Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 120977 kertaa)

Poissa NekoNeko

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #105 : 11.10.07 - klo:16:28 »
No niin, nyt tänään kävin siellä ihotautilääkärillä. Sain Tetralysal-reseptin, 1 nappi päivässä 3kk ajan. Lisänä Differin-voide iltaisin aknealueelle.
Kaipaisin käyttökokemuksia näistä, tuleeko noista napeista kauheat mahavaivat ja pahoinvoinnit?

Oot siis saanut pelkät antibiootit aknen hoitoon. Ne on suurinpiirtein yhtä tyhjän kanssa, akne katoaa pariksi kuukaudeksi ja naama näyttää hetken hyvältä, mutta tulos ei ole pysyvä. Ainoastaan Roaccutanilla voi saada pysyvän tuloksen, ja sekään ei aina auta, kuten tässä keskustelussa on käynyt ilmi. Differin-voiteesta tykkäsin, en tiedä auttoiko se akneen juurikaan, mutta käytin sitä esim bikini-alueelle karvanpoiston jälkeen, ei tulehtuneet karvatupet :)
Hang out the chick habit

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 11.10.07 - klo:16:53 »
^Mulla ei vaikeaa aknea ole, vaan lievä joka on nyt paranemaan päin itsestään. Lääkäri ei antanut Roaa koska mulla ei ole e-pillereitä ja ei niin paha tilanne muutenkaan.
Hang up the chick habit

Maggie

• Vieras
« Vastaus #107 : 19.11.07 - klo:19:32 »
Byääh..  :'(
Aloitin kesällä toisen roaccutan-kuurin toiveikkaana, että akne parantuu. Ainakin edes vähäksi aikaa. Nyt olen nelisen kuukautta syönyt isotretinoiinia, ja finnejä vaan tulee. Lokakuun ajan naama oli ihan hyvä, mutta nyt on alkanut tulla taas parin viikon sisällä kipeitä patteja ihon alle. Ekalla kerralla tässä vaiheessa naama oli jo tasainen. Tarkottaako tää nyt sitä että mikään ei enää toimi? Lääkäri käski syödä kuuden kuukauden kuurin kun viime viikolla puhuttiin, mutta ajattelin sillon että sille ei ole tarvetta. Nyt tuntuu että puolen vuoden kuurikaan ei tule tepsimään. Huokaus. Kävin äsken katsomassa itseäni peilistä ja nyt oon istunu vaan huoneen lattialla ja nyyhkyttäny surkeeta oloani. Joka kerta mä ajattelen että nyt ne häviää lopullisesti mutta kun ei niin ei.

Onko muilla mennyt toinen kuuri samalla tavalla kuin ensimmäinen? Voikohan kuuri vielä tepsiä jäljellä olevan parin kuukauden aikana?

Niin ja voisiko kyseessä olla vaan hormonikierto, kun ennen kuukautisia tuli näppylöitä ja nyt kuukautisten loputtua taas pari lisää? Ekan kuurin aikana en kyllä huomannut tällaista mutta ajoitus sopisi kyllä.
« Viimeksi muokattu: 19.11.07 - klo:20:24 kirjoittanut Maggie »

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #108 : 20.11.07 - klo:21:34 »
Ei mulle nyt ole tullu tmitään ihmeempää, ehkä vähän on maha kipeä ja oksettaa aamuisin
Mä söin viimme talvena ja keväänä kaks antibioottikuuria. Huomasin, että aamuoksetus vähenee jos on tarkkana ettei oo syöny sitä tuntia(vai kahta..) ennen ku ottaa sen lääkkeen. Ja urheilut kannattaa suorittaa ennen lääkettä. Mä meinasin ekan kuurin aluksi aina yrjöillä pitkin koulumatkaa ja kouluun päästyäni... Mutta aloin sitten ottaa lääkkeen vasta koulussa, helpotti kummasti.

