Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 120994 kertaa)

NastyBlackie

• Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #345 : 04.11.08 - klo:15:35 »
Itse ostin Ebaysta 500mg Pantoteenihappoa ja olen kuukauden ainaskin syönyt. Noin 1000mg päivässä.

Ei ole tullut paiseita enää.

Toast

• Vieras
« Vastaus #346 : 13.11.08 - klo:18:51 »
Hei, ovat muuten yksityisellä lääkäripalkkiot nouseet viime aikoina. Btw.

Sain ihotautilääkäriltä Isotretinoin-kuurin puoleksitoista kuukaudeksi ja tammikuussa katsotaan jatkuuko. Ja lisäksi sain Dalavin, Palavin... (piru näitä käsialoja!) voiteen tai liuoksen joka desinfioi ja kuivattaa näppyjä. Onko kellää kokemusta näistä? 

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #347 : 13.11.08 - klo:18:57 »
Ja lisäksi sain Dalavin, Palavin... (piru näitä käsialoja!) voiteen tai liuoksen joka desinfioi ja kuivattaa näppyjä. Onko kellää kokemusta näistä? 

Olisiko kyseessa Dalacin? Haulla löytyy tästä ketjusta jokunen kommentti (print - edit - find)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #348 : 14.11.08 - klo:11:07 »
Hei, ovat muuten yksityisellä lääkäripalkkiot nouseet viime aikoina. Btw.

Sain ihotautilääkäriltä Isotretinoin-kuurin puoleksitoista kuukaudeksi ja tammikuussa katsotaan jatkuuko. Ja lisäksi sain Dalavin, Palavin... (piru näitä käsialoja!) voiteen tai liuoksen joka desinfioi ja kuivattaa näppyjä. Onko kellää kokemusta näistä? 

Mulla oli joskus monta vuotta sitten tuota Dalacinia. En tykännyt sen käytöstä yhtään. Se haisi pahalle ja kirveli naamaan. Mitään kovin suurta apua siitä ei myöskään mielikuvieni mukaan ollut. Nyt olen syönyt tuota Isotreninoin-kuuria vähän vajaan puoli vuotta ja vielä on pari kuukautta jäljellä. Mulla tuo joudutaan lopettamaan aiottua aiemmin sivuoireiden vuoksi.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Toast

• Vieras
« Vastaus #349 : 14.11.08 - klo:13:34 »
Tyhmä kysymys. Olen kyllä lukenut tämän ketjun, mutta onko Roacuttan ja Isotretioniini samankaltaisia lääkkeitä vai onko toinen siis vaikuttava aine ja toinen lääkkeen nimi? Minulla on aina ollut se kuva, että Roacuttan olisi tarkoitettu todella pahalle aknelle ja isotretioniini olisi sitten hiukan...ööh... miedompi ja ei niin pahalle aknelle. Itsellä on tällä hetkellä komedollinen akne eli mustapääinferno  ;)

Aiemmin kärsin tulehtuneista näpyistä ja söin siihen pitempi aikaisemman isotretioniinikuurin, joka kyllä tehosi, mutta on nyt palautunut vähäisenä komedollisena takaisin. Ehkä hiukan nyt vähättelen, koska kyllähän näppyä löytyy, mutta vähäinen on tilanne lähtötilanteeseen verraten. Aiemmin käytin Avitcidvoidetta, mutta sitä oli hankala annostella ja voidetta tuli pistettyä aina liikaa ja se aiheutti aika rankka punoitusta. Lääkärini mukaan Dalacinia on helpompi annostella, pyyhkäistä vain pumpulilla sinne missä tarvii kuivatusta.

Toivottavasti nämä tehoavat. Minua ei lääkkeen paha tuoksu oikeastaan edes häiritse, koska en ole mikään kukkaistuoksutyttö. Erikeeperi tuoksuu mainiolle samoin kuin autojen ikkunapesuneste.  ;D

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #350 : 14.11.08 - klo:13:39 »
^ Roaccutan on isotretinoiinivalmisteen kauppanimi. Eli tosiaan Roaccutan nimi, vaikuttava aine isotretinoiini. :)

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #351 : 22.11.08 - klo:15:38 »
Tiedättekö sisältääkö "oikea" Roa pähkinää tai onko sen selosteessa merkintä "jos olet allerginen maapähkinälle, elä käytä tätä tuotetta"? Mulla on käytössä Isotretinoin Actavis, josta ko. merkintä löytyy.

