Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687560 kertaa)

lumimansikka

• Vieras
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #900 : 05.07.11 - klo:14:49 »
Samaa mieltä kuin Belle, eli 6.6-sävyt ovat pahimpia punaisten vaatteiden lisäksi couperoottiselle iholle.

Tätä mieltä mä olen aina ollut. Ainakin täällä mun omassa naamassa ja ihossa korostuu epätoivottu pinkkisyys, mikäli hiusten väri taittaa liikaa kylmään punaiseen.

Muuten pisamaiselle sopii sen väriset hiuset kuin mitä pisamat ovat.

Tuota en ole koskaan oikein miettinytkään. Enkä oikein edes tutkinut, minkäsävyisiä pisamat itsellä ovat. Jokatapauksessa niitä on paljon, otsassa, nenässä ja poskissa, sekä käsivarsissa. Olen potenut pisamien vuoksi myös jos jonkinmoista värikriisiä, kun en kuitenkaan täysin luonnon punapääkään ole. Oma hiusten väri ei ole selkeästi lämmin eikä kylmä (eikä tumma eikä vaalea), silmien väri (tummanvihertävän rusehtava sekaväri) on enemmänkin lämmin ja iho vaaleanpunertava. Jotenkin mun hiusten ja ihon värit kävis paremmin järkeen, jos silmät ois siniset. Mutku ei. Kovin kylmät tai kovin lämpivät värit eivät tunnu mulle sopivan, vaan ne aina riitelevät joko silmien, hiusten tai ihon kanssa. Varsinkin kun en ole enää ihan teini.

Pitääpä paneutua tuohon Miollan teoriaan...
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:08:47 kirjoittanut lumimansikka »

Kunis

• Vieras
« Vastaus #901 : 05.07.11 - klo:18:27 »
Olen miettinyt kulmakarvojen keventämistä värjäämällä ja nyppimällä, mutta itseni tuntien tiedän, etten jaksa ylläpitää sellaisia fiksusti. Eli ehkä itken turhasta kun on kyse osaksi omasta laiskuudesta/mukavuudenhalusta. Viihdyn kyllä omassa tummassani, mutta voi olla etten vieläkään ole hoksannut että minkä sävyisissä. Hauskaa miten ei itse tässäkään suhteessa mahdu omiin ulkonäköperityyppeihin.

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #902 : 18.07.11 - klo:19:14 »
Mulla oli pitkään värjätty  punertavan ruskea (elea konjakki) tukka, jonka joitakin kuukausia sain vaalennettua. En kuitenkaan tykkää itelläni näin vaaleasta "vetyperoksidi" lookista ja ajattelin et joku lämmin sävy olisi kiva. Vetäsin koemielessä alahiuksistoon syossin caramel blonde (oisko ollu koodi 8-7) niin nämä on nyt vihertävät/harmahtavat!! Onneksi on tuolla alla piilossa... millä ihmeellä saan tähän lämmintä sävyä? Jos sais jotain merkkejä, helpottais kummasti  :) se konjakki väri oli kiva mut nyt en halua niin tummaa... joku kehui kc color maskia, saisikohan sillä apua? esim sävy caramel/mandarin)?
Vai millä muulla tavalla saisin näistä tuon harmaan/vihreän pois ja tilalle joku ihana vaalea(nruskea) lämmin väri?

Apua, mitä teen???  ::)

edit. mä nyt tilasin tuota color maskia sävyt caramel, honey ja mandarin, eiköhän niillä saa jotain muutosta harmaaseen (joka nyt yhden pesun jälkeen on jo huomattavasti parempi ja siedettävämpi) ja muutettua väriä lämpöisemmäksi. Villikiharan nettisivuilla oli seuraavanlaisia ohjeita:
Caramel + Honey 1:1  = Kinuski
Honey + Mandarin 1:1 = Mangosobetti

Jos noista jompikumpi sekoitus toimisi :)

« Viimeksi muokattu: 19.07.11 - klo:21:54 kirjoittanut Nihnaana »

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #903 : 19.07.11 - klo:11:58 »
Päätinkin nyt etten välttämättä halua hiuksistani kuin n. asteen vaalemmat. Punaruskeasta pitäisi päästä tähän.

Ehdotuksia sen suhteen miten kannattaisi edetä? Mun hiukset on tällä hetkellä noin 6-asteiset haalistuneen punaruskeat. Auttaisko se jos tähän päälle alkaisi lätkimään tuhkaisia kevytvärejä?

