Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117970 kertaa)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Roaccutan
« Vastaus #285 : 03.08.08 - klo:10:39 »
En mäkään mitään antibioottia syönyt. Koska mulle ainakin lääkäri sanoi suoraan, että antibiootti on vain väliaikainen ratkaisu ongelmaan, eikä niitä kannata turhaan syödä. Sain siis suoraan roan.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #286 : 03.08.08 - klo:12:10 »
Mäkään en saanu antibioottia ennen Roaa. Olin siitä melko yllättynyt, koska olin siinä luulossa että antibiootti on pakollinen.

Mulla on nyt kaksi kuukautta Roaa takana. Arpia on koko naama täynnä, mutta uusia finnejä ei enää tule kovinkaan usein. Toivottavasti arvet alkaisi pikkuhiljaa vaaleta. Oletteko Roan aikana käyttäneet jotain arpivoiteita? Tekisi mieli kokeilla, kun sen verran pahan näköisiä arpia on naama täynnä :-[
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #287 : 03.08.08 - klo:19:02 »
^Onko ne sellaisia syviä arpia? Vai enemmän sellaisia punertavia läikkiä. Mulla nimittäin lähti roa-kuurin jälkeen arvet ihan auringonotolla. Ne eivät olleet kovin syviä, mutta selvästi huomattavia punaisia laikkuja. Jonkun verran toki kuopallaan. Siis jotenkin nämä häipyvät näkyviltä kun sai hiukan väriä kasvoihin, eivätkä ne enää talveksi palanneet. Roa-kuurin aikana ei tietenkään kannata aurinkoa ottaa, mutta voisin kokeilla esim kasvosolariumia arville jos ei aurinkoa ole oikein saatavilla.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #288 : 03.08.08 - klo:21:02 »
^ Mulla on siis sellasia punaisia laikkuja, ei niinkään koholla/kuopalla. Oikeestaan tosi punaisia. Niitä ei oikein saa peittoon, vaikka käytössä on Joe Blascon Red neutralizer. Ainakin on saanut harjoitusta ihon virheiden peittämisestä :D
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

tjockis

• Vieras
« Vastaus #289 : 09.08.08 - klo:18:59 »
Haa, roaccutan-ketju! Olen syönyt Roaa nyt reilut 8 kk ja vielä olisi pari viikkoa jäljellä. Kaiken kaikkiaan syön siis lääkettä aika tarkkaan 9kk. Sen jälkeen kuuri on lopetettava, kolesteroliarvot ovat nousseet aika lailla... Kuuri on mennyt aika kivuttomasti. Iho ja huulet ovat kuivuneet, mutta eivät sietämättömästi. Hiukset eivät likaannu juuri lainkaan, pesu kerran viikossa riittäisi hyvin. Lihas- ja nivelkipuja on ollut silloin tällöin. Kun kokeilin kuukauden verran suurta annosta, kivut olivat välillä aika sietämättömiä, mutta "normaaliin" annokseen palattuani tuokin ongelma hävisi. Eli kokemukseni roaccutanista ovat pääsääntöisesti positiiviset.

En oikein tiedä, millaista ihoa odotin näin kuurin loppuvaiheilla. Kunnon finnejä ei ole tullut enää toukokuun jälkeen, muttei ihoni nyt mitenkään täydellinen ole. Iho punoittaa kauttaaltaan ja poskissa on vielä lisäksi punaisia läikkiä. Arpiakin on, mutta niistä en jaksa stressata, toivoisin vain saavani "normaalin" värisen ihon. No, toivottavasti punoitus vähenee ajan mittaan ja lääkkeen vaikutus kestää pitkään. Ärsyttää olla finninaama vielä aikuisenakin!

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #290 : 11.08.08 - klo:14:36 »
Mullla loppuu tässä syksyn aikana jossain vaiheessa. Jostain marraskuusta asti oon nappia vetäny mut viime aikoina päässy välillä "unohtumaan" .. saa nähdä alkaako puskee talia heti kun roa poistuu kropasta.