Mulla epäiltiin jo kuurin alussa pähkinäallergiaa, mutta ihotautilääkärin mielestä lääke oli silti ok mulle. Nyt mulla on virallisesti pähkinäallergia enkä haluaisi syödä riskaabelia lääkettä. Ajattelin, että jos muissa lääkkeissä ei ole mainintaa pähkinästä, voisin mahdollisesti vaihtaa sellaiseen.

Edit. Typo.
« Viimeksi muokattu: 23.11.08 - klo:14:00 kirjoittanut Miiu »
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Toast

• Vieras
« Vastaus #352 : 22.11.08 - klo:18:14 »
^ Moikka! Mulla on käytössä Isotretinoin ratiopharm ja löysin ohjelehtisestä maininnan soijaöljystä (ja sen mahdollisesta vaikutuksesta allergikoille), mutta mitään pähkinään viittaavaa en löytänyt. Toi minun käytämä lääke on sitä oikeaa "Roaa" eli vaikuttavana lääkkeena on sama aine mitä lääkkeessä nimeltä Roacuttan. Joten ratiopharmin tuotteessa ei pitäisi olla pähkinää. Kannattaa varmaan apteekista vielä varmistaa asia. Tietävät siellä paremmin. :-)

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #353 : 22.11.08 - klo:20:45 »
Roaccutan sisältää maapähkinäöljyä.

"- Vaikuttava aine on isotretinoiini, retinoideihin kuuluva A-vitamiinijohdos. Yksi pehmeä kapseli sisältää 10 mg tai 20 mg vaikuttavaa ainetta, isotretinoiinia.
- Kapselin muut aineet ovat soijaöljy, hydrattu ja osittain hydrattu soijaöljy, keltavaha, liivate, 85-prosenttinen glyseroli, Karion 83 (sisältää sorbitolia, mannitolia ja hydrattua ja hydrolysoitua tärkkelystä), ja väriaineet titaanidioksidi E171, kantaksantiinipigmentti E161 (sisältää liivatetta, maapähkinäöljyä, kantaksantiinia, askorbyylipalmitaattia, alfa-tokoferolia ja piidioksidia), muste: shellakka ja musta rautaoksidi E172. "

Pakkausseloste täältä

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #354 : 23.11.08 - klo:14:06 »
Ehkäpä mä sit jatkan tolla Isotretinoin Actavisilla, koska siinä ei mun tietääkseni ole pähkinää. Pakkausselosteessa lukee näin:

"Mitä lääkevalmiste sisältää?

Jokainen kapseli sisältää:
- Vaikuttava aine on 10 mg tai 20 mg isotretinoiinia.
- Muut aineet ovat: puhdistettu soijaöljy, DL-alfa-tokoferoli, natriumedetaatti, butyylihydroksianisoli (E320), hydrattu kasviöljy, osittain hydrattu soijaöljy, keltavaha.   
Kapselikuori: liivate, glyseroli (98 – 101 %), sorbitoli (70 %), puhdistettu vesi, uuskokkiini (E 124) ja titaanidioksidi (E 171). 10mg:n kapselikuoressa lisäksi musta rautaoksidi (E 172) ja 20mg:n kapselikuoressa indigokarmiini (E 132)."

mitalimies

• Vieras
« Vastaus #355 : 30.11.08 - klo:15:35 »
Tasan vuos sitte sain roa-kuurin ja tuli sitä syötyäki säännöllisesti 8 kuukautta. en tiedä oliko sitte kesä vai mikä kun jäi vähän niinku ottamatta se päivän annos, kait alitajuntaisesti ajattelin että eihän sitä enää tarvii kun on naama kunnossa. no kuitenki tänään oli sitte ekaa kertaa kuukausiin pieni f*nni naamassa ja tavallaan hiukan säikähdin.
mites kävis jos nyt söis tuon kuurin loppuun? kun se on kuitenkin pakko syödä että saa taudin kokonaan tapettua niin ettei uusiudu. eihän tässä vaiheessa mitään "pahenemis" juttuu voi tulla.. ? ei välttämättä se visotretinion enää vaikuta kropassa mut mitenköhän tossa sit kävis? soittelen lääkärille arkena ellei teillä oo mitään idiksiä.

