Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117969 kertaa)

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #270 : 30.06.08 - klo:19:29 »
^^ Kiva kuulla, että sulla on auttanut! Pääsisipä itse samaan. Tällä hetkellä naama näyttää vielä kauhealta :( Onko tuo Skinoren kuurin jälkeen normaali käytäntö? :o Mä inhosin sen käyttöä, enkä tosiaan haluaisi käyttää sitä enää kuurin jälkeen (kunhan se joskus ensin loppuu).
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #271 : 30.06.08 - klo:23:23 »
Siis eikö se oo juuri sitä valkosta tahnaa mikä kirvelee iholla? Mulle myös viime kesänä annetiin sitä ja lätkin naamaan yöksi, kirveli puoli tuntia ja iho punotti pahasti. Ei toivoakaan että roa-kuurin jälkeen iho olisi saanut rauhoittua ja ruskettua rauhassa. Harmi, että tuli kuunneltua lääkäriä mielummin kuin omaa päätä  ::)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 01.07.08 - klo:10:45 »
Onko kenellekään määrätty AVITCIDia? Tuo on tehokas hoitovoide, mä käytin sitä Roa-kuurin jälkeen paikallisesti silloin joskus nuorena tyttönä.

Muutamia Avitcidin käyttäjiä näköjään löytyikin muista ketjuista, kun haulla katsoin ja pos. kokemuksia myös heillä.
« Viimeksi muokattu: 01.07.08 - klo:11:14 kirjoittanut Ulpu »
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #273 : 01.07.08 - klo:11:08 »
mitalimies ja Miiu: Sain se skinorenin siis jälkihoidoksi, koska akneni on ollut niin sitkeää sorttia.
Se on siis ilmeisesti sekä antibakteerinen että tukkeumia estävä, eikä se altista auringolle. Lokakuussa sitten kokeilen elämää ilman mitään paikallishoitotuotteita, mutta vaihdan heti takaisin tehoaineisiin, jos tukkeumia alkaa ilmetä. Olen aika toiveikas tämän systeemin suhteen, sillä aikaisempien roakuurien jälkeen en saanut mitään jälkihoitotuotteita ja akne tosiaan palasi aina rytinällä.

Minulla on aika paksu iho, eivätkä mitkään saamistani tuotteista (differin, avitcid) ole aiheuttaneet kirvelyä tai punoitusta. Lätkin eilen skinoreniä naamaan kunnon kerroksen yöksi, eikä iho ole yhtään ärtynyt. Tykkään näistä kaikista tosi paljon, kun ne kuorivat ja ohentavat ihoa. Naamasta tulee suorastaan heleä.  :)  Ohutihoisilla toimivat varmaan kyllä ihan eri lailla. Ihotautilääkärini taisikin mainita siitä, että atoopikot (=minä) kestävät näitä paremmin kuin ne, joilla on rasvainen iho?

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #274 : 04.07.08 - klo:14:35 »
Onko Skinoren samantyyppinen kuin Tetrasysal? Onko sekin siis antibiootti?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 05.07.08 - klo:14:13 »
^ Skinoren on aknevoide.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

hehkuviini

• Vieras
« Vastaus #276 : 06.07.08 - klo:23:12 »
Mulla alkoivat maksa-arvot nousta Roaccutan-kuurin aikana, annosta jouduttiin pienentämään. Ei onneksi kuitenkaan mitään oireita tullut maksan suhteen.

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #277 : 13.07.08 - klo:23:14 »
Ninja: Tarkennuksena vielä,  Skinoren on antibakteerinen muttei antibioottivoide. Mekanismi ei siis ole sama kuin tetrasyklineissä, jotka ovat antibiootteja. Sen sijaan Clindoxyl-geeli on käsittääkseni antibioottinen, samoin kuin Dalacin, jota minulla on nyt myös varastossa hätätapauksia varten.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 21.07.08 - klo:20:22 »
Mulla loppui Roa noin 3kk sitten. About 2 viikkoa sitten ihoni oli vielä täydellinen, nyt otsassa, hiusrajassa on finnejä ja keskellä poskea järkyttävän kokoinen patti (semmoinen mitä ei voi puristaa, 'ihonalainen' mikälie.) Epätoivo ja paniikki iskee, mitä jos joudun syömään vielä kolmannen roakuurin?  :-\ Viime vuonna, jo noin kuukausi roan loppumisen jälkeen ilmeistyi finnit, juuri samalla tavalla, ensiksi hiusrajaan, sitten levisi koko otsaan. Ok, positiivista tässä on sentään se, että nyt iho pysyi hyvänä 'jopa' 3kk.. Muistan vaan kun lääkärini niin vannoi, että jo toisen roan jälkeen ihon pitäisi pysyä hyvänä lähes vuosia. Joopajoo. Ärsyttävintä on se että eivät edes ole semmoisia pieniä puristettavia näppyjä, vaan kunnon patteja, kipeitä sellaisia.