Cristy

• Vieras
« Vastaus #291 : 11.08.08 - klo:21:33 »
Söin Roaa kahdeksan kuukautta, viime elokuusta huhtikuuhun. Iho rasvoittui vajaassa kuukaudessa jo reippaasti, muttei ehkä ihan niin paljon ennen Roaa. Mulla oli, ja voisi ehkä sanoa nyt että on jälleen, superrasvainen iho. Sain tosiaan 6 kk Roaa syötyäni hirvittävän pahenemisvaiheen (patteja nousi naamaan kymmenittäin parissa päivässä), joten kuuria jatkettiin antibiootin kanssa. Pari ekaa viikkoa antibiootti toimi loistavasti, mutta sitten alkoi taas tulemaan tulehtuneita, joskin vain muutamia finnejä. En sitten uskaltanut antibiootin loppumisen jälkeen jatkaa Roalla pelkästään ja jäi sitten neljännestä 100 kapselin paketista muutama kymmen kapselia syömättä.

Iho ei ole ollut finnitön ton antibioottikuurin parin ekan viikon jälkeen. Tulehtuneita isompia finnejä on ollut pitkin kesää. Juuri nyt iho näyttää melko hyvältä, kun on saanut varovaisesti auringossa parannella. Isompia tulehtuneita ei ole vähään aikaan tullut poskiin Basiron Washin ja teepuuöljyn ansiosta. Ilman niitä olisi huonommassa kunnossa. Ei mun naamavärkki kyllä kovin pitkään noiden aineiden käyttöä kestä. Otsa on myös eräänlainen ongelma, kun sivut on täynnä pientä punaista finniä ja on epätasainen pienten näppylöiden takia. Ei se ole niin paha ongelma kuitenkaan, kun otsatukka peittää pahimmat. Poskissa on muutamia kovia näppylöitä. Joku sanoi niiden olevan luufinnejä. Noista on vaarana vaan kasvaa sellanen isompi monta astetta ongelmallisempi finni.

Taitaa olla vaan ajan kysymys, milloin menen uudestaan lääkäriin hakemaan toisen Roan. Ihon hoitoon kuluu nykyään taas hirvittävästi aikaakin, että säilyisi jonkinlaisessa kunnossa. Musta on tullut bakteerikammoinen ja naamaan kosken vain silloin, kun kädet on muutaman kerran juuri pesty. Syksyllä iho pahenee huomattavasti ja pahin kausi on helmi-maaliskuussa. Kuinka pahassa kunnossa ihon pitää olla, että saa toisen Roan? Pitääköhän olla selvästi huonokuntoinen iho vai voisiko aloittaa jo, vaikkei iho olekaan pahimmasta päästä, kun se kerran satavarmasti huononee ehkäpä jo kuukauden sisällä? Antibioottikuurireseptin haluaisin varmuuden vuoksi myös, että sen voisi aloittaa heti, kun (jos) pahenemisvaihe alkaa. Viimeksi jouduin odottamaan soittoaikaa yli kaksi viikkoa, kun naama oli oikeasti todella järkyttävässä kunnossa. Silloin en ulos mennyt, kun teki niin kipeää sekä fyysisesti että henkisesti. Niin ja ennen tota "räjähdystä" pahenemista ei ollut ollenkaan.

Painan 49 kg ja söin 30 mg päivässä. Voisin ainakin yrittää syödä 40 mg päivässä, jos lääkäri on samaa mieltä eikä sivuvaikutukset ole sietämättömiä. Lääkelaitoksen sivuilla lukee jotain kokonaisannoksesta : "Taudin oireiden pitkäaikaisen lievenemisen ja taudin uusiutumisen on todettu olevan riippuvaisia pikemmin kokonaisannoksesta kuin pelkästään hoidon kestosta tai päivittäisestä annoksesta. On osoitettu, ettei 120 -150 mg/kg kumulatiivisen annoksen ylittävistä annoksista ole todellista lisähyötyä. Hoidon kesto määräytyy päivittäisen annoksen mukaan. 16 -24 viikon hoito on normaalisti riittävä oireiden lievittymiseksi."

Mun kokonaisannos oli ton ylärajan tietämillä eli mun tapauksessa 7500mg. Olisi vaan ehkä kannattavampaa syödä suuremmalla annoksella vähemmän aikaa, kun vaikutukset on sitä pysyvämpiä. Ja kahdeksan kuukautta on vähän eri asia kuin 24 viikkoa. Sehän ei ole edes puolta vuotta. Kyllähän monet syö tota vuoden päivätkin, mutta kai pitäisi pyrkiä syömään mahdollisimman lyhyessä ajassa.
« Viimeksi muokattu: 11.08.08 - klo:21:37 kirjoittanut Cristy »

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #292 : 12.08.08 - klo:13:31 »
Onko kellään näkö huonontunut kuurin aikana/jälkeen? Auttaako hyvin komedoihin? Yksi tuttu söi vain 2kk ja finnit lähti.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #293 : 12.08.08 - klo:13:42 »
Hormoniehkäisy pitää Roan kanssa olla, joten jos se ei sovi, ei Roaakaan saa. Toki joku lääkäri voi joustaa, mutta määrätkset  sanovat, että hormoniehkäisy on oltava.

