Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 124261 kertaa)

Poissa Iia

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #360 : 26.01.09 - klo:10:39 »
Kuinka nopeasti teillä on alkanut ihon kuivuminen? Mulla ei vielä mitään havaittavissa, tosin kuuriankin vasta kolme päivää syötynä. Entä onko tullut tuota ihon pahenemisvaihetta? Ja onko kenelläkään tullut tuota varmasti juuresten pahoin pelkäämää hiustenlähtöä? (Kyselyiässä tänä aamuna  :) )

Poissa Miiu

• HAIRahtanut
« Vastaus #361 : 26.01.09 - klo:13:30 »
^ Mulla alko huulet kuivumaan siinä ensimmäisen viikon aikana ja muu iho aika pian sen jälkeen. Pahenemisvaihe alkoi varmaan siinä paikkeilla, kun olin kuuria syönyt kuukauden verran. Mun iho meni ihan kauheaan kuntoon ja sitä kestii ehkä kaksi kuukautta. Välillä naama oli niin kipeä, ettei sitä pystynyt kunnolla pesemään. Toivotaan ettei sulle tule yhtä hankalaa vaihetta kuurin aikana. Mulla on aina ollut ohuet hiukset ja niitä on lähtenytkin reippaasti. Kuurin takia päädyin leikkaamaan hiukset lyhyiksi, koska ne oheni entisestään.

Nyt kuurin loppumisesta on noin kuukausi aikaa ja pieniä näppylöitä on välillä havaittavissa. Toivon todellakin, ettei minun tarvitsisi aloittaa uutta kuuria, koska edellinen oli niin rankka.
"Nainen ei koskaan tiedä millaista mekkoa hän ei tarvitse, ennen kuin on ostanut sen."

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #362 : 26.01.09 - klo:13:37 »
^^Minulla ei kuivunut iho huomattavasti ollenkaan, huulet kyllä tuntuivat inhoilta kuuri(e)n ajan. En muuttanut mitään kasvojenhoitotottumuksiani ja käytin kosteusvoidettakin hyvin maltillisesti. Huulirasvaa sen sijaan lisäsin kerran minuutissa, mutta se ei tuntunut vaikuttavan mitään. Pahenemisvaihetta ei tullut.

Hiustenlähtöä en huomannut kuurin aikana, mutta nyt ennen joulua (~5 kk) kuurin loppumiseen jälkeen alkoi hirveä sulkasato, joka jatkuu edelleen. Luin jostain, että hiustenlähtö seuraa yleensä 2-4 kk sen aiheuttaneen lääkekuurin jälkeen. En sitten tiedä, johtuuko tämä tuosta roasta vai jostain muusta. Ponnarin ympärys on joka tapauksess ohentunut yli 2cm.  :P

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #363 : 26.01.09 - klo:17:51 »
^^^Roaccutanin syömisestä on jo jonkin verran aikaa, mutta muistaakseni iho alkoi kuivumaan heti ensimmäisen viikon jälkeen ja hiustenlähdön huomasin selvästi ensimmäisen kuukauden aikana. Huulet kuivuivat eniten, ja olivat ihan hirveät, ennen kuin älysin alkaa rasvata niitä. En ollut käyttänyt huulirasvaa ikinä aikaisemmin, ja voi että sen käytön opetteleminen oli ikävää.  :-\  Rasva tuntui huulilla inhottavalta, ja olin todella helpottunut, kun kuivuminen loppui ja sain heittää tuubit roskiin. Minkänlaista pahenemisvaihetta minulla ei koskaan tullut, mutta saattoi johtua siitäkin, että akne ei ollut vaikea.

Itse en koskaan kokenut kuuria mitenkään rankkana, ja suurin ongelma oli muistaa syödä ne tabletit. Huulten kuivuminenkin meni siinä sivussa, koska iho näytti hyvältä ja hiuksien rasvoittuminen loppui kuin seinään.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #364 : 29.01.09 - klo:18:06 »
Mä söin muistaakseni kaksi vuotta sitte Roa-kuurin ja nyt menen hakemaan toisen. Raskauden myötä iho meni ihan järkyttävään kuntoon eikä paranemista näy  :(

Silloin edellisellä kerralla mulla kuivui huulet ihan hemmetisti, iho jonkin verran ja hiuksia ei onneksi lähtenyt enempää kuin normaalistikaan.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #365 : 15.02.09 - klo:20:53 »
Kuuria kestänyt nyt kohta kuukauden ja iho muuten huomattavasti parempi, mutta huomasin, että nenä ja nenänsivut tulleet täyteen mustapäitä. Ei tuollaisia kyllä ennen ollut.  ::) Kosteusvoiteenkin vaihdoin vähän tujumpaan vasta eilen, että ei se siitä ainakaan johdu.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #366 : 09.03.09 - klo:14:04 »
Kuuria jatkettiin vielä kuukausi, mutta ei sen kauempaa. Iho sen verran hyvä jo.  :) Kun nyt vaikutus kestäisi vähän pidempään kuin tämän kuurin ajan. Mitään kummempia haittavaikutuksia ei ole ollut, iho ei ole edes kuivunut häiritsevästi ja huulien ja silmien kuivuminenkin jotenkin tasoittunut. Nyt vaikuttaa siltä, että kyllä kannatti!