Oon vähän yllättynyt, kuinka oma hiusväri on tummunut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ovat kohta ennemminkin vaaleanruskeat kuin tummanvaaleat. Tuntuu myös, että ihoni väri ei kestä enää yhtään niin lämpimiä värejä kuin aikaisemmin. Oranssisuus ja kuparisuus on tätä nykyä tosi kamalan näköistä, eritoten silmien lähellä. Hiusvärissä pitää olla hitunen kultaa, mutta se ei kuitenkaan saisi mennä liian kellertäväksi tai efekti on sama kuin kuparisissa hiusväreissä.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #904 : 19.07.11 - klo:21:46 »
Mitä saa jos mun 8.34/ 9.43-väriseen päähän laittaa liilaa tai sinistä (helmiäistä tai tuhkaista) taittoa? En osaa yhtään hahmottaa mitä siitä tulis. En edes tiedä mitä haen, tykkään vaan niin paljon hiusten värjäilystä, että en osaa pitää sormiani poissa hiusväripurkista :D Jos laitan suoraväri-liilaa tai suorastaan harmaata, mitä siitä tulisi?

Eli mitä pientä kivaa tähän päähän keksisi?:

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #905 : 22.07.11 - klo:22:10 »
^
oranssi + sininen = puhdas ruskea
oranssi + violetti = punertava ruskea

tummuudesta ja taiton voimakkuudesta riippuen joko ruskea tai beige.

violetti neutralisoi keltaista
sininen neutralisoi oranssia eli sekä punaista että keltaista

Jos haluat testailla niin kokeile elintarvikeväreillä / karkkiväreillä suortuvaa, niitä saa sekä apteekista että marketista. Jauhe on riittoisampaa (apteekki) eikä mitenkään kallista. Kestää melko hyvin, kannattaa tehdä testisuortuva jonnekin niskan seutuville eikä otsatukkaan ;)

Päätinkin nyt etten välttämättä halua hiuksistani kuin n. asteen vaalemmat. Punaruskeasta pitäisi päästä tähän.
...
Ehdotuksia sen suhteen miten kannattaisi edetä? Mun hiukset on tällä hetkellä noin 6-asteiset haalistuneen punaruskeat. Auttaisko se jos tähän päälle alkaisi lätkimään tuhkaisia kevytvärejä?

Punaista pitäisi saada taitettua tuhkaisella värillä, värin tummuusaste saisi varmaan olla jotain kasia ettei tummenna pohjaa liikaa. Tuo lopputulosmallisi on periaatteessa kultainen 6-ruskea, mutta jos kutosella värjäät värjätyn kutosen päälle niin lopputulos on varmasti musta. Kannattaa harkita sävytteitä/suoravärejä värintaittoon, ne eivät pahemmin tummenna.
this too shall pass.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #906 : 22.07.11 - klo:23:22 »
Kiitos deko  :)! Kasiasteisista taitaa löytyäkin jo paremmin tuhkavärejä. Katselin kaupassa seiska-asteisia ja niistä en pikapläräyksellä löytänyt kuin yhden tuhkavärin ja sekin taisi olla kultatuhka. Mikä olisi hyvä tuhkainen suoraväri?

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #907 : 23.07.11 - klo:00:38 »
^ kokeile ensin suoravärillä. Siniviolettia suoraväriä hoiotiksen sekaan. Saattaa riittää ihan yksistään värintaittoon. Tai karkkivärillä. Apteekkikeikka, sinistä ja punaista elintarvikeväriä tuubit ja sitä hoitiksen sekaan. Reilusti sinistä, sekaan hippu punaista. Tavoite sinisenvioletti. EHS valkopullohoitikseen tai vastaavaan tosikevyeen, sekota jauhe pikkutilkkaan vettä (alle teelusikka) ja hoitis sitten sekaan. Ainakin puolen tunnin vaikutusaika, saa toistaa vaikka seuraavana päivänä.

Tällaisen värisetin jälkeen ei ole huono idea huuhtelutn yhteydessä käyttää etikkavettä (ruokalusikka tuopilliseen) vipana huuhteluna, haju häipyy nopeasti ja hapan sulkee hiuksen hyvin.
this too shall pass.

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #908 : 23.07.11 - klo:23:25 »
^ Kiitosta jälleen kerran  :). Elintarvikeväriä siis ostamaan. Mun tukka syö väriäainetta niin paljon, että tulisi kalliiksi turvautua kampaamon suoraväreihin.

