Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 144187 kertaa)

mitalimies

• Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #210 : 02.03.08 - klo:17:02 »
Mulla on selkä välillä älyttömän kipeä kun jostain syystä olen juuttunut nukkumaan selälläni. Siihen lisäks nivelten kuivuminen niin on ihme, että pystyn vielä kävelemään.  ;D

En todellakaan aio odottaa vuotta tai kahta (kaikki mulle heti nyt) arpien katoamista joten mitä tollasille
pinta-arville uskaltaa tai kannattaa laittaa? Sinkkipastaa?
Arpivoiteet-treadista luin kalliista tuotteesta, mutta ei mullakaan nyt sellaseen ole varaa jos se jää pölyttymään suihkukaappiin. Meikkaaminen kun ei ole vaihtoehto, ja pääasiahan on olla oikeasti terve -- ei sen maalin alla ;-p

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #211 : 02.03.08 - klo:17:20 »
^"Kaikki-mulle-nyt-heti" ei valitettavasti toimi ihoasioissa. Arpia ei oikeastaan saa pois millään muulla tavalla (pysyvästi) kun laserilla, ja laserhoidot ovat kalliita. Sinkkivoide vaalentaa arpia ei poista, ja en siitäkään tiedä, että mihin se perustuu. Ei se kyllä pysyvästi niitäkään taida vaalentaa.

Sanoisin että odota nyt kunnes olet syönyt roakuurisi loppuun ja odota ja katso miten ihosi voi. Jos tulee tarvetta uudelle kuurille syöt sen. Laserhoitoja ei saa tehdä samaan aikaan kun syö roaa, ja muistaakseni pitää olla pari kuukautta taukoa. Itse olen harkinnut laseria, ja olen miettinyt että menen sitten vasta kun olen ollut about vuoden syömättä yhtään mitään lääkettä. Olisi kamalaa mennä suinpäin laseriin, maksaa siitä monta tuhatta, ja sitten parin kuukauden päästä naaman puhkeaisi monta isoa finniä ja arpia tulisi lisää, koko hoito olisi ollut aivan turha. Kaikki pois sitten yhdellä kertaa.

Sinuna odottaisin ihan kiltisti nyt vaan sen pari vuotta. Älä tee hätiköityjä päätöksiä, kyllä se iho vielä joku päivä on loistavassa kunnossa. Valitettavasti iho kestää kauan parantua, joten kaikki ei tapahdu yön yli. Malttia :)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #212 : 02.03.08 - klo:18:09 »
Jos arvet ovat punaisia eivätkä kuoppaisia, niin kaikenlainen hionta sun muu mekaaninen arpien häivytys saattaa vain pahentaa tilannetta. Punaiset arvet häviävät vain (pitkän) ajan kanssa, mutta kuoppaisille arville voi helpommin kokeilla erilaisia hiontoja ja muita arpihoitoja.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #213 : 03.03.08 - klo:12:35 »
Niin, kaikki hionnat yms. ihoa ohentavat operaatiot on kielletty 6kk kuurin loppumisesta.
Toisen sanomana tuo pari vuotta kuulostaa aika kovalta tuomiolta teini-ikäiselle.  :o :o
Mitä nyt viime kuurista muistan (sama ajankohta) niin arvet oli kesään mennessä kadonneet, olivat vielä kaiken lisäksi 10x pahemmat ja niitä oli joka puolella, joten sikäli ei mitään hätää.  ;D

Juurikin syvät värittömät arvet ei olisi mikään ongelma, mutta punoittava poski on ikävän näköinen. Jostain syystä kuvittelin aina, että nuo syvät olisi paljon ongelmallisempi (mahd. kystisen aknen aiheuttamia).

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #214 : 06.03.08 - klo:11:55 »
Eipä tarvitse enää tänne ketjuun kirjoitella. Tuli niin paljon mutkia matkaan tuon s*tanan ehkäisypakotteen kanssa, että helpompi lykätä asiaa puolella vuodella ja vetää ensi kesä pussi päässä. Nyt tulee nimittäin oma mielenterveys vastaan.

No, onhan mulla vanhoille kunnon suolistontappo-antibiooteille resepti jos kova hätä tulee.

