Kirjoittaja Aihe: Tummat silmänaluset  (Luettu 121221 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Tummat silmänaluset
« Vastaus #435 : 17.06.16 - klo:22:01 »
Tämä se on kyllä kinkkinen aihe. Mulla on sen verran herkästi rypistyvät silmänaluset, että saa kyllä olla aika varovainen sen kanssa, millaista peittaria käyttää. Tummuus on vahvaa ja sitä haluaisi taittaa, mutta näky ei ole kyllä yhtään sen parempi kuolemanväsyneen näköisesti rypistyneenä. :/

Olin jo ihan tyytyväinen Idunin Strandgyllenin peittävyyteen ja siihen, ettei se mennyt näkyvästi juonteisiin, mutta silmänaluset alkoivat tämän käytön myötä rypistyä ihan karmeiksi. Jätin tämän kuivattavuuden takia pois jokunen kuukausi sitten ja päätin että tämä olkoon viimeinen risiiniöljyä sisältävä yhtään mihinkään tarkoitettu tuote, johon kosken.

Kokeilin tämän jälkeen Etude Housen Big Cover Cushion Concealeria sävyssä peach pink, kun jossain arvostelussa sanottiin, ettei se tuoksu miltään... Heh... heh. Tän haju on jotain niin hirveää, että tuli aika pikaiset hyvästit. Ilmeisesti valtaosa on sitten immuuneja tälle sieraimet korventavalle mummoparfyymin ja kemiallisen aurinkosuojan koko päivän kestävälle löyhkälle. Tulos silmänalusilla olisi ollut ok, mutta ei niin mahtava, että voisin sen edestä kestää tätä hajua. Todella inhottava kokemus.

Kokeilin jossain välissä EDM:n Cover Jojoba -korjausväriä, mutta se oli mulle liian tummaa ja ruskeaa. Sunlight on parempi, mutta ei näillä saa silmänalusille sellaista peittoa tai taittoa, johon olisin tyytyväinen.

Tilasin lopulta uuden kappaleen viime syksynä käyttämääni Lioelen Under The Eye Light Concealeria, jolla olisi varma kärkipaikka paskimpien tuotepakkausten kisassa, mutta sisältö toimii sen verran hyvin että kelpaa. Tämän koostumus on melkeinpä yhtä kosteuttava kuin sy-voiteen, mutta ei mikään liukuva vaseliinilähmä, vaan ihan ilman puuterointia paikallaan pysyvä, meikkivoidemainen lopputulos. Sävy on kirkastamiseen sopiva vaalea pinkkibeige. Tietenkään tällä ei saa peitevoidetason peittävyyttä, mutta tämä tuntuu olevan mulle paras kompromissi. Ei korosta/aiheuta juonteita, kirkastaa hyvin ja pysyy paikallaan. Hajustus on, mutta häiritsemätön ja haihtuva sellainen, ei kemiallista aurinkosuojaa. Pysyn toistaiseksi tässä.
1cFii, oma väri.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 19.08.16 - klo:18:18 »
Oon tainnut löytää HG:n tummille silmänalusilleni; By Terry Terrybly Densiliss Concealer 04 Medium Peach sävyssä. Ei kasaannu juonteisiin mutta on silti kosteuttavan tuntuinen, mutta ei kuitenkaan rasvaisen tuntuinen vaan kuivuu tahmaamattomaksi. Tää on löytö!

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #437 : 08.01.17 - klo:15:03 »
Onko juureksilla tuoreita kokemuksia toimivista peittareista/keinoista poistaa tummat silmänaluset?

Alkaa olla itsellä jo vähän lyöty olo tämän suhteen, en vaan osaa etsiä ja ystävälliset myyjät eivät ole saaneet niitä peittoon siten että itse näkisin mitään eroa  :-\
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #438 : 08.01.17 - klo:15:09 »
^Onko tuossa enemmän sellainen rakenteellinen juttu - silmän alla on kuoppa, johon tulee varjo. Peittarista huolimatta. Itselläni on noin - ja tuotahan ei täydellisesti häivytetä mitenkään. Valoa heijastava, vaalea peittari "nostaa" kyllä aluetta, mutta efekti ei toimi mistä tahansa katselukulmasta ja missä tahansa valaistuksessa - hyvin valaistussa valokuvassa kyllä. Mutta eihän se mikään vika ole, vaan ominaisuus  ;) .
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #439 : 08.01.17 - klo:20:44 »
^ Enpä osaa sanoa onko tuo rakenteellinen vai mikä. Kääk, laitan sinulle viestiä!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #440 : 08.01.17 - klo:21:03 »
Mulla on sellainen rakenteellinen piirre kasvoissa, että silmien alla on kuopat. Siis tavallaan ne kallon reiät, joissa silmät ovat, asemoituvat niin että sen aukon reuna on jotenkin aika syvällä ja tekee selvän kuopan silmien alle. Ja koska suomalaisena olen tietty vaalea iholtani, niin niissä kuopissa, joissa on ohutta silmänympärysihoa, verisuonien sinerrys kuultaa ihon läpi. Mitkään voiteet ja tökötit eivät kyllä sitä korjaa, että kallon luusto luo tuohon kohtaan kuopan.

