Kirjoittaja Aihe: Tummat silmänaluset  (Luettu 123294 kertaa)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
Vs: Tummat silmänaluset
« Vastaus #390 : 09.04.15 - klo:21:11 »
^^Mulla on kanssa tummat ja silmanalueen anatomiasta johtuen vaikeasti peitettävät silmänaluset. Ihan kuin tuo tummuus ei olisi tarpeeksi, niin mulla on myös siis tooosi näkyvät kyynelurat (jotka todellakin tungen täyteen fillereitä, kunhan rahatilanne antaa myöten). Perusongelmana mullakin on se, etten ole löytänyt tarpeeksi peittävää tuotetta, joka ei kasaantuisi päivän mittaan juonteisiin. Mitään HG-tuotekomboa en ole löytänyt, mutta olen huomannut, että nestemäinen peiteaine pysyy paikallaan paremmin, kun silmänalusen pohjustaa ensin mineraalipeittarilla.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 09.04.15 - klo:23:07 »
Ootko kokeillut levittää peiteaineen kolmion mallisesti? Siis että se jatkuu tavallaan tohon poskelle se peiteaine. Kannattaa ehdottomasti googlata tuo tekniikka!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 10.04.15 - klo:09:07 »
Oma vinkkini on mahdollisimman pigmenttinen tuote, mahdollisimman ohuesti levitettynä.

Minulla alkaa olla silmänalusiho juonteinen jo ihan iästä johtuen - ja jotenkin aivan yllätyin, kuinka hyvää tulosta saan aikaan Blascon highlighterillä. Otan sitä kämmenselälle lämpiämään ja tuosta levitän silmänalusille pehmeällä ja melko isolla synteettisellä siveltimellä, kevyesti ja kärsivällisesti sutien useampaan suuntaan, niin että peitekerros on varmasti tasainen. Saatan vielä taputella alueen sormenpäällä. Tuohon päälle levitän minimaalisen määrän läpikuultavaa puuteria. Käytän vippaa ja levitän siitä enimmät ensiksi muualle ja viimeiset vähät silmän alle. Tässäkin käytän vähän omanlaista tekniikkaa - venytän toisen käden silmillä silmänalusihoa ihan kevyesti niin, että se on sileänä - ja painan vipan alueelle muutamia kertoja. Näin saan hennosti puuteria kaikkialle, myös hentojen juonteiden pohjiin ja pito on paras mahdollinen.

Luulen, että tuotteista mikä tahansa runsaspigmenttinen on tähän tarkoitukseen kokeilemisen arvoinen, Blascon peittarit, highlighterit (näissä on hyviä, oranssihtavia vaaleita sävyjä) ja tattoo cover. Kryolanit. Ja muut vahapohjaiset pigmenttihirmut, onhan näitä. The Balmin Time balm on myös hyvä, mutta pakkaus niin susi, että sitä voi suositella vaan niille, jotka jaksavat siirtää jankin johonkin toiseen purnukkaan.

Ideana siis maksimoida pigmentin määrä ja minimoida tuotteen määrä silmänalusiholla. Kiinnittävänä puuterina voisi varmaan äärimmäisessä tapauksessa käyttää samalla tyylilllä mineraalipeittaria.

Suosittelen myös tuota kolmionmuotoista levitystapaa, etenkin jos peitesävy on heleyttävä.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #393 : 10.04.15 - klo:15:01 »
Ootko kokeillut levittää peiteaineen kolmion mallisesti? Siis että se jatkuu tavallaan tohon poskelle se peiteaine. Kannattaa ehdottomasti googlata tuo tekniikka!
Näin teenkin, mutta mulla silti kuultaa sinisyys läpi. Ja sitten jos laitan peittävämpää jankkia, niin sitten taas lähestytään vaaratilannetta juonteisiin kertymisen kanssa. :P Mun haaveena olisi löytää sopiva persikanvärinen jauhepeittari, sillä saisin neutraloitua tuota sinisyyttä ja samalla pohjustettua luomea.

Mun varmaan pitää testata tuota Lilan tekniikkaa (ja käydä kerjäämässä Blascosta näytettä tänä iltana). Jotenkin mäkin olen ollut kamalan skeptinen Blascon tuotteita kohtaan meikkivoidekokeilun jälkeen... ::)
1aMii, punapää

Poissa Eydie

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 10.04.15 - klo:17:23 »
^Jaan tuon epäluulon Blascoa kohtaan. Viimeksi on tullut käytettyä 90-luvulla pahimpaan Raili Hulkkonen -buumin aikaan. Taisi olla Sokoksen myyjä, joka myi hyväihoiselle teinille silloin paksuimmat ja kalleimmat tahnat. Ja jälki oli sitten sen mukaista. Taisi olla myös samaan aikaan överit Yves Saint Laurentin valokynää, jonka jälkeen kaikki valokynätkin ovat jäänet ostamatta.  >:( Kyllä mä olen varmaan ollut tosi hehkeänä silloin.

