Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 686258 kertaa)

Poissa Belle

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #945 : 13.09.11 - klo:08:12 »
Anna_bella, onko sun oma väri kuinka tumma ruskea? Yhdellä käsittelyllä et kotikonstein saa tuhkanvaaleaa ellei sun oma väri ole jo valmiiksi vaalea. Jos sulla on esim 6-asteinen ruskea niin se jää aina keltaiseksi. Pitäisi ensin vaalentaa ja sitten laittaa päälle tuhkansävyinen väri, kuten mainitsemasi Lorkun Preference tai kestosävyte tyyliin Casting. Pelkkä vaalennus + hopeashampoo ei selvästikään haluttuun tulokseen riitä :(.

Joskus kymmenen vuotta sitten jouduin itse toteamaan tämän saman: yhdellä käsittelyllä ei tuhkaan pääse. Lähimmäksi haluttua sävyä pääsin Garnierin Nutrissen sävyllä 10.1, mutta ilo oli väliaikainen ja sekin kulahti parissa pesussa kellertäväksi. Tuhkanvaaleaan sävyyn pääsee helpoiten jos oma väri on vaalea. Ruskeasta kun lähtee ensin vaalentamaan ja sitten vielä taittamaan niin oli sellaista väreillä ja sävytteillä läträämistä (eikä tulos siltikään kovin hyvin pysynyt) joten siirryin suosiolla kullanvaaleaan sävyyn.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #946 : 17.09.11 - klo:17:27 »
Mietin hetken mihin ketjuun viestini oikeastaan kuuluu, mutta tulin lopputulokseen, että tämä on lähimpänä oikeaa :) Siis hiuksianihan on raidoitettu vaaleaksi noin... 3 vuoden ajan? Tukassa on siis ollut vähän omaa maantien harmaata myös seassa, mutta pääasiassa on ollut noin 10 -asteinen vaalea ja tuhkainen. Noh, vaalin tätä häihin asti ja häiden jälkeen olen ollut kuin tulisilla hiilillä  >:D Eli himottaisi hennata. Mutta toisaalta himottaisi vaalentaa ihan koko tukka tosi platinaiseksi, tulisi vaihtelua. Toisaalta onhan raidoitettu elävämmän näköinen, mutta...

Jokatapauksessa vaalensin hiukset (lähinnä tyvikasvun) eilen sen enempää miettimättä. Ostin kaupasta Garnier luonnolliset sävyt 111 ja heitin sen tyveen ja vähän pidemmällekkin niin pitkälle kun sekoitusta riitti. Nyt on tosi tosi blondi... Latvoihin en sitä laittanut, koska latvat ovatkin pääasiassa nyt yhtä valkoiset kuin tyvikin. En oikein tiedä olenko tyytyväinen. Heti iski stressi, että nyt ainakin tyvikasvu näkyy heti, kun raitojen kanssa sain olla ihan rauhassa melkein 3 kk ennen kuin alkoi häiritsevästi näkyä. Toisaalta olen tyytyväinen tuohon väriin, koska se jätti osan raidoista näkyviin eikä tehnyt ihan koko hiuksistosta paperin valkoista. Noh, sehän onkin "luonnollinen sävy"... Pitää nyt katsella miten tämän kanssa alan viihtyä. Silti vaan se hennaaminen on koko ajan takaraivossa  ::)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #947 : 17.09.11 - klo:20:05 »
^hennan poistaminen on kamalaa eli harkitse todella todella kunnolla ennen sitä hyppäystä ;D
this too shall pass.

Poissa BlueBerry

• Tukkaguru
« Vastaus #948 : 17.09.11 - klo:23:31 »
^Se on itseasiassa ainoa syy siihen, etten ole vielä hennannut  :D Hennanpunainen olisi ihana, mutta jos sittenkin haluaa olla blondi taas jossain vaiheessa niin...
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #949 : 18.09.11 - klo:23:16 »
Mä olin muutaman viikon brunetti mutta nyt taidan haluta takaisin hennanpunaiseen. ::) Mikäs tässä, viikon sisään laitettu tummanruskea kestoväri (veti mustaksi), siihen päälle värinpoisto blandattuna 50/50 hoitoaineeseen 20min vaikutusajalla ja Biozellin suklaanruskeaa suoraväriä hoitiksen kera. Lopputulos: Edestä nätti tummanruskea osio kehystämässä kasvoja (siihen blandaamaton suklaanruskea) ja muu tukka on todella punertava. Eihän tässä nyt sinänsä kriisi olis, mutta mulla on 4-tason ruskeat pidennyshiukset odottamassa kiinnitystä jolle on varattu aika 5 päivän päästä. Pitäisiköhän kiltisti vaan tilata Rapunzelilta punaruskea hiusnauha, toivoa että se ehtii tulla viimeistään torstaiksi ja laittaa tuo ruskea myyntiin... ARGH. :#

