Mulla taitaa olla värikriisi.

Tää on nyt sitten tämmöinen vuodatus, johon ei varmaan voi sanoa mitän järkevää. Kunhan avaudun.

Mun oma väri on sellainen vaaleahko, ihan kiva. Se on kai 7-8-tasoa. Sisko väittää kullanvaaleaksi. Olin pitkään sitä mieltä, etten tahdo värjätä hiuksia ollenkaan, mutta koska olen aina ihaillut ruskeita hiuksia, sorruin lopulta. Nyt tää nelosasteinen tukka tuntuu kuitenkin liian tummalta, vaikka kaunis onkin ja ihmiset kehuu. Jotenkin vaan tää on jo liian tumma ruskea, menee jo melkein mustanruskean puolelle ainakin joissain valaistuksissa. Lisäksi törkeä juurikasvu tulee jo kahdessa viikossa, kun tää on niin paljon omaa väriä tummempi.
Nyt en vaan tiedä yhtään, mitä haluaisin. Vaaleus ei ole jotenkin koskaan ollut ihan mua, ja nyt oma väri tuntuu tosi tylsältä. Tumma tuntuu omemmalta, mutta haluaisin selkeästi ruskean tukan. Se ei siis saisi olla liian vaalea, mutta ei missään nimessä liian tummakaan. On vaan niin vaikea arvioida, millä värillä sellainen tulisi. Olisikohan kutosaste sopiva? Tuntuu vaan oudolta, kun sen asteisten värien nimi on tummanvaalea tai vaaleanruskea...
Vaalennuspesua voisin kokeilla, koska värinpoistoa en halua laittaa pitkään tukkaan. Hirvittää ajatus siitä, miten hitaasti tää uusiutuisi. Sain sellaisen käsityksen, että vaalennuspesu(i)lla voisi saada tukkaa vaalenemaan sen kaksi astetta.
Sitten taas toisaalta mielessä välkkyy sekin vaihtoehto, että palaisi vaan omaan väriin, jolloin ei tarttisi jaksaa värjäystä. Siihen vaadittaisiin sitten varmaan ihan värinpoisto + värjäys "omalla värillä" (jos tietäisi, mikä se tarkalleen on...).
Ehkä pitää rauhassa miettiä, ennen kuin tekee mitään ratkaisua. Kyllä tätä rumaa juurikasvua nyt vielä hetken jaksaa katsella. Yhdet häät on tällä viikolla, mutta kai sielläkin hätätilassa voi olla tämmösellä tukalla.
Pohdiskelin, että ehkä fiksuinta olisi ensin yrittää päästä 5-6-tasolle ja katsoa, miellyttääkö se. Olisi nimittäin aika kettumaista, jos menisi rasittamaan hiuksia värinpoistolla ja värjäisi vaaleaksi ja toteaisi, ettei todellakaan halua omaa väriä takaisin...