Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117962 kertaa)

Poissa Luna

• Tukkaguru
Vs: Roaccutan
« Vastaus #195 : 19.02.08 - klo:22:46 »
En ole itsekään iässä että pitäisi tapahtua mitään ihmeempiä muutoksia, mutta joku juttu hormooneissa tms on kuitenkin mulla muuttunut koska huomattavan agressiivinen akne on jäänyt historiaan *koputtaa puuta*. Suureksi hormonaaliskesi muutokseksihan riittää jo pillerien vaihto tai lopetus, ja mulla tuo olisi tosiaan pitänyt edesauttaa takapakkia. Noh se siitä, sen kyllä olen huomannut ettei koskaan voi näköjään tietää miten elimistö reagoi mihinkäkin eikä edes menneisyyden perusteella tehdä varmoja päätelmiä.

Netta C.

• Vieras
« Vastaus #196 : 25.02.08 - klo:23:15 »
Onko muuten Roa vieläkin yhtä kallista kuin 8 vuotta sitten, jolloin siitä ei kai ollut saatavilla mitään halvempia rinnakkaisvalmisteita?

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #197 : 25.02.08 - klo:23:40 »
100kpl roalaatikko maksaa tohtori.fi sivuston mukaan noin sata euroa (20mg), 10mg pakkaus on melkein puolet halvempi, mutta minun tietääkseni tuota 10mg roaa harvemmin määrätään.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #198 : 26.02.08 - klo:10:11 »
100kpl 20mg maksaa 60€ kun repii kelasta korvaukset  ;D

Mitäs niistä aurinkolomista on puhuttu lääkärin kanssa? Tekee aika gutaa kasvoille, jos kärsii punaisista pinta-arvista mutta miten käykään kun käytössä on näinkin vahva lääke. Saan omaan lääkäriini yhteyden vasta muutaman viikon päästä, joten jos jollakulla olisi ihan nykypäivän faktaa niin saa kertoa.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #199 : 26.02.08 - klo:16:54 »
Auringonottoa (eikä solariumia) ei suositella roan aikana, palaa herkemmin.

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #200 : 26.02.08 - klo:17:35 »
Sen takia Roaccutania määrätään usein juuri talvella, kun on pimeää, koska iho palaa herkemmin (kuten Tukkis kirjoittikin). Aurinkolomalle ei siis ehkä kannata lähteä, kun on tuo lääke käytössä. Mutta kannattaa vielä tarkistaa omalta lääkäriltä.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #201 : 26.02.08 - klo:17:58 »
Niin se nyt ei ole mikään ihme, ihohan on mielettömän ohut. Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia palamisen kanssa ja väri tarttuu helposti, joten tuosta ongelmasta varmaan pääsee aurinkorasvalla.
Sen takia kysyin koska lentoliput olisi mahdollista varata tässä lahiaikoina enkä saa omaan lääkäriini yhteyttä.

Ps. 3kk kuuria takana ja jäljellä on pelkät pinta-arvet toisessa poskessa. Kiitos roaccutan  :P

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 26.02.08 - klo:21:31 »
Kävin viikko sitten ihotautilääkärillä ja mulle määrättiin myös Roaccutania. Lääkäri suunnitteli ensin 30 mg päiväannostusta, mutta atooppisen ihoni takia annostus tiputettiin 20 mg:n. Lähiapteekissa ei ollut Roaa varastossa joten jouduin ottamaan Ratiopharmin (?) vastaavaa. Saa nähdä mitä tästä atooppisen ihon kanssa tulee, alle viikko on syöty ja pari kertaa sieraimet ovat olleet jo kuivuneessa veressä :( Silmät ovat myös aiempaa kuivemmat.
 Söin tätä ennen noin 4 kk ajan tetrasykliiniä ja käytin Dalacinia, Skinorenia ja Differiniä, joista ei ollut juurikaan apua.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 26.02.08 - klo:22:55 »
^Roakuurin aikana kosteuttava silmägeeli ja nozoil ovat päivittäisessä käytössä. Silmäni ovat todella kuivat, ei silmägeelikään oikein tahdo auttaa. Nozoil sen sijaan pitää nenän limakalvot kunnossa. Ei ole nenä aamulla ihan tukossa kovettuneesta verestä.  ::) Nenäkannu on myös todella hyvä limakalvojen kosteuttaja. Lisää aiheesta täällä: http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=714.0