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #950 : 18.09.11 - klo:23:50 »
En ole varma onko tämä ihan oikea ketju asialleni, mutta kokeillaas:

Eli, osaiskohan joku kertoa tuleeko mitään kun olen seuraavalle kampaamoreissulleni suunnitellut leikkauksen lisäksi myös jotain väriä päähän, että miten väri tarttuu/saako värin tarttumaan/pysymään mitenkään jo seitsemän vuoden ajan mustaksi värjättyyn tukkaan? Ja haluamani värit olisivat vielä niinkin kirkkaita (=hankalasti pysyviä?) kuin turkoosi ja/tai pinkki.
Jotain värinpoistoahan tämä kai vaatisi, mutta kuinka rankkaa ja kannattaako tähän ryhtyä hiusten kunnon kustannuksella?

Siellä kampaamossahan osattaisiin varmaan vastata, mutta olisi kiva saada jotain tuntumaa aiheesta etten ala siinä sitten kampaamotuolissa miettimään ja junnaamaan ja empimään.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #951 : 19.09.11 - klo:08:43 »
^Värillä ei voi vaalentaa väriä eli tarvitset siihen värinpoiston.Varmasti useamman. Itse värjäsin seitsemän vuotta mustaksi ja tukka vaati kolme värinpoistoa ja kaksi vaalennuspesua, että sain siihen punaisen sävyn.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #952 : 19.09.11 - klo:13:05 »
^^ Jos sä pelkkiä raitoja haluat noilla shokkiväreillä, niin kannattaa kysäistä jos laittaisi ihan pidennyshiuksesta ne.

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #953 : 19.09.11 - klo:13:54 »
Yhyy, tahdon tummanruskean tukan. Just kun sain tän kivasti sopimaan ruskaan.

Miksi koskaan ei ole hyvä?

Poissa Mai

• HAIRahtanut
« Vastaus #954 : 19.09.11 - klo:17:09 »
^Värillä ei voi vaalentaa väriä eli tarvitset siihen värinpoiston.Varmasti useamman. Itse värjäsin seitsemän vuotta mustaksi ja tukka vaati kolme värinpoistoa ja kaksi vaalennuspesua, että sain siihen punaisen sävyn.

Jotain tälläistä mä kelailinkin. Missä kunnossa hiuksesi oli värinpoistoepisodin jälkeen? Tarttuiko uusi väri ja pysyikö se hyvin?

Mena, en haluaisi ollenkaan pidennyshiusta päähäni, eikä se taitaisi suunnitelmiini sopiakaan, kun en ole ihan pelkkiä raitojakaan vailla vaan jotain epämääräisempää.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #955 : 20.09.11 - klo:08:13 »
^Itsehän siis halusin kokonaan punaisen tukan, en raitoja. Tukka meni niin kuin voisi olettaa huonoon kuntoon ja sitä jouduttii jatkuvasti saksimaan, kun latvat oli hamppua.  Minulla oli kuitenkin jo lyhyt tukka ennen sitä niin ei hirveästi haitannut. Haaveilin punaisesta pitkään ja silloin kun minulla oli BSL-pituiset hiukset en lähtenyt yrittämäänkään vaalennusta. Ei se musta olisi sieltä latvasta mihinkään lähtenyt, kun oli niin pahasti kerrostunut ja sen olisi joutunut leikkaamaan.

Poissa Klaara

• Hiushörhö
« Vastaus #956 : 20.09.11 - klo:09:57 »
Takana useampi vuosi oman värin kasvatusta ja nyt tekisi mieli värjätä hiukset punaiseksi. Toooooosi kiva. Minenkestä.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset

Poissa Mai

• HAIRahtanut
« Vastaus #957 : 20.09.11 - klo:14:46 »
^^ Olenkin nähnyt mustiin hiuksiin tehtyjä värinpoistoja eikä se väri sieltä latvoista näytä lähtevän. Mulla hakusessa olisi jotain väriä mahdollisesti päällimäisiin hiuksiin kerrostuksen jälkeen, josko se väri ei aivan yhtä tiukassa siellä olisi? Mutta toisaalta rasittaahan se kuitenkin aina hiusta, eikä korput houkuttele..
Noh, kiitoksia vastauksista. Jospa näillä pärjäisin.
Stay punk, stay free!

Poissa annnma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #958 : 20.09.11 - klo:19:55 »
Perkele. Kalliisti maksoin, punaista piti tulla eikä siihen pohjaan olis ollut mikään mahdottomuus tehdä. Punaruskea tuli. Voihanny perkele.  :-\

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #959 : 20.09.11 - klo:23:31 »
Mä haluan takaisin mun blondit hiukset.  :'(