Kirjoittaja Aihe: Tummat silmänaluset  (Luettu 126068 kertaa)

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
Vs: Tummat silmänaluset
« Vastaus #150 : 15.01.08 - klo:20:16 »
Jotenkuten saan silmänaluset nyt peittoon Lily Lolon PeepO:lla, vastaväri tasoittaa värieroa hyvin ja kirkastaa ilmettä yllättävän hyvin. Ainoa ongelma tuossa jauheessa on pysyvyys, sillä päivän aikana jauhe tuppaa häviämään silmien alta.

Olen kokeillut monia tuotteita minäkin ja Lily Lolon PeepO on toiminut minulla parhaiten. Ottaisin sen varmaan mukaani autiolle saarellekin  ;D

Innolla odotan Lumiere-kommenteja, pitäisi sieltä pian tilailla, kun tuo meikkipohjakin sopi niin hyvin  :)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 16.01.08 - klo:09:03 »
Roksane, onko sulla sopivat ihonhoitotuotteet? Esimerkiksi mulla ei riitä silmänalusille mikään perussilmänympärysvoide, vaan käytän säännöllisesti myös samaa rasvaa kuin muullekin kasvojen iholle, aina Lipolania myöten. Mulla tota paakkuuntumista ja hilseilyä esiintyy, jos rasva ei ole ehtinyt imeytyä tarpeeksi kauan ennen kuin laittaa muita mömmöjä. Turvotus ei ole kiusannut, enemmänkin sitä aiheuttavat ne varsinaiset superkosteuttavat silmänympärysvoiteet. Vielä tuli mieleen, että mun mielestäni YSL:n valokynä, niin hyvä kuin se muuten onkin, kuivattaa ihoa! Taidan lisäksi olla vähän herkistynyt jollekin sen ainesosalle. Mulla on käytössä nyt Dior (ihan ok).

Onkohan edes teoriassa mahdollista olla olemassa yksi tuote, joka hoitaisi sekä pigmenteillä peittämisen että valon taittamisen tarpeeksi hyvin?  Mun silmänaluseni selvästi tarvitsevat molempia, koska ongelma on sekä tummuus että varjoinen kuoppa. Toistaiseksi ainakin on tarvinnut ehdottomasti peiteaineen erikseen ja valokynän erikseen, jos edes riittää. Miten lie sitten nuo mineraalimeikit, niistä en tiedä juuri mitään...
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #152 : 16.01.08 - klo:10:54 »
Roksane, onko sulla sopivat ihonhoitotuotteet? Esimerkiksi mulla ei riitä silmänalusille mikään perussilmänympärysvoide, vaan käytän säännöllisesti myös samaa rasvaa kuin muullekin kasvojen iholle, aina Lipolania myöten. Mulla tota paakkuuntumista ja hilseilyä esiintyy, jos rasva ei ole ehtinyt imeytyä tarpeeksi kauan ennen kuin laittaa muita mömmöjä.

Mulla paakkuuntuminen/hilseily ei johdu rasvan imeytymättömyydestä, koska sitäkin käy joskus ja huomaan eron. Omistan Yves Rocherin Inositol Vegetal -simänympärysvoiteen, mutta en sitä tai mitään muitakaan erityisiä silmänympärysvoiteita juurikaan käytä, kosteutan samoilla voiteilla sekä kasvoja että silmänympärysihoa. Silmänalusten iho ei varsinaisesti tunnu kuivalta, se vaan on vaan tooosi ohutta ja varmaan siksi uurteutuu helposti. 

Tämä on perinnöllinen juttu, faijalla on tismalleen samanlainen iho silmien alla. En usko, että tätä ongelmaa voi korjata ihonhoidolla, olen taipuvainen tukeutumaan kosmetiikan keinoihin enemmän. Kosmeettisesti olen yrittänyt parantaa tilannetta MACin Prep+Primella ja Lumenen  tehotipoilla (joiden teho perustuu lähinnä kai erilaisiin ihon pintaa hetkellisesti silottaviin muoveihin yms.), mutta kumpikaan ei tuota silmänympärysihoa ole silottanut, muuta ihoa kyllä. Mun silmänympärysiho kaipaa selkeästi jotain hc-kamaa :)

Chiri

• Vieras
« Vastaus #153 : 16.01.08 - klo:11:03 »
tänään tuli lumierin healing concealerit postissa (siis mineraalimeikkifirma www.lumierecosmetics.com ) ja huomenna testaan ne ns. tositoimissa  :)

Sama täällä, minullekkin saapui healing concealeri postissa ja kokeilin tänään aamulla EDM pohjan alle. Hyvin peittää, kokeilin myös poskessa näkyviin arpiin. Silmänaluset on selvästi vähemmän tummat, tosin eipä se ihan kokonaan sitä tummaa sävyä peitä :/ Mutta esim parempi tulos kuin EDM tai Pure Luxen silmänalusjauhoilla sain...

