Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 144188 kertaa)

Poissa Avena

• Tukkaguru
Vs: Roaccutan
« Vastaus #150 : 21.01.08 - klo:15:19 »
Mä olen kyllä elänyt Roa-kuurien aikana ihan normaalia elämää, ei se nyt sentään niin kauheaa myrkkyä ole  :). Sauna voi tietysti kuivattaa jo entisestään kuivuvaa ihoa, mutta ei siinä muuten mitään pitäisi olla. Kyllä sen sitten itse tuntee, jos mikään rasvakaan ei enää auta, niin hillitsee sitten saunomista. Ainoa, mitä tietysti kannattaa varoa on aurinko, mutta siitä ei nyt taida juuri vaaraa olla. (Mä hölmö en kyllä ekalla Roa-kuurilla varonut aurinkoa ollenkaan ja olin vielä kesällä kuurilla ja pelkään sen kostautuvan myöhemmin, kun iholla on se pahuksen muisti.)

1bFi

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #151 : 21.01.08 - klo:16:01 »
Käyn melkeen joka viikko kerran saunassa ja olen kerralla noin 20-30 min. Tekee tosi hyvää. Ei ole tähän mennessä kuivunut kun rasvaan hiukan reilummin aina sen jälkeen.

edit: mulla on muutenkin kamalan vähän (ts. ei ollenkaan) ollut sivuvaikutuksia,
huuletkaan ei kuivu enää ollenkaan.
iskevät kuitenkin kaikki kerralla heti kun nassu on kunnossa ;-- )
« Viimeksi muokattu: 21.01.08 - klo:18:15 kirjoittanut mitalimies »

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #152 : 22.01.08 - klo:16:06 »
Jooh, ei tippunut roaa. Tai siis olisin saanut, mutta pillerit on oltava ja niitä pitää olla syötynä yksi kierto tai jotain ennenkuin saa reseptin. Eli lähdin lääkäristä lähes 60e köyhempänä ja antibioottiresepti kourassa (näitä en aio hakea). Ei kun varaamaan aikaa gynelle ja kesä vietetäänkin sitten selvinpäin. Vois samalla jättää kaikki festaritkin väliin. V'ttaa niin rankasti nyt.

Ainiinjoo, jos ottaa Dianet niin saa koko roa-satsin kerralla. Ainakin näin ymmärsin. Pienempihormonisilla pillereillä joutuu hakemaan joka kuukausi uuden roa-reseptin.
« Viimeksi muokattu: 22.01.08 - klo:16:11 kirjoittanut muori Pippuri »

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #153 : 22.01.08 - klo:17:23 »
Miten lääkäri todistaa, että syökö niitä? Jos ottaa reseptin ja väittää syövänsä niitä, mutta ei oikeasti syökään. Vai katsooko se reseptistä, onko hakenut ne? Siltikin voi vielä olla syömättä niitä.

Sen takia vain tätä olen pohdiskellut, että pelkään saavani aknen takaisin, jos lopetan Dianet. Jos akne tulisikin tosi pahana takaisin ja joutuisin hakemaan Roa-kuurin saadakseni sen pois, niin älytöntähän mun olisi alkaa uudestaan syömään Dianea, eihän se kierre silloin loppuisi koskaan. Ikää alkaa olla sen verran, että mielelläni pian hormonien mättämisen jättäisin.
« Viimeksi muokattu: 22.01.08 - klo:17:26 kirjoittanut Arrakki »
1bFi

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #154 : 22.01.08 - klo:17:52 »
^No tuon saman takia itsekin olen toooodella nihkeästi aloittamassa pillereitä. Mutta mulla ei ole ollut menkkoja puoleen vuoteen joten koen helpommaksi nyt syödä niitä hetken kuin valehdella. Ties vaikka se lääkäri vaatisi näyttämään reseptiä varmistaakseen, että niitä todellakin syödään  ::)

Mutta joo, jättäisin varmasti syömättä jos kierto olisi tällä hetkellä säännöllinen.

Jostain tosin luin, että pillereiden lopetuksella ei pitäisi olla vaikutusta, mutta en tiedä... Hormonit on niin arvaamattomia.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 22.01.08 - klo:18:05 »
Jostain tosin luin, että pillereiden lopetuksella ei pitäisi olla vaikutusta, mutta en tiedä... Hormonit on niin arvaamattomia.

