Kirjoittaja Aihe: Tummat silmänaluset  (Luettu 123297 kertaa)

Poissa naapio

• Tukkaguru
Vs: Tummat silmänaluset
« Vastaus #405 : 02.06.15 - klo:15:29 »
^ ihan sama mulla, ihoa tummempi tarvitaan silmien alle vaikka olenkin kalkkilaivan kapteeni.
Raitoja käpälään!

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #406 : 20.06.15 - klo:13:46 »
Mulla on melko tummat silmänaluset, mikä korostuu vielä enemmän jos olen ilman silmälaseja. Lasit päässä siitä ei ole niinkään haittaa. En ole ikinä niitä oikein peittänyt muulla kuin ihan meikkivoiteella ja valokynällä. Huomasin kuitenkin, että mun elfin isossa meikkipaletissa on 4 peitesävyä: vihreä, pari oranssihtavaa ja punertava. Onkohan näistä joku sellainen, millä tummia silmänalusia kannattaisi alkaa piilottamaan? En yhtään ymmärrä mihin noita käyttää.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #407 : 20.06.15 - klo:19:55 »
^ vihreällä peitetään punaisuutta esim. näppyjä, oranssit ja persikan väriset taittavat sinistä ja violettia eli niitä kokeilisin silmien alle. Punertavasta väristä mulla ei ole mitään käyttöideoita, ehkä se on ajateltu punapohjaisen ihon yleispeittariksi? Violetti korjaisi keltaisuutta, mutta punertava toimisi ehkä vihertävien verisuonten peittämiseen?
Raitoja käpälään!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #408 : 01.07.15 - klo:20:59 »
Ostin Ebaysta Hard Candyn Glamoflauge-peiteaineen, koska nettiarvostelujen perusteella tämä on ihan megapeittävä ja niin kyllä onkin! Kaksi kerrosta riittää mun silmänalusille, eikä todellakaan kuulla sinisyys läpi mistään suunnasta katottuna.  :l Tämä on koostumukseltaan sellainen rasvainen ja vaatii ehdottomasti pohjustuksen (+puuteroinnin kerrostamisen välissä!!), koska muuten tämä kyllä karkaa juonteisiin todella pahasti. En ole ikinä aikaisemmin törmännyt näin peittävään tuotteeseen, jos jotain vahanappeja ei lasketa, mutta ne eivät taas koostumuksensa takia toimi mun silmänalusilla, vaikka kuinka kikkailisin.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #409 : 09.09.15 - klo:21:18 »
Onko joku kokeillut Urban Decayn Naked Skin Concealeria? Kerääntyykö juonteisiin helposti?

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #410 : 09.09.15 - klo:22:04 »
^^ Mä ostin myös eBaystä tuon kehutun Hard Candy Glamoflauge -peittarin. Harmikseni sävy (light) vaan on ihan liian vaalea mulle. Mua niiiin ärsyttää kun valitsin väärän sävyn. Muuten tuo vaikuttaa tosi pätevältä peittarilta.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #411 : 09.09.15 - klo:22:55 »
Mäkin olen nyt etsiskellyt silmänalusille peittaria ihan tositarkoituksella, kun näytän tällä hetkellä suunnilleen mukiloidulta. Mulla on silmien alla paljon juonteita ihan joka suuntaan, ja ajattelin ensin, että olisi parasta valita joku sellainen nimenomaan silmänalusille tarkoitettu, joka ei ole ihan kuivimmasta päästä. Testasin Clarinsin Instant Concealeria ja Cliniquen All About Eyes -peittaria, joista Clarins oli tuntumaltaan oikein hyvä, ei mennyt juonteisiin, kun taas Clinique juoksi juonteiden pohjalle jo heti levittäessä. Kummallakaan ei kuitenkaan ollut juuri minkäänlaista peittävyyttä mun tarpeisiin. Vähän järkytyin. Tarviin vissiin todellakin jotain ihan karmeaa jankkia.

Diorin Nude-peittaria kokeilin myös kädelle ja se oli niin öljyistä, että takuulla ajautuisi juonteisiin. Lumeneakin hipelöin, mutta se oli jo käsillä niin pahan näköistä, että ei kiitos. Lisäksi huvitti, miten Lumene on noita selektiivisiäkin kalliimpaa. Esim. Clarinsin hinta on n. 30 e / 15 ml ja Lumenen 12,90 e / 5 ml. Ja silti tuota Lumenea nimitetään blogeissa yms edulliseksi vaihtoehdoksi selektiivisille... No onhan se toki kertaostoksena.

