Kirjoittaja Aihe: Värikriisi :/  (Luettu 685911 kertaa)

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
Vs: Värikriisi :/
« Vastaus #975 : 13.10.11 - klo:01:32 »
Mun ehkä ihan vähän tekis mieli vetäistä takas hennanpunaseks. Mut ihan vähän vaan. ::)

Aijaa, tätä mä en oiskaan ikinä osannut arvata!  ;D ;)

Sori, oli pakko. Tuon takia mäkin vaikka olen muka ollut kyllästynyt tähän punaiseen en uskalla tehdä tälle mitään muutakaan koska mikään ei luultavasti tunnu enää millekään. Tehtiin diili työkavereiden kans et jos ihan mahdottomaksi käy palaan vaaleampaan kupariin mikä oli silloin kun alunperin vahingossa värjäsin vaaleasta punertavammaksi kun tuli vähän liian tumma ja lämmin vaahtomixi. :P
« Viimeksi muokattu: 13.10.11 - klo:11:01 kirjoittanut Chaos »
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #976 : 13.10.11 - klo:06:58 »
Hehee, no älä. Mut hei, eilen oli ihan brunettifiilispäivä. ;D Pinkki toppi sopii paljon paremmin ruskean kuin punaisen tukan kanssa. Ja siinä on sitten sekin että mä olen vihdoin saanut tän pään ruskeaksi, punertava kuparihan tästä paistaa mutta on se enemmän ruskea kuin punainen. Ainoa punainen joka tarttuu ja pysyy mun tukassa on tuo henna.. Toisaalta, nyt tietäisin ensi kerralla brunea himoitessa miten sen saa bruneksi. :3
(Ja mä olen myymässä mun hennat pois, tosin eihän se montaa näppäilyä vaadi että iHerbistä kolahtaa paketillinen lisää...)

Poissa Lucine

• Tukkaguru
« Vastaus #977 : 13.10.11 - klo:17:50 »
Mä silloin parisen kuukautta sitten päätin haluta punaiset hiukset, sellaiset vaaleahkot, "aidon punaisen" sävyiset. CCG veti sitten vähän turhan tummaksi, ja muutenkin oma juurikasvu ja nuo päällihiukset oli aika erisävyiset kun blondauksesta kärsineet latvat.

Ensin haalistelin vähän omatekoisella vaalennuspesulla, eli shampooseen sekoitin blondiväripaketista jauheet, se vaalensi kyllä jonkin verran ja tulos oli aika lähelle sitä mitä alunperinkin halusin. Aikani ( viikon  ;D ) sitä katsoin, sitten kokeilin Colour B4, mikä ei mun mielestä ainakaan tehnyt mitään. Värinpoistoa en edes harkinnut ( kauaa ) koska hiukset oli ennestään jo niin kärsineet että olis loputkin lähtenyt.

Kokeilin kuitenkin vielä Poly Colourin vaaleinta, olisko 9, joka mainostaakin vaalentavansa parisen sävyä. Vaalensi yllättävän paljon, ja nyt on aika tasainenkin väri. Yksi paketti olisi tuota vielä jemmassa, ja varmaankin tänään laitan sitten sen.

Ihan niin vaaleaksi en aio enää vetää kuin aikaisemmin oli, saa olla ihan kellertävä/kultainen vivahde, mutta kyllä mä silti vaaleasta tykkään enemmän. Ja ne värit mitä mä useimmin vaatteissa käytän sopiikin paljon paremmin vaalean kanssa kuin ton punaisen, tuli vaan tuosta Menan kirjoituksesta mieleen.  :D

Mutta oon tosiaan ihan positiivisesti yllättynyt tuosta Poly Colourista. Vaikka vähän tylsän näköinen pakkaus onkin niin kyllä se vaan toimii.  :ts

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #978 : 15.10.11 - klo:09:40 »
Mulla on ikävä sitä eloisuutta ja kiiltoa mikä hennatessa tuli. Ja mä näytän tosi väsyneeltä koko ajan brunena, ihan masentaa kattoa peiliin. Jahka mulla on aikaa tarpeeksi pelehtiä niin teen blandatun värinpoiston ja läiskin hennat päähän.