Ensimmäisen Roa-kuurin jälkeen mun naamani oli niin loistokunnossa, että ajattelin Dianen syönnin olevan turhaa. Lopetin pillerit ja naama äityi niin kauheaksi, että piti aloittaa toinen Roa-kuuri ja uudestaa Dianet  ::). Jännittää jo valmiiksi, miten ensi kerralla käy, kun lopetan Dianet. Lopetettava ne lähiaikoina kuitenkin on. Enhän mä niitä hautaan asti voi syödä.
« Viimeksi muokattu: 22.01.08 - klo:18:07 kirjoittanut Arrakki »
1bFi

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 22.01.08 - klo:20:56 »
^Auts. Juuri tuota pelkään, mutta eihän sitä auta kuin kokeilla ja toivoa parasta.
Laskeskelin tuossa itse, että näillä näkymin saisin aloittaa roan vasta maaliskuussa jos vielä silloinkaan joten taidan napsia kesän läpi pelkkiä pillereitä jos niilläkin kerta saa naaman kuntoon. Menee muuten kaikki kesämenot pilalle, jos iho menee kamalaksi pitkäksi aikaa (ja kun ei saa juodakaan  ;D). Heinäkuussa voisi hakea sen roan.

Kauhee laskelmointi. Lääkäri ei oikein katsonut hyvällä kun pistin alkoholin ihon edelle  ;D

Edit. Pöh, aloitan ne nyt kuitenkin kun saan perjantaina jo Dianet käteen. Kaipa sen naaman saa paklattua jos menee pahaksi.

Edit2. Menen ihan sekaisin näiden kanssa kohta. Selailin tuossa googlella tietoa Diane Novista (vainoharhainen kun olen) ja jossain foorumissa joku kertoi, että lääkärin mukaan DN:ää ei pidä jatkaa enää roan jälkeen koska se "herättelee" hormonitoimintaa negatiivisella tavalla ja lääkehoidon tulos ei säily.
Miksi hitossa nämäkin tiedot pitää kaivaa kiven alta...
« Viimeksi muokattu: 23.01.08 - klo:13:43 kirjoittanut muori Pippuri »

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #157 : 04.02.08 - klo:17:08 »
Lopetin sitten kasvoveden [erisan, olen hiukan varuillani sen suhteen ollut kun puhdistusvoiteen käytön lopettamisen jälkeen iho alkoi parantua] käytön viikko sitten kun vanuun ei tarttunut enää mitään ylimääräst pesun jälkeen.
Samoin lopetin iltapuhdistuksenkin vajaa viikko sitten. Käytössä oli muutamia viikkoja Lactasyd pesuneste.

Puhuin tuossa aiemmin siitä kun iho alkoi kasvaa takaisin ja nyt viikon ajan se on kasvanut entistä nopeammin eikä varsinaista arpipintaa ole enää näkyvissä kovin paljoa. Eli tuntuu kuin tuo mun mielestä aika "mieto" pesuneste kuoris sitä uutta ihoa pois?? Joten kandeisko toi puhdistus jättää ihan vesipesuun kokonaan .. vai mitä sitten käyttäisin?
Kaikki ihothan ei kaipaa erityistä puhdistusvoidetta/emulsiota/mitätahansa. Aknehan pamahti uudestaan samaan aikaan kun aloin erisanille läträämään ;D .. joo olen melko varma, että siitä se lähti.

-mm

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 04.02.08 - klo:17:27 »
^ Kuulehan mitalimies: Akne tuskis puhkeaa, jos käytössä on hetken epäsopivat ihonhoitotuotteet. Akne tulee sisältä päin ja ulkoisilla asiolla sitä voi parantaa tai pahentaa. Sä tunnut stressaavan ihostasi aivan liikaa! Miettimällä ja stressaamalla se ei ainakaan ikinä parane. Eipä olisi ihme, jos ihosi "räjähti" liiasta stressaamisesta, kun mietit miten ihosi reagoi uusiin puhdistusaineisiin. Löysää välillä, niin ihokin voi hyvin. ;)

Tälläisenä pienenä välihuomautuksena vain. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #159 : 04.02.08 - klo:21:08 »
Niin aknehan voi olla hormoonien tai kosmetologian aiheuttama. Se, että kirjoittelen tänne ja kysyn neuvoa ei varmaan ole sinulta tai keltään muulta pois. Jos en olisi ikinä mitään miettinyt tai stressanut vaan härskisti tyytynyt olemaan aknenaama, niin olisinko ikinä saanut siihen lääkkeitä? Epäilen hyvin vahvasti.. ;-D
Kun aloin tätä ks. puhdistuainetta käyttämään odotin, että se todellakin olisi hyväksi iholle, en stressanut.
Vastaa ensi kerralla edes yhteen kysymykseeni vaikka omalla mielipiteelläsi niin saadaan vähän enemmän arvoa postauksille.

edit anteeksi tyly kirjoitusasu

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 04.02.08 - klo:21:19 »
^Mulla on sellainen käsitys, että ihotautilääkärit ei juurikaan ole ylettömän ihon puunauksen kannalla. Pestään sen verran/sillä aineella (vaikka vedellä) mikä hyvältä tuntuu ja rasvataan jos tarvitaan. Eli miun mielestä mikään ei estä pelkkää vesipesua JOS sitä haluaa kokeilla.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #161 : 04.02.08 - klo:21:20 »
^ Mun mielipide on se, että akne ei voi aiheutua ainoastaan kosmeettisista valmisteista, vaan taustalla täytyy olla jokin muu syy. Kosmeettisen valmisteet saattavat tehdä paikallisia tukkeumia, finnejä yms. sekä pahentaa aknea, mutta kosmeettiset valmisteet eivät voi puhkaista aknea.

