Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 124268 kertaa)

Poissa Suomu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Roaccutan
« Vastaus #225 : 07.03.08 - klo:09:34 »
En todellakaan käynyt toiste kyseisen lääkärin luona. Tosin ei se seuraavakaan vakuuttanut; sain reseptin Skinoren-geeliin ja lääkäri totesi "ei tämä nyt tuohon tautiin ole, mutta ota nyt kuitenkin". Mun nykyisen käsitykseni mukaan, akneen tarkoitettuja voiteita ei saa/kannata käyttää ruusufinniin, ne saattavat jopa pahentaa sitä. Parasta hoitoa olen saanut Oslon yliopistollisessa sairaalassa, mutta eipä sinnekään näin muuten vaan tule lähdettyä.  :)

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 07.03.08 - klo:09:38 »
^Minä huomasin näissä asioissa huiman eron julkisen terveydenhuollon ja yksityisen puolen välillä. Julkisella ei olisi oikein haluttu mitään antaa kun taas yksityisella tuli tosi hyvin neuvoja ja suosituksia mitä kannattaa käyttää puhdistksessa ja meikeistä jne. Sympaattisesta ja asiantuntevasta lääkäristä olen valmis maksamaan! :)

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #227 : 07.03.08 - klo:11:55 »
^^Ääk, pakko kommentoida! Miten noin kamalaa ihotautilääkäriä voi edes olla!?!  :o Uskomatonta... Paljonkos jouduit maksamaan noista loistavista neuvoista?

Tämä laittaa omat kauheina pitämäni ihotautilääkärikokemukset ihan uuteen valoon.

Cristy

• Vieras
« Vastaus #228 : 07.03.08 - klo:13:22 »
Nyt sitten sain Roan kautta masennuksenkin. Johtuu siis vain ja ainoastaan tästä ihmeellisestä pahenemisvaiheesta. Antibioootit loppui ja taas tulee samanlaisia patteja naamaan. En kehtaa enää mennä ihmisten ilmoille enkä kouluun. Maanantaina soittoaika (vihdoinkin, VAIN 2,5 viikkoa odotettu sitä) ihotautilääkärille ja toivottavasti osaisi selittää, miten ihon kunto pahentuu yhtäkkiä puolen vuoden Roan syömisen jälkeen. Ja haluan saada tähän jotain lääkkettä, joka auttaa näihin patteihin.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #229 : 07.03.08 - klo:17:20 »
^Jos puolen vuoden roan syönnin jälkeen iho mene enoin pahaan kuntoon, ni minulle tulee heti ekana mieleen ettei olisi joku hormonaalinen juttu, oletko aloittanut e-pillerit, vaihtanut niitä tms? Vai onko edes mahdollista että hormoonit vaikuttaisivat noin pahasti, roakuurin aikanakin?

Poissa Suomu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #230 : 07.03.08 - klo:17:30 »
Nämä molemmat oli siis ihotautilääkäreitä yksityisellä puolella. Jestas! Muistin, että tähän porukkaan kuuluu vieläkin lisää lääkäreitä, taas yksityisen puolen naislääkäri (tämä tosin oli yleislääkäri, mutta ajanvarauksen mukaan erittäin pätevä): tämä tapahtui mun "ruusufinniurani" alkutaipaleella ja tämä lääkäri olisi voinut pelastaa mut monelta vaivalta, jos olisi toiminut toisin. Eli yksinkertaisesti kysynyt olenko mä laittanut naamaani jotain viime aikoina.( Mä nimittäin "hoidin" sitä kortisonilla!) Mutta tämä lääkäri sanoi, että kaikki on stressin syytä (koska olin just muuttanut) vaikka sanoin, että en mä tunne olevani stressaantunut, päin vastoin. No sit se lääkäri oli tosi kiinnostunut siitä mun uudesta kotikaupungista, koska se oli opiskellut siellä joskus... Nuorenpana sitä kiltisti kuunteli vaikka mitä siellä vastaanotolla ja omaan piikkiin! Hintoja en enää muista, mutta eipä ne yksityiset lääkärikeskukset halpoja ole.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 07.03.08 - klo:18:05 »
^Minä huomasin näissä asioissa huiman eron julkisen terveydenhuollon ja yksityisen puolen välillä. Julkisella ei olisi oikein haluttu mitään antaa kun taas yksityisella tuli tosi hyvin neuvoja ja suosituksia mitä kannattaa käyttää puhdistksessa ja meikeistä jne. Sympaattisesta ja asiantuntevasta lääkäristä olen valmis maksamaan! :)

Se on vaan monesti niin, että lääkäri on päivät kunnalla töissä ja iltaisin/vapaa päivinä työskentelee yksityisellä puolella. Ei ole ollenkaan harvinaista, että lääkäri on kahdessa paikassa työssä. Muutaman tälläisen lääkärin tiedänkin. Yksi on juuri oma lääkärini kunnanpuolelta, mutta työskentelee myös yksityislääkäriasemalla (taitaa olla urheilulääketieteen erikoislääkäri).