Jos mä vielä joskus himoitsen brunea tukkaa niin sanokaa ettei se sovi mulle. Kiitos. :ts

Poissa Camilla

• HAIRahtanut
  • Clueless
« Vastaus #979 : 15.10.11 - klo:11:25 »
Himoitsin aikani strawberry blondea, vaikka mun olisi jo pitänyt tajuta ettei sellainen sävy vaan ole mun juttu. Pitäkää mut kaukana punertavista vaaleista  :P
Mitä yhteistä on miehillä ja videoilla?
- Eteenpäin, taaksepäin, eteenpäin, taaksepäin, stop, eject.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #980 : 20.10.11 - klo:07:58 »
Apua ja mielipiteitä. mulla on ollu punan ellu ja haluan oman punaiseni takas. sitä on jo n.10cm juuressa. Pitäskö mun koittaa vaalentaa jollan hiuksia punaisesta, mut en haluais sitä oljenkeltasta. ja oon luonnonkiharaihen niin täähän kuivuu sit tosi hirveeks vaalennuksista. Kasvatanko vaan sitkeesti pois ja värjään latvaa punasena, kun kamala sekin on haalistuneena. Leikata en halua. Mielipiteitä kaipaan kovasti.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #981 : 25.10.11 - klo:09:22 »
Äh, mä en ole koskaan tajunnut niistä värikoodeista/numeroista mitään, koska mulla on aina ollut joku luottohiusväri jolla on tullut just sellainen lopputulos minkä olen halunnut. Eilen kiersin 4 kauppaa, yhdessäkään ei ollut enää tuota mun hiusväriä.  :# Ajattelin sitten, että otan jonkun mahdollisimman oranssin värin mitä löydän, mutta ei löytynyt sellaistakaan.  0_0 Toinen vaihtoehto oli sitten se, että otan jonkun mahdollisimman vaaleanruskean, sävyttämällähän siitä saisi sitten kivan kuparisen. Ei ollut sitten tarpeeksi vaaleaa niin otin jonkun "vähän sinne päin" värin. Toki mun olisi pitänyt tajuta, että kun oma pohja on todella vaalea niin siitä ruskeasta saattaa tulla inasen tummempi mitä olin kaavaillut.

Lähtötilanne oli siis jotakuinkin 7.40(?) eli vaalea syväkupari ja hiusväri minkä nappasin mukaan kaupasta, oli 7.64 tummanvaalea punakupari. Näin numeroista tietämättömänä, ajattelin ihan oikeasti että lopputulos olisi kutakuinkin samanlainen tai edes vähän sinnepäin.

No, illalla heitin värin päähän, ja kun sain tukan virutettua niin olisi tehnyt mieli repiä kaikki hiukset pois päästä.  :( Lopputulos on lähes musta, lilaan taittava väri.

Mulla ei ole ikinä, ikinä käynyt näin pahaa kämmiä värjäyksessä. Joskus on tullut vähän liian tumma, tai vaalea, mutta sävytteellä väristä on tullut sitten sopiva. Voi luoja, että ahdistaa! Millä mä nyt saan takaisin sen mun oman, kivan kuparisen värin? Vaikka saankin tämän jossain vaiheessa haalisteltua järkevän näköiseksi, niin millä ihmeessä mä värjään jatkossa tukkaani kun mistään kaupasta ei löydy enää mitään oranssia hiusväriä?  :# Tämä tummuuskaan ei haittaisi niin paljoa, jos tuo väri taittaisi siihen oranssiin eikä lilaan. ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #982 : 25.10.11 - klo:11:40 »
^ voi itku, mäkin värjään Lorkun 7.40:sellä ja jos sitä ei enää saa, niin olen kyllä pulassa..

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #983 : 25.10.11 - klo:12:50 »
^ Jep, ei ollut tuota Lorealin väriä, eikä minkään muunkaan merkin ( garnierilla ollut ainakin kans samanlainen) vaaleaa syväkupari väriä.  :( Jotenkin tosi outoa, ennen ollut noita oransseja/kupareja värejä tosi hyvin ja eri sävyvaihtoehtojakin.

