Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 144177 kertaa)

Poissa Malva

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2826
Vs: Roaccutan
« Vastaus #180 : 08.02.08 - klo:17:42 »
^Kun kuurisi on loppumassa menet eri lääkärille ja selität tilanteen, saatat saada vielä yhden pakkauksen jatkoksi.

Poissa ZombieQueen

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2273
Vs: Roaccutan
« Vastaus #181 : 17.02.08 - klo:23:34 »
Vielä edellisen sivun akne & kosmetiikka keskusteluun palatakseni, kosmetiikka voi aiheuttaa aknea. Tuo kosmetiikan aiheuttama aknemuoto on ihan virallisesti tunnustettu, acne cosmetica. Aiheuttajana lähinnä mineraaliöljyt. Nykyään tuo on aika harvinainen tuotteiden parantumisen myötä mutta toki jos on yhtään aknetaipumusta kannattaa välttää mineraaliöljyjä sisältäviä tuotteita.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa NekoNeko

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 988
Vs: Roaccutan
« Vastaus #182 : 17.02.08 - klo:23:41 »
Paino sanoille kosmetiikka voi aiheuttaa aknea. Kirjoittelinkin tonne ihon kunto -ketjuun siitä että mulla on käytössä putsari jossa on heti veden jälkeen kakkosena incissä mineraaliöljy eikä iho ole pitkään aikaan ole ollut näin rauhallinen ja näpytön.
Hang out the chick habit

Poissa ZombieQueen

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2273
Vs: Roaccutan
« Vastaus #183 : 17.02.08 - klo:23:43 »
^Aivan, ei siis välttämättä aiheuta vaan VOI aiheuttaa. Mäkin käytän ihan surutta mineraaliöljyjä ja silikonia sisältäviä voiteita eikä mulla ole kuin joskus joku satunnainen näppy.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Luna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2271
Vs: Roaccutan
« Vastaus #184 : 17.02.08 - klo:23:56 »
Edit2. Menen ihan sekaisin näiden kanssa kohta. Selailin tuossa googlella tietoa Diane Novista (vainoharhainen kun olen) ja jossain foorumissa joku kertoi, että lääkärin mukaan DN:ää ei pidä jatkaa enää roan jälkeen koska se "herättelee" hormonitoimintaa negatiivisella tavalla ja lääkehoidon tulos ei säily.
Miksi hitossa nämäkin tiedot pitää kaivaa kiven alta...

Tämä nyt tulee vähän myöhässä, mutta tuo ei ole kyllä minun kohdallani pitänyt paikkansa. Itse olen syönyt kolme Roaccutan-kuuria joista viimeisen jälkeen päätin etten syö enää yhtäkään. Noh, puolen vuoden päästä lopettamisesta alkoi jälleen tulla finniä, jolloin puolestaan päätin alkaa syömään Diane Novia. Ne auttoi mulla akneen tosi hyvin vaikka alkuun olin tosi skeptinen. Jouduin kuitenkin lopettamaan Novat jotain vuosi sitten, eikä mulla iho huonontunut kuin aluksi muutaksi viikoksi. Nyt siis tulos on pysynyt hyvänä pillereillä jotka eivät vaikuta akneen, eli kai mulla pakostikin on sisäisesti tapahtunut joku hormonaalinen muutos. Täytyy kyllä sanoa että nykyisin kun on hyvä iho (vaikka on couperosaa) niin kyllä sitä osaa arvostaa ja olla iloinen siitä.

Poissa muori Pippuri

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4459
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Roaccutan
« Vastaus #185 : 18.02.08 - klo:12:47 »
^No mulla ei ole odotettavissa suuria hormonaalisia muutoksia varmaan ennen keski-ikää  ;D
Näillä näkymin aloitan DN:t tässä parin päivän sisällä ja varailen kuukauden päähän uuden ihotautilääkäriajan.
Jos nyt käy niin hyvä tuuri, että Dianet ei aiheuta mitään sietämättömiä sivareita (tiesittekö muuten, että cyproteroniasetaattia käytetään hyperseksuaalisuutta hillitsemään? ;D) niin kaipa niitä sen puoli vuotta voin syödä, mutta lopetan ne roan kanssa samaan aikaan, enkä enää hormonaaliseen ehkäisyyn palaa.

Poissa almiros

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 1074
Vs: Roaccutan
« Vastaus #186 : 19.02.08 - klo:22:31 »
Söin ½ vuotta ensin aloittaen 30mg annostuksella, sitten 20 ja pari loppu kuukautta 10mg. Lopetin kuurin itse, koska oli vaikeuksia käydä siellä ihotautilääkärillä. Kaupungin ainoa it-lääkäri, ja tyyppi oli töissä vain torstaisin. Ikää mummolla on runsaasti, oli siis muuten eläkkeellä paitsi torstait.  ;D Torstai ei minulle oikein sopinut, joten oli pakko lopettaa itse tuo kuuri, kun aikaa en lääkärille saanut. Roa-reseptiä ei voi uusia puhelimella.
En ole nyt käynyt edes verikokeissa kuurin loppumisen jälkeen, mutta...

