Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 118339 kertaa)

mitalimies

• Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #330 : 04.10.08 - klo:23:59 »
20 on mulle sopiva, käytin ensimmäistä kertaa suojaa nyt kun olin roa-kuurilla, ennen en ole koskaan tarvinnut.

ymmärsin jotain putelia lukiessa niin, että jotkut suojat blokkaa UVA-säteen ja voivat estää ruskettumisen.

en ole kovin kalpea, mutten erityisen tummakaan.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #331 : 05.10.08 - klo:04:18 »
Käytin aikoinaan kuurin aikana 20-30 sk olevaa aurinkosuojaa ja välttelin aurinkoa parhaani mukaan. Onnistuin kuitenkin polttamaan käsivarret ja alaselän ulkosalla istuskellessa ja rajat näkyi haaleina vielä ensi kesänäkin. En ole mikään auringonottaja mutta tuolloin paloin kyllä selkeästi helpommin kuin yleensä.

Hiukset ei harventuneet vaan päinvastoin järkyttävä sulkasato asettui Roaa syödessä. Valitettavasti ainakin säärikarvat tuntui myös venähtävän pituutta.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #332 : 08.10.08 - klo:15:07 »
Miksi nassu alkaa punoittaa auringossa ollessa? Miten siltä voi välttyä?

Oma ihotyyppini on siis tämä:
'Normaali' iho, ei pisamia, ruskea tukka / Palaa harvoin, ruskettuu helposti  /
20-30 (aika jonka voi palamatta olla auringossa ilman suojavoiteita)  / 15-25 (Suositeltava suojakerroin)

Joten 20sk kanssa auringossa voi olla useamman tunnin?

Poissa Klaara

• Hiushörhö
« Vastaus #333 : 08.10.08 - klo:15:25 »
^Menemällä varjoon? Jos kasvot alkavat punoittaa auringossa, miksi pitäisi ehdoin tahdoin ihoa ärsyttää?

Olet varmaan lukenut tämän?
Sieltä löytyvät mm. seuraavat asiat:

-Ihosi saattaa olla tavallista herkempi auringonvalolle Roaccutan-hoidon aikana. Vältä liiallista auringossa oleskelua äläkä käytä aurinkolamppua tai solariumilaitteita. Ennen kuin menet ulos aurinkoon, levitä iholle aurinkosuojavoidetta, jonka suojakerroin on vähintään 15.

-Iho voi olla normaalia hauraampi ja punoittavampi, varsinkin kasvojen alueella, joten voimakasta ihon hiomista (sarveistuneen ihon tai arpien poistoa) ja karvojen poistoa vahalla tulisi välttää hoidon aikana ja vähintään 6 kuukauden ajan hoidon päättymisen jälkeen, sillä ne voivat aiheuttaa ihon arpeutumista tai ärsytystä.

Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #334 : 08.10.08 - klo:15:27 »
Niin, miksi haluat altistua auringolle? Mikään suojavoide ei loputtomasti suojaa UV-säteilyltä, eikä tee auringonottoa turvalliskeksi. Paras keino on olla varjossa ja suojautua vaatteilla, hatulla ym.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #335 : 08.10.08 - klo:15:43 »
Kamalan negatiivinen ilmapiiri  :D Motiivit lienee tullut esille jo aiemmin, eli ihan puhtaasti ulkonäöllisistä asioista kysymys.
Kuuri loppui jonkin aikaa sitten, mutta isotretiiniä on kropassa vielä jonkin verran ja iho on punoittanut viimeksi joskus heinäkuussa helteellä (ellei juoksun jälkeistä punoitusta lasketa??) ja ihan vain tulevaisuuden kannalta mietin että johtuuko tuo kasvojen punoitus esimerkiksi jostain muusta kuin lääkkeestä ..

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #336 : 08.10.08 - klo:16:00 »
Kamalan negatiivinen ilmapiiri  :D Motiivit lienee tullut esille jo aiemmin, eli ihan puhtaasti ulkonäöllisistä asioista kysymys.

Ei mitenkään negatiivinen, vaan päinvastoin haluamme ihosi voivan mahdollisimman hyvin  ;)  Jos olet jossain eteläisemmällä seudulla, missä aurinko vierlä porottaa, niin kannattaa ehdottomasti käyttää  50 suojaa. Käytän sellaista auringossa, vaikka en Roaa syökään. Silti meinaa kesällä paahtua niska ruskeaksi ja ryppyiseksi, ellen huomaa suojata sitä kunnolla  >:(
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Klaara

• Hiushörhö
« Vastaus #337 : 08.10.08 - klo:16:16 »
^ Näin juuri.

Voisiko se punoitus olla  ihan vaan lämmöstä johtuvaa? Lämpö laajentaa verisuonia, ja se näkyy kasvoilla sitten punoituksena.
Pitkät, karheat ja raidoitetut luonnonkiharahkot hiukset

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #338 : 08.10.08 - klo:16:43 »
Porottaakos aurinko eteläisemmällä seudulla eri tavalla, kun ihmiset puhuvat siitä aina? Korkeampi UV tottakai, mutta näin syksyllä siellä on Suomen kesä. En ole vielä löytänyt, eikä sellaista taida ollakaan, viiskymppistä suihketta? Paksut voiteet ei ollenkaan sovi mun iholle  :-[

Poissa Earlybird

• Hiushörhö
« Vastaus #339 : 09.10.08 - klo:10:39 »
Mulla alkaa tänään roa-kuuri ja kestää kevääseen asti. Onneksi saan tämän naaman kuntoon taas ainakin vähäksi aikaa. Olen syönyt pitkän kuurin roaa 7 vuotta sitten ja silloin auttoi pitkäksi aikaa. Viimeisen kahden vuoden aikana olen syönyt kaksi lyhyttä kuuria pienellä annostuksella ja niistä ei ollut pidempää hyötyä. Nyt lääkäri määräsi pitkän kuurin ja 3 tablettia päivässä sitä vahvempaa tabua. Eilen sain labrakokeiden tulokset ja kaikki oli kunnossa.