Retro

• Vieras
« Vastaus #984 : 25.10.11 - klo:18:13 »
^ Mä kysyin joskus marketissa olleelta hiusväriesittelijältä, miksei juuri millään merkillä ole enää kuparia valikoimissa ja vastaus oli, ettei mene kaupaksi niin hyvin, että kannattaisi pitää.  :-\

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #985 : 25.10.11 - klo:20:03 »
^ Eikä!  :-\ Toki tuo mulla kävi eilen mielessä, kun kiersin neljä kauppaa mutta silti. Äh. Milläköhän sitä nyt jatkossa värjää hiuksensa? Kevytväreissäkään ei taida olla mitään kuparia, ne värit on muistaakseni suurimmaksi osaksi aika neutraaleja...

Saako kampaamoista ostettua mitään kestovärejä?

Mulla oli tänään puoli päivää öljyt päässä + pesin syväpuhdistavalla sen jälkeen. Tukka on nyt tosi tummanpunainen. Parempi tämä kuin liila, mutta siihen kupariin on vielä pitkä matka... Päätin tosin, että en nyt ressaa tätä sen enempää ja annan vain tukan olla. Vaihtelun vuoksi tämä on ihan kiva väri, vaikkei todellakaan ollut tarkoitus punaiseen enää palata.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #986 : 25.10.11 - klo:20:13 »
Kampaamosta saa Lorkun ammattisarjaa Majirelia, jossa on ainakin 7.40. En tiedä saako ostettua Suomesta, mutta netistä tilaamalla onnistuu. Tähän pitää erikseen ostaa kehite (tuolla Majirel-ketjussa oli suositeltu 6% kehitettä että tulee kirkas sävy).

Poissa arkkibakteeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #987 : 25.10.11 - klo:20:42 »
Muo ärsyttää, ettei punainen pysy mun hiuksissa. Nää on värjätty punaisenruskealla, ja se väri taisi jopa pari viikkoa siinä pysyäkin, nyt punainen vivahde on muisto vain. Sama aikaisemmin punaisten raitojen kanssa; ne haalistu vaaleanruskeiksi suhteellisen nopeasti. Haluaisin muutosta tähän ruskeaan pehkoon, mutta sitten taas jos vaalentaisi, niin oisi nopeasti "kaunis" juurikasvu. Mun hiukset kasvaa nimittäin sen verran verkkaista tahtia, että ei menisi kauaa juurikasvun ilmaantumiseen. Muttei tätä oikein voi tummentaakaan, sitten näytän kalkkilaivan kapteenilta kalpeine ihoineni..:/ Blääh, tää on vaikeaa. Blondia oon pikkasen miettinyt, mutta sitten taas sen kanssa juurikasvu on vielä kamalampi. Tietysti kun samalla kampaajalla aina käyn, niin se pystyisi aina sitten värjää vain juuret ja saisi sillä juurikasvun aina peitettyä.

En oikein itse uskalla lähteä kokeilemaan mitään kovin erilaista väriä kotona päähäni laittaa, siitä ei tiiä minkälainen pehko mulla sen jälkeen on. Tässä on tällä hetkellä kuitenkin omaa väriä ja värjättyä hiusta + edessä muutama raita.

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #988 : 25.10.11 - klo:22:25 »
^ Mä kysyin joskus marketissa olleelta hiusväriesittelijältä, miksei juuri millään merkillä ole enää kuparia valikoimissa ja vastaus oli, ettei mene kaupaksi niin hyvin, että kannattaisi pitää.  :-\

Hölmöläisten hommaa, eiväthän kaikki tahdo olla blondeja. Suomalaisilla on kuitenkin tyypillisesti tukka siinä tummanvaaleasta "maantiesävystä" tuhkapohjaiseen ruskeaan. Jos siihen jotakin sävyä tai eloa värillä laitetaan niin kyllä se on useimmiten juuri tuo kupari, joka sopii paremmin kuin violettipohjaiset sävyt (jotka puolestansa toimivat paremmin tummanruskeisiin hiuksisiin).
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa pindu

• Haiven
  • *
« Vastaus #989 : 26.10.11 - klo:08:57 »
Olen hennannut hiuksia aiemmin pari vuotta ja sitten värjännyt päälle keskiruskealla kestovärillä noin vuoden ajan. Nyt alkukesästä menin kampaajalle laittamaan vaaleita raitoja, joista tulikin sitten osasta vihreän väriset. Kampaajalla sitten laitettiin punaista suoraväriä raitoihin vastavärinä jotta vihreät peittyvät. Ei auta kun kasvattaa hennoja pois jotta hiuksia saa vaalemmaksi ilman vihreää :D