tummat ja jos koko tukkaan laittaa värinpoiston, saattaa lopputulos olla aika punaoranssi ja siitä on vaikea sitten suunnata noinkin beigenviileään lopputulokseen, mikä esimerkki kuvassasi on.

Eli raitoja paljon, joita voi sitten taittaa viileään. Raitoja voi sitten lisätä pikkuhiljaa ja alkaa värjätä tyvikasvua vaaleammalla. Tummaa saa jäädäkin sekaan antamaan syvyyttä.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 23.08.07 - klo:00:12 »
Miksei tämä värikriisi ikuna lopu? Haluaisin värjätä tukkaani tummemmaksi nyt kun kuumimmat kelit alkaa olla takana päin, mutta en nyt sitten uskallakaan. Pelkään että mulla alkaa kaduttaa, enkä saa sitten tämän värisiä enää aikoihin takaisin. Vaihtoehtona voisi olla parin asteen tummennos ja jättäsin tästä väristä reilusti raitoja, mutta tiedän ettei mun taidot riitä raitojen tekoon ja ylläpitoon eikä rahat kampaajalla värjäämiseen, joten ei sekään vaihtoehto ole passeli  :-\ Yksivärisenä tykkäisin joko tästä tai reilusti tummemmasta ruskeasta, joten pitäisi vetää kerralla tummaksi jotta tykkäisin siitä ja silloin onkin jo todelliset kriisin ainekset koossa  ;D

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #100 : 23.08.07 - klo:00:33 »
Mannan pohdinnassa komppailen Amiloa. Uskoisin vaaleampien raitojen sopivan juuri jetsulleen, koko hiusten vaalentaminen helposti saattaa olla liian vaalea sinulle sitten - tuo tumma kun sopii sinulle varsin hyvin!

Luna: Miten olisi vaahtoväri ensiksi? Lähtee muutamassa pesussa pois ja näin ollen ei ole mitään menetettävää. :)
Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 23.08.07 - klo:08:38 »
Kiitos deko, Amilo ja Merial kommenteistanne. Marssin kuvan kanssa syksyn aikana konsultoimaan kampaajaa. Hirvittää vaan minkälaiseen pyöritykseen joudun raitojen juurikasvun kanssa...
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Lilja

• Vieras
« Vastaus #102 : 23.08.07 - klo:10:52 »
Mitäs tekisin? Kuuloistasko tuo päävärinä musta ja pikkuosa punaista hyvältä? Vai kestääkö tuo musta sen paremmin kun punanenkaan...

Punainen väri on paras, älä värjää mustaksi! :D

Musta väri on paras, ihan turha kikkailla punaisen kanssa. ;D

No ei, lähinnä ajattelin mainita Miialle, että musta väri on lienee hieman helpompi ylläpitää tummana kuin punainen kirkkaana punaisena. Jos tosin haluat, että musta pysyy koko ajan täysin (sini)mustana ja syvänä, on kait melko sama, kumpaan väriin päädyt. Luonnollinen musta on tietysti(?) helpompi väri kuin luonnottoman kirkas punainen. Mä olen suorastaan nero mun päättelyissä. :D

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 23.08.07 - klo:11:54 »
Margotille, suosittelisin kampaajalle menoa. Saisit vihdoinkin sen oikeansävyisen ruskean ja kampaaja voisi tehdä kevyen vaalennuspesun alle.

Toki menisin kampaajalle, jos olisi varaa. Vuoden päästä en toivottavasti ole enää opiskelija, mutta siihen asti pitäisi jaksaa itse kikkailla. :-\

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 23.08.07 - klo:20:17 »
^Pelkään vain että olet kohta kuluttanut noihin kokeiluihin sen yhden kampaamokerran hinnan :) Ymmärrän kyllä että kampaamojen hinnat ovat kovia opiskelijalle. Toivottavasti löydät vielä sen unelma sävyn :)