Mulla ei ole kyllä ennen kuuria eikä sen aikana otettu mitään verikokeita tai raskaustestejä. Onkohan se nykyään jo vähemmän tarkkaa näiden kanssa, vai mistähän tuo johtuu?
« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo:14:06 kirjoittanut Iia »

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #367 : 09.03.09 - klo:14:25 »
Kyllä ne raskaustestit ja maksa-arvot pitäisi ottaa vielä nykyäänkin.. Onpas omituista. Ítselläkin kyllä lääkäri jousti noista säännöistä sen verran että raskaustesti otettiin vain kerran ja maksa-arvot muistaakseni kahdesti, mutta aika tarkkaa kuuluu olevan monilla. Roahan saattaa ilmeisesti aiheuttaa pahimmassa tapauksessa pysyvän maksavaurion, siksi seurataan.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #368 : 09.03.09 - klo:14:47 »
Mulle ei missään vaiheessa mainittu edes mistään verikokeista tai raskaustesteistä. Ehkäisynä mulla kuparikierukka ja sekin oli ok, toisin kun tuolla aikaisemmin on mainuttu, että vaaditaan hormonaalinen ehkäisy. Sattuiko sitten vain vähemmän tarkka lääkäri kohdalle.

Truce

• Vieras
« Vastaus #369 : 09.03.09 - klo:17:08 »
Minulle ainakin sanottiin että kuurin aikana pitää olla tuplaehkäisy käytössä raskauden riskin minimoimiseksi, eli e-pillerit oli pakko aloittaa ennen kuin kuurin aloittamista edes herkittiin. Tuo on sen verran tuju lääke kuitenkin, että ne vaikuttavat aineet pysyvät kehossa vielä puoli vuotta lopettamisenkin jälkeen ja jos sattuu tulemaan raskaaksi, niin sikiö on hyvin suurella todennäköisyydellä kehitysvammainen tms. Tästä kuulin kyllä pitkät luennot ja muistaakseni lääkäri vielä erikseen kysyi että ymmärsinhän nyt varmasti millainen lääke on kyseessä, millaiset sivuvaikutukset siinä on yms. Tuskin sen toisen ehkäisymuodon aina tarvisee e-pilleri olla, kunhan on tuplaehkäisy käytössä ettei sitä raskautta sitten tosiaan tule kuurin aikana. Kuulemma pitää erilliset aborttiluvatkin hakea jos tulee raskaaksi kuurin aikana.

Kummaa ettei sinulle Iia lääkärisi maininnut tuollaisista asioista :o Omani piti minulle todella pitkät esitelmät aiheesta ja kuulemma lakikin määrää sen, että uutta reseptiä ei saa ellei käy aina kuukausittain maksa-arvotesteistä.

Aiheesta kukkaruukkuun, aion aloittaa uudestaan Roaccutan-kuurin kun se viime kesänä jäi kesken. Tiedän, tiedän, sitä ei saisi koskaan keskeyttää, mutta eteen tuli äkillinen muutto ulkomaille eikä rahatilanne antanut periksi että olisin voinut ulkomailla asuessa jatkaa kuuria :/ Ei taida olla mitään tapaa lievittää noita sivuoireita? Minulta lähtee tukkaa muutenkin niin järjettömän paljon, ettei varmaan jää mitään päähän jos uusi kuuri vie vähätkin hiussortuvat päästä.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #370 : 11.03.09 - klo:18:54 »
Mulla on nyt tätä kuuria enää kuukausi jäljellä, mutta ihon kunto sen kun pahenee. En ymmärrä, viime kuuri teki todella hyvää jälkeä ja nyt ei auta mitään. Viime kuurilla tosin söin sitä rinnakkaisvalmistetta Isotretinoinia ja nyt sitten Roaccutania. Ilmeisesti tuo Isotretinoin soveltuu paremmin, ehkä siinä on jotain imeytymiseroja?
No kuukauden päästä on sitten taas aika lääkärille ja katsotaan sitten mitä lääkäri sanoo. Toivoisin että voisin jatkaa tähän perään toisen kuurin, mutta ehkä sitä Isotretinoinia.
Pelkään vaan, että tulee taas järkyt sivuvaikutukset. Roaccutania syödessä en ole huomannut paljon mitään, mutta Isotretinoin-kuurin aikana oli kamalia sivuvaikutuksia.

