Kirjoittaja Aihe: Tummat silmänaluset  (Luettu 126118 kertaa)

Poissa Tiusku

• HAIRahtanut
Vs: Tummat silmänaluset
« Vastaus #255 : 04.03.12 - klo:08:06 »
^ Jos lähden muuten ilman meikkiä kauppaan tai lenkille, niin kyllä mä sipaisen yleensä vähän peiteväriä silmien alle. Samalla tulee usein myös taivutettua ripset. ::) Mutta ei siis mitään täyspakkelointia, koska se tosiaan näyttää hullulta jos on täysin tasaiset ja puuteroidut silmänaluset eikä muuta meikkiä lainkaan. Eli käytännössä siis pelkkä peitevoide (nyt käytössä Lumenen sininen pikkutuubi) eikä puuterointia, jolloin voide jää pinnaltaan samanmoiseksi kuin muuten meikkaamaton naama.
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 04.03.12 - klo:09:25 »
Mä peitän Lumenen peitepuikolla (sävy nro 3, menee jonkin verran juonteisiin, mutta ei jos sipaisee puuteria päälle) silmänaluset pääasiassa työpäivinä. Viime aikoina mua on vaivanneet tosi tummat silmänaluset (etenkin näinä aamuvuoropäivinä kun pitää herätä kuudelta). Onko kukaan muu huomannut, että nukkumisasento vaikuttaa silmänalusiin? Mä kuulin tästä ja oon kyl huomannu, että näytän jotenkin freesimmältä, jos olen sattunut nukkumaan koko yön selälläni. Valitettavasti vaan nautin nukkua puolittaisessa vatsa-kylki-asennossa kasvot alaspäin, joten silmänaluset on tummat, vaikka olisi nukkunut täydet tunnit hyvin.

Tohon Lumenen peitepuikkoon oon ollu tyytyväinen silmien alla. Finnien peittäminen sillä taas ei onnistu yhtä kauniisti, siien pitäisi olla kai vähän nestemäisempää tavaraa. Mutta silmänaluset se tosiaan naamioi hyvin ja peittää ihan ok:sti koko päivän. Jos haluun erityisen huolitellut silmänaluset, laitan maltillisesti pikkusiveltimellä tuon Lumenen päälle EDM:n basea. Tulee tasaista jälkeä!
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #257 : 04.03.12 - klo:12:23 »
Nehän kuitekin pitäisi puuteroida ja minusta kasvojen luonnollinen "hehku" ja puuteroitu iho näyttää niiiiiin erilaiselle, että omiin silmiin näyttää hassulta.

Ei kai monia noita peitevoiteita tarvii puuteroida? Vai onkohan mulla vaan kuiva iho?

Mä käytän diorin peitevoidetta, ja se tekee aika mattapinnan mun mielestä, mutta ei sellaista liian mattapintaa.
Usein kyllä sellainen pieni peittäminen, ja sitten muuten iho ilman meikkivoidetta näyttää parhaalta munkin mielestä.

Alkoi kans kiinnostamaan toi hourglass, kuvissa se näyttää tosi hyvältä, ehkä, jos käytän ton diorin loppuun, ja sitten kokeilen sitä.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 10.03.12 - klo:19:55 »
No niin, nyt on sitten Hourglass saapunut ja testattu. On kyllä hintansa arvoinen tuote ja sävy Pearl on just nappi sävy mulle. Tarvitsen laittaa myös hiukan valokynää tämän päälle, jotta saan uurteet myös peittoon kunnolla, mutta nopeammin saan meikin tehtyä tämän avulla kuin muilla tuotteilla.

Poissa caessa

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 10.03.12 - klo:22:18 »
Höh, Zuneta.comista on kadonnut Pearl-sävy :-\. Onkohan noita tulossa lisää?

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 16.03.12 - klo:12:40 »
Täällä yksi pandakarhu, joka haluaa mainostaa erästä tapaa vähentää tummia silmänalusia.

Kuulostaa varmaan kosmetiikkauskoisille vähän älyttömältä, mutta ainakin itse yllätyin positiivisesti tämän keinon vaikutuksesta. Perustelu kopioitu silmänympärysvoide-ketjusta:

...Silmänympärysiho on paksuudeltaan vain 0,5 millimetriä, kun esimerkiksi posken iho on noin kaksi milliä paksua. Läpikuultavan ohut iho yhdessä heikon veren- ja nestekierron eli kuona-aineiden poiston kanssa saa aikaan tummat silmänaluset. Alitehoinen nestekierto aiheuttaa myös turvotusta silmien alle...