Poissa Suomu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #215 : 06.03.08 - klo:22:39 »
Täytyy kirjottaa oma kokemukseni yhdestä ihotautilääkäristä. Täytyy sanoa, että tämä nainen ei todellakaan vakuuttanut! Kyselin häneltä mitä puhdistusaineita voisin ihollani käyttää: kuivan,herkän vai rasvaisen (mulla on ruusufinni). No nainen totes että ei HÄN pese kuin vedellä ja saippualla, ja miksi mun ylipäänsä pitäis pestä naamaani? Yritin siinä selittää, että ois ne meikit kiva pestä jollain... Ja lääkäri sanoi "mä en ymmärrä miks pitää meikkiä käyttää, ite en oo koskaan mitään käyttäny."  Sit se kaivoi esiin jonkun lääkärikirjan vuodelta puunuija, ja kertoili että JOSKUS on käytetty hoitona maitokääreitä... Jep-jep...

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #216 : 06.03.08 - klo:23:37 »
Vaihdoit tottakai lääkäriä samointein? Oma ensimmäinen lääkärini oli lähes samoilla linjoilla, ei onneksi kaivanut mitään opusta esiin, mutta tylysti ilmoitti kantansa ihonhoitoon: vesipesu riittää. Itsekään siinä nuorena pikkupoikana sitten osannut muuta ajatella, kun ei ollut kokemusta tai tietoa juurikaan.

Juuri tuollaiset 'ammattilaiset' on veemäisiä kun eivät osaa sanoa kuin sen oman täysin subjektiivisen näkemyksensä asiasta mikä ei tod. noudata minkäänlaista ammatillista vastuuta tieteellisyydestä.

Poissa Suomu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #217 : 07.03.08 - klo:09:34 »
En todellakaan käynyt toiste kyseisen lääkärin luona. Tosin ei se seuraavakaan vakuuttanut; sain reseptin Skinoren-geeliin ja lääkäri totesi "ei tämä nyt tuohon tautiin ole, mutta ota nyt kuitenkin". Mun nykyisen käsitykseni mukaan, akneen tarkoitettuja voiteita ei saa/kannata käyttää ruusufinniin, ne saattavat jopa pahentaa sitä. Parasta hoitoa olen saanut Oslon yliopistollisessa sairaalassa, mutta eipä sinnekään näin muuten vaan tule lähdettyä.  :)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 07.03.08 - klo:09:38 »
^Minä huomasin näissä asioissa huiman eron julkisen terveydenhuollon ja yksityisen puolen välillä. Julkisella ei olisi oikein haluttu mitään antaa kun taas yksityisella tuli tosi hyvin neuvoja ja suosituksia mitä kannattaa käyttää puhdistksessa ja meikeistä jne. Sympaattisesta ja asiantuntevasta lääkäristä olen valmis maksamaan! :)

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #219 : 07.03.08 - klo:11:55 »
^^Ääk, pakko kommentoida! Miten noin kamalaa ihotautilääkäriä voi edes olla!?!  :o Uskomatonta... Paljonkos jouduit maksamaan noista loistavista neuvoista?

Tämä laittaa omat kauheina pitämäni ihotautilääkärikokemukset ihan uuteen valoon.

Cristy

• Vieras
« Vastaus #220 : 07.03.08 - klo:13:22 »
Nyt sitten sain Roan kautta masennuksenkin. Johtuu siis vain ja ainoastaan tästä ihmeellisestä pahenemisvaiheesta. Antibioootit loppui ja taas tulee samanlaisia patteja naamaan. En kehtaa enää mennä ihmisten ilmoille enkä kouluun. Maanantaina soittoaika (vihdoinkin, VAIN 2,5 viikkoa odotettu sitä) ihotautilääkärille ja toivottavasti osaisi selittää, miten ihon kunto pahentuu yhtäkkiä puolen vuoden Roan syömisen jälkeen. Ja haluan saada tähän jotain lääkkettä, joka auttaa näihin patteihin.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 07.03.08 - klo:17:20 »
^Jos puolen vuoden roan syönnin jälkeen iho mene enoin pahaan kuntoon, ni minulle tulee heti ekana mieleen ettei olisi joku hormonaalinen juttu, oletko aloittanut e-pillerit, vaihtanut niitä tms? Vai onko edes mahdollista että hormoonit vaikuttaisivat noin pahasti, roakuurin aikanakin?