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #909 : 28.07.11 - klo:09:53 »
Minua himottaisi nyt mustat hiukset, eiiiii... Nyt kun hiukseni alkavat olla jo pitkät, niin en voi olla miettimättä että miten ihana olisikaan musta pitkä tukka. Oi voi.
Tässä on kuitenkin kevään ja kesän aikana tehty taas ihan hirveä homma punaisesta omaan tuhkaiseen maantieväriin. Ja tiedän että mustassa en kauaa viihtyisi sitten kuitenkaan, jo senkin takia ettei musta ole koskaan pysynyt mustana kovin pitkään. Mun on pysyttävä erossa kaupan värihyllyistä eikä varsinkaan pitäisi katsella niitä mustia pitkiä hiuksia! Argh.

muru

• Vieras
« Vastaus #910 : 28.07.11 - klo:18:50 »
^ Mulla on aina ihan sama juttu, aina kun on vaivalla päästy johonkin väriin niin musta/ihan tumma tukka alkaa taas houkuttaa... Joku siinä mustassa pitkässä tukassa vaan viehättää. Terveisin juuri aivan tummantummanruskeaksi päänsä värjännyt... :D Just keväällä vaalentelin sitä kun halusin vaaleanruskean. Ei käyny.

Poissa nuunuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #911 : 01.08.11 - klo:16:07 »
Olin kirjoittamassa stooria hiusmallikriiseilyyn mutta tajusin tämä kriisin koskevan enemmän kyllä hiusväriä! Pari viime kampaajakertaa olemme vaalentaneet kuontaloani voimakkaasti runsailla raidoituksilla, ja koko kesän olenkin nauttinut tällaisesta lapaluiden väliin ulottuvasta hippitukasta, oikein kiva kesätukka. Mutta tottakai kun kuukausi kääntyi elokuuksi, iski tämä jokavuotinen tummatukkaisuushimotus. Tämä kriisi iskee siis poikkeuksetta aina viimeistään syksyllä, kun tekee mieli verhoutua tummaan ja koittaa olla mahdollisimman erottumaton syksyn synkkyydessä. Kampaajani on varmaan todella tyytyväinen kun ilmoitan vaalennusprojektin loppuneen ja haluavani tummaa taas. Argh.

Toki tässä on myös vähän hiusmallikriisiäkin, mutta eniten nyt tätä väriä. En yhtään auta itseäni kun selailen vanhoja kuviani tummilla hiuksilla ja tasaotsiksella :D Ikuinen oravanpyörä tämä hiuskriiseily.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #912 : 08.08.11 - klo:14:44 »
Minulla on tukkaidentiteettikriisi. ::) Haluan pysyä punapäänä, mutta en tiedä minkä sävyisenä. Tällä hetkellä päässä on vaalea kupari, jota rakastan värinä ja koska tukka näyttää luonnolliselta ja terveeltä. Mutta tuntuu ettei se sovi naamani väreihin niin hyvin kuin punainen, vaan korostaa naaman punaisuutta. Ja se on luonnollinen, tuntuu ettei välttämättä korosta persoonaani niin hyvin.
Kertokaapas mielipiteenne, mikä sopii ihooni/naamaani parhaiten ja onko muita ideoita? Laitan kuvat linkkeinä koska eivät suostu tulemaan tähän pieninä...(Voisiko joku kertoa miksi Photobucketin kuvat eivät näy täällä muokattuina vaan alkuperäisinä??? >:( Muokkasin kuvat niin että vain pääni näkyy, näistä linkeistä tulee ainakin itselläni koko alkuperäinen kuva. Ei voi mitään mutta ärsyttää..)

Nykyinen väri:
http://i266.photobucket.com/albums/ii247/_Nidu_/DSC03933.jpg

Ulkona:
http://i266.photobucket.com/albums/ii247/_Nidu_/285468_2071842249138_1637350536_2035465_1474792_n.jpg

Edellinen hiusväri:
http://i266.photobucket.com/albums/ii247/_Nidu_/242317_1917688615771_1048657573_32224780_473916_o.jpg

Elumen (oli vielä luonnottomamman kirkas luonnonvalossa. Ihoni on kalpeampi kun tuossa sisävalossa):
http://i266.photobucket.com/albums/ii247/_Nidu_/DSC01249.jpg

Edit: Okei, hyvä sitten, kiitos sinimusta :)
« Viimeksi muokattu: 08.08.11 - klo:16:04 kirjoittanut Tintu »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #913 : 08.08.11 - klo:15:48 »
^Itsellä näkyy vain pää noissa kuvissa  :) Kyllä ne muokkautuu, joskus menee vaan aikaa.

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #914 : 08.08.11 - klo:16:23 »
Vaikea sanoa, Tintu. Minusta nuo kaikki värit näyttävät sulla tosi kivoilta. Vertailemaan pystyisi kunnolla vain jos kuvien valaistukset olisivat samanlaiset.. Jos pakko olisi valita, ehkä nuo kaksi jälkimmäistä vetäisivät pisimmän korren :)