Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117961 kertaa)

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
Vs: Roaccutan
« Vastaus #255 : 24.05.08 - klo:21:20 »
^ En muista että siellä on erikseen mainittu ettei saa rasittaa itseään, mutta kannattaa varmaan kuunnella itseään ja kehoaan. Mulla tuli tuon kuurin aikana selkä ihan tosi kipeäksi eli se rajoitti aika paljon olemista ja tekemisiä.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #256 : 25.05.08 - klo:11:06 »
Kyllä se siellä on mainittu juurikin siksi, että nivelet kuivuvat joka useimmilla aiheuttaa järkyttävät selkä/polvikivut.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 25.05.08 - klo:13:30 »
Alkoholia ei suositella sen takia koska roa rasittaa maksaa todella paljon. Senhän takia niissä verikokeissakin käydään, tsekataan että maksa-arvot ovat kohdallaan. Itse pidättäydyin alkoholista lähes kokonaan ekan kuurin aikana (reilu puoli vuotta), toisen kuurin aikana join kyllä alkoholia, aika vähän kylläkin. Maksa-arvoni olivat aina ihan huiput, joten ajattelin että ehkä maksa kestää. Jos maksa-arvoissa on vähänkin jotain en todellakaan suosittele alkoholia. Siideri-kaks sillontällön ei varmaan tapa, mutta kauheat perskännit joka vkl ei varmaankaan ole maksan kannalta hyvä vaihtoehto.  :P

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #258 : 25.05.08 - klo:13:55 »
Nykyäänhän kaikki lääkärit ei edes mainitse koko asiasta sillä koko alkoholi-asia tuntuu olevan merkityksetön, ne kenellä on arvot kunnossa ennen kuuria, hyvin suurella todennäköisyydellä ne on myös kuurilla vaikka alkohoolia käyttäisi.
Taitaa olla ne vanhanliiton lääkärit jotka juomista käskevät välttää.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #259 : 25.05.08 - klo:15:11 »
^Tarkoitatko että alkoholin nauttiminen roan kanssa on mielestäsi vaaratonta?

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #260 : 25.05.08 - klo:15:45 »
En, enkä sanonut niin. Ketään en suosittele toimimaan lääkärin määräyksiä vastaan.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #261 : 25.05.08 - klo:18:05 »
Mulla ainakin toistaiseksi on maksa-arvot olleet kohdallaan. Otettiin toisen asian vuoksi kokeet vähän aikaa sitten. Luulisi vaan tuolla selosteessa olevan mainintaa asiasta!! Kuulostan varmaan hirveäsltä juopolta kun kysyn asiasta :) Ottaa vaan päähän festarit yms katella muiden juomista.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 26.05.08 - klo:12:08 »
Itsellä maksa-arvot pysyivät normaaleissa lukemissa, vaikka join ihan "normaalisti", eli en mitenkään rajoittanut. Ainoa mikä jonkin verran sääteli asiaa oli se, että krapulat olivat aivan järkyttäviä, joten ei nyt viitsinyt kaksin käsin viinaa kurkusta alas kaadella, kun tiesi mikä olo on seuraavana päivänä.

Liikuntaakin harrastin ihan normaalisti, mulla ei ainakaan tullut mitään kipuja tai jomotuksia, että hyvin yksilöllistä, miten kuuri eri ihmisiin vaikuttaa.

Sinänsä positiiviset kokemukset molemmista syödyistä kuureista, pahinta oli, että naama oli rutikuiva ja huulista roikkui nahanriekaleita, jos ei bepanthenia ahkerasti laitellut. :-\
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #263 : 26.05.08 - klo:12:48 »
Kiitos teille! Tietenkin järkevintä on kuunnella omaa kehoaan. Jännitän kuuria, niin siksi kyselen. Eiköhän se kuitenkin hyvin mene ja sivuvaikutuksiakin kestää jos siitä hyötyä!
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #264 : 26.05.08 - klo:13:00 »
Osa lääkäreistä ilmeisesti pelottelee aika lailla noiden oireiden kanssa, koska pari kavereista oli ihan hermoheikkoja ja teki kuurin "vaarallisuudesta" aika numeron. Ihan hyvin heilläkin kuuri sitten sujui :).

Mä luulen, että tosta varoitellaan ihan vaan siksi, että se on aika rankka kuuri ihan psyykkisesti. Siis kun useilla ne akneoireet pahenevat kuurin myötä useilla (mulla esim), niin se on henkisestikin aika rankkaa kun se odotettu lääke ei paranna sitä ulkonäköä. Ja kuten kaikki tietää, niin akneiho kyllä pistää itsetunnon helpolla tosi pohjalukemiin... Sitten kun etukäteen vähän varoitellaan kuurin rankkuudella, niin ehkä sen osaa jotenkin paremmin kestää. Siis olihan se aika kova homma kestää se kuuri loppuun saakka, vaikka haitat olivatkin puhtaasti kosmeettisia. Hiuksia ei tarvinnut pestä kuin kerran viikossa, ja ne olivat tosi kuivat ja kamalat. Iho kesi tosi rumasti, ja huulia ja kasvoja sai rasvata taukoamatta. Ja sellaisia tosi kipeitä ihonalaisia paukamia oli koko naama täynnä. Mutta sitten kun kuuri alkoi tepsiä, niin oli aika voittajaolo.

