Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117964 kertaa)

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
Vs: Roaccutan
« Vastaus #15 : 11.07.07 - klo:10:23 »
Moikka! Minullakin on/oli akne, missään vaiheessa ei roaa suositeltu. Sen sijaan ihotautilääkärini määräsi minulle Dianaa ja iho on todella hyvässä kunnossa, nyt on toinen vuosi menossa ja iho on aika hyvässä kunnossa. Ollaan sovittu että soitan kun resepti loppuu ja lääkäri tekee mulle saman tien uuden. Mulla on ollut aknea about 8 vuotta. Tyyliä vai ei -sarjan toista juontajaa Trinnyähän roa auttoi.
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 11.07.07 - klo:10:31 »
Olen syönyt kolme kuuria Roaccutania ja ei ole tullut pysyvää tulosta :P

Mulle ei tule kovin isoja paukamia tällä hetkellä, mutta ennemminkin sellaisia patteja, joita ei voi edes ulkopuolinen sanoa finneiksi. Vasemmassa poskessa on ollut jo monta vuotta tälläinen tukkeutunut näppylä, jota ei saa nitistettyä pois millään.

Tällä hetkellä käytän kahta ihotautilääkärin määräämää voidetta, mutta niistä ei ole kovin suurta apua, sillä eiväthän ne vaikuta näppylöiden aiheuttajaan. Olen menossa elokuussa seuraavan kerran ihotautilääärille ja silloin mietitään seuraavaa askelta. Roaccutania en todennäköisesti saa, koska en voi enää käyttää e-pillereitä.

Ihoni väri on kyllä parantunut huimasti, koska olen siirtynyt Dermalogicaan ja käyttämään mineraalimeikkipohjaa. Eron entiseen huomaa selvästi.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Maggie

• Vieras
« Vastaus #17 : 11.07.07 - klo:13:44 »
Tällä hetkellä käytän kahta ihotautilääkärin määräämää voidetta, mutta niistä ei ole kovin suurta apua, sillä eiväthän ne vaikuta näppylöiden aiheuttajaan. Olen menossa elokuussa seuraavan kerran ihotautilääärille ja silloin mietitään seuraavaa askelta. Roaccutania en todennäköisesti saa, koska en voi enää käyttää e-pillereitä.

Ihoni väri on kyllä parantunut huimasti, koska olen siirtynyt Dermalogicaan ja käyttämään mineraalimeikkipohjaa. Eron entiseen huomaa selvästi.

Miksi et voisi saada roaa e-pillereiden takia? Vai onko jossain määrätty että roan kanssa pitää ehkäisynä käyttää nimenomaan e-pillereitä?
Ja mitä tuo Dermalogica on? En ole koskaan kuullut, vaikka kovasti oon näistä asioista jutellut ihmisten kanssa. Mineraalimeikitkin kiinnostaisi kovasti, mutta en ole mistään niitä löytänyt kun en voi netistäkään tilata ilman luottokorttia.  :(

Uskon että pillereistä on joillekin todella suuri apu, mutta en haluaisi käyttää niitä koko loppuelämääni. Tai edes seuraavaa kymmentä vuotta. Siksi tuo roa kieltämättä houkuttelisi, puolen vuoden kuuri ja sitten vaan odotellaan tuloksia. Mutta katsotaan nyt tepsiikö tuo kolmen kuukauden satsi, voihan olla että siitä ei ole edes mulle apua, yksilöllisiä kun ollaan.

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #18 : 11.07.07 - klo:14:50 »
Hormoniehkäisy pitää Roan kanssa olla, joten jos se ei sovi, ei Roaakaan saa. Toki joku lääkäri voi joustaa, mutta määrätkset  sanovat, että hormoniehkäisy on oltava.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #19 : 11.07.07 - klo:15:03 »
On oltava, mutta sitä ei vahdita millään tavalla, joten tavallaan ehkäisy on kuitenkin omalla vastuulla.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 11.07.07 - klo:16:32 »
Miksi et voisi saada roaa e-pillereiden takia? Vai onko jossain määrätty että roan kanssa pitää ehkäisynä käyttää nimenomaan e-pillereitä?
Ja mitä tuo Dermalogica on? En ole koskaan kuullut, vaikka kovasti oon näistä asioista jutellut ihmisten kanssa.