Otsaan iski pieniä näppyjä täyteen, ja otsa on myös rasvainen. Muuten näyttää ihan hyvältä. Nyt täytyy taas totutella tuohon rasvaisuuteen, joka kuurin aikana siiis oli olematonta. Otsahiuksetkin täytyy nyt pestä joka päivä.

No, katselen tilannetta. Jos nuo pikkunäpyt jää vain otsaan, eikä akne puhkea uudestaan, olen vaan iloinen  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Luna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2271
Vs: Roaccutan
« Vastaus #187 : 19.02.08 - klo:22:46 »
En ole itsekään iässä että pitäisi tapahtua mitään ihmeempiä muutoksia, mutta joku juttu hormooneissa tms on kuitenkin mulla muuttunut koska huomattavan agressiivinen akne on jäänyt historiaan *koputtaa puuta*. Suureksi hormonaaliskesi muutokseksihan riittää jo pillerien vaihto tai lopetus, ja mulla tuo olisi tosiaan pitänyt edesauttaa takapakkia. Noh se siitä, sen kyllä olen huomannut ettei koskaan voi näköjään tietää miten elimistö reagoi mihinkäkin eikä edes menneisyyden perusteella tehdä varmoja päätelmiä.

Netta C.

  • Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #188 : 25.02.08 - klo:23:15 »
Onko muuten Roa vieläkin yhtä kallista kuin 8 vuotta sitten, jolloin siitä ei kai ollut saatavilla mitään halvempia rinnakkaisvalmisteita?

Poissa Malva

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2826
Vs: Roaccutan
« Vastaus #189 : 25.02.08 - klo:23:40 »
100kpl roalaatikko maksaa tohtori.fi sivuston mukaan noin sata euroa (20mg), 10mg pakkaus on melkein puolet halvempi, mutta minun tietääkseni tuota 10mg roaa harvemmin määrätään.

mitalimies

  • Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #190 : 26.02.08 - klo:10:11 »
100kpl 20mg maksaa 60€ kun repii kelasta korvaukset  ;D

Mitäs niistä aurinkolomista on puhuttu lääkärin kanssa? Tekee aika gutaa kasvoille, jos kärsii punaisista pinta-arvista mutta miten käykään kun käytössä on näinkin vahva lääke. Saan omaan lääkäriini yhteyden vasta muutaman viikon päästä, joten jos jollakulla olisi ihan nykypäivän faktaa niin saa kertoa.

Poissa Malva

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2826
Vs: Roaccutan
« Vastaus #191 : 26.02.08 - klo:16:54 »
Auringonottoa (eikä solariumia) ei suositella roan aikana, palaa herkemmin.

Poissa Tiahaar

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 468
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
Vs: Roaccutan
« Vastaus #192 : 26.02.08 - klo:17:35 »
Sen takia Roaccutania määrätään usein juuri talvella, kun on pimeää, koska iho palaa herkemmin (kuten Tukkis kirjoittikin). Aurinkolomalle ei siis ehkä kannata lähteä, kun on tuo lääke käytössä. Mutta kannattaa vielä tarkistaa omalta lääkäriltä.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

mitalimies

  • Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #193 : 26.02.08 - klo:17:58 »
Niin se nyt ei ole mikään ihme, ihohan on mielettömän ohut. Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia palamisen kanssa ja väri tarttuu helposti, joten tuosta ongelmasta varmaan pääsee aurinkorasvalla.
Sen takia kysyin koska lentoliput olisi mahdollista varata tässä lahiaikoina enkä saa omaan lääkäriini yhteyttä.

Ps. 3kk kuuria takana ja jäljellä on pelkät pinta-arvet toisessa poskessa. Kiitos roaccutan  :P

Poissa tnn

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 708
Vs: Roaccutan
« Vastaus #194 : 26.02.08 - klo:21:31 »
Kävin viikko sitten ihotautilääkärillä ja mulle määrättiin myös Roaccutania. Lääkäri suunnitteli ensin 30 mg päiväannostusta, mutta atooppisen ihoni takia annostus tiputettiin 20 mg:n. Lähiapteekissa ei ollut Roaa varastossa joten jouduin ottamaan Ratiopharmin (?) vastaavaa. Saa nähdä mitä tästä atooppisen ihon kanssa tulee, alle viikko on syöty ja pari kertaa sieraimet ovat olleet jo kuivuneessa veressä :( Silmät ovat myös aiempaa kuivemmat.
 Söin tätä ennen noin 4 kk ajan tetrasykliiniä ja käytin Dalacinia, Skinorenia ja Differiniä, joista ei ollut juurikaan apua.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.