Ja en ole käynyt tämän kuurin aikana kertaakaan labrassa  :-X

Aloitin muuten pari viikkoa sitten syömään Diane Novia, luulen että nekin tehoavat paremmin kuin Roa.  Ihotautilääkäri ei määrännyt pakollisena e-pillereitä, kun sanoin etten tarvitse. Nyt hankin ne sitten oma-aloitteisesti perhesuunnittelun kautta, kun niille tulikin käyttöä.
« Viimeksi muokattu: 11.03.09 - klo:18:56 kirjoittanut almiros »
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Tristy

• Vieras
« Vastaus #371 : 01.04.09 - klo:20:09 »
En oikein tiedä mihin ketjuun tämä sopisi parhaiten, mutta laitanpa tänne. Lopetin e-pillerit noin 1½ vuotta sitten ja sen jälkeen iho on ollut vaihtelevasti huonona. Ongelmana on lähinnä jatkuvat pikkunäppylät otsassa ja kasvojen reunoilla, ihonalaisia finnejä on ollut erittäin harvoin. Kävin tänään ihotautilääkärillä kyselemässä, että mitä iholle voisi tehdä. Tuntui, että lääkärin mielestä ihoni on pahemmassa kunnossa kuin omasta mielestäni ja tarjosi joko e-pillereitä tai 4kk:n kuuri Roaccutania. Nyt olen sitten puntaroinut, että otanko sen kuurin vai en. Lääkäri oli sitä mieltä, että näpyt saattavat tulla takaisin kuurin jälkeen, koska e-pillerit olisi paras vaihtoehto mun iholle. :-\ En kyllä haluaisi pelkkiä e-pillereitäkään ottaa, kun koen, että ne vaan siirtävät ongelmaa, kun eivät ne kuitenkaan mikään lopullinen ratkaisu ole.

En oikeastaan edes tiedä mikä tuossa Roaccutanissa sitten oikein mua jännittää/epäilyttää, kun mahdollista on, että pääsen tästä ongelmasta sillä eroon. :P Labralähetteet ja e-pillerireseptinkin sain jo, ja reilun kuukauden päästä olisi sitten tuo kuuri tarkoitus aloittaa, jos sen otan.

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #372 : 02.04.09 - klo:11:26 »
Mulla ei ole aikoihin ollut iho näin hyvässä kunnossa kuin tämä kuurin aikana. Että siinä mielessä tämä kyllä varmasti kannatti. Saas nyt nähdä kuinka pysyvä tulos on, kuuri loppuu ihan kohta. Ja mulla tosiaan on vain 2kk:n kuuri. ja annostuskin pienehkö: kerran päivässä 20mg. Lääkäri kyllä sanoi, että jos heti alkaa rasvoittumaan ja menemään huonoksi niin voidaan jatkaa. Ja mulla tosiaan oli diagnoosi ruusufinnin ja aknen coctail.  ;D

Iho ei ole muualtakaan kuivunut pahasti, silmien kuivuutta on ollut, mutta sitä on kyllä muutenkin. Mutta sitäkään ei sitä vertaa ettenkö pystyisi piilolinssejä käyttämään. Kosteutustipat on kyllä käytössä.

Truce

• Vieras
« Vastaus #373 : 08.04.09 - klo:22:20 »
No niin, tänään alkoi sitten uusi roakuuri jonka olisi tarkoitus kestää 6-8kk. Viime kuurin aikana tuli aika paljon sivuoireita, limakalvot kuivuivat (nenäverenvuotoja oli usein kun olen isältä tuon kivan 'ominaisuuden' muutenkin perinyt ja veri lentää ilman tappokuurejakin), huulet rohtuivat, halkeilivat ja menivät aivan kamaliksi, tukkaa lähti ja niveliä särki. Nyt vähän pelottaa, että iskeeköhän sama sivuoiresatsi kerralla kimppuun. Kuinka olette lievittäneet lääkkeen sivuoireita vai voiko niitä lievittää ollenkaan? Humektania määrättiin taas iso tönikkä, mutta kokemuksesta tiedän että se ei minun ihollani toimi - enimmäkseen vain tuplaa nenän mustapäiden määrän. Höh.

Mutta ehkä tämän ihon saisi nyt viimeinkin parempaan kuntoon :) Sitten pitääkin keksiä kuinka noista kaameista arvista pääsisi eroon.

Hende

• Vieras
« Vastaus #374 : 24.04.09 - klo:19:29 »
Mitä aurinkovoidetta olette käyttäneet kuurin aikana?