Peittämisessä olen hoksannut sen, etten ostakaan totuttua kaikista vaaleinta peittaria silmien alle, vaan itseasiassa vähän tummempaa. Jos näihin lätkäisee tosi vaaleaa peiteväriä, tulee helposti vaan korostaneeksi sitä kuoppaa. Tällä hetkellä käytän Nyxin HD peiteväriä, joka on itseasiassa hitusen mun normaalia sävyä tummempaa ja kellertävää. Levitän sillä ihan kunnollisen kokoiset kolmiot silmien alle ja häivytän piiloon.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 08.01.17 - klo:21:20 »
Joo, tuo on minusta ihan yleistä - ja paitsi se, että silmät voivat olla syvällä päässä, niin ihan korkea poskipää tekee saman efektin. Minulla on ihan sama rakenne kasvoissa, eikä oikeastaan varsinaista tummuutta paljonkaan. Se on haastava peitettävä, mutta toisaalta - tarvitseeko sitä kokonaan häivyttääkään? Kysymys on kuitenkin kasvonpiirteestä.

Minulla on tavallaan semmoinen pikkusormen levyinen kuoppa tuossa sisänurkassa, poskipään yllä. Sen pohjukkaan kannattaa kyllä taputella vähän vaaleaa tai valoaheijastavaa. Hieman toisentyyppiseen kuoppaan taputtelisin sitä sisänurkkaan poskipään taitteeseen saakka ja häivyttäisin ulospäin. Mutta ei sitä vaaleat kolmiot -tekniikkaa, joka toimii moneen muuhun kasvotyyppiin hyvin.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #442 : 24.01.17 - klo:11:34 »
Mä en oo oikein koskaan oppinut käyttämään valokynää / valoa heijastavaa silmänalusilla. Usein lopputulos näyttää siltä, että mulla on valkeat (eli valoa heijastavat) läiskät silmien alla. Tietystä kulmasta tummuus näkyy ja toisesta taas valo heijastuu valkoisena. Mikä näyttää oudolta, koska mun iho ei ole ihan yhtä vaalea kuin keskiverrolla valkoihoisella suomalaisella. Pahimmillaan valoaheijastavuus näyttää öljyiseltä.

Vähän siis mietinkin, että pitäiskös tässä ostaa joku persikkainen / persikkapinkki corrector. Sitähän sanotaan, että pinkki sopii vaalealle iholle tummia silmänalusia taittamaan, mutta mulla todennäköisesti pinkki tekisi ihosta vaan valkoisen. Oranssi taas luultavasti on liian voimakas väri. Joten sellainen suhteellisen vaalea persikka ois varmaan nappiväri mulle. Sitä täytyy sitten ilmeisesti laittaa tarkasti vaan siihen tummalle alueelle. Mulla on tuota samaa, että oman ihon sävyiset peittarit lähinnä vähän häivyttää sitä tummuutta ja muuttaa sen harmaaksi. Varsinkin, kun mun iho on tosi vahvasti keltapohjainen.

Mullakin on tota rakenteellisuutta, eli kasvojen muoto on sellainen, että silmän alle muodostuu hienoinen kuoppa.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #443 : 24.01.17 - klo:17:37 »
^Mulla on myös keltapohjainen iho ja persikkapinkit näyttävät yleensä ihan luonnottomilta. Oma lempparini neutraloijista on Grimasin Creme Make Upin sävy IV5. Siinä on sopiva sävy, ei yhtään liian tumma tai vaalea. Koostumus on myös tarpeeksi napakka olematta mikään kuiva jankki. Ei siis lähde karkuun päivän mittaan. ;D Levitän tuon siveltimellä tummimpaan kohtaan ja laitan yleensä päälle vielä peitevoidetta ja puuteria. Hintaakaan ei taida olla kuin vähän päälle vitosen, eli suht halpa investointi ja tavaraa tuossa purkissa on PALJON.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 24.01.17 - klo:22:21 »
Mulla on neutraalihko iho jolle vähän vaihdellen sopii pohjat, keltapohjainen sopii yllättävänkin hyvin, vaikka miellän itseni enemmän punapohjaiseksi ja olen käyttänyt onnistuneesti hyvinkin viileitä pohjia. Silmänaluseni ovat järkyttävät tummat varjot ja niiden sävy on enemmän harmaanrusehtava kuin sinertävä. Rusehtavaa tummuutta on myös muualla silmäkuopan alueella kuten yläluomella ja katseeni on ilman meikkiä sen takia lähtökohtaisesti todella väsähtänyt ja rähjäinen. Äidilläni on aika samanlaiset. Mun onneni on vahvat miinuslasit, jotka häivyttävät kaikenlaisia silmien alueen virheitä paremmin kuin mikään meikki.

