Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117959 kertaa)

*sade*

• Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #30 : 14.07.07 - klo:15:32 »
^ Minulla kyllä seurattiin tarkasti maksa-arvoja läpi koko käytön. Ja olin e-pillereillä. Todella tarkasti tunnuttiin seuraavan noita EU-säännöksiä ja ihan hyvä niin.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 15.07.07 - klo:22:40 »
Hassua jos teiltä ei ole katsottu maksa-arvoja.  Minä sain kahdeltakin eri lääkäriltä sellaisen käsityksen että olisi pakollista käydä niissä testeissä. Minun mielestä on jotenkin "edesvastuutonta" kirjoittaa tuollainen lääke muttei vaatia maksa-arvoja.  ???

*sade*

• Vieras
« Vastaus #32 : 16.07.07 - klo:12:19 »
^ Taitaa ainakin olla niiden uudehkojen säännöksien vastaista.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 16.07.07 - klo:13:08 »
Edelliset viestit puhuvat e-pillereistä ja mahdollisista maksakokeista niiden käytön aikana. Ei siis liity Roaccutanin käyttöön.

Olen edelleen sitä mieltä, että jos finnit vaivaa, niin silloin ongelma on todellinen ja Roaccutan on useille ainoa keino saada ne häviämään. Itse söin 7 vuotta sitten reilun 6kk kuurin ja iho parani. Satunnaisia näppyjä tulee edelleen, mutta minulle ne eivät ole enää ongelma.

Kysyisinkin, että te joille Roaccutan ei ole tehonnut, niin kuinka pitkiä kuuria olette syöneet ja minkälaisilla määrillä? Itse en muista määrää/vrk, mutta se määräytyi omien kilojeni mukaan ja minulle kapselit tehtiin valmiiksi tehtaalla (kuurin söin asuessani Espanjassa). Mietin vaan, että olisiko kuuri ollut liian mieto tai lyhyt?
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Maggie

• Vieras
« Vastaus #34 : 16.07.07 - klo:14:35 »
Kysyisinkin, että te joille Roaccutan ei ole tehonnut, niin kuinka pitkiä kuuria olette syöneet ja minkälaisilla määrillä? Itse en muista määrää/vrk, mutta se määräytyi omien kilojeni mukaan ja minulle kapselit tehtiin valmiiksi tehtaalla (kuurin söin asuessani Espanjassa). Mietin vaan, että olisiko kuuri ollut liian mieto tai lyhyt?

Itse jouduin lopettamaan neljän ja puolen kuukauden jälkeen, vaikka tarkoituksena oli ottaa 6 kk:n kuuri. Terveyskeskuslääkäri suositteli kuurin lopettamista kovien vatsakipujen takia, mutta kivut johtui ilmeisesti jostain muusta kuin roasta. Kaikki verikokeet tehtiin silloin eikä mun ymmärtääkseni löydetty mitään esim. tulehduksiin tai muuhun mahdolliseen sivuvaikutukseen viittaavaa.

Niin ja määrä laskettiin kilojen mukaan, taisi olla 20 mg/vrk, en ole ihan varma.
Sen takia toivonkin että toinen kuuri auttaisi, jos ottaisi nyt sen 6 kk:n kuurin kerralla. Iho oli kyllä jo viime kuurinkin jälkeen vähän aikaa hyvä, mutta jos se aknen aiheuttaja ei kuitenkaan siinä neljässä ja puolessa kuukaudessa ehtinyt hävitä..? Eli jos nyt päädyn roaan, niin toivotaan parasta. :)

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 16.07.07 - klo:15:10 »

Muistaakseni olen jokaisella kerralla syönyt 20mg/vrk ja yhteensä sata kapselia. Sata kapselia vastaa vain reilua kolmea kuukautta, joten ehkä kuurit olivat liian lyhyitä!?  Olisi tosiaan hauska tietää, johtuiko kuurien tehottomuus lyhyestä kestosta. Kävin joka kerta samalla ihotautilääkärillä ja sain uuden reseptin aina muutamassa minuutissa ilman sen kummempaa keskustelua asiasta. Kerran resepti oli valmiina heti, kun astuin huoneeseen sisään. Enkä ollut edes kertonut aikaa varatessa, mitä asiani koskee!