Kyllä mulla ainakin auttoi pahimman tulehdusvaiheen yli noi antibiootit, tosin ei ne ongelmaa kokonaan poistanut. Ihan edelleen näppyä pukkaa...

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 20.11.07 - klo:21:44 »
Mulla alkaa naamatilanne mennä kohta epätoivoiseksi... Iho on viimeksi ollut ok kunnossa parisen vuotta sitten; nyt on koko ajan jotain näppyä ja mustapäätä poskissa ja leuassa ja ilman meikkiä ei voi mennä minnekään. Viimeksi tänä aamuna oikeaan poskeen oli kuin tyhjästä ilmestynyt kipeä ihonalainen patti. :(

'Minulla on lääkäriaika torstaina ja toivon että saisin reseptin. En tiedä onko näpyt niin pahoja että saan roa-kuurin, mutta haluaisin nyt vihdoin ja viimein päästä näistä eroon. Minulla ei ole ikinä koko aikuisikäni aikana ollut ihan täysin hyvää ihoa ja haluaisin kokea sellaisen ennen kuin ensimmäiset rypyt ilmaantuvat.

Onko teille suoraan ehdotettu roaa vai oletteko joutuneet kinumaan sitä ja millä perusteilla sen saa?

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #110 : 20.11.07 - klo:21:58 »
^No vuonna 2001 ainakin lääkäri ihan suoraan ehdotti ja suorastaan suositteli roaccutania. Mitään tarvinnu kinuta. Mulla olikin tosin pahana. Tais olla niin, että kertoi vaihtarit jotka olivat antibioottikuuri, joka ei lääkärin sanojen mukaan ole pysyvä parannus, ja roa jota hän suositteli. Sen sitten otin. Tästä lääkkeestä on kaikennäköstä myyttiä liikkeellä. Samaten sen määräämisestä. Kuitenkin se on ainut oikea aknelääke markkinoilla, ja tarpeen vaatiessa lääkäri määrää sitä. Eipä siinä sen ihmeempiä.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 21.11.07 - klo:15:44 »
Mulla on nuo mahaongelmat nyt hävinnyt ja iho parantunut. Milloinkahan viimeksi finni edes oli? Mutta luulen että isoin syy parantumiseen oli sopivat ihonhoitotuotteet ja mineraalimeikit. Tsemppiä kaikille  :-*
Hang up the chick habit

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 22.11.07 - klo:13:20 »
Nyt on sitten käyty lääkärillä näyttämässä tenipoikanaamaa ja tulos hiukan mietityttää...

Sain Duracef antibiootteja kymmenen päivän kuurin ja Dalacin liuosta. Ihan kiva, joo, mutta antibioottikuurin lyhyys kyllä ihmetyttää, luulin että kuurit kestää muutaman kuukauden. Kiva jos kymmenessä päivässä on iho kuin vauvanpeppu, mutta jotenkin en vaan jaksa uskoa että ihosta tulisi kymmenessä päivässä antibiooteilla täydellinen. :-\

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #113 : 22.11.07 - klo:13:36 »
Kuinka pienestä olette lähteneet ihotautilääkäriltä roaa hakemaan?
Jos nyt oikein ymmärsiin niin jotkut ovat ihan vain "muutamien finnien" takia sen saaneet?
Itse menin viime talvena lääkärille kun tunsin todellakin olevani _sairas_ (lääkettä sairaalle ;))

Puolen vuoden kuurin sain mikä loppui 5kk kohdalla kun menin tyhmyyttäni valittamaan sydänongelmista, jotka
tuskin edes roasta johtuivat. Sen lisäksi hiukan liioittelin, en tiedä miksi :o
Iho oli koko kevään hyvänä, aknearvet tottakai hiukan latisti muuten hyvää fiilistä. Alkukesästä tuli muutamia
ärsyttäviä finnejä ja ikävää punoitusta joka kuitenkin katosi viikossa. Koko kesän iho oli lähes ongelmaton, arvet edelleen häiritsi enkä hoitanut ihoa oikeastaan mitenkään. Ongelma numero yksi ;D
Käytin koko vuoden mietoa pesunestettä -en hoitanut ihoani muuten-, sekä kesällä lääkäriltä saamaani voidetta jonka oli tarkoitus "kuoria" ihon pintakerroksia.. en nyt tarkalleen muista oliko edes mitenkään hyödyllinen?