Mulla on myös tummat silmänaluset ja iän mukana tullut ohentunut silmänalusiho. Ei kovin kiva yhdistelmä. Mitään voidemainen+puuteri yhdistelmää en ole voinut pitkään aikaan tehdä. Toisaalta tummimmat kohdat ovat silmän sisänurkassa ja sinne uskaltaa tuotteita reippaammin laitttaa. Testiin on tulossa Etude Housen Play 101 -kynä sävyssä 7 ja 8. Itseäni ei haittaa naaman kiltely vaan pidän siitä mattapintaa enemmän, joten naamassa ei ole oikeastaan ikinä puuteria muutenkaan.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #395 : 10.04.15 - klo:17:41 »
Mullakin alkaa olla melkoinen ***** otsassa näiden silmänalusten takia. Tummathan ne ovat aina, mutta viime aikoina ovat vielä keränneet ihan karmeat kurtutkin, iho on todella väsähtänyt. Mineraalipeittari näyttää ihan hirveältä ja rypistää ihoa entisestään. Pitää tietysti testailla kaikkea kosteuttavaa iholle, mutta haluaisin sellaisen peittarinkin, joka peittäisi hyvin ilman jauhoefektiä ja kurtistumista. Itselläkin on käynyt mielessä Blasco, vaikken muulle iholle niitä jankkeja ikinä käyttäisikään. En oikein usko minkään valokynän peittävän sen enempää kuin mineraalitkaan, jos sitäkään, ja on sellainen tuntuma, että ne ohuet nestemäiset valuu kaikkein nopeimmin juonteisiin. En kyllä yhtään tiedä, mikä tässä kannattaa, jos yhtään mikään.
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 10.04.15 - klo:20:56 »
Aiemmin oon varmaan tänne kirjoitellut, mutta jos on kaikki keinot kokeiltu niin Jane Iredalen Circle Eraser on myös erinomainen vaihtoehto. Siinä on samassa setissä korjaava sävy ja peitesävy. Eraserin valikoimista on myös tosi vaaleita vaihtoehtoja ja eri pohjasävyllä. Vaalein on tosi vaalea keltapohjainen, omani on muistaakseni kakkossävy ja sopii vaalealle ja viileäpohjaiselle iholle. Peitevoiteen tilasin mansikkalasta, mutta Suomessakin myynnissä eli voi käydä kokeilemassa sävyjä ennen ostoa. Korjaavassa sävyssä on yhtä hyvä peitto kun Armanin vasttavassa, mutta halvemmalla hinnalla saa samaan pakettiin myös sen ihonvärisen. Esim. Passikuvassa ei tällä kertaa näkynyt tummat renkaat kuten aina ennen - edistystä siis  ::)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 10.04.15 - klo:22:43 »
Helena Rubinsteinin Magic Concealer on mun suosikkini tummille silmänalusille. Toinen mistä tykkään on Lumenen valokynä, en olisi uskonut sitä niin hyväksi, mutta kyllä, se toimii!

Millaisia Maybellinen peiteaineet on? Fit Me kiinnostaisi ainakin. Ongelmaksi on muodostunut se, että meikkituotteet kasautuu nykyään helposti juonteisiin...

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #398 : 11.04.15 - klo:12:28 »
Multa löytyy meikkipussista maybellinen fit me sekä blascon peiteväri (oiskohan tattoo cover...). Fit me on hyvä, niistä löytyy just hyvä sävy ja mielestäni sillä on aika hyvä peittokyky. Ongelmaksi tulee se että se täytyy kiinnittää puterilla ja jotenkin tuo puuteri yhdessä fit me:n kanssa korostaa juonteita aivan sikana, että lopulta ne tummat silmänaluset on pienempi paha ja sen vuoksi en toistaiseksi ole silmäalusia yrittänytkään peitellä.

Hyvällä puuterilla tota ongelmaa voisi ehkä vähentää. Mullahan on vaan joku lumenen meikkipuuteri joka ei varmaan tuohon tarkoitukseen ole se paras.

Blasco on aika jankkia, se pysyy hyvin paikoillaan eikä karkaa juonteisiin. Kertasutaisulla peittokyky ei ole mikään paras, mutta varmaan kerrostamalla tulos olisi parempi. Siinä kohtaa kuitenkin alkaa tulla se juonteiden korostuminen vastaan.