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #36 : 16.07.07 - klo:18:13 »
Lainaus
Noista maksa-arvoista tuli mieleen että multa niitä ei seurattu ollenkaan. Eikä ole e-pillereiden aikaankaan ole katsottu

Ei siis Roaccutanin aikana seurattu.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #37 : 16.07.07 - klo:19:20 »
Anki, muistelen annostuksen olleen mullakin tuota luokkaa suhteessa painooni. Eli huomattavasti suurempi annos kuin muilla edellä kirjoittaneilla.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 16.07.07 - klo:21:02 »
Minä söin jokatoinen päivä yhden kapselin, jokatoinen päivä kaksi kapselia, eli 20mg ja 40mg. Painan alle 50kg.  Mikä lie superkuuri tämäkin  :o. Minullahan kävi niin että kun aloitin ekan kerran roa- kuurin, alotin juuri tällä tavalla että jokatoinen päivä yksi, sitten kaksi. Mutta tämä oli minun keholle liian suuri shokki, joten lopetin kuurin jo parin viikon jälkeen. Söin yhden tetralysalin että saisin roat pois kehosta, ja aloitin pari kk myöhemmin roa-kuurin niin että ekan viikon ajan söin vaan 1 kapselin päivässä, eli 20mg per päivä. Tokalla viikolla oli vuoropäivinä yksi ja kaksi. Tällä tavalla keho "tottui" roaan eikä tullut niin pahaa shokkia keholle.

Kuurini kesto:

10kapselia/viikko, rasiassa on 100 kapselia, eli yksi rasia kesti kymmenen viikkoa. Söin yhteensä 3 rasiaa, eli se tekee 30viikkoa, joka on niin paljon kun 7.5 kk  (eikö kukaan muu ole syönyt tätä näin kauan  ???). Tämä on vienyt näppyni pois. Lopetin kuurin noin pari kuukautta sitten, ainoastaan pari näppylää on tullut kasvoihin. Muistelisin että lääkärini sanoi minulle, että jos joudun syömään toisen kuurin, tapahtuu se noin puolen vuoden sisällä (eli sillon ylensä näkee jos iho ei rauhoittunutkaan) ja toisen kuurin kesto ei olisi ihan yhtä pitkä kun ekan.

Edit: Niin, ja roaa on sekä 10mg että 20mg kapseleissa, mutta minullekkin, joka olen pienikokoinen tuo 10mg ei olisi riittävä määrä, eli lääkärin puheesta ymmärsin että tuota 10mg kapselia harvemmin määrätään.
« Viimeksi muokattu: 16.07.07 - klo:21:04 kirjoittanut Tukkis »

Maggie

• Vieras
« Vastaus #39 : 19.07.07 - klo:17:03 »
Kuinka helpolla te muuten olette ottaneet sitten uuden roa-kuurin? Kun mullakaan tuo iho ei nyt vielä ainakaan ole läheskään niin paha kuin ennen ensimmäistä kuuria, näppyjä on muutama siellä täällä, pari on vähän kipeämpää mutta ei nyt mitenkään häiritsevän kipeitä. Mutta koska iho oli ensimmäiset puoli vuotta kuurin jälkeen niin hyvässä kunnossa ja nyt on alkanut tulla näppylöitä uudestaan, tuntuu että se kuuri ei ole täysin tehonnut ja ongelma on tullut takaisin.
Jos iho olisi ollut aina tällainen, en olisi välttämättä ottanut ensimmäistäkään roaa. Mutta kun kerran näin miten hyvin roa tehoaa niin kovasti tekisi mieli ottaa toinen kuuri ja toivoa että ongelma häviäisi sillä kokonaan.