Roaccutania ei saa ilman hormonaalista ehkäisyä enkä voi käyttää e-pillereitä tai ehkäisyrengasta, koska verenpaineeni nousee vaarallisen korkealle (160/90). Riippuu vähän henkilöstä, mutta karkeasti sanoen hormonaalisten ehkäisytapojen käyttö loppuu 40 ikävuoden molemmin puolin. Olen siis 38 v.

Dermalogicasta on enemmän juttua täällä:

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=337.0
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Maggie

• Vieras
« Vastaus #21 : 11.07.07 - klo:17:26 »
Hormoniehkäisy pitää Roan kanssa olla, joten jos se ei sovi, ei Roaakaan saa. Toki joku lääkäri voi joustaa, mutta määrätkset  sanovat, että hormoniehkäisy on oltava.

Mutta onko tuo hormoniehkäisy vaan sen takia että on niin luotettava vai onko sillä jotain yhteisvaikutuksia roan kanssa? Eli onko mitään haittaa jos jättää vaikka ne pillerit ottamatta kun tietää ettei ehkäisyä tarvitse vähään aikaan? Muistaakseni siinä vihkosessa jonka sain ensimmäisellä kerralla lääkäriltä mukaan luki että pitää käyttää ns. kaksinkertaista ehkäisyä roan aikana, ei ollut vaan nimetty minkälaisia niiden pitäisi olla. Tämä oli viime vuonna.
Mineraalimeikkien (Youngblood) myyjä löytyi muuten yllättäen naapurikylästä, pitää käydä joskus katselemassa millasta tarjontaa siellä on. Kun on kesät korvessa niin tuppaa palvelujen määräkin vähän tippumaan.  ;)

Lääkärille on varattu aika parin viikon päähän, vähän tuntuu siltä nyt että joudun sen roan ottamaan.
Mutta pelottaa vaan että homma toistuu taas vuoden päästä. Kuinka monelle tuosta toisesta kuurista on ollut oikeasti apua, eli että ei ole enää kolmatta tarvinnut ottaa? Itse olen parista tapauksesta kuullut, mutta kun on kuullut myös niistä jotka syövät jo viidettä kuuriaan tuloksetta. :(
« Viimeksi muokattu: 11.07.07 - klo:17:28 kirjoittanut Maggie »

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 11.07.07 - klo:17:39 »
^ Sen varmuuden takia ja vielä tuplaehkäisy ihan varmuuden vuoksi.

Manna, pystytkö käyttämään minipillereitä, hormonikierukkaa tai ehkäisykapselia? Jotenkin mulla on semmonen muistikuva että nuo ei nostais verenpainetta niin paljon, mutta voin olla kyllä väärässäkin.

Muoks. Hormonikierukasta en ole varma, mutta kuparikierukan ei pitäisi nostaa verenpainetta. Pikaisella googlettamisella myös pelkkää keltarauhashormonia sisältävät ehkäisymuodot sopisi eli kapselit, minipillerit ja ruiske. :)
« Viimeksi muokattu: 11.07.07 - klo:18:25 kirjoittanut Luurankka »
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #23 : 11.07.07 - klo:17:44 »
^ en ole ottanut asiasta selvää ja en nyt osaa äkkiseltään sanoa mikä aine(-sosa) sen verenpaineen nostaa ja onko näissä mainitsemissasi ehkäisymenetelmissä sitä. Ehkäisyrengas ainakin nosti arvot kiitettävän ylös, joten epäilen vähän näiden sopivuutta. Pitääkin ottaa asia esille seuraavalla gynekologikäynnillä.

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #24 : 13.07.07 - klo:11:50 »
^ OT: se verenpainetta nostava hormooni on yleensä just se estrogeeni, joka puuttuu noista minipillereistä, kapseleista ja hormoonikierukasta. Niitä määrätään yleensä juuri ton verenpaineasian takia yli 35 vee tupakoiville naisille.   

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 13.07.07 - klo:15:50 »
Olen syönyt Roan kolme kertaa, joka kerralla sama juttu että noin puolen  vuoden päästä finnit alkoi palautua. Kolmannen kuurin jälkeen päätin etten enää ikinä syö kyseistä rotanmyrkkyä, ja vaihdoin pillerit Diane Noviin. Ne auttoi tosi hyvin ongelmaan, jouduin kuitenkin muista syistä lopettamaan niiden käytön. Sitten tuli hetkeksi, jotain kuukaudeksi, taas finnejä ja olin hermoromahduksen partaalla että eikä nämä ikinä lopu. Just sellaisia onteloituvia mitkä on kyllä oikea vitsaus. Noh, sitten ne lähtivät eikä enää ole uusia tullut. On tässä vieläkin tietty mahdollisuus kun noita uusia pillereitä olen syönyt vasta jotain puoli vuotta, mutta yleensä finniasiat näkyy ekan 3 kk:n aikana milloin mulle tuli tuo finniaaltokin. Aika mysteeristä, mutta olen tietty onnellinen tämän hetkisestä tilanteesta.