Pitäisi tutustua hyviin puutereihin niin tuon fit me:nkin varmaan saisi toimimaan paremmin. Puuterit on aina olleet mulle sellainen vähäpätöinen juttu meikkauksessa. Lancomen meikkivoide tekee mulla niin hyvää jälkeä ja pysyy niin hyvin etten lainkaan käytä puuteria koska sille ei ole tarvetta. Mulla ei ole ymmärrystä puutereiden laadullisista eroista enkä tiedä mitä puuterilta voi vaatia. Mitä se parhaimmillaan tekee ja mitä se pahimmillaan tekee.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #399 : 11.04.15 - klo:14:04 »
^Joo meikkipuuteri ei todellakaan ole hyvä silmänympärysiholle, mun silmänympärysiho näyttää meikkipuuterin kanssa varmaan 10 vuotta vanhemmalta... ::) Kannattaa hankkia joku hienojakoisempi puuteri, esim. Maybelline Fit Me -puuteri toimisi varmaan silmänympärysiholla ihan hyvin. Ja kannattaa laittaa se puuteri siveltimellä mielummin kuin vipalla (tulee ohuempi kerros).
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 20.04.15 - klo:15:03 »
En muista olenko kirjoittanut tänne ketjuun jo aikaisemmin Bobbi Brownin correctorista, mutta olen ehkä jossain muussa ketjussa maininnut että siinä on minulle aivan loistava sävy-match Porcelain Peach. Valitettavasti vain koostumus on ongelmallinen ja menee juonteisiin aivan törkeän näköisesti. Olen viimeiset vuodet käytellyt milloin mitäkin peittaria ihan ok tuloksella, mutta aina sävyssä on jotain vialla. Useimmiten se on liian tumma tai pinkki tai keltainen taittaakseen kunnolla tummuuden pois.

Tänään kaivoin pitkästä aikaa Bobbin correctorin kaapista ja onnistuin levittämään sen siveltimellä oikein ohuelti. Päälle sipaisin äärettömän kevyesti Narsin ihanaa Light Reflecting Loose Powderia. Yleensä puuteroiminen tekee minulla silmänalusista niin ruman näköiset, että juonteisiin kasaantuminen on parempi vaihtoehto, mutta tämä combo toimi yllättävän hyvin. Kyllähän tämä näinkin juonteisiin karkaa, mutta vähemmän. Olin ajatellut katsastaa Narsin Creamy Concealerin seuraavan kerran kun pääsen ulkomailla kemppariosastolle, mutta älysin vasta nyt tutkiskella tarkemmin Bobbin valikoimaa heidän nettisivuillaan. Correctorisävyistä olisi sen mukaan myynnissä myös nestemäinen, peruspeittari-tyylinen versio Tinted Eye Brightener. En tuedä miten olen sen onnistunut ohittamaan, mutta nyt suorastaan innostuin! Nestemäisessä tuotteessa ei oletettavasti ole samaa peittokykyä kuin vahamaisessa jankissa, mutta se varmaan pysyisi iholla huikeasti paremmin. Olisiko jollakulla kokemusta tästä tuotteesta?
Raitoja käpälään!

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 26.04.15 - klo:11:37 »
Onko joku kokeillut Clarinsin Instant Concealer peiteainetta? Osaisko joku verrata Helena Rubinsteinin Magic Concealeriin?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 31.05.15 - klo:16:37 »
Ootko naapio kokeillut jo Bobbi Brownin Tinted Eye Brighteneriä? Munkin kiinnostus heräsi. Mitähän se mahtaa maksaa?

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #403 : 31.05.15 - klo:19:18 »
^ Ostin tosiaan sen porcelain peach eye brightenerin. Enemmän valokynämäinen tuote kuin erityisen peittokykyinen, mutta kokeilemistani valokynistä ja valoa heijastavista peittareista paras. Ohut nestemäinen koostumus on helppo levittää ja kerääntyy juonteisiin maltillisesti. Käytän tätä usein Armanin oranssin correctorin päällä tai muuten vaan nenän varrella, suun molemmin puolin ilmejuinteissa, ylähuulella jne tuomassa valoa. Ajattelin katsastaa sen asteen tummemman peach-värinkin jos se vaikka olisi tummempana hiukan pigmenttisempi ja toimisi sellaisenaan silmien alla.
Raitoja käpälään!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #404 : 01.06.15 - klo:17:16 »
^Mulla ainakin on monesti niin, että muulle iholle liian tumma peitevoide sopii tosi hyvin silmänalusille. Monesti oman ihon sävyinen peittari on ihan yhtä tyhjän kanssa silmänalusilla, koska sinisyys kuultaa läpi.
1aMii, punapää