Loppukesästä sitten viimein tajusin 'opiskella' kosmetologiaa ja nykyään hoidankin ihoa
Erisanin tuotteilla jotka ovat herkälle ihollle tarkoitettuja. Nyt kun muistelen miten nopeasti todellatodellatodella paha akneni parani lääkkeillä, enkä edes hoitanut ihoa (tuo em. pesuneste kuivatti aivan pirusti ihoa) mietin että olisiko aika käydä taas keskustelemassa lääkärin kanssa nykytilanteestani. Muutaman viikon sisällä jokapuolelle ihoa on ilmestynyt pieniä finnejä ja toisen posken punoitus on ikävän näköinen. Otan mielestäni iho-ongelmani tällä hetkellä liian kevyesti. Ruman ihon näkeminen ei oikeastaan herätä minkäänlaisia tunteita, olo on lähes neutraali. Se onkin ongelmani koska jos itkisin ja vihaisin ihoani luultavasti olisin juossut lääkärin vastaanotolle muutaman finnin nähtyäni.

Hiukan eksyin itse kysymyksestä mikä kuuluukin seuraavasti:
Onko ongelmani mahdollisesti täysin sisäinen, (siskollani oli iässäni akne -perinnöllistä?) mikä hoituu lääkkeillä?
Jos päätyisin 'hakemaan' roa-kuurin toistamiseen lääkäriltä ja ihoni parantuisi niin pitääkö oikeat ihonhoitotuotteet ihoni kunnossa? Kuurin syöminen ei sinänsä ole ongelma, sivuvaikutuksia ei pahemmin ollut eikä hintakaan ole ongelma.
Voin joko toivoa että ihoni paranee ihan vain hoitamalla oikein, mikä on melko epätodennäköistä sillä uusia finnejä kyllä ilmestyy vaikka vanhat pois kuivuvatkin. Nyt pari päivää ollut onneksi hiljaisempaa uusien kanssa .. tai sitten haen kuurin minkä varmasti saan ja voin odottaa ihoni olevan terve ennen vuodenvaihdetta.

Ikävintä olisi ehkä huomata kuukauden päästä, että iho on edelleen kuin pieni pizza eikä tilanne ole kehittynyt ollenkaan.. ajattelisin luultavasti "olisi vaan pitänyt lääkäriin mennä" ..
Iho-ongelmat kun kuitenkin ovat pinnalla olevia finnejä, suurimmaksi osaksi pieniä näppylöitä, eikä kyse ole mistään syvistä 'kraatereista' jonka senkin olen kokenut ;)
Hiukan eksyin taas tieltä mutta pääasia että pääasiat ja mieltä painavat kysymykset tuli esille :)
Mitään viikon tai kahden ihmeparantumista en edes uskalla toivoa mut vuodenvaihteeseen mennessä olisi mukava olla täysin terve. Tuloksia varmasti kuitenkin syntyy nopeasti kun kyse on kuten sanoin, ihan vain finneistä mitkä lähtisi periaatteessa laittamalla yöksi hammastahnaa :D .. mikä on täysin typerä tapa niitä kuivatella.
Sekavaa ja toistavaa tekstiä mutta toivottavasti saan tähän muutaman hyvän vastauksen ja erilaisia mielipiteitänki mahdollisesti.

-mm

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 22.11.07 - klo:14:55 »
Mä söin roaccutania joskus kauan sitten, eikä ole finnejä kyllä en jälkeen oikeastaan näkynyt kuin pari silloin tällöin. Olen siis todella tyytyväinen lääkkeeseen. Mulla oli aika paha akne, finnejä oli jonkun verran selässäkin. Sivuvaikutuksina tuli vain ihon kuivuminen. Onko teillä tätä, tai muita?? Miten teidän tulokset? Onko finnejä enää? Tai oletteko edes tyytyväisiä?

