Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 124255 kertaa)

Poissa pipsu

• Hiushörhö
Vs: Roaccutan
« Vastaus #240 : 26.04.08 - klo:20:12 »
^ Mä en kyllä uskaltaisi kuoria, kun iho on silloin kuitenkin niin herkkä. Mulle kävi muuten melkein samalla lailla kuin Dropsille, laitoin nimittäin mitään ajattelematta tuollasen veetin kylmävahaliuskan palasen kasvoihini ja kivasti lähti iho irti. Eikä mulla edes kasva kasvoihin karvoja et tarvis normaalistikaan vahata. Onneksi se muutamassa viikossa parantui. Itse söin siis melkein vuoden päivät roaccutania. Se auttoi muutaman syömiskuukauden jälkeen, mutta ei pysyvästi. Akne palasi puolen vuoden päästä lopettamisesta (lievänä). Nyt olen onneksi saanut ihon kuntoon diane novilla, luojalle kiitos niistä!
Feel the burn.

Ninna

• Vieras
« Vastaus #241 : 26.04.08 - klo:21:26 »
^ Okei, kiitti tiedosta. Oon niin addiktoitunut itseruskettavien käyttäjä (vaatii säännöllistä kuorintaa) et täytyy varmaan kahdesti harkita tota Roaccutanin hankintaa :D Antibiootit ei vaan tehoa kuin hetken ja olis kiva päästä näpyistä ja talivuodosta eroon edes vähän pidemmäksi aikaa..

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 26.04.08 - klo:21:30 »
Mä kyllä kuorin kuurin aikana naamaa, mutta hellästi.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Ninna

• Vieras
« Vastaus #243 : 26.04.08 - klo:21:34 »
^ Ok, no ehkä vielä kysäsen lääkäriltä mitä mieltä on asiasta :)

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #244 : 29.04.08 - klo:20:50 »
Kiitos Ankille hyvästä vastauksesta. Haluaisin kuitenki vielä tarkempaa tietoa. heh.. en ehdi lukea 42 sivua aurinkorasvoista.
Mulla ei ole ikinä mikään palanut, paitsi kerran vuosia sitten ja rusketun aika helposti.
Normaalisti siis rasvataan nassu kuten mullakin on tapana, suihkun jälkeen ja sitten kun lähtee kaupungille päivettymään niin rasvataan vielä aurinkorasvalla? ja kun tullaan vaikka illaksi pois aurinkosta (tai siis sehän laskee illaksi noissa etelänmaissa..) niin rasvataan vielä? mm..

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #245 : 29.04.08 - klo:21:10 »
^ Suihkun jälkeen siis kosteusvoidetta, jos on tarve, ulos suunnatessa korkeita suojakertoimia (yli 25-30) iholle parin tunnin välein, aurinkorasvan huolellinen poisto illalla ja after sun -voidetta joka paikkaan ihoa rauhoittamaan.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #246 : 30.04.08 - klo:22:42 »
Suosittelivat apteekista Nivea sun caring sun lotionia, suojakerroin High eli 20-25. Käytän yhä apobasen hydrogeelia
kosteutukseen ja tietävät sen myös apteekissa. En jäänyt sen enempää jutustelemaan kiireen takia  ::)
UVA- ja UBA merkinnät. Vedenkestävä = ei lähde vesipesulla?
Paksua, mutta neutraalin tuoksuista. Levittyi helposti käsivarsille.

Onko aurinkosuojan kanssa niin tarkkaa minkälaista käyttää kunhan suojakerrointa on tarpeeksin (minäkin tällä hetkellä kalmanvalkeana talven jäljiltä) tuossakaan rasvassa ei nimittäin ole mitään mainintaa ihotyypistä tai vastaavasta kuten ihonhoitotuotteissa yleensä.
En pelkää palamista ollenkaan, mutta mitään järjetöntä punoitusta en auringon takia kaipaa, tai ärsytysnäppyjä kun olen saanut olla kaikilta epäpuhtauksilta rauhassa jo kuukausien ajan. Olen kerran elämässäni palanut vaikken ole koskaan käyttänyt suojaa mutta tämän lääkkeen takia olen varuillani nyt.
Lueskelin myös aurinkosuoja-topikkia mutta kysymyksiä riittää aina.

editt: L'Orealin Specially for Kids spf 5 on paljon kehuttu, sopisiko se minulle? Voiko sitä kukaan sanoa?

.. Klara vappen.
« Viimeksi muokattu: 30.04.08 - klo:22:46 kirjoittanut mitalimies »

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #247 : 01.05.08 - klo:09:05 »

editt: L'Orealin Specially for Kids spf 5 on paljon kehuttu, sopisiko se minulle? Voiko sitä kukaan sanoa?