Lainaus
Akne on ihon talirauhasten sairaus, jonka taustalla on hormonaalisia ja perinnöllisiäkin tekijöitä. Aknessa talirauhasten suulla esiintyy sarveismuodostusta, jolloin talimassa ei pääse ulos, vaan tukkeutuu rauhastiehyeeseen muodostaen mustapään, eli komedon. Tukkeutuneissa talirauhasissa ihon normaaliin bakteerikantaan kuuluvat bakteerit hajottavat talimassaa ja tämä reaktio johtaa ihohuokosen ja sen ympäröivän kudoksen tulehtumiseen, punoittaviin näppylöihin ja märkäpäihin. Harvinaisemmissa ja hankalissa aknemuodoissa syntyy ihoon myös syviä ontelomaisia märkäpesäkkeitä ja niiden arpia.

Toki asioista saa puhua, miettiä ja stressattakkin, mutta viestiesi perusteella kuulostaa siltä, että stressaat ihostasi aivan liikaa (ts. että ihosi kunto olisi sinulla koko ajan mielessä). Liika stressaaminen ei välttämättä ole kovin hyväksi, myöskään iholle. Eikä tarvitse heti vetää hernettä nenään, koska viestini oli ihan hyvällä tarkoitettu. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #162 : 04.02.08 - klo:22:12 »
Vastaa ensi kerralla edes yhteen kysymykseeni vaikka omalla mielipiteelläsi niin saadaan vähän enemmän arvoa postauksille.

Tämä ei ole mikään kysymys-vastaus-palsta vaan keskustelupalsta. Täällä voi toki myös kommentoida asioita, niin kuin Emilyn tuossa välissä teki. Lisäksi olen Emilynin kanssa ihan samaa mieltä siitä, että joku yksittäinen kosmeettinen tuote ei noin vaan yhtäkkiä aknea laukaise. Mä olen edelleen sitä mieltä, että ihmiset ihan liikaa tällä palstalla ja muutekin etsivät aknen syitä ruuasta ja kosmetiikasta, vaikka ongelman ydin tosiaankin on sisäinen ja korkeintaan vähän pahenee/helpottuu kosmeettisten aineiden tai ruokavalion ansiosta.
1bFi

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #163 : 05.02.08 - klo:14:59 »
Tuohon stressaamiseen voin sanoa sen verran että kyllä se aika tavalla v*tuttaa kun on aina ollut kaunis siloposki ja yht`äkkiä naama räjähtää. Kenen silmissä olet sitten kaunis, etenkin jos haluat vähän miehiä iskeä? Karu totuus, mutta jonkun se on sanottava.
Eipä paljon mieltä ylennä istua peilin edessä monta tuntia päivässä ja tutkia naamaa. Ja onpas ihana olla kesällä biitsillä kun saat koko ajan pelätä näkyykö näpyt paksun pakkelin alta. Vähemmästäkin stressaa.
Itse ainakin epäilen että akneni tuli kosmetiikasta ja naamarasvoista, liian tujuista. Eipä oikein muusta voi, kun lähti kokonaan pois mineraalimeikkien yms. käytöllä. En usko ruokavalioon joka on ollut AINA epäterveellinen ilman aknea.
Hang up the chick habit

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #164 : 05.02.08 - klo:15:39 »
Kyllähän sitä tulee mietittyä varsinki ihmisten parissa, että mitäs nyt tuokin ajattelee. Peilin edessä ei ole enää vaikea olla, tuntuu jopa hyvältä useimmiten nykyään.
Mun viestissä pointti ei ollut se mistä akneni on lähtöisin, ei merkitse enää mitään. :- )
Selkeästi vain tietty merkki ei mulle sovellu joten se siintä. Mitään stressiä ei pitäis paistaa läpi mutta ainahan ei voi voittaa. Sama kuin menisin hifi-forumille kyselemään, että minkäslaiset piuhat laitan
tähän ja ostanko uuden dvd-soittimen etc.

Olen aknesta keskustellut lääkäreiden kanssa ja mm. roaccutan-esitteessä jonka sain 2kk sitten, luki että akne voi puhjeta kosmetologiasta.

Otin tuosta Emilyn kommentista nyt jotenkin itteeni, sorry.
« Viimeksi muokattu: 05.02.08 - klo:15:41 kirjoittanut mitalimies »