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #340 : 09.10.08 - klo:11:07 »
Mun toisesta roa kuurista on nyt tasan kolme vuotta, eikä iho ole vieläkään alkanut osoittaa huonontumisen merkkejä.
Mullahan se vaikutus oli aika huikea, sen laatuluokan suohiviö olin ennen kuuria, voin kylllä vieläkin sanoa että yksi parhaista asioista ikinä on ollut tuo viimeinen kuuri joka paransi lärvin näillä näkymin lopullisesti.

Ensimmäinen kuuri 2003 kyllä paransi, mutta se oli lyhyt ja mieto, 4kk 40mg/vrk. Ja akne uusi entistä ehompana sen jälkeen.
Toinen kuuri vedettiin sittne maksimiin, 60mg/vrk ja 7kk, sen jälkeen ei voinut jatkaa enää sillä myrkytys olisi tullt ymmärtääkseni vastaan, eikä kuuria olisi voitukkaan uusia muistaakseni vuoteen.

Noihin aikoihin mulla oli vielä pitkä letti, ja aiheuttihan se hiustenlähtöä, nooin 1/3 tukasta tippui, mutta oli se sen arvoista ja oli siinä onneksi varaa tippuakkin vaikka häijyä se teki.
Muuta sivuvaukutukset oli enemmän tai vähemmän hirveitä, silmien kuivuminen, huulien halkailu ja nenäverenvuodot.

Manna minulla myös heikkeni hämäränäkö, ja usko tai älä, jälkimmäinen kuuri vei sen lopullisesti eikä se ole vieläkään palautunut kolmessa vuodessa, enkä usko että palaakaan. Autolla ajo pimeällä/hämärässä on mahdotonta.

Mutta kaiken kaikkiaan, söisin kuurin milloin tahansa uudestaan eikä tarvitsisi kahdesti miettiä. Sivuvaikutukset on ohimeneviä mutta aknen parantuminen hyvällä tuurilla kokonaan lopullista, ainoanan miinuksena tuo tuhoutunut hämäränäkö mitä on toisinaan ikävä varsinkin syksyisin.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 09.10.08 - klo:21:57 »
Olen nyt syönyt tätä tokaa kuuria n. kuukauden. Otsa on aika puhtaassa kunnossa, muualla en ole huomannut vielä vaikutusta. Jos pahenemisvaihe oli jo, niin se oli kyllä aika lievä.
Samanlaisia sivuvaikutuksia en ole saanut kuin ekan kuurin aikana. Ainoastaan pahoinvointia, voimakasta sellaista, on esiintynyt. Ei ollenkaan nenäverenvuotoa tai selkäkipuja.  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Earlybird

• Hiushörhö
« Vastaus #342 : 17.10.08 - klo:10:31 »
Viikko kuuria takana ja kasvoista rupeaa jo hiukan nahat lähtemään. Huulet eivät ole vielä kuivuneet, mutta tuntuvat paljon pehmeämmiltä kuin ennen. Nenäverenvuotoa on, mutta sitä oli ennen kuuriakin.

Nyt lääkäri määräsi pitkän kuurin ja 3 tablettia päivässä sitä vahvempaa tabua.

Kirjoitin tuossa edellisessä väärin ja syönkin 3 tabua päivässä sitä miedompaa.

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #343 : 17.10.08 - klo:17:21 »
Omasta kuuristani alkaa nyt olla parisen kuukautta ja lievää ihon huonontumista on havaittavissa. Sain järvivedestä inhottavan atooppisen ihottuman, jonka jälkeen jouduin rasvaamaan naamaa ja jättämään avitcidin viikoksi pois. Tämän seurauksena iho meni ihan tukkoon ja alan olla jo vähän huolissani. Pitääkin olla sekä atopia että akne!

Iho meni tässä välissä vielä huomattavasti pahempaan suuntaan, mutta sain tilanteen korjattua runsaalla dalacinin ja avitcidin käytöllä. Nyt olen käyttänyt muutaman viikon ajan taas pelkkää avitcidia ja iho on yhtä hyvä kuin heti kuurin jälkeen.

Luulen, että minulla on aikaisemmin mennyt ihonhoidossa juuri se ratkaisevasti pieleen, etten ole ryhtynyt toimenpiteisiin heti kun ihon kunto on muuttunut huonommaksi. Olen sen sijaan vitkutellut jopa vuosia kunnes tilanne on taas ollut niin epätoivoinen, että olen joutunut uudelle roakuurille. Tähän on kyllä vaikuttanut myös se, että aikaisempi ihotautilääkärini ei uskonut ollenkaan paikallistuotteiden tehoon. Tämän takia en ennen koskaan  edes saanut reseptiä avitcidiin tai muihin paikallistuotteisiin.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #344 : 03.11.08 - klo:22:10 »
Onko kukaan täällä kokeillut sitä kauheasti hehkutettua Pantoteenihappoa/ Pantothenic acid ? Siis B 5-vitamiinihoitoa ihon liialliseen talintuotantoon? Vähentää ihon rasvaisuutta. Pakko jostain saada!

Pantoteenihappoa saa täältä jauhemuodossa ja melko edullisesti. Ajattelin kokeilla, josko se toimisi rasvaiseen ihooni. Paketti tuli Englannista parissa päivässä, eikä jäänyt tulliin kiinni.