Lääkäristä se yleensä on kiinni, eikä työpaikasta. ;)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Cristy

• Vieras
« Vastaus #232 : 07.03.08 - klo:18:08 »
^Jos puolen vuoden roan syönnin jälkeen iho mene enoin pahaan kuntoon, ni minulle tulee heti ekana mieleen ettei olisi joku hormonaalinen juttu, oletko aloittanut e-pillerit, vaihtanut niitä tms? Vai onko edes mahdollista että hormoonit vaikuttaisivat noin pahasti, roakuurin aikanakin?

Söin Yasmineja joskus kolme vuotta sitten puoli vuotta eikä ne vaikuttanut ihoon millään lailla. Nyt Roan aikana en ole syönyt lainkaan e-pillereitä. Sattui sen verrran fiksu lääkäri omalle kohdalle, ettei laittanut niitä syömään.

En oikeasti ymmärrä, mistä tämä voi johtua. Elintavat ja syömiset on ihan samoja kuin aiemminkin. Roaa aloittaessa ei tullut pahenemista ollenkaan, vaan finnit pikkuhiljaa vähenivät. Pari viime kuukautta on tullut muutama finni viikossa, mutta ne kuivuivat nopesti pois eikä niistä kehittynyt kunnon finnejä. Sitten yhtäkkiä suorastaan räjähti. Noissa finneissä on sekin outoa, että ekaksi saattaa huomata ihossa vain pienen finnin alun. Sitten kuluu muutama tunti ja finni on kasvanut isoksi, punaiseksi, tulehtuneeksi ja ihosta koholla olevaksi patiksi, johon ei tule missään vaiheessa talia päähän. Eikä mulla ole koskaan finnit "kasvanut" noin nopeasti naamaan. Enkä ole koskenut noihin ollenkaan, että ne mitenkään ärtyisivät tai bakteereja pääsisi iholle sormien kautta.

Nyt parin viime päivän aikana olen kyllä huomannut, että iho on ihan älyttömän kuiva. Siis kuiva se on ollut tän kuurin aikana aina pesun jälkeen, mutta kerros Humektania tai Aqualan L:ä on auttanut siihen. Nyt suunympärystä ja leukaa kiristää koko ajan, ja lisään uuden rasvakerroksen parin tunnin välein, kun ei satu olemaan mitään rasvaisempaa rasvaa kotona. Hyvä, jos suuta pystyy avaamaan. Iho ei kuitenkaan hilseile, tuntuu vaan todella kireältä. Tää alko vasta pari päivää sitten, joten en tiedä onko yhteyttä tohon pahentumiseen, joka alkoi jo kolme viikkoa sitten. Stressiä on ollut vähän enemmän kuin viime aikoina, mutta on mulla ollut tällänen stressi päällä aiemminkin kuurin aikana eikä tällaista reaktiota ole tullut.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 07.03.08 - klo:18:34 »
Cristy, uskaltaisin luvata, että iho alkaa paranemaan jossain vaiheessa, ja sivuvaikutuksetkin helpottavat. Alku oli tuskaa kun kaikki paikat kuivui, halkesi ja vuosi verta. Sitten jossain vaiheessa niitä ei enää huomannutkaan ja yhtäkkiä ihokin oli paremmassa kunnossa.
Kärsiminen oli mielestäni sen arvoista. Eihän akneen oikeasti auta mitkään antibiootit... Roaccutan on se, millä se akne sitten vihdoin lähtee.

Jos pitäisi syödä uusi kuuri, söisin ihan mielelläni.  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 08.03.08 - klo:11:10 »

Se on vaan monesti niin, että lääkäri on päivät kunnalla töissä ja iltaisin/vapaa päivinä työskentelee yksityisellä puolella. Ei ole ollenkaan harvinaista, että lääkäri on kahdessa paikassa työssä. Muutaman tälläisen lääkärin tiedänkin. Yksi on juuri oma lääkärini kunnanpuolelta, mutta työskentelee myös yksityislääkäriasemalla (taitaa olla urheilulääketieteen erikoislääkäri).

Lääkäristä se yleensä on kiinni, eikä työpaikasta. ;)

OT, mutta kyllähän se työpaikka toki lääkärin asenteeseen vaikuttaa ihan niin kuin kaikkien muidenkin ammattiryhmien. Kunnan puolella on henkilökuntapulaa, huonommat palkat ym joka tottakai vaikuttaa siihen asenteeseen ja motivaatioon. Tunnen itsekin muutaman lääkärin joka tekee töitä sekä yksityisellä että arvauskeskuksessa ja sanoi ihan suoraan että yksityisellä puolella asioihin voi ja ehtii paneutua paremmin...
Turha viesti, tiedän.

