Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686278 kertaa)

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #930 : 23.08.11 - klo:20:19 »
Mua himottaa tummanruskea. Voi aaargh. Ja tämä päähänpisto on nyt ollut reilu viikon, pikkaisenko tekisi mieli hakea väri ja läiskiä päähän ja pidennykset perään... ::)
Varsinkin kun pidennykset olisi ihan mahdottomalla rastalla koko ajan kun omakin tukka on takussa koko ajan.

Poissa ruby

• Haiven
  • *
« Vastaus #931 : 24.08.11 - klo:12:29 »
Minäkin hitusen kriiseilen! 1,5v sitten leikkasin hiukseni ihan parin sentin pituisiksi kun kyllästyin pahasti (blondausten takia) takuttuneeseen kuontalooni, aloitin kasvattamaan pitkiä hiuksia ns. puhtaalta pöydältä ja sen jälkeen oonkin värjännyt vain punaisella, välillä ihan kirkkaalla ja välillä tummemmalla. Kolme viikkoa sitten värjäsin n. 6-asteisella punaruskealla, onneksi väri on nyt haalistuessaan palannut aikalailla entiselleen eli n. asteen vaaleammaksi -onneksi siksi koska nyt mulle päänvaivaa aiheuttaa ajatus VAALEISTA hiuksista.

Kuten vaalennusketjuun kirjoittelinkin, ei välttämättä tarvitsisi tehdä kuin 1-2 vaalennusta 2% hapetteella, ehkä siitä ei kauheuksia seuraisi. Ärsyttää kuitenkin ajatus "mitä jos kadun" koska sitten punainenkin väri taas pysyisi huonommin! Toisaalta viihdyin ennen vaaleissa hiuksissa todella hyvin...

Linkitän nyt kaksi kuvaa, ensimmäinen kuva on melko uusi ja jälkimmäinen n. 2v vanha. En tiedä saako niistä edes sen verran selkoa että kukaan vois mielipidettään kertoa. Ero esim. ihonvärissä on huikea, ei niinkään johdu kuvanmuokkauksesta vaan siitä että sain tänä kesänä ennätyshyvän rusketuksen...  ;D Noh, palaan kyllä pian vastaavaan ihonväriin kuin mikä alemmassa kuvassa on. Silmien väri näyttää noissa jonkun verran todellista tummemmalta, oikeasti ne on siniharmaa/-vihreät.  ::)

http://i284.photobucket.com/albums/ll27/***/noniin/42341-1.jpg
http://i284.photobucket.com/albums/ll27/****/noniin/113135821-1-1.jpg

« Viimeksi muokattu: 01.09.11 - klo:20:41 kirjoittanut xxx »

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #932 : 24.08.11 - klo:14:31 »
^Todella avulias kommentti mutta kummatkin sopii erinomaisesti :D
Kun hiukset kerta on vielä lyhyet ja pääsisit noin helpolla vaalennuksella niin go-for-it?
Suoravärit (punainen) tarttuu ainakin erinomaisesti vaalennettuun hiukseen jos haluat taas sinne suuntaan joskus.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #933 : 25.08.11 - klo:20:37 »
Mäkin haluan värikriiseillä!

Ollut kovaa kädenvääntöä siitä, et mikä väri saa hiukset näyttämään tuuheimmilta. Onko juureksilla tähän mielipiteitä? Vanhempi sukupolvi pitää kovasti kiinni siitä kannasta et mahdollisimman blondi väri saa näyttämään kuin hiuksia olisi enemmänkin, musta taas näyttää ohuelta.