En oikein tiedä, mitä seuraavaksi testaisin, kun haluan kuitenkin mielellään jotain, minkä voin nähdä livenä kaupassa. Paitsi jos nyt olis tosi halvasta kyse. Estee Lauderin Double Wearia ja sen kaltaisia monet sanovat liian kuiviksi tällaisille silmänalusille. Maybellinen Fit Me on näyttänyt (anteeksi suoruuteni) pahalta kaikilla niillä, jotka ovat sitä sanoneet silmänalusilla käyttävänsä. Blascoa olen harkinnut, mutta en jaksaisi niitä eniten kikkailua vaativia koostumuksia. On se vaikeeta!
1cFii, oma väri.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #412 : 10.09.15 - klo:06:49 »
^ Kokeile vielä Diorin Nudea. Olen sitä käytellyt silmien alla, eikä aine todellakaan kerry juonteisiin.  :) Peiteaine ei myöskään ole lainkaan öljyistä. Oiskohan testeri ollut niin vanha, että tuubin ainesosat ovat jo alkaneet erottua?

Jos taas peiteaineessa ei tehot riitä, niin melkein joka brändillä on pelkästään silmänalusille tarkoitettujen peiteaineiden lisäksi peittävämpi vaihtoehto valikoimissa. Eivät nekään ole mitään hirveää jankkia vaan nätisti levittyviä voiteita.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #413 : 10.09.15 - klo:09:35 »
^^ Mä ostin myös eBaystä tuon kehutun Hard Candy Glamoflauge -peittarin. Harmikseni sävy (light) vaan on ihan liian vaalea mulle. Mua niiiin ärsyttää kun valitsin väärän sävyn. Muuten tuo vaikuttaa tosi pätevältä peittarilta.
Mulla on sävy Medium Warm ja se on sopiva mun kalpealle ja keltapohjaiselle iholle (+sinisille silmänalusille). Mulle itse asiassa kävi niin, että tilasin Extra Lightin mutta myyjä lähettikin tuon Medium Warmin ja kun reklamoin, myyjä sanoi että saan pitää tuon vanhan ja hän pistää oikean tulemaan. Ihan onnekas sekaannus, koska tuo Extra Light oli liian vaalea mun silmänalusille ja sinisyys kuultaa siitä läpi. ;D
1aMii, punapää

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 10.09.15 - klo:13:57 »
^^ Kiitos vinkistä, yritän vielä sitä Dioriakin testata. Juu siis en ajatellut niiden peittävämpien nestemäisten olevan vielä mitään jankkia, mutta useimmat tuntuvat neuvovan, että ne nopeasti jämähtävät koostumukset (kuten Double Wear) ovat ihan liian kuivia tällaisille silmänalusille. Nää näyttävät siis todella, todella pahalta minkään kuivakan kanssa. Kai se iho on vain niin ohut ja kaikin tavoin kurja.

Oon vähän iskenyt silmäni tällaiseen: http://www.bareescentuals.com/bareSkin-Complete-Coverage-Serum-Concealer/US78495,en_US,pd.html, mutta tää on vissiin aika uusi..? Ehkä tätä tulee joku vuosi Kicksiin, toivottavasti.
1cFii, oma väri.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 10.09.15 - klo:15:40 »
Oman kokemuksen mukaan Diorin Nude peittää heikohkosti, mutta ei keräänny juonteisiin. Mulla on pintakuiva iho ja hyvällä menestyksellä oon käyttänyt noita jämähtäviä peittareita. Nyt on ollut kohta puoltoista vuotta käytössä Estee Lauderin DW, joka on siinä putkilossa. Yksi tuollainen kestää vuoden. Tuohon usein verrataan MAC:n vastaavaa pitkäkestoista peittaria, joka on normaalihintaisena edullisempi. Lisäksi Karkkipäivän Sannin mukaan DW ja UD:n naked skin concealer on hyvin samankaltaisia, mutta UD on taas huomattavasti edullisempi.

Jos tarvitsen erittäin hyvän peiton, käytän alla muuta ihoa tummempaa dermablendin fluidia, lämminsävyistä meikkivoidetta ja päälle ihonsävyinen peitevoide.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #416 : 11.09.15 - klo:14:42 »
Maybellinen Fit Me on näyttänyt (anteeksi suoruuteni) pahalta kaikilla niillä, jotka ovat sitä sanoneet silmänalusilla käyttävänsä.
Fit Me on kyllä ihan kökkö, en saa sitä itsekään toimimaan millään pohjustskombinaatiolla. Mun lemppari arkipeitevoide (jos en siis jaksa kikkailla Glamoflaugen kanssa, kun sitä on kuitenkin vähän vaikea levittää niin että näyttää hyvältä) on Kicksin putkilossa oleva peiteaine. Se ei ole totaalipeittävä, mutta silikoniprimer+mineraalineutraloija-kombon päälle levitettynä häivyttää hyvin sinisyyttä ja kirkastaa. Se ei kökköönny mulla yhtään juonteisiin eikä ole sellainen raskaan näköinen. En vain ole nähnyt tuota pitkään aikaan Kickseissä, toivottavasti sen valmistusta ei ole lopetettu...
1aMii, punapää

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 13.09.15 - klo:14:58 »
Mäkin olen nyt etsiskellyt silmänalusille peittaria ihan tositarkoituksella, kun näytän tällä hetkellä suunnilleen mukiloidulta. Mulla on silmien alla paljon juonteita ihan joka suuntaan, ja ajattelin ensin, että olisi parasta valita joku sellainen nimenomaan silmänalusille tarkoitettu, joka ei ole ihan kuivimmasta päästä. Testasin Clarinsin Instant Concealeria ja Cliniquen All About Eyes -peittaria, joista Clarins oli tuntumaltaan oikein hyvä, ei mennyt juonteisiin, kun taas Clinique juoksi juonteiden pohjalle jo heti levittäessä. Kummallakaan ei kuitenkaan ollut juuri minkäänlaista peittävyyttä mun tarpeisiin. Vähän järkytyin. Tarviin vissiin todellakin jotain ihan karmeaa jankkia.

