Kirjoittaja Aihe: Tummat silmänaluset  (Luettu 126058 kertaa)

Poissa zubi

• Tukkaguru
Vs: Tummat silmänaluset
« Vastaus #180 : 20.03.08 - klo:08:13 »
Oletkos kokeillut YSL:n valokynää. Ihanan peittävä, mutta kevyt ja kuulas tuote.

Olen kokeillut.  :) Lisäksi mulla on ollut Lumenen, No7:n ja Clarinsin valokynät. Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva, että tuo Clarins olisi ollut näistä kokeilemistani kaikkein paras. YSL:ssä on aika ohut koostumus. Mutta musta tuntuu, että silmänaluseni ovat jotenkin tummentuneet lähiaikoina, ennen riittikin ihan perus-valokynä. Tai sitten tämä Loreal ei vain yksinkertaisesti sovi mulle ollenkaan, vaikka monet ovat siitä täälläkin tykänneet.

Tuota Dioria voisi kyllä kokeilla. Harmittavan kallista tavaraa vaan.

Onkos niin, että tuo MUSin eazy cover blue ei heijasta valoa ollenkaan vaan ainoastaan peittää sinisyyttä? Mietin vain että jo vuosia valokynää käyttäneenä voisi tuntua erikoiselta laittaa silmänalusille jotain tuommoista rehellistä peitevoidetta. Toisaalta taas se voisi olla parempi vastaus ongelmiini ja olen ymmärtänyt, että koostumus kuitenkin olisi ohut?

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 20.03.08 - klo:09:49 »
Mineraalimeikeistä mun kokeilemistani peittävin tummien silmänalusten peiteaine on Ocean Mistin Saffron Concealer. Näyttää purkissa suorastaan hurjan keltaiselta, ja aluksi ihollakin, mutta jotenkin onnistuu muuttumaan vaalean ja neutraalin väriseksi iholla - ainakin tällaisella muutenkin kellertäväihoisella.

Poissa Laurie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #182 : 20.03.08 - klo:10:54 »
^^MUSin eazy cover on tosiaan ihan vain peitevoidetta ilman mitään valoa taittavia ominaisuuksia. Mun pandasilmille ehdoton luottotuote. Sitä saa koostumuksensa ansiosta levitettyä ohuelti ja voisin sanoa sen silti peittävän varmasti pienelläkin kerroksella. Voihan sen päälle halutessaan laittaa vaikka hieman sitä valokynääkin, mikäli sitä valon heijastumista siihen vielä haluaisi.
common mistakes and nice intentions

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #183 : 20.03.08 - klo:11:02 »
Mulla käy lähes poikkeuksetta niin, että peiteaine jotenkin liukuu pois paikoiltaan, mikäli laitan valokynää siihen päälle. Olen yrittänyt ties miten varovasti painella valokynän paikalleen ja odottanut peiteaineen kuivumista, mutta ei vaan onnistu. Saan yhtä (vähän) peittävän tuloksen pelkällä valokynällä kuin peiteaine+valokynä -kombolla. Johtuukohan YSL:n valokynän mömmön litkumaisuudesta? No, kaipa se on käyttäjästä vaan jälleen kerran kiinni.

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 20.03.08 - klo:11:40 »
Mulla käy lähes poikkeuksetta niin, että peiteaine jotenkin liukuu pois paikoiltaan, mikäli laitan valokynää siihen päälle. Olen yrittänyt ties miten varovasti painella valokynän paikalleen ja odottanut peiteaineen kuivumista, mutta ei vaan onnistu. Saan yhtä (vähän) peittävän tuloksen pelkällä valokynällä kuin peiteaine+valokynä -kombolla. Johtuukohan YSL:n valokynän mömmön litkumaisuudesta? No, kaipa se on käyttäjästä vaan jälleen kerran kiinni.

Mulla on ollut ihan sama ongelma ainakin YSL:n, No7:n ja Lumenen valokynien kanssa. Loreal on tähän mennessä kokeilemistani ainoa, joka ei "syö" peitevoidetta pois. Onneksi Loreal on muutenkin hyvä, joten siihen aina palaan.

Poissa piivikiivi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #185 : 20.03.08 - klo:15:50 »
Hei, ihan uutena tulokkaana liityn innokkaana tähän tummat silmänaluset ketjuun.