Oma ihonvärini on kalpea ja punertava, tuntuu et kaikki värit on käyty läpi mut mitään "omaa" juttua ei tunnu löytyvän. Ja kun hiukset on ohuet päältä, ei sitä tahtoisi väärällä värillä ehdoin tahdoin korostaa  ???
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Eiffe

• Tukkaguru
« Vastaus #934 : 25.08.11 - klo:21:44 »
Mun mielestä suklainen ruskea näyttää kaikista tuuheimmalta. Omassa päässä blondi näyttää kaikista ohuimmalta ja musta väri myös teki tukasta ohuemman näköisen kuin keskiruskea tai vaaleanruskea. Mitä jos värjäisit tukan vaaleanruskeaksi ja alle pienelle alueelle vähän tummempaa ruskeaa. Niin, ettei värieroa paljon huomaisi. :)

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #935 : 25.08.11 - klo:22:41 »
Mä olen myös ymmärtänyt, että alta mustat ja päältä vaaleat hiukset tekisi tuuheamman näköisiksi. Omakohtaista kokemusta ei kyllä tosin ole. :P

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #936 : 26.08.11 - klo:00:42 »
Eiffe, Alice, kiitoksia paljon  :) Ruskea kyllä kuulostaa loogiselta, osaisittekos vielä suositella joitain tiettyjä sävyjä?
 (mulla on kampaajasta niin huonot kokemukset ja uskon juureksia muutenkin paljon mieluummin!!)
Tässä linkeroa ihonväriin, otettu kesällä parvekkeella ääressä: http://www.aijaa.com/v.php?i=003598564718.jpg
Eli possunpunainen olen  ::) Tässä sisällä otettu kuva blondina: http://www.aijaa.com/v.php?i=008817622175.jpg
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #937 : 28.08.11 - klo:10:25 »
Ookoo nyt mennään taas, värikriisi on ihan kauhee ja syytän siitä ainoastaan syksyä! Aiemmin haaveilin tuossa pitkistä mustista hiuksista, no, tämä haave nyt on väistynyt onneksi taka-alalle vaikka edelleen musta pitkä tukka on jotain mahtavaa.
Uusin päähänpinttymä on saada kunnolla harmaa, saisi olla jopa selkeä lila sävy tähän omaan hiukseen, jonka väri olisi ihan hyvä nyt. Nyt hiukset on ihan nätit hiekkablondit, eli ei nää mitään välttämättä tosiaankaan tarvitsisi. Tämä olis nyt suhteellisen luonnollinen ja helppo ja sopiikin omiin väreihin.

Täällä olen nyt sitten katsellut harmaita ja liloja ja jopa rehellisen violetteja hiuksia kuola valuen... Mä en tajua itteeni. :D

Poissa annis

• Haiven
  • *
« Vastaus #938 : 05.09.11 - klo:17:37 »
Nyt sitten minäkin kriiseilen... Mulla on siis oman värin kasvatusprojekti ihan aluillaan ja nyt alkaa mennä hermot... Värjäsin mun vaaleat ja tosi kuluneet purkkahiukset Lorealin Excell 10:llä sävy 8.13 ja alkuun se olikin ihan ok, mutta nyt sitten se väri on alkanut kellastumaan eikä hopeashampoo tai KC:n hopeamaski ole auttanut... Nyt sitten mietinkin tässä että kasvatanko vielä tätä omaa väriä ja kituutanko latvat keltaisina vai värjäisinkö hiukseni jollain muulla värillä... Tässä nyt säännöllisin väliajoin oon miettinyt punaiseksi, mustaksi tai ruskeaksi värjäämistä... Ja mulle kun sopii oikeastaan mikä väri vaan, niin on tosi hankalaa päättää et mitä tässä nyt sitten tekis :D
No onneksi tukka ei ole niin purkkaa enää :D
1b, F/M, ii, ylikasvanut pixie cut. Tavoite: Löytää se täydellinen hiusväri, päästä eroon purkkatukasta ja kasvattaa ne ainakin BSL-mittaan.

Poissa PlatineBlond

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #939 : 06.09.11 - klo:21:07 »
Huoh, en kestä tätä mun tukkaa... kesällä vaalensin mustasta tällaiseksi n. 9-asteiseksi kellertävän vaaleaksi. Kyllästyin väriin ja lätkäisin päähän Four Reasonsin 8.3 kevytvärin. Tulos harmaanvihreä, joka kesti ehkä viikon ja sen jälkeen olin taas lähtöpisteessä. Tänään päätin sitten kokeilla CCG:n 734. Kappas, harmaanvihreää! Joissain kohdissa on punertavan ruskeaa, mutta erityisesti päältä on vihreää. Mikä avuksi??  ??? Väri varmaan lähtee sp-shampoolla ja öljyillä, mutta miten mä saan tästä tukasta sellaisen kun haluan? Tai siis miten vältän tuon vihreän sävyn? Voiko se johtua muotoilutuotteista?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #940 : 06.09.11 - klo:22:50 »
^Kohtalotoveri! ;D Koetin taittaa keltaisuutta pois Goldwellin 10BS-vaahtosävytteellä, koska olin idiootti enkä ostanut 10V:tä ja nyt vihertää. :ts
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

anna_bella

• Vieras
« Vastaus #941 : 08.09.11 - klo:14:30 »

Siskot, auttakaa!!