Mun silmänaluset näyttää miehen mukaan siltä että olisin saanut pataan aika huolella: sinertävän punaiset, mustelman luokkaa jota silmälasit vielä korostavat  :-X
Parhain tähän asti kokeiltu koostumus on ollut Armanin Master Correctorissa, josra löytyy pigmenttiä mutta koostumus tosi tosi kevyt. Hintava peittari, mutta tosi hyvä sävyn korjaaja - myös ihonvärisiä löytyy, mutta niissä oli kimalletta seassa. Tästä voin kyllä maksaakin, sillä on riittoisa ja tarpeeksi pigmenttinen. Armanin päälle olen laittanut Nyxin HD concealeria, joka on myös hyvä ja edullinen. Voidemainen, peittää eikä tummu pahemmin päivän mittaan. Löytyy myös punapohjaisia sävyjä, mikä on hyvä sillä keltapohjaiset tekevät mun silmänalusista tunkkaisen näköiset.

Stokkalle on tullut myyntiin Diega dalla Palman meikit ja tuubissa oleva peittari vaikutti myös tosi pigmenttiseltä, hintaa n. 20 e. En ole vielä kokeillut, mutta hinta ei ollut paha!

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #418 : 07.10.15 - klo:21:30 »
Päätin pari viikkoa sitten olla trendikäs ja testata baking-metodia silmänalusille. Yleensä en tykkää käyttää puuteria edes tavalliseen tapaan silmänalusilla, koska se tuntuu korostavan vain juonteita (mulle sopii parhaiten mineraalipuuteri+peiteainekombo) ja olin todella skeptinen tämän tyylin suhteen. :D No kannatti kuitenkin kokeilla, koska tämä on kyllä ihan paras juttu ikinä. :ts Nyt pysyy silmänaluset moitteettomassa kunnossa aamusta iltaan.

Nykyinen silmänalusrutiinini on siis primer (L'oreal Studio Secrets), mineraalineutraloija (Meow Cosmetics Yellow Undereye), Kicksin vaalein peiteaine ja bakingiin Ben Nyen Translucent Face Powder Fair, jonka painelen iholle kostealla Beauty Blenderillä ja ylimääräisten puuterien poispyyhkimiseen käytän jotain flat top kabukia. Kokeilin myös Grimasin irtopuuteria vaaleamman sävyn takia, mutta se ei toiminut yhtä hyvin kuin Ben Nye. Kokeilin myös tuputella puuteria tavallisella puuterisiveltimellä, mutta silleen ei tullut niin hyvä tulos kuin Beauty Blenderillä.
1aMii, punapää

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 12.11.15 - klo:00:29 »
^ Huomaa et oon ollu kosmetiikkatauolla, kun tuollaisesta metodista en ole kuullutkaan. :D

En kyllä jaksa ruveta tuotteita sitä varten hankkimaan, koska ladies and gentlemen, mä oon löytäny lempparituotteen tummille (vähän öljyisille!) silmänalusille. Se on nimeltään Bourjois Happy Light Ultra-Covering Concealer. Tuote on tunnultaan rasvaista, paksua jankkia, jota kuitenkin tulee purkista helposti. Laitan tätä sormilla taputtelemalla ja tuputtelemalla, näyttää paljon paremmalta kuin siveltynä. Tää on varmaan peittävin peittari, jonka oon koskaan omistanut.

Mulla on käytössä tummin sävy 23 Beige Doré. Purkissa se on tosi ruskehtava, mutta iholla hitusen oranssihtava, mikä tekee siitä hyvän vastavärin tummille silmänalusille. Kesällä kun oon päivettyneimmilläni, saatoin sipaista tätä poskipäihinkin peittämään punoitusta. Nyt tää alkaa olla vähän tummaa, joten tilasin kaveriksi vaaleimman Ivoire-sävyn, jotta saan blendattua ihanteellisen sävyn. Näppylöitä ja semmoisia en oikein ole tällä peitellyt, menee nimittäin tosi helposti kuivakan näköiseksi, jos näppy tai peitettävä kohta on kuiva. Tää tuote siis mun mielestä sopii parhaiten normaalille tai hitusen öljyiselle iholle. Mun silmäluomet on alhaaltakin pikkuisen öljyiset (tai ei ainakaan kuivat), joten mitään kuivaa karheusefektiä ei synny. Toki tääkin ihmetavara kerääntyy juonteisiin hiukan, mutta ei niin häiritsevästi, etteikö nopea sipaisu vessakäynnin yhteydessä riittäisi.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.