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #204 : 26.02.08 - klo:23:28 »
Kävin viikko sitten ihotautilääkärillä ja mulle määrättiin myös Roaccutania. Lääkäri suunnitteli ensin 30 mg päiväannostusta, mutta atooppisen ihoni takia annostus tiputettiin 20 mg:n. Lähiapteekissa ei ollut Roaa varastossa joten jouduin ottamaan Ratiopharmin (?) vastaavaa. Saa nähdä mitä tästä atooppisen ihon kanssa tulee

Saitpa nopeasti  :o
Miun lääkäri oli aika huoleton kun kyselin, mitä miun atooppinen iho mahtaa tykätä. Ei kuulemma atooppisuus haittaa yhtään, hyvin kestää. Ehkä mullekin tulee sitten joku pienempi annostus. Mulla tosiaan pukkaa ihottumaa nyt muutenkin jo... Ilman mitään lääkitystä, joten hieman pelolla odottelen mitä tapahtuu. Ja tietenkin iho on nyt ongelma-alueistakin ihan siisti. ::)

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #205 : 27.02.08 - klo:17:44 »
^Se mun lääkäri puhui, että 4 kk on vähintään käytettävä antibioottia ennen kuin ruetaan miettimään Roaa, eli tosiaan melko nopeasti sain.. Hän ei muuten sanallakaan maininnut noista sikiövaurioista ja muista, kysyi vain käytänkö e-pillereitä ::) Muutenkin kertoi sivuvaikutuksista todella vähän. Onneksi olin netistä aiemmin jo katsellut tietoa ja apteekin täti kehotti lukaisemaan pakkausselosteen.
Nyt on sitten silmägeeli haettu, nozoil varmaan käytävä vielä hakemassa. Tällä hetkellä sierainten ja huulten rasvailu hoituu Locobasen Repairilla.

Millaisia peiteaineita ja meikkivoiteita olette käyttäneet Roa-kuurinne aikana? Akne näyttää olevan pahenemaan päin nyt alkuun, joten suositteluja otetaan innolla vastaan. Mineraaleja kerkesin jo tottua käyttämään peittämisessä, mutta ne eivät tule kuuloonkaan enää, kun iho on jo kuivunut niin pahoin. :(
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 27.02.08 - klo:20:38 »
^Minulla meikkivoiteena toimii ehdottomasti parhaiten Lorealin 'mineraalimeikkivoide', eli puuterimainen meikkivoide jota levitetään kabukilla. Ei kuivata ja peittää ihon punaisuuden hyvin.

Cristy

• Vieras
« Vastaus #207 : 27.02.08 - klo:23:50 »
Oon lähinnä vain lueskellut muiden kokemuksia Roasta ja päätin sitten kirjoittaa oman kokemukseni siitä.

Eri asteista aknea on ollu jo noin seitsemän vuotta (eli aivan liian kauan) ja olen nyt siis 19-vuotias. Aikaisemmin olin yrittänyt pärjäillä apteekin itsehoitovalmisteilla, joilla akne pysyi hieman kurissa, mutta finnejä oli naamassa aina, välillä enemmän välillä vähemmän. Puoli vuotta sitten rohkaistuin ja menin ihotautilääkärille ja sain heti Roaccutanin (syön rinnakkaislääkettä), vaikken ollut syönyt antibioottikuuria ennen sitä. Painan 50 kg ja annostukseni on vuoropäivin 20 mg ja 40 mg.

Silloin iho ei ollu edes kauhean paha, koska ihoni on kesällä parempi ja huonoimmillaan puolestaan helmi-maaliskuussa. Finnit pikkuhiljaa vähenivät ja iho sileni eikä tullut minkäänlaista pahenemisvaihetta. Parin viime kuukauden aikana on tullut muutamia hieman isompia finnejä ja myös pienempiä, jotka kuivuivat parissa päivässä itsestään.

Olin tammikuussa kontrollikäynnillä ja lääkäri sanoi silloin, että jos finnejä tulee vielä kun kolmas sadan kapselin laatikko on menossa, niin sitten jatketaan kuuria vielä neljännellä laatikollisella eli parilla kuukaudella. Eli tällöin kuuri kestäisi vähän päälle kahdeksan kuukautta.