Kokeilin siis erästä joogaliikettä, joka parantaa verenkiertoa pään alueella, tarkemmin sanottuna asentoa kuvasarjan keskellä: (tuota varsinaista päälläseisontaa ei voi suositella ainakaan aloittelevalle, voi olla vaarallinen asento ilman ohjausta, toim. huom.  ;) )

Kuuden tunnin yöunien jälkeen mä näytin pirteämmältä, sy-iho vaaleammalta ja olo oli parempi tuon liikkeen tehtyäni (edellisenä iltana) kuin yleensä kahdeksan tunnin yöunien jälkeen! Kosmetiikka ja sy-voiteet voivat kompensoida ongelmaa mielestäni tiettyyn pisteeseen asti, ja näköjään on tehokkaampaa puuttua tummuusongelman fysiologisiin vaikuttimiin.

Kunnon yöunet ovat kaiken a ja o verenkierron tehostamisen ohessa, kuitenkin. Halusin vain tuoda tuon huonosti nukutun yön tähän yhteyteen, kun monesti olen melkoinen zombie vain kuuden tunnin yöunien jälkeen.

Pahoittelut jos toistan jotain vanhaa asiaa tässä ketjussa! Ajanpuutteen vuoksi päätin vain kirjoittaa omat kokemukset tästä asiasta keskusteluhistoriaa tarkastamatta  :)

Edit: on noita hyviä, pään verenkiertoa tehostavia jooga-asanoita muitakin, mutta tämä oli mun mielestä yksi parhaista sen moninaisten vaikutusten vuoksi

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 16.03.12 - klo:14:03 »

Edit: on noita hyviä, pään verenkiertoa tehostavia jooga-asanoita muitakin, mutta tämä oli mun mielestä yksi parhaista sen moninaisten vaikutusten vuoksi

Mä olen huomannut, että lymfahieronta auttaa kans paljon, jos on tummuutta, tai turvotusta silmien ympärillä. Teen joka aamu chizu saekin kirjassa olleen nopean lymfahieronnan kasvojen, ja kaulan lymfapisteille, ja se selvästi vaikuttaa tohon.

Mulla vaikuttaa yöunien lisäksi se miten paljon olen syönyt, matalilla kaloreilla tulee mulla aina pandasilmät.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 17.03.12 - klo:09:00 »
Mä teen päälläseisontaa vähintään kerran viikossa joogatunnilla, mutta en kyllä ole huomannut sen auttava tummiin silmänalusiin. Nytkin peilistä katsoo panda, vaikka viimeksi eilen illalla seisoin päälläni ja olen jopa nukkunut ihan hyvät yöunet. :( Voisin kyllä ottaa päälläseisonnan mukaan iltarutiineihin, ei siitä haittaakaan voi olla! Lymfahieronta kiinnostaisi myös, mun on jo pitkään ollut tarkoitus käydä jossain ammattilaisen käsittelyssä kokeilemassa sitä.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #263 : 17.03.12 - klo:10:06 »

Mä olen huomannut, että lymfahieronta auttaa kans paljon, jos on tummuutta, tai turvotusta silmien ympärillä. Teen joka aamu chizu saekin kirjassa olleen nopean lymfahieronnan kasvojen, ja kaulan lymfapisteille, ja se selvästi vaikuttaa tohon.

Hei haluaisitko kertoa tuosta lymfahieronnasta kasvoille ja kaulalle tarkemmin. Löytyisiköhän tuota kirjaa jostain?

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #264 : 17.03.12 - klo:13:09 »
Hei haluaisitko kertoa tuosta lymfahieronnasta kasvoille ja kaulalle tarkemmin. Löytyisiköhän tuota kirjaa jostain?

Mä laitan myöhemmin vaikka ohjeet siihen, se on tosi yksinkertainen, mutta tehokas, se kans heleyttää ihoa, ja poistaa sellasta aamupöhöä kasvoista hyvin.

Googlella saattaa löytyä ohjeet, jos hakee vaikka chizu saeki + massage?
Ostin sen kirjan muistaakseni bookdepositorysta, siinä oli muitakin hyviä juttuja, niin kuin se kosteusnaamio, joka tekee melkein ihmeitä ihon heleydelle, jos laittaa sen joka aamu, se on siis se aasialaisten suosima tissue mask.

