Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 687655 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #915 : 08.08.11 - klo:16:56 »
Olen tottunut ajattelemaan Tintun tuossa toka-alimmassa. Ehkä myös siksi, että se jotenkin näyttää raikkaimmalta.
Itse ahdistuin oranssikokeiluihin juurikin siksi, että kasvot eivät saaneet mitään kontrastia ja näyttivät saman keltaisilta, kuin tukkakin. On tietysti vaikea ottaa kantaa sinun nassuusi kun en tiedä myöskään, että ovatko kaikki vai vain jotkit kuvat sinusta olleet meikattuja. Kuitenkin, vaikka meikillä saisi kaikenlaiset tukat sopimaan hyvin, on mielestäni iso merkitys sillä, kuinka näkee aamulla ja suihkun jälkeen omat meikittömät kasvonsa ja kuinka niissä viihtyy.

Tahdotko pitää hiuksesi yksivärisinä? En ehdota raitoja, mutta oletko miettinyt vaikka jotain niska-alushiusten sävyttämistä eritavalla, josko kasvot saisivat siitä lisää kontrastia? En kuitenkaan tarvitsisi luopua söpöstä kuparista.
« Viimeksi muokattu: 08.08.11 - klo:18:00 kirjoittanut Kaarne »

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #916 : 08.08.11 - klo:17:09 »
Tintulle munkin mielestä sopii parhaiten tuo tummanpunainen! :) Sulla on niin hirmu kauniit kasvot, että ne ei oikein pääse oikeuksiinsa liian räikeän väristen hiusten seasta. Ymmärrän tosin ahdistuksen, nuo kaikki värit kyllä pukevat sinua, joten valinta tuskin on helppo. ;D

Poissa Batsy

• Haiven
  • *
« Vastaus #917 : 08.08.11 - klo:17:56 »
Mina kannatan kylla kuparia!

Kirkkaanpunainen on kuitenkin tosi yleinen ja keinotekoinen savy, se ei vaadi kantajaltaan oikein mitaan. Tuossa kuparisessa korostuu enemman luontainen kauneutesi ja se tukee muita kasvojesi savyja.

Combona kuparinen tukka, jannan ruskeat silmat ja kalpea pisamainen iho on aika awesome. Tulee jotenkin mieleen Australia's nex top modelin Alice Burdeu

Kunis

• Vieras
« Vastaus #918 : 08.08.11 - klo:18:04 »
Oho joo, mun piti kirjoittaa, etten tykkää kirkkaanpunaisista hiuksista. Kuitenkin tuollaiset sävyt pukevat joitain niin kivasti. Omien pisamieni vuoksi lähdin itselleni kokeilemaan oransseja, ja hoksasin pian, etteivät yhdet pigmenttipilkut määritä minua niin paljoa, että homma olisi vaivan arvoista. Kasvoissa on kuitenkin muutakin kuin ne pisamat.
En siis ole Tintun söpöä kuparia vastaan, onhan se tosi kiva. Ehkä siinäkin voisi kokeilla reilummin eri sävyjä, kun se kuitenkin miellyttää. Kriisit on aina niin ...kriisisiä :<

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #919 : 08.08.11 - klo:19:07 »
Minusta nuo punaiset vaan sopivat paremmin. Tuo tummanpunainen sopii harvinaisen hyvin, yleensä se ei sovi oikein kenellekään (tai todella harvalle) kun siitä tulee niin helposti homssuinen pubiruusu-vaikutelma. Sun kasvot näyttävät silti todella raikkailta. Tuo on ihan totta mitä Batsy sanoi, kupari on kyllä tietyllä tavalla mielenkiintoisempi. Vaikea valinta... Mutta tuo vikan kuvan otsatukka on minusta hirmu söpö!
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #920 : 08.08.11 - klo:19:27 »
Kiitoksia tytöt! Tämä on niin vaikeaa... ::) Kauhealla vaivalla saatu tuo puhdas kupari, mutta olen kyllä samaa mieltä että tummanpunainen sopii ehkä parhaiten. Tämä kupari on niin kaunis, ja pisamien värinen, mutta jokin siinä oman naaman lähellä tökkii. Tunkkainen on ehkä se oikea sana, kasvot eivät saa sitä kontrastia minkä Kaarnekin huomasi.
Haluaisin pitää tukan yksivärisenä, sillä plärään suoraväreillä ja ne värit sotkeentuvat kastuessa herkästi. Ja muutenkin, pidän itselläni eniten yksivärisestä.