Minun täytyy ilmeisesti vain oppia elämään näiden karmeiden silmänalusten kanssa. "Kaikkea" on kokeiltu ja lähiaikoina enimmäkseen nuita mineraalimeikkejä, tämän palstan "syytä", että niihinkin sekaannuin ;)

Suurin ongelma on se, että kun yritän sitä tummaa kohtaa ("viirua" silmäkulmasta kohti poskea) peittää, saan sen vain jotenkuten peitettyä. Aina se tummuus tuntuu sieltä kuitenkin paistavan ja peittoyritysteni vuoksi korostuvan sellaisena uomana. Onko siinä joku silmäpussin raja vai miten se sellainen musta joki aina siinä päjöttää? Ihan kuin tulisi peittämisen takia silmäpussit, joita ei normaalisti huomaa?

Lisäksi kaikki aineet tuntuu korostavan sitten ryppyjä... En taida oppia millään niitä peittämään, kaikkea teidän hyviä vinkkejä olen kokeillut ja epätoivo on jo melkoinen. Ihon värini on luultavasti kylmä ja olen aika kalpea ja väritön. Onkohan keltapohjainen vai ihan vaan tavallinen peiteaine paras?

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 20.03.08 - klo:19:53 »
^Niin se vaan on, tummia silmänalusia ei saa millään kokonaan piiloon, ja rypyt on ja pysyy. Asian kanssa on vaan elettävä. Tai jos joku tietää peiteaineen, joka peittää tummat silmänaluset eikä korosta ryppyjä, niin mäkin mielelläni kuulisin siitä... Ja niinhän se tuppaa olemaan, että jos on vähänkin silmäpussia, niin vaalea peitevoide tai valokynä vaan korostaa sitä.

Btw, jos joku muukin on sattunut ihmettelemään sitä, että Lorkun valokynää ei tällä hetkellä tahdo löytyä mistään, niin sitä ei ole lopetettu, vaan maahantuojalla on ollut toimitusvaikeuksia. Kysyin Anttilassa myyjältä, kun hätäännyin tyhjän telineen nähtyäni. ;D

Poissa Villis

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 21.03.08 - klo:03:32 »
^^ Jotenkin tuo kysymyksesi, toimisiko kellertävä vai meikkivoiteen värinen peiteaine paremmin, sai minut epäilemään, että et kuitenkaan IHAN kaikkia konsteja olisi vielä kokeillut (koska tokihan oranssi taittaa sinistä tehokkaammin kuin beige). Jos Blascon tai MUS:in erityisesti sinisyyden poistoon tarkoitetut peiteaineet kaikkine vippaskonsteineen ovat testaamatta, niin yritäs vielä (mulla on Blascoa).

Aavistus peiteainetta siveltimellä(!) täsmälleen sinertäviin kohtiin kuopan pohjalla, ei muualle, ja irtopuuteria päälle, ja siihen päälle vielä kunnon valokynää tai sitten esim. toinen sipaisu peiteainetta tai molemmmat niin kyllä se kummasti peittää. Välipuuterointi toimii minusta hyvin: mieluummin monta ohutta kerrosta kuin yksi paksu. Ensimmäisen kerroksen saa liukumaan tosi ohuesti pohjustamalla silmänalusen jollain pohjustustuotteella (mulla ihan vain pikkupisara väritöntä ja silikonista Lumenen meikin pohjustusvoidetta käytössä niinä kertoina, kun pitää näyttää tosi hyvältä). Olettaisin, että kovin ryyppyisellä iholla pohjustus olisi myös mainio kokeilu. Kun ihoa silottaa ja liukastaa ja käyttää levittämisessä sivellintä, niin peiteainetta saa laitettua vähemmän, ja kun sitten vielä puuteroi huolella peiteaineen paikoilleen, niin ei kerta kaikkiaan ole sitä massaa, mikä voisi kerääntyä rypyn pohjalle tai loistaa epäluonnollisen oranssina/keltaisena maalikerroksena.
Perfektionistinen väkertäjä, jolla on keskivaikea atopia.

Poissa piivikiivi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #188 : 21.03.08 - klo:09:01 »
Blascoa olen kokeillut, myyjä/kosmetologi valitsi värin (en tiedä oliko niitä kuinka monta vaihtoehtoa), mutta minusta se on niin tumma ja toki sinisyyden poistaa, kun on niin tummaa, erottuu sitten ruskeanoranssina.