Mä luulen, ettei noi maksaoireet ole tyypillisiä. Tuskin lääkettä myytäisiin, jos noi olisivat jotenkin tosi yleisiä. Maksa-arvoja seuraamalla vaan varmistellaan ettei maksa vaan ota itseensä. Tiedän paljon kuurin syöneitä, enkä tiedä ketään kellä maksa olisi vihoitellut. Mä käytin suht normaalisti alkoa kuurin aikana. Siis mitään kerta viikkoon emäperskännejä, mutta jos oli tilaisuus jossa juotiin, niin en kieltäytynytkään.

Poissa Syaani

• Tukkaguru
« Vastaus #265 : 26.05.08 - klo:22:22 »
Edit. Mitenkäs ootte toiminu liikunnan kanssa? Tuoteselosteessa luki, ettei sais kauheasti rasittaa itseään?

Siippani oli viitisen kuukautta kestäneen roa-kuurin aikana puolikuollut treenien jälkeen. Mies ei siis suostunut vähentämään liikuntaa, ja se kyllä tuntui (ja näkyi ja kuului ::)). Lihassäryt olivat ilmeisesti megalomaaniset.

Osansa varmaan oli myös sillä, ettei kaveri ole ihan tämän kesän varsa enää. Eli yli kolmikymppisen palautuminen on muutenkin hidasta. Kuurin loputtua ovat enimmät säryt kuulemma kadonneet ja urheileminenkin taas mukavaa, joten pysyvää haittaa ei päässyt syntymään.
1a F ii

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #266 : 10.06.08 - klo:20:57 »
Ajattelin tulla kertomaan tilnnettani nyt kun kuuria on mennyt vajaa 3 viikkoa.

Huulet tosiaan kuivui jo alle viikossa ihan kauheaan kuntoon! Huulirasvaa saa lisätä ainakin kerran tunnissa. Ostin apteekin tädin suosituksesta Vichyn nutrilogie levres -huulirasvan, joka kyllä on ihan ok, mutta sitäkin saa laittaa koko ajan.

Naama on ihan karmean näköinen ja todella kipeä. Finnejä on enemmän kuin koskaan ja pakoilen kotona maailmaa. Kaupungille tai minnekään ei tosiaan huvita mennä, jos ei ole pakko. Iho on myös tosi kuiva naamassa sekä yleensäkkin koko kropassa. Rasvaa on pakko laittaa joka pesun jälkeen ja olenkin vähentänyt suihkussa käymisen minimiin. Se ei kylläkään ole ollut kovin vaikeaa, koska en käy enää missään eikä hiuksien tarvitse aina olla ihan särmässä kunnossa. Kohta hiuksia ei tarvitse edes pestä, koska ne tippuvat päästä! Odotan kauhulla sitä kestääkö hiusten lähtö yhtä pahana koko kuurin ajan  :'( toivottavasti ei!

Naamaani on myös ilmestynyt todella paljon mustapäitä ja valkoisia pieniä näppylöitä (miksi niitä ikinä kutsutaankin..) ja en tiedä johtuuko ne tukkivasta kasvovedestä (sisältää ainakin silikonia), väärästä voiteesta vai Roasta?!?! Onko teille tullut myös tuollaisia oireita perusfinnien lisäksi?

Vielä jaksan uskoa, että kun kärsin kunnialla kaikki oireet, niin edessäni on finnitön elämä :) Muuten lopettaisinkin kuurin varmaan heti tähän.

Bruno

• Vieras
« Vastaus #267 : 16.06.08 - klo:10:05 »
Edit. Mitenkäs ootte toiminu liikunnan kanssa? Tuoteselosteessa luki, ettei sais kauheasti rasittaa itseään?

Siippani oli viitisen kuukautta kestäneen roa-kuurin aikana puolikuollut treenien jälkeen. Mies ei siis suostunut vähentämään liikuntaa, ja se kyllä tuntui (ja näkyi ja kuului ::)). Lihassäryt olivat ilmeisesti megalomaaniset.

Itselläni on roakuuria takana kolme kuukautta ja koko tuon ajan olen harrastanut raskasta punttien nostoa 3-4 krt viikossa sekä rankkoja aerobisia suorituksia. En ole huomannut juurikaan eroa palautumisessa "normaaliin" verrattuna.

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #268 : 30.06.08 - klo:14:56 »
Kävin tänään jälkitarkastukssa 4 kk roakuursin jälkeen. Nyt iho on aivan täydellisessä kunnossa ja todella toivon, että vaikutus tällä kertaa kestäisi! Sain ohjeeksi käyttää lokakuuhun asti skinorenia kaksi kertaa päivässä ja sitten siirtyä tavalliseen ihonhoitoon. Hätävarana minulla on sekä differiniä että avitcidia. Nyt aion kyllä reagoida heti, jos ihon kunnossa ilmenee mitään muutoksia!

En muuten ole ikinä huomannut, että roalla olisi ollut mitään vaikutusta kuntoon. Maksaoireet ovat kuulemma todella harvinaisia. Mutta nämä ovat tietysti ihan yksilöllisiä juttuja.  :)

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #269 : 30.06.08 - klo:19:23 »
Miksi lääkäri sitä skinorenia antoi?