Kai se on laitettava tummanpunainen takaisin :D On se kumma kun on pakko lähteä parhaaksi todetusta.

Edit: Ai niin, ja siis tuohon meikkiasiaan että joka kuvassa on vain ripsiväri ja hiukan peiteainetta. Ei mitään ihon sävyä muuttavaa.

Poissa annah0j

• HAIRahtanut
  • Mikä on lailallinen ja sanoo mulmul?
« Vastaus #921 : 08.08.11 - klo:21:05 »
Mulla on ollut pidemmän aikaa jo hiuskriisi.

Omistan luonnostani ehkä 9-asteisen vaalean tukan ja olen sitä aina vaalentanut 10-asteiseksi. Vuosi sitten mun hiukset oli tosi hyvässä kunnossa ja ihanan väriset, semmoiset puhtaan vaaleat (ei tuhkaiset, eikä keltaiset).
Kävin joulukuussa Thaimaassa parin viikon verran ja siellä mun hiukset kärsi kloorivedestä ja auringonvalosta niin, että ne oli sen reissun jälkeen aivan vihreänharmaat. Kävin parturissa laittamassa vähän raitoja ja ostin jotain lämminsävyistä hoitoainetta. Hoitoaine auttoi hyvin ja hiuksista tuli lämpimät, mutta sitten päätin yrittää värjätä ne vaaleanruskeiksi.

Ensimmäisestä väristä tuli jostain syystä aivan kirkkaan oranssi, vaikka purkin mukaan väri oli hieman kastanjanruskea ja vaaleahko. Siihen päälle yritin sit vetää tuhkaisan vaaleanruskean mikä vetikin mun tukan 5-asteiseksi, todella tummaksi.

Nyt olen käynyt parturissa sitä vaalentamassa, mutta ongelmana on se, että se on nyt samaan aikaan keltainen ja harmaa. En ymmärrä mistä saan näin tunkkasen sävyn ja miten tämän voisi saada puhtaan vaaleaksi? Lisäksi tukan kunto on niin kamala että itkettää.

Miten onnistuisin kirkastamaan hiusten sävyä ilman, että hius vahingoittuisi? Parturi ei siinä ilmeisesti onnistu ainakaan viime reissun perusteella...

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #922 : 09.08.11 - klo:02:27 »
Olen samaa mieltä useamman kirjoittajan kanssa siitä, että tummanpunainen sopii Tintulle paremmin kuin kuvissa oleva kupari. Toisaalta olen sitä mieltä, että vaaleampi ja luonnollisempi kuparin sävy mallia Batsyn kuva voisi olla vielä kokeilemisen arvoinen ennen kuin täysin luovuttaa kuparin suhteen. Harvalla ihmisellä kuitenkaan on niin kirkas kupari kuin mitä Pure Paprika 7.40 ja hennat tekevät, että mielestäni on tavallaan ihan sama onko sävy tummanpunainen vai kirkkaan kuparinen - yhtä luonnottomilta ne näyttävät. Luonnottomuuden ei tarvi sitten tarkoittaa mitään huonoa, kunhan näin vain totean.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #923 : 09.08.11 - klo:07:23 »
^Kun tämä väri mikä nyt on päässä on auringossa haalistunut, tulee tuloksesta suunnilleen tuon Batsyn postaaman kuvan värinen tukka, oranssimmalla vivahteella. Enkä usko että sellainen luonnollisempi kupari kasvoilleni yhtään sen paremmin sopisi kuin nykyinenkään, ja on hankala toteuttaa kun värit ovat kiven alla...

Kupla_

• Vieras
« Vastaus #924 : 12.08.11 - klo:14:35 »
Nyt tosiaan kaipaa pientä myötätuntoa osakseen, värikriisi johti siihen että halusin luopua pitkästä tummasta tukasta, joka oli ihanan kiiltävä ja värjätä sen vaaleaksi. Sitä se nyt on, mutta eipä miellytä omaa silmää yhtään, naama näyttää paksulta ja jokin tässä vaan mättää. Tukka on ainoastaan päältä vaalea, alla on oma tumma värini. Voinko nyt värjätä tukan takaisin tummaksi ja hoitaa sen kuntoon? Se tuntuu ainoalta pelastukselta parantaa mieltä ja saada tukka edes parempi kuntoisen näköiseksi.  :-[

Poissa Belle

• Tukkaguru
« Vastaus #925 : 17.08.11 - klo:09:42 »
^ Aivan hyvin voi värjätä sen vaalean osan takaisin tummaksi. Tummentaminen kuitenkin rasittaa hiuksia huomattavasti vähemmän kuin vaalennus, eli hiukset varmasti kestävät tummemmaksi värjäyksen :)

Mä olen itse taas kerran värikriisissä, koska olen niin vaihtelunhaluinen ja mua alkaa tympimään punaisen haalistuminen ja punaiset pyyhkeet >:(. Haluaisin luonnollisempaa lookkia vaihteeksi ja olen kyllästynyt myös yksivärisyyteen. Tällä hetkellä päässä 7.40 joka on kulahtanut.