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #154 : 16.01.08 - klo:14:58 »
Roksane, jospa sinä ja isäsi nauratte poikkeuksellisen paljon. :) Mullakin on ollut tämä sama ongelma lapsesta asti, nykyään vain enemmän juonteita. Aikaisemmassa viestissä mainitsin, että kun pitää näyttää erityisen hyvältä, laitan silmänalusiin Lumenen meikinpohjustusainetta, mutta seuraavana päivänä iho on kuiva ja ärtynyt. Pitäisi löytää jokin silikoniton tuote, joka tekee saman kuin silikoni... Niin kauan kuin sellaista ei ole, yritän sivellä aineita monessa erässä ja hirveän ohuesti. Ja vain kuopan pohjalle ja verisuonten päälle. Jos laittaa lähemmäs silmäripsiä tai silmän ulkonurkkaa, niin sitten menee pahannäköiseksi mullakin. Pitääpä ottaa selvää, mikä tuo MAC:in tuote on.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 16.01.08 - klo:16:26 »
Vielä tuli mieleen, että mun mielestäni YSL:n valokynä, niin hyvä kuin se muuten onkin, kuivattaa ihoa! Taidan lisäksi olla vähän herkistynyt jollekin sen ainesosalle. Mulla on käytössä nyt Dior (ihan ok).

En tiedä mitä Diorin valokynä sisältää mutta minulla oli sama ilmiö YSL:n valokynän kanssa. Huomasin jo aiemmin ihon hoidossa, että iho parani huomattavasti, kun heitin mineraaliöljypitoiset tuotteet menemään. Ihmettelin kuitenkin myöhemmin, miksi ihmeessä silmänaluset näyttävät niin kuivilta ja elottomilta. Luinpa sitten uudesta pakkauksesta incit (miksei ne voi olla aina kiinni tuotteessa ) ja mineraaliöljyä (sekä silikonia) sisältää myös YSL:n valokynä. Se siitä sitten, onneksi itselläni PeepO toimii ja nyt laitoin tilaukseen vielä tuon Lumieren Healing concealerin (se taisi sitä Emuöljyä sisältää, jos kosteuttaisi ihoa lisää). Laitan vaikka molempia  ;D  Tosin testailemaan pääsen vasta parin viikon päästä, kun tilaukseni saapuu...
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

MsVilma

• Vieras
« Vastaus #156 : 16.01.08 - klo:20:46 »
no niin  ;D
lumierin healing concealer testattu ja pidän kyllä kovasti!
tilasin sitä kaks sävyä eli vaaleamman (pinkin) ja sen keltapohjaisen ja täytyy sanoa et peittokyky on hyvä ja mun kuivat silmänaluset tykkää koostumuksesta  ;) tilasin molemmat koska en ollut varma kumpi sävy olisi parempi, mutta täytyy sanoa et paras sävy tulee sekoittamalla hieman molempia (ja eipä noi putelit paljoa maksa, 12 $ yhteensä )
mut täytyy sanoa et suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, voittaa balscon!

levitän itse peitevoiteen sormella kevyesti painelemalla, peiteaineen pitää antaa hetki lämmetä sormissa. Meikkaaja opetti  :D

