Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 124256 kertaa)

Poissa Malva

• Tukkaguru
Vs: Roaccutan
« Vastaus #180 : 05.02.08 - klo:23:02 »
Minä olen syönyt kolme antibioottikuuria akneen, joka kerta iho paheni kuurin loputtua. En siis suosittele. Antibioottikuurit tehoavat nopeasti, mutta jo kaksi viikkoa kuurin loputtua naama (minulla myös selkä ja rinta) aivan täynnä finnejä. Selässä finnejä ei ollut ennen kuurin alkamista..

En todellakaan tarkoita seuraavaa mitä kirjoitan henkilökohtaisesti ketään kohtaan, yleisellä tasolla sanon. Minua ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka huolehtivat yhtä tai kahta näppyä naamassa. Tietenkin naamaan voi tulla muutama finni, harvat ne ihmiset on, jollei koskaan näpyjä tulekkaan. On turhauttavaa kuunnella kun joku huolehtii muutamasta näpystä, kun itsellä naama, selkä ja rinta on ollut sellaisessa kunnossa, ettei varmaan yhtäkään 1cm*1cm kokoista aluetta ole siltä ihoalueelta löytynyt, jossa ei olisi finnejä.. Ei roaccutuania (tai antibiootteja) ole tarkoitettu muutaman näpyn hoitoon. Kuten joku jo aikaisemmin totesikin, näihin tehoavat parhaiten paikallishoito, voiteet etc.

'Muutaman näpyn hoitoon' miettisin ehkä e-pillereitä?

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #181 : 06.02.08 - klo:07:02 »
Jos ei e-pillereitä muuten tarvitse, niin en alkaisi niitäkään muutamaan näppyyn syömään. Keinotekoinen hormoni on kuitenkin aina keinotekoinen hormoni... Paikallishoitoaineet muutamaan näppyyn on omasta mielestäni parhaat vaihtoehdot.

Minuakin tavallaan ärsyttää ihmiset, jotka valittavat muutamasta näpystään, mutta toisaalta ymmärrän heitä. Jos ei ole kokenut aknea, on vaikea kuvitella millaista se on. Ja silloin ne omat pari näppyä tuntuu kamalilta, jos niitä yleensä ei ole...

Bruno

• Vieras
« Vastaus #182 : 06.02.08 - klo:09:00 »
Kiitos hyvistä kommentoinneista. Ehkä tuli sitten näistä vastauksista päätellen kuitenkin kehuttua omaa ihoa liikaa. Täysin puhdasta ihoa  minulla ei ole ollut parin viime vuoden aikana ("iho-ongelmat" alkoi 22v!), pahimmillaan siis näppylöitä on ollut paljonkin, mutta elämäntapamuutokset toi nykytilanteen. Eli kyllä niitä selkeästi näkyviä näppylöitä yleensä on muutama naamassa, joskus enemmänkin. Ja muutos tähän vaati tuttuun tyyliin kymmenien aineiden kokeilun ja parhaiden puhdistusmenetelmien/määrän etsimisen - ja sillä tiellä tietysti vieläkin ollaan...

Ymmärrän täysin Tukkiksen ja Aurellen näkökulmat, ja uskallan kai itse ottaa tästä oppia - asiat  siis voisivat olla huonomminkin. Uskon kuitenkin, että teilläkin ihon parantuessa nälkä kasvaa syödessä. Ajan kuluessa haluatte yhä paremman ihon ja ehkä jopa täysin puhtaan ihoon sen ollessa mahdollista.

Ja ehkä kuulostaa pinnalliselta, mutta tosiaan itse en vaan pidä mittarina sitä epäpuhtauksien lukumäärää, vaan sitä kuinka paljon ympärilläni olevat kaverit ja vanhempani kiinnittävät niihin vähäisiinkin huomiota. Ilmeisesti olen lisäksi kokenut jossain vaiheessa jonkun kovan henkisen kolauksen, sillä itselläni on huomattavia vaikeuksia katsoa kasvojani tarkkaan peilistä. Mielummin vähemmän omaa stressiäni itseäni peilaamatta ja 'uskottelen' puhtaaseen ihoon. Surullista, tiedän.

Oma puhdas lähtökohtani keskusteluun oli siis huomattavan huonosta ihosta selviytyminen pärjäämään kohtalaisen ihon kanssa. Vielä kun saisi/osaisi/tietäisi sen viimeisen puristuksen siihen täysin puhtaaseen ihoon. Ehkä se on tosiaan vain hyväksyttävä, että geenit ovat päättäneet, että muutama epäpuhtaus pitää kasvoilla koko ajan olla.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #183 : 06.02.08 - klo:20:22 »
Bruno, jos ihosi kunto askarruttaa, suosittelen tilaamaan ajan ihotautilääkärille. Hän osaa sanoa sinun iholle parhaan hoidon. Ihon kunto on myös niin suhteellista, jonkun mielestä pari näppyä on akne, joitain ei lievä akne edes häiritse. Pääasia on kuitenkin se, että on itse kutakuinkin tyytyväinen ihoonsa. Jos ihosi huollestuttaa sinua, voi olla hyvinkin helpottavaa saada kuulla ammattilaisen mielipide. :)

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #184 : 06.02.08 - klo:23:46 »
Toivottavasti piristää joitakin.