Mulla on erittäin pahan laatuinen hiuskriisi ja olisin enemmän kuin kiitollinen, jos te kokeneemmat ja paremmin tietävät auttaisitte! Viittis tän pään kans lähtee edes ihmisten ilmoille... :(

Värjäsin ruskean juurikasvuni(muu tukka hyvin vaalea) Scwarzkopf Blonde L1 :llä ja tuloksena oranssi tyvi. Laitoin Lorealin Silver -hopeashampoota, ei vaikutusta oranssisuuteen, tukassa siellä täällä violetteja raitoja....:(( Olen aiemmin värjännyt tumman tyveni schwarzkopf Blonde L1++  :lla ja tuloksesta tuli heleänkeltainen. Taittui kyllä hopeashampoolla. Onko siis näin että oranssi taittuu vain tuhkavärillä? Mitä suosittelisitte juurikasvulle? Hirvittää joka kuukaus värjätä noilla vahvimmilla vaalennusaineilla(nehän on käytännössä värinpoistoja) mutta ei oo järkeä toisaalta laittaa noita kevyempiäkään, jos lopputulos on näin hirveä :o Entä jos värjäisi kuukausittain juurikasvun esim. Loreal recital Preference:n sävyllä 03 vaaleista vaalein tuhka kaksi kertaa? Eli laittaa osan purkista päähän---> tulos oranssi. Laittaa heti perään loput---->taittaa oranssisuuden?

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #942 : 08.09.11 - klo:14:48 »
^ Valitettavasti noin vaaleat tuhkavärit eivät jaksa taittaa sitä oranssia. Jos haluat sen tyven samanväriseksi muun tukan kanssa, sitä pitää vaalentaa vielä lisää (värinpoistolla). Itellä ei ole hirveästi kokemusta vaalentavista markettiväreistä jos miettii millä sen tyven saisi kertaheitolla tarpeeksi vaaleaksi. Käsittääkseni tuo L1 on jo aika tujua myöskin, outoa ettei sillä vaalentunut tarpeeksi.

Oranssia siis ei saa tuhkavärillä taitettua juuri yhtään, tai no parhaan tuloksen olen saanut 8.1 tuhkavärillä, mutta noilla asteilla oranssi pohja ja tuhkasävy vielä päälle tekevät sen, että hius tummuu melko likaisen vaaleaksi.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

anna_bella

• Vieras
« Vastaus #943 : 08.09.11 - klo:14:59 »

mutta tuhkaisten sävyjenhän juuri luvataan taittavan oranssisuutta? Ainakin tuo Recital prefernce lupaa..

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #944 : 12.09.11 - klo:14:52 »
Mmmmmmeh.

Värjäsin karmivan juurikasvun ja kulahtaneen vaaleenruskeen Garnier Nutrissen 7.6:lla (paketissa saatto olla että 7.46, mut en nyt jaksa tarkistaa). Toivoin saavani tummaa kuparia.

Kilinkellit. Viininpunanen. Kevyellä kuparisella vivahteella.

Eikä mulle passaa nää kylmät värit sitte mistään kohtaa. Huokaus. Pitää varmaan haalistella ja sit iskeä ihan rehellinen kupari tähän päälle.

Edittiä: Värikriisi selätetty. Parit shampoohaalistelut ja Biozellin intensiivisävyte ja avot, tukka on punanen. Ei tää vieläkään sitä kaipaamaani tummaa kuparia ole, mutta sentään selkeästi lämpimän punainen. Me likey.
« Viimeksi muokattu: 12.09.11 - klo:20:56 kirjoittanut Marni »