Hiukset on siis jo valmiiksi aika vaaleat, mutta haluaisin tästä vielä hitusen vaaleammaksi, noin 8-9-asteiseksi lämpimänvaaleaksi ja siihen ihan vaaleaa raitaa elävyyttä tuomaan. Nyt ongelmana on siis porkkananvärinen pohjaväri, jota pitäisi neutraloida jollain ilman että tummuu. Tuhkansävyisiä 8-asteisia ei taida edes olla, joten kannattaako laittaa aluksi esim. 8.0 tai 7.0? (Miten tummaksi neutraali seiska menee?) 
« Viimeksi muokattu: 17.08.11 - klo:13:29 kirjoittanut Belle »

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #926 : 17.08.11 - klo:14:04 »
^ CCG:lla on ainakin 801 ja 901-sävyt joita voisit kokeilla :) naturiginilla näytti olevan ainakin 8.1 eli kyllä niitä tuhkaisia sävyjä on monellakin merkillä.

Poissa annis

• Haiven
  • *
« Vastaus #927 : 17.08.11 - klo:15:11 »
^ CCG:lla on ainakin 801 ja 901-sävyt joita voisit kokeilla :) naturiginilla näytti olevan ainakin 8.1 eli kyllä niitä tuhkaisia sävyjä on monellakin merkillä.

Hei, kiitos että mainitsit tuosta Naturginin sävystä! Mä värjäsin juuri eilen Excell 10:llä (sävy 8,13 Tuhkanvaalea) mut kaipaisin kyllä hieman luonnollisempaa väriä jolla sitten jatkossa ylläpitää väriä, tarkoitus on siis kasvattaa oma väri takaisin, pikkuhiljaa tummentamalla ettei tyvikasvu näy niin selvästi. Mutta ongelmia tuottaa vaaleat latvat joihin väri ei enää tartu.
Joudunkin vetämään tässä lähiaikoina myös tuollaisen CCG:n 801:llä noihin latvoihin (se on ainoa mikä ottaa kiinni, johtuu varmaan siitä että se on kevyt väri).
1b, F/M, ii, ylikasvanut pixie cut. Tavoite: Löytää se täydellinen hiusväri, päästä eroon purkkatukasta ja kasvattaa ne ainakin BSL-mittaan.

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #928 : 17.08.11 - klo:15:58 »
^ Naturigin 8.1 on kyllä aivan keltainen. Taittoi kyllä omasta tukastani punaisuutta, mutta värjäsi sitten tuhkaisen juurikasvuni kohtuullisen kellerväksi. Että en ehkä suosittele, jos kovin tuhkaista hakee.

Poissa annis

• Haiven
  • *
« Vastaus #929 : 17.08.11 - klo:17:26 »
Joo no sitä mäki epäilen (mun kokemuksen mukaan noilla tuon tyypin väreillä ei saa kunnon tuhkaisuutta ollenkaan), mut ei ainakaan mun maailma siihen kaadu :) Toi 8-asteinen on mulle ainakin sen verran tumma ettei se haittaa jos mun hiuksissa olisi värjäyksen jälkeen kellerrystä/kullerrusta. Veikkaan et hopeashampoollakin vois saada ehkä vähän sitä taitettua, tai jos se ero on sitten oman tyvikasvun kanssa ihan hirveä niin voinhan mä sitten latvoihin heittää vaikka tuollaisen Excell 10:n :)
Mä joudun joka tapauksessa tummentamaan latvat 7-asteisiksi jossain vaiheessa, et mä en varmaankaan tuolla värillä saa tehtyä mitään peruuttamatonta :)
1b, F/M, ii, ylikasvanut pixie cut. Tavoite: Löytää se täydellinen hiusväri, päästä eroon purkkatukasta ja kasvattaa ne ainakin BSL-mittaan.