Roa auttoi hyvin, mutta vajaa kaksi viikkoa sitten ihoni paheni aivan älyttömästi. Isoja punoittavia tulehtuneita finnejä alkoi tulemaan ensin pari päivässä ja sitten aina vain enemmän joka puolelle kasvoja. Noihin ei edes tule valkoista tai kellertävää päätä, joissa olisi talia, vaan ne sellasia isoja ja näkyviä kohoumia ihossa. En keksi pahenemiseen mitään järkevää syytä. En ole muuttanut elintottumuksia, syön samaa ruokaa ja herkkuja kuin ennenkin enkä ole vaihtanut ihonhoitotuotteita tai meikkejä. Iho on aina talvella tähän aikaan pahimmassa kunnossa, mutta olin ollut siinä uskossa, että Roan olisi jo pitänyt helpottaa tässä asiassa. Viikossa iho meni siihen kuntoon, että oli pakko päästä lääkäriin. Ihotautilääkärilleni sain soittoajan vasta parin viikon päähän, joten menin sitten tavalliselle lääkärille. Tämä taas ei osannut sanoa asiaan oikeastaan mitään, eikä aluksi suostunut määrämään mitään helpottamaan tilannettani (en tarkoita rauhoittavia tässä tapauksessa, vaikka niitäkin ehkä tarvittaisiin). Vaatimalla vaadin antibioottikuuria ja lopulta sitten sain sen. Kuuri on kyllä niin lyhyt, että hyvä jos ehtii auttamaan ollenkaan.

Luulin jo monta kuukautta sitten, että akne on mennyttä elämää, ja nyt se sitten iski takaisin oikein voimalla. Voiko olla mitään masentavampaa? Finnejä oli pahimmillaan naamassa lähes 30 ja ne oli senluokkaisia, että pelkkä suihkussakäyminen tuntui kauhealta, kun vesipisarat osuivat niihin. Tällä hetkellä tilanne on vähän helpottanut, mutta punaisia arpia on tullut taas mukavasti juuri, kun edelliset olivat haalenneet jonkin verran. Pystyin kaiken lisäksi olemaan koskematta niihin finneihin, mutta arpia tuli silti. Saa nähä, mitä tapahtuu, kun anbiootit loppuu viikko ennen ihotautilääkärin soittoaikaa.

Aika hassua, että aikasemmin en halunnut syödä lääkkeitä sivuvaikutusten takia, vaikka mulla oli akne, mutta nyt haluaisin pumpata itteni täyteen myrkkyjä, jotta se lähtisi pois.

Onko kenellekään muulle käynyt vastaavaa? Akne pahenee yhtäkkiä, vaikka Roaa on syöty useita kuukausia?

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #208 : 28.02.08 - klo:10:00 »
^Eikö noita pahenemisvaiheita voi tulla montakin kuurin aikana?
Itse olen hankiskellut tietoa
täältä
Ja täältä
Kannattaa joskus lueskella, varsinkin noita logeja.

---

Anteeksi, että valitan taas, mutta arvasin että tässä käy näin. Miun iho parani välittömästi kun aloitin Dianet. Tällä hetkellä ei ole yhtään aktiivista finniä naamassa, eikä ole uusia tullut kymmeneen päivään. Raivostuttaa ihan kympillä nyt kun pitää aloittaa roa, vaikka iho on näin siisti. Mistä sen sitten tietää toimiiko se, kun iho ei ole oma ruttoinen itsensä... Voi aargh. Lääkäri saa kuulla pari valittua sanaa (ehkä  ;D)

Taidanpa viikonloppuna nykäistä suklaalevyn ja katsoa reagoiko naama siihen. Entä jos mulla tapahtui joku ihmeparantuminen kun täytin 25. Pää sekoaa.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #209 : 02.03.08 - klo:10:29 »
Kävin torstaina ihotautilääkärillä. Edellisellä kerralla sain kolmen kuukauden 150mg Tetralysalin reseptin joka kyllä paransi ihoa, mutta kuuri ikään kuin loppui kesken.
Nyt sitten kävin yksityisellä ja lääkäri oli tosi hyvä; selitti ettei ihoni ole tarpeeksi paha Roalle, mutta hän kirjoittaa minulle neljän kuukauden 300mg Tetralysal-kuurin ja siihen lisäksi Clindoxyl antiobioottigeeliä. Ihonpuhdistukseen ja kosteutukseen hän suositteli Aqualan L:ää ja neuvoi pysymään erossa liian tuhdeista meikkivoiteista. Blascon hän tyrmäsi kokonaan ja totesi ettei sitä saa millään ihosta kunnolla poiis ja suositteli panostamaan laadukkaaseen meikkivoiteeseen ja ostamaan sen esim Stockalta missä vaihtuvuus on suuri.

Iho on nyt muutamassa päivässä rauhoittunut ja parantunut huomattavasti; iso hormonipatti poskessa on hävinnyt kokonaan ja iho tuntuu muutenkin sileämmältä ja pehmeämmältä. Toivottavasti olisi kesään mennessä niin hyvä iho ettei tarvitsisi meikkipohjaa tai peiteaineita... :)