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #265 : 20.03.12 - klo:15:33 »
Tässä on suora ohje siihen hierontaan-
http://www.vivawoman.net/2010/01/08/viva-challenge-unblock-facial-lymph-nodes/

edit, löysin tällaisenkin version-
http://killing-boredom.com/killing-skin-tags/How-to-Say-Bye-Bye,-Double-Chin.html

tää on vaihtoehtoinen tapa, mun tapa tossa alla on enemmän sen kirjan mukainen, mutta tän pitäis olla helpompi kuin se alkuperäinen
Step 1
Use your thumb and press the lymph nodes in the hollows behind your ears seven times.
Step 2
Use your index finger and thumb, pinch the sides of your neck in an upward outward direction seven times.
Step 3
Use your four fingers and tap the hollows of your collarbones seven times.
Step 4
Use your four fingers and tap your armpit area seven times.

Mä teen sen näin:

1. hieron korvien edessä olevat lymfapaikat
2. painan korvien takana olevia lymfapisteitä, ne on niin kuin suoraan siinä kuopassa korvan takana alhaalla, ne voi olla kipeät
3. sivelen korvan takaa kaulaa pitkin alas, se liikuttaa niitä nesteitä alas
4. pienellä paineella sivelen solisluita (solisluiden yläpuolelta) pitkin kainaloihin päin
5. painan kainaloita pienellä alaspäin liikkeellä

Leuan alla menee kans niitä, ja niitäkin voi sivellä, että se lymfa lähtee liikkeelle, pieni leuanalus jumppaus, ja/tai sively pienentää kaksoisleukaa, tietty, jos kaksoisleuka johtuu lihasten löysyydestä ne pitää jumpata kieräksi taas.

Yleensä lihaslöysyyskaksoisleuka on aina yhteydessä löysiin sisäisiin vatsalihaksiin (pömppövatsa), esim. raskauden jälkeen voi sen takia ilmestyä kaksoisleuka, tai jos on vaikka ylipainoinen/turvonnut usein, eikä sen takia jaksa pitää niitä kireänä. Silloin auttaa parhaiten ns. cat vomit vatsatreeni (löytyy youtubesta), se palauttaa ne nopeasti takaisin aktiiviseksi, ja yhteen, että on litteä vatsa taas.

Parhaita keinoja koko kehon lymfa drainageen on trampoliinihyppely, ihan vaan edes 5min, urheilukaupoista saa sellasia minitrampoliineja.

« Viimeksi muokattu: 20.03.12 - klo:15:49 kirjoittanut Metalliapina »

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 20.03.12 - klo:16:24 »
^Hei kiitti tosi paljon noista ohjeista! Täytyykin kokeilla heti tänään. Mitä tarkoitat muuten kohdassa 1 olevilla lymfapisteillä korvien edessä? Traguksia vai jotain muuta kohtaa?

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #267 : 20.03.12 - klo:16:31 »
^Hei kiitti tosi paljon noista ohjeista! Täytyykin kokeilla heti tänään. Mitä tarkoitat muuten kohdassa 1 olevilla lymfapisteillä korvien edessä? Traguksia vai jotain muuta kohtaa?

Kiva, jos noista on hyötyä :) mä olen itse tykännyt tosi paljon tuosta hieronnasta.

Yritin googlettaa tragus, ja löysin vaan tulehtuneita lävistyksiä? Mutta siinä korvan edessä niin kuin poskessa on lymfapisteitä, sitä meinasin, niitä voi kevyesti vaan hieroa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #268 : 20.03.12 - klo:16:35 »
^Okei. Lymfa on mulle täysin vieras asia, joten en tiedä lymfapisteistä mitään  :D (Tragus on tuo korvan nipukka tuossa ikäänkuin korvakäytävän edessä.)

Poissa Leleth

• HAIRahtanut
    • My Poupee
« Vastaus #269 : 20.03.12 - klo:18:18 »
Laitoin Lookfantasticille tilaukseen Benefitin Erase Pasten vaaleimmassa sävyssä kun aamulla peilistä tuijotti suohirviö. Aamuiset tummat silmänaluset oli kyllä joku henkilökohtainen ennätys tällä saralla ;D.