Alaluomen alue on myös ruttuinen ja mikään peitevoide ei optimaalisesti sillä pysy tai näytä hyvältä, mutta parhaiten tällä hetkellä sopii Misshan Under Eye Brightener sävyssä Light Beige (kahdesta sävystä vaaleampi), sivellinapplikaattorilla varustettu paksuhko peittari, sävyltään varsin keltainen. Tämä levittyy kivasti sienellä ja pysyy hyvin, sopii mun mielestä kuivemmalle iholle hyvin ja on edullista, alle vitosen eBayssa.

Tässä kuva mun silmänalusistani ja kuva vielä blurraa epätasaisuutta parempaan suuntaan kuin mitä todellisuus on. Sävypaletti on todellisuutta hieman kylmempi. Tältä ne näyttää vähän aina, olin sitten valvonut tai en. Kevyesti huvittaa joskus lukea esim. blogipostauksia hirveistä dark circles -kriiseistä, kun itse en saa meikilläkään niin hyvää tulosta aikaan  ;D Mutta jos nyt jotain pitää kehua, niin mun kulmakarvat on luomuna aikasta hyvät :)

« Viimeksi muokattu: 24.01.17 - klo:22:22 kirjoittanut Triina »

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #445 : 24.01.17 - klo:22:27 »
Ja silmät järjettömän kauniin väriset, muodoltaankin täydelliset mantelit  :l . En kyllä näe tuota silmänalusta mitenkään erityisen pahana, kevyttä kuoppaa, hienoista tummuutta ja vähäsen pigmentaatiota. Pisamien sävystä sanoisin, että ihosi on ehdottomasti keltapohjainen. Omien havaintojeni mukaan aidosti punapohjainen iho on todella harvinainen.

Tuota ruskeaa pigmentaatiota näkee silmien ympärillä aika monella, oikein harmittaa, kun en tallentanut yhtä aika äärimmäistä esimerkkivideota tuosta.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 25.01.17 - klo:22:36 »
^^ Ja minä taas olen haaveillut, että minulla olisi tuota pigmentaatiota. ;D Oma ihoni on silmien ympäriltä vaalea ja ohut, joka tietenkin tarkoittaa että se on punainen ja verisuonet näkyvät läpi. Verisuonien peittäminen varsinkin tuntuu vaativan tosi paksua pakkelikerrosta eikä siltikään toimi kunnolla. Varsinkin, kun silmien ympärillä on punaista, sinistä, vihreää ja violettia, niin colour corrector-tekniikkakin on vähän niin ja näin. Eipä muuta, kunhan vain halusin valittaa omistani ja muistuttaa, että kelläpä sitä tasaisen värinen iho silmien ympärillä olisikaan. Ja kulmakarvasi ovat tosi hyvät!
So it goes.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #447 : 31.01.17 - klo:18:15 »
Onko olemassa jotain hyvää oranssiin menevää peittaria joka ei kerääntyisi juonteisiin? Mulla on muutama paletti jossa on mukana muitakin sävyjä mutta kaipaisin jotain ihan yksistään ostettavaa oranssia sävyä.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 27.04.17 - klo:14:52 »
^ Benefitin Erase Paste voisi olla sopiva!

Etsin taas cruelty free vaihtoehtoja, tällä kertaa Benefitin Ooh La Liftille. Tykkään tuosta Ooh La Liftistä tosi paljon, se tekee juuri sen 'ekstran' mitä peittari kaipaa, eli tuo silmien alusille valoa ja kosteuttaakin hieman. Väriltään se on vaaleanpunertava. Löytyisikö vinkkejä vastaaviin cruelty free tuotteisiin? Esimerkiksi vaaleanpunertava valokynä voisi ajaa saman asian. Elfiltä minulla taisi joskus olla sellainen, mutta en oikein pidä Elfin tuotteista.
So it goes.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 27.04.17 - klo:15:23 »
^tuo benefitin Ooh La Lift on kyllä hyvä. Sellainen näkymätön boostaus antamaan valoa. Korvikkeena olen käyttänyt MACin vaaleanpunaista Prep+Prime Highlighteria. Tuo ei ole niin "barely there", eikä mikään cruelty free vaihtoehto. Mutta tuollakin saa hyvin liftiä silmien alle, jos joku haluaa kokeilla.

Mutta Armin lailla itsellänikin hakusessa vastaava vaaleanpunainen valokynä tms.