Rupuska

• Vieras
« Vastaus #235 : 29.03.08 - klo:16:24 »
Suomu: Valaisetko mua vähäisen tuosta sun ruusufinnistä? Mistä se tykkää ja mistä ei? Millä ja miten hoidat? Itsellä diagnosoitu sama vaiva v. 2004 ja olen hoitanut sitä Protopicillä. Nyt kun uskalsin avata suuni yksityisellä ihotautilääkärillä, että kuinka ja millä pääsen eroon näistä pienistä näpyistä joita on ympäri kasvojen ihon niin iholääkärin vastaus tähän ongelmaan on Roa-kuuri. Mutta tätä kuuria ei voidakaan nyt aloittaa koska mun maksa-arvoni ovat niin korkeat. En tiedä mitkä arvot ottivat mutta arvon pitäisi olla alle 45 ja mulla se on 71. Nyt sitten taas tutkitaan asiaa ja otetaan lisää kokeita.

Muitakin joilla vastaavista kokemuksia ruusufinnistä, laittakaa kehiin! Tai jos et kehtaa niin spostilla voi myös lähestyä.  :)

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #236 : 31.03.08 - klo:13:52 »
No niin 4kk syöty. Muttamutta, mitä ihmettelen niin miksi arvet alkaa punottaa suihkun jälkeen, tai paremminkin sen jälkeen kun on rasvannut nassun? Edelleen Apobasen hydrogeeli käytössä. Kestänyt nyt 3kk tuo yksi purkki.
Ja en käytä mitään rasittavia puhdistusgeelejä.. iho on finnitön mikä on ihan jees.

edit: Mutta mikä on petollista niin se, kun olet auringonpaisteessa ja katsot peilistä niin mitään punoitukseen viittavaakaan et näe.
« Viimeksi muokattu: 31.03.08 - klo:14:26 kirjoittanut mitalimies »

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #237 : 25.04.08 - klo:23:41 »
Lääkärini sanoi että aivan hyvin voin lähteä aurinkolomalle joten sinne sitten ennen kesää vielä.
Miten ihoa tulisi rasvata kun menee aurinkoon?

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #238 : 26.04.08 - klo:15:24 »
Nyt on noin vuosi siitä kun aloitin kuurin ja reippaasti yli ½ vuotta kun lopetin kuurin. Ihon kunto on varsin hyvä ja kehtaan avata oven vaikka posteljoonille ilman meikkiä. Finnejä tulee yksittäisiä joskus harvoin, varmaan ihan menkoista johtuen. Pienempiä näppylöitä tulee vähän useammin, varsinkin silloin jos olen unohtanut vaihtaa tyynyliinan tai pestä naamameikkisiveltimet. Mutta arvet ovat kaikki jo lähteneet tai enää erittäin haaleina näkyvissä, uusia arpia ei ole tullut. Eli en olisi voinut paremmin rahojani sijoittaa  :) Uusisin kyllä hetkeääkään epäröimättä jos tarve tulisi.

Mutta varoituksen sana, niille jotka nyt kuuria syövät: älkää ikinä käyttäkö karvapoistovoidetta kuurin aikana. Minä tyhmä heitin jotain karvanpoistoveetiä ennen juhlia käsivarsiini (kun olin syönyt 2kk), kirveli kauheasti ja aika nopsaan huuhtelinkin pois, mutta kauhea ihottuma siihen tuli. Iho oli siitä alueelta mihin ainetta olin läntännyt useita kuukausia kosketusarka ja ihottumaa (sellaisia punaisia näppylöitä). Ja kaikkein ikävin puoli: ei ole lähtenyt vieläkään kokonaan pois. Vähentynyt kyllä ahkeran bapanthenoimisen ansiosta, mutta edelleenkin jos vaikka vaihtaa paitaa useaan kertaan iho ärtyy näppyläiseksi.
Älkääkä myös yrittäkö poistaa karvoja vahalla kuurin aikana, ihoa lähtee samalla irti  ::) Kannattaa myös muistaa suojata huulet palamiselta.

Joten älkää olko yhtä tymiä kuin minä vaan uskokaa niitä ohjeita  ;)
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Ninna

• Vieras
« Vastaus #239 : 26.04.08 - klo:18:34 »
Tähän on jo varmaan tullut vastaus jossain viestissä aiemmin, mutta onko näin ettei Roaccutanin aikana saa kuoria ihoa?