Olen kuullut, että nykyään roaccutanin käyttäjän pitää käydä kerran kuussa raskaustestissä, onko näin? Kun mä käytin tätä, niin ei tarvinnut vielä.

Edellinen pohtii, että kuinka helposti roaccutania annetaan käyttöön, niin ei minusta helpolla, sillä mä tiedän ainakin monia, jotka eivät saaneet tätä, koska heidän akne ei ollut niin paha. He saivat toisen lääkkeen. Kaikille ei myöskään roaccutan sovi, ja joudutaan vaihtamaan lääke, tai jo ennestään tiedetään ettei se sovi.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #115 : 22.11.07 - klo:16:02 »
Edellinen pohtii, että kuinka helposti roaccutania annetaan käyttöön, niin ei minusta helpolla, sillä mä tiedän ainakin monia, jotka eivät saaneet tätä, koska heidän akne ei ollut niin paha. He saivat toisen lääkkeen. Kaikille ei myöskään roaccutan sovi, ja joudutaan vaihtamaan lääke, tai jo ennestään tiedetään ettei se sovi.

Jos minua tarkoitit niin en oikeastaan pohtinut kuinka helposti annetaan vaan kuinka helposti pyydetään tai tulisi pyytää. Itse olisin monelta pahalta säästynyt, jos olisin ymmärtänyt aiemmin mennä lääkäriin. Ennen roa-kuuria söin 4 viikkoa antibiootteja (koulu terv. hoitaja ei voinut antaa vahvempaa) mikä oli yhtä tyhjän kanssa ..

Poissa Vince

• HAIRahtanut
« Vastaus #116 : 22.11.07 - klo:16:07 »
Olen kuullut, että nykyään roaccutanin käyttäjän pitää käydä kerran kuussa raskaustestissä, onko näin?

Itse söin roaa noin vuosi sitten ja silloin oli vain pakko syödä e-pillereitä. Voi olla, että tuota ''raskaudettomuuden'' valvomista on vielä tiukennettu.
You spin me right round, baby
Right round like a record, baby

Aurora

• Vieras
« Vastaus #117 : 22.11.07 - klo:16:19 »
Itse söin roaa noin vuosi sitten ja silloin oli vain pakko syödä e-pillereitä. Voi olla, että tuota ''raskaudettomuuden'' valvomista on vielä tiukennettu.

Eräs ihotautilääkäri sanoi, että naisten pitäisi käydä testissä ennen kuurin aloittamista ja (kuurin pituudesta riippuen) ainakin kerran myös kuurin aikana.

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 22.11.07 - klo:16:43 »
Siihen kommentoin, kun joku pelkäsi, että jos e-pillereihin turvautuu aknen hoidossa, että niitä täytyisi syödä loppuikä. Ei välttämättä ollenkaan. Itse söin niitä sekä ehkäisytarpeeseen että ihon takia nuorempana, ja tosiaan, noin kolmekymppiseksi asti aina jos pidin pillereistä taukoa alkoi taas näppyä pukata naamaan. Mutta vanhemmiten iho tuppaa kuivumaan, ja nykyisin ei ole enää vuosiin ihan ilman pillereitä tai muitakaan apuja akne tai muutkaan näpyt vaivanneet.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 22.11.07 - klo:18:19 »

Jos minua tarkoitit niin en oikeastaan pohtinut kuinka helposti annetaan vaan kuinka helposti pyydetään tai tulisi pyytää. Itse olisin monelta pahalta säästynyt, jos olisin ymmärtänyt aiemmin mennä lääkäriin. Ennen roa-kuuria söin 4 viikkoa antibiootteja (koulu terv. hoitaja ei voinut antaa vahvempaa) mikä oli yhtä tyhjän kanssa ..

Ok. Luin vähän liian nopeasti.  ::) :D