Luulenkin, että mulla on jo varmasti tarpeeksi tuotteita ja niillä pitäisi saada tulosta aikaan, kyse taitaa olla minun taidoistani ;) En taida olla edes tarpeeksi tarkka, esim. peiteainetta taitaa "ihan vahingossa" hurahtaa muuallekin kuin sinne kuopan pohjalle. Tuo pohjustus homma on myös vähän niin ja näin... Minulle tuli juuri Pure Luxe sample paketti ja siinä on se "geelimäinen" eraser, voiskohan sitä kokeilla sinne alle, ettei rypyt korostuisi. Eihän nuita ryppyjä vielä hirveesti ole, mutta minun peittelytaidoilla saan ne vähäisetkin niin hyvin korostettua ja saan heti +10 ikää  ;D

Sen olen myös huomannut, että kun saan uomaa peitettyä, ihan kuin siitä vierestä alkaisi erottumaan punainen silmäpussin reuna. Silmäpusseja en siis huomaa kun en ole meikannut, mutta peittely-yritykseni tekee sellaiset ja tosiaan sellaiset punertavat reunat. Pitäisköhän siihenkin kohtaan laittaa jotain erityistä? Jotain punaisen poistavaa?

Kiitos, kun jaksatte neuvoa!

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #189 : 21.03.08 - klo:10:00 »
Minulla on ollut tummat silmänaluset ihan pienestä pitäen,ja erottuvat selvemmin heti jos nukun huonommin.Nuo yhdistettynä turvotukseen ovat aika karsea näky.Nestepussit + mustatkin vielä :-\
Muutamaa peitekynää olen kokeillut mutta joko teen jotain väärin tai kynät ovat huonot.Lumenen valokynä on liian tumma ja Revlonin kynä on muuten aivan ihana mutta tuntuu että onnistun jotenkin vaan korostamaan sitä tummuutta.Vaikka päivänvalossa sitä laittaisi.Turvotksen saa kyllä laskettua kylmällä vedellä mutta tuo mustuus ei häviä kuin nukkumalla paremmin. :-\
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #190 : 24.03.08 - klo:22:42 »
^Itsellä ei auta edes hyvin nukutut yötkään silmänalusten tummuuteen eikä siltikään varsinaisia verisuonia tms ole pinnassa? On vain yksinkertaisesti olleet hemmetin tummat aina vaikka olenkin nuori?  ???
Kokeiltu on Lumenen valokynää mikä ei sopinut ihonvärilleni ja nykyään käytössä Meowin concealer, joka saa melko luonnollisen näköisesti noita edes vähän häivytettyä.
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa zubi

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 25.03.08 - klo:07:21 »
Onkohan Lumenen silmämeikinpohjustusvoidetta ihan ok käyttää myös silmänalusille? Kokeilin nimittäin ja ehkä valokynä/peitevoide levittyi vähän tasaisemmin ja pysyi paremmin, joten silmänalusetkaan eivät loistaneet niin häiritsevän tummina.

Poissa tarhatyyli

• Tukkaguru
  • Unorganized Perfectionist
« Vastaus #192 : 27.03.08 - klo:15:18 »
No ei kai siitä voi haittaa silmänalusille olla kun ihan liikkuvalle luomellekin sitä laitetaan.

Mäkin olen käyttänyt sitä silmänalusilla niin jankit peittarit levittyy hyvin, esim. MUSin Cover All Blue levittyy paaaaljon paremmin pohjustajan päälle.
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #193 : 28.03.08 - klo:13:04 »
Mä kokeilin tänään eka kertaa Joe Blascon Orange highlightia silmien alle. Laitoin vähän liikaa ja sivellin oli ehkä vähän vääränlainen tähän tarkoitukseen, joten lopputulos ei ollut paras mahdollinen. Mutta kyllä se vaan peittää hyvin! Epäilin ensin, että Orange highlight saattaisi olla mulle liian tumma, mutta onneksi myyjän suosituksesta kuitenkin valitsin sen. Sävy näytti silmien alla varsin sopivalta. Kunhan hankin kunnon siveltimen ja opettelen laittamaan juuri oikea määrä oikeaan kohtaan, niin uskon, että tuo on varsin pätevä tummien silmänalusten peittäjä.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 18.04.08 - klo:18:46 »
Aikaisemmin kun sanoin, että silmänympärykset vaalenivat, niin ei se tainnutkaan olla ihan hyvä asia. Ne on nykyään oranssit:o Tosi viehkeää... Kosmetologilta ostamani valokynäkin loppui ja uuteen samanlaiseen ei ole varaa. Kävin juuri testaamassa citymarketin valikoiman läpi ja kaikki vaaleimmatkin kynät ja peitevärit näytti mun iholla oransseilta. Olen vaan niin superkalpea. Joku suositteli mulle täällä Lorealin valokynää, mutta siinä vaalein sävy oli mun iholla possunpunainen, eikä hyllyssä ollut kun testerit jäljellä. Onneksi kesällä voi käyttää usein aurinkolaseja...
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977