Huoh, ei mun naama taida koskaan tulla kuntoon.  :(

Edittiä: Otsa on nyt todella pahassa kunnossa. Ei edes viime kerralla roan loputtua mennyt näin pahaan kuntoon (hassua, minulle kun sanottiin että akne palaa aina lievempänä, mitä useamman roakuurin on syönyt..) Varasin äsken ajan ihotautilääkärille, taitaa tulla kolmas roa, jonka aloitan sitten kun olen tullut elokuun alussa ulkomailta. Miten normaalia tämä enää on? Miten on mahdollista että ei edes 1½v roasyönnin jälkeen akne pysy poissa.  :( En jaksa tätä taas, huoh. Onko täällä muita jotka ovat joutuneet syömään roan kolme kertaa? Niin, että ei koskaan ole ollut 3kk pidempää taukoa kuurien välillä?  ::)

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #279 : 21.07.08 - klo:21:27 »
^Niin, minä olen tosiaan syönyt kymmenisen roakuuria.   :-\ Akne on kyllä pysynyt kuurien jälkeen pidempään poissa (puolesta vuodesta vuoteen), mutta palannut aivan samalla tavalla joka kerta pahempana. Yksi ihotautilääkäri sanoi, että naisilla kaikki ihojutut ovat niin hormonaalisia, että roa ei usein vaikuta samalla tavalla pysyvästi kuin miehillä. Vaikka akne siis olisikin ns. poissa, niin hormonimyrsky palauttaa sen rytinällä. Monilla iho rauhoittuu kai raskauden/ lapsen saanniin jälkeen.:(

Saitko muuten mitään jatkohoidoksi mitään paikallishoitotuotteita niin kuin minä nyt?

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #280 : 21.07.08 - klo:21:37 »
^^ Kymmenen, voih.  :-\ Minä en ole saanut mitään paikallishoitoa roan jälkeen. Eniten ärsyttää se kun siitä ei tosiaan ole kuin 3kk kun kuurin lopetin. Syön siis käytännössä syksystä kevääseen aknelääkettä, kesän olen ilman. Ei kyllä millään jaksaisi tätä enää. Paska juttu noi hormonit, prkl, kyllä miehillä on niin paljon helpompaa..  ;D

Mietin tossa äsken just että menkkojen olisi tarkoitus tulla parin päivän päästä, naama räjähti pari päivää sitten, liittyy varmaankin toisiinsa? Jos naamassa olisi pari finniä (vaikkakin isoja..) kestäisin sen, ehkä jopa vielä tämän mitä minulla nyt on (jos menkkojen jälkeen rauhottuisi), mutta yksikin näppylä lisää mun naamaan ni räjähdän.. Noh, onneksi ensi maanantaina on ihotautilääkärille aika. Kertoilen vaikka sitten miten kävi.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #281 : 22.07.08 - klo:15:02 »
Onko kenellekään määrätty AVITCIDia? Tuo on tehokas hoitovoide, mä käytin sitä Roa-kuurin jälkeen paikallisesti silloin joskus nuorena tyttönä.

Muutamia Avitcidin käyttäjiä näköjään löytyikin muista ketjuista, kun haulla katsoin ja pos. kokemuksia myös heillä.

En tajua kyllä mihin koko kökön aineen finnejä poistava vaikutus perustuu. Itse olen pilannut kasvoni tällä pintakuivuutta ja pintaryppyjä lisäävällä moskalla! Näytin myös punaperse apinalta mutta kyse oli kasvoistani.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #282 : 27.07.08 - klo:22:13 »
En tajua kyllä mihin koko kökön aineen finnejä poistava vaikutus perustuu. Itse olen pilannut kasvoni tällä pintakuivuutta ja pintaryppyjä lisäävällä moskalla! Näytin myös punaperseapinalta, mutta kyse oli kasvoistani.

Avitcid on voimakkaasti kuoriva voide, jonka tarkoitus on ihon uusiutumisen (hilseilyn --> pintakuivuuden) kautta uudistaa ihoa, joten pintakuivuus kuuluu asiaan tän voiteen käytössä. Iho kuivuu hiukan, pinta uusiutuu ja finnit kuivuvat pois, siihen sen voiteen vaikutus noin pähkinänkuoressa mielestäni perustuu.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 28.07.08 - klo:11:25 »
Kävin tänään ihotautilääkärillä ja suurennuslasilla tutkiskelun jälkeen puhuimme eri vaihtoehdoista. Lääkäri päätyi Apocyklin & Skinoren yhdistelmään. Syön alkuun 2 x 2 tablettia, annosta vähennetään loppua kohti. Lääkärin mukaan aknetta aiheuttaa sekä bakteerit että liiallinen määrä valkosoluja (tämä oli minulle uusi tieto).

Ikäisistäni naisista 30 % kärsii akneesta, joten en kamppaile asian kanssa yksin, lohduttavaa.... En kuulema ole kovin tyypillinen tapaus siinä mielessä, että näpyt tulevat yleensä symmetrisesti jommalle kummalle puolta vartaloa ja vain 15 % potilaista kärsii näpyistä decoltee-alueella.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #284 : 03.08.08 - klo:00:03 »
Mulla loppui roa-kuuri lokakuussa 2007. Sen jälkeen iho on ollut ihan täydellinen, ei yhtään patteja.
Nooo, nyt sitten alkaa pahasti muistuttaa tilannetta ennen kuuria. Otsaan ja suun ympärille on alkanut tulla sellaista ihan pientä ihonväristä nyppyä, joka ei lähde hyvällä hoidollakaan pois... Kiva.  :(

Oon miettinyt että kannattaisikohan vain varata aika lekuriin, vaikka ei tää nyt hirveän paha vielä ole. Mutta en halua että tää tästä paljoa pahenee... Tuon varmaan aiheutti hormonimyllerryykset tämän kesän aikana: olin raskaana, se keskeytettiin, ja nyt olen vielä aloittanut uuden ehkäisymenetelmän.
Roa-rumbaa en taas haluaisi aloittaa, mutta pakkohan se on jos tää ei muuten mee ohi. Tarviikohan taas ensin syödä joku antibioottikuuri ennen kuin Roaa voi saada, vaikka on syönyt sitä ennenkin?