Maggie

• Vieras
« Vastaus #26 : 13.07.07 - klo:17:16 »
Mistähän tuo käsitys tulee että roa olisi niin kauhean myrkyllistä? Kun mullakin se käsitys on, vaikka ihan varma en ole että minkä takia. Harmittaa jos apu jää sen käsityksen takia saamatta, koska vaikka monella se ei ole lopullisesti auttanutkaan, haluisin vielä uskoa että mulla se voi auttaa. Selosteessahan lupaillaan että 85%:lla akne parantuu roan jälkeen, tiedä sitten. :-\

Mutta tosiaan, jotenkin on alkanut tuntumaan siltä että pitäisiköhän vaan kärsiä näistä näppylöistä, että en lähtisi leikkimään terveydelläni sen roan kanssa. Ihon kuivuminen ei pelota, eikä ensimmäisen kuurin aikana tullut sen kummempia haittavaikutuksia, mutta tuntu vaan koko ajan sitä syödessä että on tää niin vahvaa tavaraa että varmaan tekee jotain ikävää ja peruuttamatonta keholle. Lääkäri ei kertonut ensimmäisellä kerralla mahdollisista haittavaikutuksista paljon mitään, suurin apu siihen oli netissä. ::) Joten mun todellinen tietämys lääkkeen vaikutuksista on aika vähäinen. Kuulin kyllä että joku paikallinen lääkärikin söi äskettäin roa-kuurin, eli jos lääkärikin uskaltaa niin ehkä mäkin..?

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 13.07.07 - klo:23:52 »
Jos roaccutan oikeasti olisi haitallinen lääke, sitä ei olisi markkinoilla. Itseäni peloti myös ennen ensimmäistä roaccutan kuuria, ja puhuin asiasta ihotautilääkärilleni (erittäin hyvä ja tunnettu lääkäri) Hän sanoi minulle, että tuota lääkettä määrätään todella paljon akneen, ja melkeen kaikilla se parantuu, eikä se ole haitallinen keholle/aiheuta peruuttamatonta vahinkoa, mikäli ohjeita vaan noudattaa tarkasti (huom, ei mitään ruoka-aineita jossa lisättyä a-vitamiinia, eikä alkoholia, rasittaa maksaa). Suurin "riski" tässä lääkkeessä on siis tuo että maksa saattaa rasittua, mutta kun roaa syö on pakko käydä maksatesteissä. Itse kävin parin kuukauden välein, koska tulokset olivat aina hyvät. Jos arvot heittävät jonkun verran seurataan maksa-arvoja useammin. Jos arvot heittävät liikaa lopetetaan kuuri.

Vaikuttaa siltä että olet lukenut joka ikisen foorumin ja viestin roaccutanista jonka olet käsiisi saanut, netissä liikkuu niin paljon höpöhöpä juuri tästä kyseisestä lääkkeestä, en kyllä tiedä miksi  ??? Mutta ihan turhaan pelkäät :) Usko minua, ei tämä lääke olisi näin suosittu ellei se oikeasti toimisi näin hyvin.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 14.07.07 - klo:00:04 »
^ Noista maksa-arvoista tuli mieleen että multa niitä ei seurattu ollenkaan. Eikä ole e-pillereiden aikaankaan ole katsottu (ellei jonkin vaivan takia ole otettu verikokeita). Menee vähän OT:ksi, mutta olen joskus ihmetellyt kun olen sellaisen kuvan saanut että noita seurattaisiin tarkastikin. Voihan nuo nykyiset pillerit kyllä olla sen verran erilaisia ettei tarvetta jatkuvaan kontrolliin ole.

Aloittajalle sanoisin että kysele lääkäriltäsi, sulla on potilaana oikeus tietää mitä alat syömään ja millaisia vaikutuksia sillä voi olla kehoosi.  :) Etkä voi tietää onko tästä kuurista lopullista apua ennen kuin olet kokeillut.  ;)

Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #29 : 14.07.07 - klo:08:41 »
^Jatkan ot:tä, mutta ei multakaan oo e-pilleireiden aikana koskaan otettu mitään maksakokeita.