Kuvassa naama ennen roaa ja sen jälkeen. Jälkeen olevassa on meikkivoidetta kyllä, mutta huomaatte varmaan eron entiseen. Iho ei ole täydellinen, se on punainen ja epätasaisnen ilman meikkiä, mutta aknea siinä ei ole. Arpia on huikeasti silti, vaikka ne eivät tuossa selkeästi näy. Lopetin roan about kuukausi sitten, ja nyt on ehkä kaksi näppyä tullut.

Nyt koitan saada arpia haalennettua...  :-[

hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #185 : 07.02.08 - klo:00:07 »
Hienosti roa on auttanut! Ole iloinen ettei sinulle ole vielä ainakaan tullu sen kummempaa näppyä namaan. Itsellenihän tuli juuri noin 1kk roan lopettamisen jälkeen otsa täyteen pientä pintanäppyä (ei isoja ja syviä kuten ennen roaa)

Kuinka kauan söit, minkälaisella annostuksella? :)

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #186 : 07.02.08 - klo:00:15 »
Almiroksella on tosiaan hieno ero kuvissa!  :)

Kesällä iho oli jotenkin niin epätasainen ja näppylöitä puski poskillekin, että meinasin mennä ihotautilääkärille. Saamattomuuttani en mennyt ja nyt iho on vähän rauhoittunut. Punoittaa edelleen leuasta, poskista ja otsasta, ja otsassa on yhtä kutisevia, punaisia näppylöitä. Punoittavia näppylöitä on yllättäen myös käsivarsissa, johon niitä on ilmestynyt yhtäkkiä.  ??? En tajua mistä näppylät käsiinkin levisivät. Minkäänlaisia muutoksia ruokavaliossa tai esim. pesuaineissa ei ole tapahtunut, eikä tässä ole yllättävää kyllä tullut pahemmin stressattuakaan.   ;)

Finnejä on onneksi yhä harvemmin, ehkä sen kerran kuussa.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 08.02.08 - klo:13:42 »
Kävin äsken hakemassa apteekista uuden roa-kuurin ekat pakkaukset. Tämä on siis minulla jo vaikka kuinka mones kuuri.

Olen nyt kyllä aika ärsyyntynyt tähän tilanteeseen, sillä ihotautilääkäri, jolla olen viime aikoina käynyt, oli yhtäkkiä unohtanut kaiken mistä olimme aikaisemmin puhuneet. Ensimmäisellä käynnillä viime elokuussa selitin perusteellisesti koko aknehistoriani lukuisine roa-kuureineen ja hän tuli siihen tulokseen, että kaikki kuurini ovat olleet liian lyhyitä ja liian pienellä annostuksella. Sovimme, että syön matkalta palattuani yhden kunnon kuurin, jolla akne saattaisi lähteä pysyvästi. Kävin kaikissa kokeissakin jo viime syksynä tätä varten.

Nyt hän oli kuitenkin unohtanut kaiken, eikä edes tuntunut uskovan minua, kun kerroin tästä keskustelusta. Söin tetralysalia tässä välissä ja sen takia ihoni on nyt tosi hyvässä kunnossa. Yritin kuitenkin lopettaa sen tässä puolen vuoden aikana pariin otteeseen ja joka kerta iho tulehtui aivan hirveästi. Senkin hän oli unohtanut. Lisäksi hän ei muistanut, että olin syönyt roaa aikaisemmin (ainakin viisi kuuria) ja sanoi, että eihän sitä sitten enää voi määrätä. Sitten sain kuitenkin pienen roa-kuurin, mutta kaikki tuntui jääneen silti aivan auki. Hän kommentoi vielä, että eihän sinun kannata roaa syödä, kun ihosi on noin mainiossa kunnossa!  ARGH!  >:(

Nyt tekisi tietysti mieli vaihtaa lääkäriä, mutta sitten kaikki pitäisi taas aloittaa alusta. Itku. Tyhmintä on, jos syön nyt taas kerran yhden nysän kuurin pienellä annostuksella.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #188 : 08.02.08 - klo:17:42 »
^Kun kuurisi on loppumassa menet eri lääkärille ja selität tilanteen, saatat saada vielä yhden pakkauksen jatkoksi.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #189 : 17.02.08 - klo:23:34 »
Vielä edellisen sivun akne & kosmetiikka keskusteluun palatakseni, kosmetiikka voi aiheuttaa aknea. Tuo kosmetiikan aiheuttama aknemuoto on ihan virallisesti tunnustettu, acne cosmetica. Aiheuttajana lähinnä mineraaliöljyt. Nykyään tuo on aika harvinainen tuotteiden parantumisen myötä mutta toki jos on yhtään aknetaipumusta kannattaa välttää mineraaliöljyjä sisältäviä tuotteita.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa NekoNeko