Poissa Suomu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #222 : 07.03.08 - klo:17:30 »
Nämä molemmat oli siis ihotautilääkäreitä yksityisellä puolella. Jestas! Muistin, että tähän porukkaan kuuluu vieläkin lisää lääkäreitä, taas yksityisen puolen naislääkäri (tämä tosin oli yleislääkäri, mutta ajanvarauksen mukaan erittäin pätevä): tämä tapahtui mun "ruusufinniurani" alkutaipaleella ja tämä lääkäri olisi voinut pelastaa mut monelta vaivalta, jos olisi toiminut toisin. Eli yksinkertaisesti kysynyt olenko mä laittanut naamaani jotain viime aikoina.( Mä nimittäin "hoidin" sitä kortisonilla!) Mutta tämä lääkäri sanoi, että kaikki on stressin syytä (koska olin just muuttanut) vaikka sanoin, että en mä tunne olevani stressaantunut, päin vastoin. No sit se lääkäri oli tosi kiinnostunut siitä mun uudesta kotikaupungista, koska se oli opiskellut siellä joskus... Nuorenpana sitä kiltisti kuunteli vaikka mitä siellä vastaanotolla ja omaan piikkiin! Hintoja en enää muista, mutta eipä ne yksityiset lääkärikeskukset halpoja ole.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 07.03.08 - klo:18:05 »
^Minä huomasin näissä asioissa huiman eron julkisen terveydenhuollon ja yksityisen puolen välillä. Julkisella ei olisi oikein haluttu mitään antaa kun taas yksityisella tuli tosi hyvin neuvoja ja suosituksia mitä kannattaa käyttää puhdistksessa ja meikeistä jne. Sympaattisesta ja asiantuntevasta lääkäristä olen valmis maksamaan! :)

Se on vaan monesti niin, että lääkäri on päivät kunnalla töissä ja iltaisin/vapaa päivinä työskentelee yksityisellä puolella. Ei ole ollenkaan harvinaista, että lääkäri on kahdessa paikassa työssä. Muutaman tälläisen lääkärin tiedänkin. Yksi on juuri oma lääkärini kunnanpuolelta, mutta työskentelee myös yksityislääkäriasemalla (taitaa olla urheilulääketieteen erikoislääkäri).

Lääkäristä se yleensä on kiinni, eikä työpaikasta. ;)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Cristy

• Vieras
« Vastaus #224 : 07.03.08 - klo:18:08 »
^Jos puolen vuoden roan syönnin jälkeen iho mene enoin pahaan kuntoon, ni minulle tulee heti ekana mieleen ettei olisi joku hormonaalinen juttu, oletko aloittanut e-pillerit, vaihtanut niitä tms? Vai onko edes mahdollista että hormoonit vaikuttaisivat noin pahasti, roakuurin aikanakin?

Söin Yasmineja joskus kolme vuotta sitten puoli vuotta eikä ne vaikuttanut ihoon millään lailla. Nyt Roan aikana en ole syönyt lainkaan e-pillereitä. Sattui sen verrran fiksu lääkäri omalle kohdalle, ettei laittanut niitä syömään.

En oikeasti ymmärrä, mistä tämä voi johtua. Elintavat ja syömiset on ihan samoja kuin aiemminkin. Roaa aloittaessa ei tullut pahenemista ollenkaan, vaan finnit pikkuhiljaa vähenivät. Pari viime kuukautta on tullut muutama finni viikossa, mutta ne kuivuivat nopesti pois eikä niistä kehittynyt kunnon finnejä. Sitten yhtäkkiä suorastaan räjähti. Noissa finneissä on sekin outoa, että ekaksi saattaa huomata ihossa vain pienen finnin alun. Sitten kuluu muutama tunti ja finni on kasvanut isoksi, punaiseksi, tulehtuneeksi ja ihosta koholla olevaksi patiksi, johon ei tule missään vaiheessa talia päähän. Eikä mulla ole koskaan finnit "kasvanut" noin nopeasti naamaan. Enkä ole koskenut noihin ollenkaan, että ne mitenkään ärtyisivät tai bakteereja pääsisi iholle sormien kautta.

Nyt parin viime päivän aikana olen kyllä huomannut, että iho on ihan älyttömän kuiva. Siis kuiva se on ollut tän kuurin aikana aina pesun jälkeen, mutta kerros Humektania tai Aqualan L:ä on auttanut siihen. Nyt suunympärystä ja leukaa kiristää koko ajan, ja lisään uuden rasvakerroksen parin tunnin välein, kun ei satu olemaan mitään rasvaisempaa rasvaa kotona. Hyvä, jos suuta pystyy avaamaan. Iho ei kuitenkaan hilseile, tuntuu vaan todella kireältä. Tää alko vasta pari päivää sitten, joten en tiedä onko yhteyttä tohon pahentumiseen, joka alkoi jo kolme viikkoa sitten. Stressiä on ollut vähän enemmän kuin viime aikoina, mutta on mulla ollut tällänen stressi päällä aiemminkin kuurin aikana eikä tällaista reaktiota ole tullut.