Roaccutan-kuurin aikana suojakerroin 5 tuskin on tarpeeksi. Kannattaa ehdottomasti käyttää vähintään sitä 25-30. Itse paloin käsistä 5 minuutin pyörämatkan aikana rakkuloille, kun unohdin aurinkovoiteen Roa-kuurin aikana...  :-\

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #248 : 01.05.08 - klo:09:15 »
^ Tuossa mitalimiehen viestissä on virhe, koska hän tarkoittaa varmaan L'Orealin Specially for Kids spf 50+ aurinkovoidetta. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #249 : 01.05.08 - klo:09:19 »
^Ai, no sitten ei mitään. :)

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #250 : 01.05.08 - klo:11:26 »
Niinpä niin, silmät ristissä taas naputellut vajaita viestejä  ;)

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 05.05.08 - klo:22:55 »
Loppui 1½ viikkoa sitten roakuuri, jaja.., jo on nassussa pari näppyä. Finnejä nämä eivät ole, vaan semmoisia ns "koholla olevia mustapäitä" joista tulee valkoista talia kun puristaa. Näitä samoja näppyjä on toisessa käsivarressa/olkapäässä myös hirmuisen paljon.  :o En kestä jos nyt naama taas puhkeaa kukkaan. Täytyy vaan toivoa ettei nassu menisi ihan hirveään kuntoon. Onhan tämä jo toka roakuurini, ja tämä kesti 9kk, joten odotukset ovat korkealla..

Noista aurinkovoiteista ja suojakertoimista, niin itse käytän nassulle joko Clarins 30, Biotherm 15 tai Elisabeth Arden 8. Tuo viimeinen on käytössä loppukesästä, suuremmilla suojakertoimilla varustetut alkukesästä.  :)

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #252 : 22.05.08 - klo:14:24 »
Nyt on mullakin kyseinen lääkekuuri. Kävin tänään ihotautilääkärillä, kun meni hermot totaalisesti finneihin. Lääkäri oli heti sitä mieltä, että mun täytyy alkaa syödä Roaccutania ja lätkäisi käteen vielä e-pillerirepseptin. Kauhulla odotan sivuvaikutuksia ja erityisesti sitä, jos en voi käyttää piilareita! Auringonotonkin voi sitten unohtaa sekä hervottomat ryyppyreissut. Tuo lääke tuntuu vaikuttavan vähän joka asiaan.. Toivon todellakin, että tuosta olisi hyötyä!

Miten kauan teillä on mennyt siihen, että ko. lääke vaikuttaa finnejä vähentävästi? Aluksi ilmeisesti ne voivat jopa lisääntyä  :'(

Edit. typo
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo:20:32 kirjoittanut Miiu »
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #253 : 23.05.08 - klo:19:53 »
^Piilareita ei tosiaan kannata käyttää. Minulle lääkäri sanoi että voin käyttää jos silmät ei tunnu kuivilta. Aluksi ei tuntuneetkaan, olin jo varannut ajan piilareiden kokeiluun, mutta siellähän ne sitten totesi kun katsoi mun silmiä että ovat niin kuivat että he eivät anna piilareita. Kysyi jos tietäisin tuolle jotain syytä niin mainitsin lääkkeestä. Tiesivät heti mikä lääke kyseessä ja sanoivat etteivät anna piilareita kenellekkään joka syö roaa. Kuivat silmät + piilarit saattavat aiheuttaa pahankin infektion silmään.  :-X

Pari kuukautta kun olin roaa syönyt silmät alkoivat tuntumaan tosi kuivilta, ja ajoittain olikin todella kuivat. En olisi voinut kuvitellakkaan käyttäväni piilareita.  :-\

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #254 : 24.05.08 - klo:20:49 »
^Tie vie sitten varmaan silmälasikauppaan. Ajattelin tässä, että miten voin käyttää laseja, kun mulla on tosi valoherkät silmät ja oon aina aurinkolasit päässä. Sittenpä tajusinkin, että enhän mä saa olla koko kesänä auringossa..

Tänään otin kaksi ensimmäistä tablettia.(Mulla muuten on se korvaava ISOTRETINOIN ALTERNOVA. Lääkäri määräsi nimenomaan tuota.) Olin niin paniikissa, että huippasi ja ahdisti. En edes ymmärrä miten sain tuollaisen paniikkikohtauksen. Onneksi se meni kuitenkin ohi :) Tuntuu et mulla on jo nyt suu ihan kuiva! Varmaan kuvittelua, tuskin se muutamassa tunnissa vaikuttaa :) Mulla on tapana saada kaikki sivuvaikutukset, mitä paketissa sanotaan heti lääkkeen oton jälkeen...

Mietin tuota alkoholin käyttöä.. Mulle ei apteekissa sanottu siitä mitään, ennen kuin itse kysyin eikä lääkärikään sanonut mitään. Mitenkähän tarkkaa tuo kielto on ts. ootteko te ollu kuivin suin?

Oon lukenu nyt koko tän ketjun läpi. Aika lyhyitä kuureja teillä on ollut. Mulle lekuri sanoi et ainakin puoli vuotta tai vuosi. Annostuksena mulla on 1 tabletti parittomina ja 2 tablettia parillisina päivinä. Annostus on kyllä aika pieni verrattuna teidän annostuksiin, koska olen painavampi. Muutenkin mulle laitettiin tuo Roa aika heppoisin perusteluin. En ole esimerkiksi ikänä syönyt antibioottikuuria akneen. Käytössäni on ollut vain Skinoren-voide ja Dalasin-litku. On mulla toki finnejä, mut ei mitenkään ihan kauheasti. Katson, jos uskaltaisin laittaa kuvan.. Luotan kyllä lääkäriin, jonka luona kävin. Yksityisellä kävin ja lääkäri on ainakin paperilla tosi pätevä.

Edit. Mitenkäs ootte toiminu liikunnan kanssa? Tuoteselosteessa luki, ettei sais kauheasti rasittaa itseään?
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo:20:56 kirjoittanut Miiu »
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."