• HAIRahtanut
« Vastaus #190 : 17.02.08 - klo:23:41 »
Paino sanoille kosmetiikka voi aiheuttaa aknea. Kirjoittelinkin tonne ihon kunto -ketjuun siitä että mulla on käytössä putsari jossa on heti veden jälkeen kakkosena incissä mineraaliöljy eikä iho ole pitkään aikaan ole ollut näin rauhallinen ja näpytön.
Hang out the chick habit

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #191 : 17.02.08 - klo:23:43 »
^Aivan, ei siis välttämättä aiheuta vaan VOI aiheuttaa. Mäkin käytän ihan surutta mineraaliöljyjä ja silikonia sisältäviä voiteita eikä mulla ole kuin joskus joku satunnainen näppy.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #192 : 17.02.08 - klo:23:56 »
Edit2. Menen ihan sekaisin näiden kanssa kohta. Selailin tuossa googlella tietoa Diane Novista (vainoharhainen kun olen) ja jossain foorumissa joku kertoi, että lääkärin mukaan DN:ää ei pidä jatkaa enää roan jälkeen koska se "herättelee" hormonitoimintaa negatiivisella tavalla ja lääkehoidon tulos ei säily.
Miksi hitossa nämäkin tiedot pitää kaivaa kiven alta...

Tämä nyt tulee vähän myöhässä, mutta tuo ei ole kyllä minun kohdallani pitänyt paikkansa. Itse olen syönyt kolme Roaccutan-kuuria joista viimeisen jälkeen päätin etten syö enää yhtäkään. Noh, puolen vuoden päästä lopettamisesta alkoi jälleen tulla finniä, jolloin puolestaan päätin alkaa syömään Diane Novia. Ne auttoi mulla akneen tosi hyvin vaikka alkuun olin tosi skeptinen. Jouduin kuitenkin lopettamaan Novat jotain vuosi sitten, eikä mulla iho huonontunut kuin aluksi muutaksi viikoksi. Nyt siis tulos on pysynyt hyvänä pillereillä jotka eivät vaikuta akneen, eli kai mulla pakostikin on sisäisesti tapahtunut joku hormonaalinen muutos. Täytyy kyllä sanoa että nykyisin kun on hyvä iho (vaikka on couperosaa) niin kyllä sitä osaa arvostaa ja olla iloinen siitä.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #193 : 18.02.08 - klo:12:47 »
^No mulla ei ole odotettavissa suuria hormonaalisia muutoksia varmaan ennen keski-ikää  ;D
Näillä näkymin aloitan DN:t tässä parin päivän sisällä ja varailen kuukauden päähän uuden ihotautilääkäriajan.
Jos nyt käy niin hyvä tuuri, että Dianet ei aiheuta mitään sietämättömiä sivareita (tiesittekö muuten, että cyproteroniasetaattia käytetään hyperseksuaalisuutta hillitsemään? ;D) niin kaipa niitä sen puoli vuotta voin syödä, mutta lopetan ne roan kanssa samaan aikaan, enkä enää hormonaaliseen ehkäisyyn palaa.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 19.02.08 - klo:22:31 »
Söin ½ vuotta ensin aloittaen 30mg annostuksella, sitten 20 ja pari loppu kuukautta 10mg. Lopetin kuurin itse, koska oli vaikeuksia käydä siellä ihotautilääkärillä. Kaupungin ainoa it-lääkäri, ja tyyppi oli töissä vain torstaisin. Ikää mummolla on runsaasti, oli siis muuten eläkkeellä paitsi torstait.  ;D Torstai ei minulle oikein sopinut, joten oli pakko lopettaa itse tuo kuuri, kun aikaa en lääkärille saanut. Roa-reseptiä ei voi uusia puhelimella.
En ole nyt käynyt edes verikokeissa kuurin loppumisen jälkeen, mutta...

Otsaan iski pieniä näppyjä täyteen, ja otsa on myös rasvainen. Muuten näyttää ihan hyvältä. Nyt täytyy taas totutella tuohon rasvaisuuteen, joka kuurin aikana siiis oli olematonta. Otsahiuksetkin täytyy nyt pestä joka päivä.

No, katselen tilannetta. Jos nuo pikkunäpyt jää vain otsaan, eikä akne puhkea uudestaan, olen vaan iloinen  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569