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #157 : 16.01.08 - klo:21:04 »
^ Mulla on ollut jo pitkään käytössä Lumieren healing concealer Triinan suosituksesta (kiitos! :-* ). Aina aamuisin tekiessäni meikkiä ihmettelen sen ihanaa koostumusta ja loistavaa peittokykyä. Se todellakin hoitaa kuivia silmänalusia. Pysyy paikoillaan aamusta iltaan, kun lisään ohuen kerroksen (siis todella ohuen) mineraalipohjaa päälle. Voisin jopa sanoa HG-tuotteeksi! :) Vaalein sävy on mulle juuri sopiva.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #158 : 16.01.08 - klo:22:09 »
MsVilma, pystyisitkö vertaamaan noitten healing concealereiden sävyä joihinkin muihin peiteaineisiin (esim. Biothermin ForgetIt, Blasco tms.)? Mua kiinnostais kovasti kokeilla noita, mutta epäröin sävyjen suhteen. Se light vaikuttaa (täällä jossain olleen kuvan perusteella) vähän liian vaalealta mun silmänalusille ja liian vaaleahan korostaa entisestään silmänalusten tummuutta, erityisesti silmäni alla kulkevaa verisuonta.. Eihän noi tietty kalliita ole, mut kiva ois kuulla pientä vertailua erityisesti tuosta toisesta sävystä! Tällä hetkellä mulla on käytössä MUS:n eazy cover blue + L'orealin valokynä 3 beige naturel, jotka toimii ihan kohtuullisen hyvin. Sain eilen näytteen myös Blascon Orange 1:stä, joka vaikuttaa myös harkitsemisen arvoiselta, mut hinta pelottaa..
« Viimeksi muokattu: 16.01.08 - klo:22:21 kirjoittanut lilia bella »

MsVilma

• Vieras
« Vastaus #159 : 17.01.08 - klo:12:06 »
heips! piti oikein hakea sekä blasco että lumierin putelit kätöseeni ja katsella niitä luonnonvalossa.
Täytyy sanoa että se light on kyllä todella vaaleaa. Itselläni on hyvin vaalea iho ja jopa se on minulle ihan aavistuksen verranm liian vaaleata, siksi sekoitan sitä keltapohjaisempaan light mediumiin ja myös keltapohjaisempi sävy neutraloi paremmin tummia silmänalusia kuin pinkki mutta toisaalta itselläni se toimii myös kirkastuksena.
Eli selkeästi Biothermin Forget It:n vaaleinta sävyä vastaava jos ei jopa hitusen vaaleampi. Lorealin pinkki valokynä on lähellä samaa sävyä.
Light on myös Blascon orange highlighteria huomattavasti vaaleampi (vaikka toisaalta blascon tuote on neutraloija ja valovoide eikä varsinainen peitevoide) ELi jos hiemankaan epäilyttää niin suosittelen ehdottomasti light mediumia. (varsinki jos lorealin valokynässä beige on sun iholle parempi vaihtoehto)

Blasco on myös hyvä tuote mutta omia silmänalusia kuivattaa näin talvella ja kerääntyy helpommin juonteisiin kuin healing concealer.

Poissa Magritte

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • ent. lilia bella
« Vastaus #160 : 17.01.08 - klo:13:25 »
^ Hei kiitos, MsVilma, tosi paljon vastauksesta! :) Voi olla, et pistän ton light mediumin tilaukseen. Harmi, että lisäävät nykyään postikulut noihin tilauksiin, mut eihän se 6+5=11 $ toisaalta niin kovin paljoa ole..

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 17.01.08 - klo:21:55 »
Vielä tuosta YSLn valokynästä, tuo kuivattaa aika monella. Dior sopii paljon paremmin kuiville silmänalusille, samoin Biotherm jossa on mielestäni tosi hyvä hinta-laatusuhde (Dior n. 39€, Biotherm n. 23€). Peittävyyttä molemmissa on ihan hyvin, Diorissa valoataittavuutta enemmän. Mutta kuiville, tummille silmänalusille kannattaa tsekata tuo Biotherm.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 17.01.08 - klo:22:17 »
Mä olen tykännyt eniten tummille silmänalusille Clarinsin valokynästä. YSL aiheutti jonkun allergisen reaktion, Dior ja Biotherm ovat ihan ok, mutta Clarins on selvästi noista paras ja taitaa olla vielä halvin. Tästä löytyy myös tarpeeksi vaalea sävy 00.  Suosittelen!  :)

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 17.01.08 - klo:22:41 »
^Biotherm on halvempi kuin Clarins.

Mulla taas on Dior ja Biotherm toimineet paremmin. :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #164 : 17.01.08 - klo:22:45 »
Oho, niinpäs onkin! Katsoin varmaan jotenkin ristiin tuota viestiäsi kun luin sen hinnaksi 32e  :D
Clarins maksoi muistaakseni viimeksi 26e eli tosiaan hippasen kalliimpi kuin Biotherm.