Minulle lääkäri sanoi että kondomi riittää. En voi käyttää mitään hormonivalmisteita. Tietty ikäkin merkkaa tässä luottaako lekuri sinuun.

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #294 : 12.08.08 - klo:13:48 »
Hormoniehkäisy pitää Roan kanssa olla, joten jos se ei sovi, ei Roaakaan saa. Toki joku lääkäri voi joustaa, mutta määrätkset  sanovat, että hormoniehkäisy on oltava.

Minulle lääkäri sanoi että kondomi riittää. En voi käyttää mitään hormonivalmisteita. Tietty ikäkin merkkaa tässä luottaako lekuri sinuun.

Öh, olin 24v syödessäni kuurin.  ??? Ainakin Roaccutanin esitteissä sanotaan, että hormoniehkäisy pitää olla. Eiköhän tuo ehkäisyvaatimus riipu enemmän lääkäristä kuin iästä.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #295 : 13.08.08 - klo:21:55 »
Onko kellään näkö huonontunut kuurin aikana/jälkeen? Auttaako hyvin komedoihin? Yksi tuttu söi vain 2kk ja finnit lähti.
mulla on huonontunut mielestäni mutta voi johtua iästäkin.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #296 : 13.08.08 - klo:22:39 »

Öh, olin 24v syödessäni kuurin.  ??? Ainakin Roaccutanin esitteissä sanotaan, että hormoniehkäisy pitää olla. Eiköhän tuo ehkäisyvaatimus riipu enemmän lääkäristä kuin iästä.

Joo jos sinä voit käyttää hormonivalmisteita niin sitten on pakollista. Minä en saa käyttää mitään hormonivalmisteita koska saan veritulpan tai halvaannun. Esim. kondomi ja Patentex oval riittää jos on vasta aiheita hormonien käytölle.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 16.08.08 - klo:14:45 »
Äääh  :( Lopetin roan tuossa joskus vuodenvaihteen jälkeen. Iho tuli hienoon kuntoon. Nyt suunnilleen tässä viime kuukauden aikana alkanut iho mennä taas tosi huonoon kuntoon. Finnit ovat hiipineet hiljalleeen niin ettei niihin ole paljon kiinnittänyt huimiota. Nyt on kuitenkin tilanne jo tosi pahan näköinen.  En kestä! Haluaisin syödä uuden kuurin, vaikka se kamalaa onkin.

Täällä on niin vaikeaa päästä ihotautilääkärillekkin. Olen aina käynyt siellä yksityisellä, mutta se lääkäri on eläkkeellä ja on paikalla vaan joka toinen torstai. Eli en pääse ikinä käymään siellä. Onko terveyskeskuksessa ihotautilääkäri ja antaako ne siellä roaa? Ja saako ajan helpollakin?
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Cristy

• Vieras
« Vastaus #298 : 16.08.08 - klo:19:04 »
Täällä on niin vaikeaa päästä ihotautilääkärillekkin. Olen aina käynyt siellä yksityisellä, mutta se lääkäri on eläkkeellä ja on paikalla vaan joka toinen torstai. Eli en pääse ikinä käymään siellä. Onko terveyskeskuksessa ihotautilääkäri ja antaako ne siellä roaa? Ja saako ajan helpollakin?

Julkisella puolella on mentävä eka yleislääkärille, joka ehkä antaa lähetteen ihotautilääkärille. Kovin usein ei noita lähetteitä kuitenkaan anneta, vaan tuputetaan vain ulkoisiin voiteisiin ja antibiootteihin reseptejä. Jos sitten sattuu saamaan lähetteen, joutuu jonottamaan useita viikkoja. Yksityisillä lääkäriasemilla voi varata ajan suoraan ihotautilääkärille ja ajan saa huomattavasti nopeammin.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #299 : 18.08.08 - klo:20:08 »
Onko kukaan täällä kokeillut sitä kauheasti hehkutettua Pantoteenihappoa/ Pantothenic acid ? Siis B 5-vitamiini hoitoa ihon liialliseen talin tuotantoon?? Vähentää ihon rasvaisuutta.

Pakko jostain saada!!!