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #356 : 30.11.08 - klo:20:34 »
^ Minä en aloittelisi ja lopettelisi kuuria ominpäin, vaan keskustelisin lääkärin kanssa ensin.

NastyBlackie

• Vieras
« Vastaus #357 : 12.01.09 - klo:13:23 »
Onko kellään kokemusta Etanaseerumista arpiin ja akneen? Tuntuu huuhaalta.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #358 : 23.01.09 - klo:12:36 »
Eilen sain ihotautilääkäriltä Isotretinoin kuurin. 20mg yksi kapseli päivässä ja kyytipojaksi joka päivä ruokalusikallinen oliiviöljyä/rypsiöljyä, mahtaa olla hyvää.  ::)

Lisäksi sain reseptin Essex hydrogeeliin, mutta sisältääkö tuo silikonia? Oisko teillä ehdottaa jotain ehkä parempaa vaihtoehtoa? Olen kuitenkin sen verran elämäni aikana oppinut, että ei ne lääkärit aina ole ehdottoman oikeassa.  ;)

Vartalolle sain vielä reseptillä jotain Apobasen punaisessa putkilossa olevaa rasvaa. (Oily jotain lukee tuossa reseptissä, ei oikein ota käsialasta selvää  ;D )

Ohjeeksi myös, että ihon voi puhdistaa tuolla essexin voiteella, mutta uskaltanen pysyä Erisan puhdistusgeelissä jos ei vain kuivata liikaa. Käytän kuitenkin tällä hetkellä ainakin vielä sen verran meikkiä, että tuntuu, että ei se pelkällä essexillä puhdistu. Mutta miten sitten esim. kasvoveden käyttö, oletteko käyttäneet? Mulla käytössä Erisan kasvovesi. Kaipa se riippuu siitä, kuivattaako liikaa. Tällaisia pohdintoja tällä kertaa.

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #359 : 23.01.09 - klo:13:14 »
Lisäksi sain reseptin Essex hydrogeeliin, mutta sisältääkö tuo silikonia? Oisko teillä ehdottaa jotain ehkä parempaa vaihtoehtoa?

Mulla oli kaapissa Essex Lotion Hydrogeeliä, en tiedä onko tuo samaa? Ainakin tuossa on kuudentena dimethicone ja yhdeksäntenä cyclomethicone, jotka käsittääkseni ovat silikoneja. Mulla tuo olisi ollut aivan liian kevyttä Roan aikaan. Itse käytin Ceralan Plussaa naamalle talviaikaan ja tavan Ceralania kesällä.

Ohjeeksi myös, että ihon voi puhdistaa tuolla essexin voiteella, mutta uskaltanen pysyä Erisan puhdistusgeelissä jos ei vain kuivata liikaa. Käytän kuitenkin tällä hetkellä ainakin vielä sen verran meikkiä, että tuntuu, että ei se pelkällä essexillä puhdistu. Mutta miten sitten esim. kasvoveden käyttö, oletteko käyttäneet? Mulla käytössä Erisan kasvovesi. Kaipa se riippuu siitä, kuivattaako liikaa. Tällaisia pohdintoja tällä kertaa.

Mä en muuttanut muita rutiineja (kuin rasvausta) kovin paljon. Aamulla rupesin lopussa käyttämään pelkkää kasvovettä, kun tuntui että silläkin pärjää. Huomaat varmaan itse kuurin edetessä miten juuri sinun kannataa asiat hoitaa :)