Mietin nyt siis että onko mulla nyt edes sellasta ongelmaa joka vaatisi roaa. Peiliin katsominen kyllä vähän masentaa, eli sen puolesta voisin kyllä sen kuurin ottaa. :-\

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 19.07.07 - klo:17:55 »
^Minä sanoisin että roalle on tarvetta jos ihotautilääkärisi on sitä mieltä. Aika hyvin he tietävät mikä paranee ja millä, ja kun eihän tuota lääkettä kovin helposti kuitenkaan määrätä. Eli sinuna menisin lääkärille juttelemaan ja pohdiskelemaan eri vaihtoehtoja, jos hän on sitä mieltä että roa on ainoa apu, niin sinuna ottaisin kuurin. :)

Minulla alkoi akne ongelmat muistaakseni yläasteen seitsemännellä luokalla, sillon tosin lievänä. Käytin ihotautilääkärin määräämiä voiteita (differin, dalacin, skinoren) ja ei näistä ollut mitään apua. Akne paheni, aika rajusti, ja kahdeksannen luokan talvella aloitin ensimmäisen tetralysal kuurin. Söin koko talven tetralysalia, kesäksi lopetin. Iho pysyi hyvässä kunnossa koko kuurin ajan, mutta pari viikkoa kuurin lopettamisesta akne palasi, jopa pahempana kun mitä oli ennen tetralysiali-kuurin aloittamista. Yhdeksännellä luokalla aloitin tetralysalin jälleen kerran syksyllä, söin koko talven ja kesäksi lopetin. Ennen tätä kuuria minulle annettiin myös vaihtoehto, e-pillerit, joita en halunut (hyvä niin sillä hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle alkuunkaan!). Tämänkin kuurin aikana iho pysyi suht hyvässä kunnossa, mutta kun lopetin kuurin kesäksi ihoni oli kasvoista, rintakehästä ja selästä täynnä pinnalla olevia finnejä (ei vielä ihonalaisia "kystoja"). Kävin muuten kahden vuoden ajan kosmetologilla yhteensä varmaan 30 kertaa, tiedä sitten oliko siitä apua.. Kesällä 06 akne paheni pahenemistaan, ja loppukesästä/alkusyksystä alkoi tulemaan myös näitä hirveän kipeitä ihonalaisia isoja finnejä jota ei voi puristaa. Alkusysksyn sinnittelin mutta kun naama oli niin täynnä ihonalaisia finnejä että se oli kosketusarka menin taas kerran ihotautilääkärille. Sen jälkeen aloitin ensimmäisen roa-kuurin, ja kuten kerroin ehdin syödä sitä viikon ajan niin lopetin sen. Söin yhden tetralysal kuurin ja syksyllä aloitin roa-kokeilut uudestaan, tällä kertaa hyvillä tuloksilla. 7½kk söin ja nyt pari kuukautta ilman ja ihan hyvältä nyttää.  :)

allu

• Vieras
« Vastaus #41 : 19.07.07 - klo:21:20 »
hei mäki oon nassuuni vetäny yhen roa-kuurin! söin about puol vuotta..muistaakseni 30mg päivässä. Kuuri loppu helmikuussa ja iho on tällä hetkelläki tosi hyvässä kunnossa. ja ihotautilääkäri kirjotti mulle semmonen special-reseptin, että mun ei tarttenu söydä e-pillereitä. koska mitään raskaaksi tulemisen vaaraa ei ollut sillä ajalla itelläi. mun mielestä toi oli ihan järkevä veto lääkäriltä, että ei pakottanu mua syömään niitä pillereitä ihan turhaan ^^.

Pari kertaa on kuurin lopettamisen jälkeen tullu semmosia 2 viikon pitusia jaksoja, jolloin ihoon on  ilmestyny finnejä. Mutta ne lähtee sitten kuitenkin ajan kanssa pois ja sit iho on taas loistavassa kunnossa. Liittyy toikin ilmiö varmaan hormonitoimintaan tai jotain  ::). Viime kerralla kyllä pelkäsin ihan kunnolla sitä, että ne kiusankappaleet tulis takasin pysyvästi..mut onneks  neki hävis iha kokonaan.

Mutta oon kyllä valmis syömään toisenki kuurin..olihan niitä sivuvaikutuksia, mutta kyllä ne kestää, jos tietää et minkälainen lopputulos niistä tulee  :-*. ja miellän roan ihan turvalliseksi, tuskin nyt sitä niin yleisesti määrättäisiin, jos se olis riski elimistölle.

Ainut asia, joka on jääny häiritsemään, on laajentuneet ihohuokoset poskissa. Joten mikään siloposki en valitettavasti oo :s. Saako noita ihohuokosia ikinä pienemmäks yms.?? lääkäri mun mielestä jotain sano, että jos söis vähä lisää roaa ni lähtis neki..mutta ku muuten ei oo aknea ni eihän sitä kuuria saa pelkkien ihohuokosten takia :s

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #42 : 19.07.07 - klo:23:29 »
Mutta oon kyllä valmis syömään toisenki kuurin..olihan niitä sivuvaikutuksia, mutta kyllä ne kestää, jos tietää et minkälainen lopputulos niistä tulee  :-*. ja miellän roan ihan turvalliseksi, tuskin nyt sitä niin yleisesti määrättäisiin, jos se olis riski elimistölle.

Ainut asia, joka on jääny häiritsemään, on laajentuneet ihohuokoset poskissa. Joten mikään siloposki en valitettavasti oo :s. Saako noita ihohuokosia ikinä pienemmäks yms.?? lääkäri mun mielestä jotain sano, että jos söis vähä lisää roaa ni lähtis neki..mutta ku muuten ei oo aknea ni eihän sitä kuuria saa pelkkien ihohuokosten takia :s

Suoraan kun mun näppikseltä! Minullakin ihohuokoset näkyy hyvin poskissa..  :-\ Laser?

Maggie

• Vieras
« Vastaus #43 : 21.07.07 - klo:12:25 »
Huokaus. Iho on temppuillut tämän viikon aikana niin paljon, etten oikein tiedä enää mitä ihotautilääkärille sanoa. Alkuviikosta naamassa oli pari kipeää näppyä, otsa punoitti ja tuntui jotenkin pahkuraiselta, vaikka mitään ei noussutkaan pintaan. Nyt nuo pahkurat on tasoittuneet eikä naamassa ole yhtään kipeää finniä. Enpä viitsisi tämännäköisenä mennä toista roaa pyytämään. Mutta sitten tietysti heti kun lääkärillä on käyty näppylät tulee takaisin. :-\
Iho on tosi rasvainen, punainen ja täynnä vanhojen näppyjen aiheuttamia punaisia läiskiä ja silloin tällöin tulee yksittäisiä, pieniä ja kipeitä valkoisia näppyjä.
Luulen että hormoneilla on iso merkitys näihin mun näppyihin, ja aloitinkin Yasminellet reilu viikko sitten. Mutta parina yönä oon heränny siihen etten tunne toista jalkaani :o eli lopetan Yasminellen syömisen tähän.
Harmittaa kun piti lopettaa se ensimmäinen roa-kuuri ennen aikojaan. Iho ei ole hyvässä kunnossa, mutta ei niin huonossakaan että kukaan lääkäri siihen toista roa-kuuria määräisi. Ihotautilääkärini on vaan sellainen että hoitaa yhden potilaan aina viidessä minuutissa ulos, eli tuntuu jotenkin turhalta selittää tilannetta hänelle. Noh, ensi viikolla nähdään miten käy.

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #44 : 21.07.07 - klo:13:13 »
Minullakaan tilanne ei ollut hirveän paha, kun menin Roaa hakemaan. Kuitenkin se, ettei akne ollut parantunut muilla lääkkeillä auttoi siihen, että Roaccutan minulle kirjoitettiin.