Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 120981 kertaa)

mitalimies

• Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #375 : 26.04.09 - klo:15:21 »
Eucerin kaksvitosta.  Ihan paras voide, kun vaan oppi käyttämään.

Sellanen suihkutettava versio. Oli tapana suihkuttaa hiukan kädelle ja siitä kevyesti hieroa.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #376 : 09.05.09 - klo:13:34 »
Nyt on kolmas päivä kuuria menossa. Syön 40mg päivässä 4kk:n ajan. Yritän nyt ennaltaehkäistä pahinta kuivumista juomalla paljon vettä ja käytän reilummin rasvaa sekä ulkoisesti että sisäisesti. En kyllä tiedä onko näistä kauheasti hyötyä, mutta kannattaa kai yrittää. :P Aurinkovoide munkin pitäisi käydä vielä ostamassa. Oletteko käyttäneet tuplaehkäisyä kuurin aikana? Lääkärin kanssa tästä ei ollut mitään puhetta, enkä siinä vaiheessa muistanut kysyä, mutta Pharmaca fennica on sitä mieltä, että kondomia pitäisi myös käyttää.

Lääkäri ei kyllä pahemmin kertonut mistään mitään, löi vain lääke-esitteen käteen ja sanoi, että e-pillereitä pitää sitten syödä ja älä ota kauheasti aurinkoa. Kontrollilabralähetteenkin kuukauden päähän hän kirjoitti sen jälkeen, kun kysyin, että eikö niissä pitäisi käydä kuurin aikana. ::) Onneksi olin lukenut lääkkeestä aikaisemmin, koska neuvonta jäi tosiaan niin vähäiseksi. Vastaanotollakaan ei tarvitse enää käydä kuurin aikana, ellei tule jotain ihmeellistä.

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
« Vastaus #377 : 10.05.09 - klo:23:10 »
Oma ihoni on alkanut mennä niin ikäväksi, että ole vakavasti alkanut harkita Roaccutan-kuuria. Olen syönyt kuurin joskus 10 vuotta sitten ja silloin se auttoi ihan kivasti. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn n. 2 vuotta sitten ja sen jälkeen olen saanut kuukausittain tapella erittäin kipeitten ja suurien finnien kanssa (finnejä tulee myös rintakehään ja selkään). Iho ja hiuspohja on muutenkin niin rasvoittuva tällä hetkellä, etten oikein tiedä, mitä tehdä. En enää tämän ikäisenä jaksaisi tapella finnien ja rasvaisten hiusten kanssa.

Itseäni vain ahdistaa ajatus, että pitäisi aloittaa hormonaalinen ehkäisy samaan aikaan (varsinkin, kun pillereitten lopettaminen tämän räjähdyksen alunperin aiheuttikin). Pari vuotta sitten lääkäri ei enää suostunut määräämään minulle pillereitä, koska sain niin paljon sivuoireita. Antibiootteihin en koske. Sitten elän mieluummin ongelmaihoni kanssa. Tässä ketjussa taisi olla puhetta aiemmin, että eihän sitä kukaan voi kontrolloida, ottaako e-pillereitä vai ei.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #378 : 12.05.09 - klo:12:12 »
Kuukausi lisää kuuria kun kuukauden tauon jälkeen taas pukkaa rasvaa naama. Ja puhelinsoitolla tämä. Ja mulla ei edelleenkään ole hormonaalistaehkäisyä; kuparikierukka on.  ;)

Truce

• Vieras
« Vastaus #379 : 12.05.09 - klo:15:07 »
Pakko sanoa että olen äärettömän kateellinen kaikille ihmisille jotka saavat kuurinsa yhtä helposti kuin Iia :/ Näin työttömänä ei-opiskelijana ei pahemmin naurata, kun kuukausittain pitää varata aika yksityisen puolen erikoislääkärille että saa sen reseptin uusittua ja käydä ties missä maksa- ja rasva-arvotesteissä + popsia periaatteessa turhaan (tarvetta ehkäisylle ei ole) e-pillereitä, jotka nekin maksavat...

Kuuria nyt n. 1,5kk takana ja pahimmat sivuoireet ovat jääneet pois. Ei ole enää pariin viikoon ollut nivel- tai selkäkipuja, jee. Auringolla on varmasti myös osuutta asiaan (joka kesä iho paranee todella hyväksi, mutta räjähtää käsiin heti syksyllä), mutta ihon tulehtuneimmat alueet ovat selkeästi rauhoittuneet eikä mitään suurempia näppyjä ole ilmestynyt vähään aikaan. Kyllä se ihon kunto kummasti vaikuttaa mielialaan :)
« Viimeksi muokattu: 12.05.09 - klo:15:10 kirjoittanut Truce »

Tristy

• Vieras
« Vastaus #380 : 31.05.09 - klo:21:31 »
Olen syönyt lääkettä kohta kuukauden. Naama oli ensin pari viikkoa todella sileä ja jopa ihon väri oli tasaisempi. Nyt sitten viikko sitten alkoi ilmeisesti se pahenemisvaihe, koska edellisestä finnistä ei ehdi päästä eroon ennen kuin naamassa on jo lisää. Mulle ei ennen kuuria edes tullut kunnollisia finnejä kuin satunnaisesti, joten on aika kova paikka, kun niitä on naamassa tälläkin hetkellä 10. :'( :( Lisäksi niitä on tullut nyt myös selkään ja finneistä jää punottavia läiskiä, joiden häviäminen tuntuu kestävän ärsyttävän kauan. Tällä hetkellä ottaa päähän koko kuurin aloittaminen. Toivottavasti tämä vaihe menisi äkkiä ohi.

Iho mulla ei ole vielä kuivunut mitenkään ihan hirveästi. Ylähuulen ja leuan alue hilseilee, mutta muuten iho on ihan kunnossa. Leuan alueelle tulee noi kauheat finnitkin, joten on mielenkiintoista yrittää peittää niitä, kun mikään meikki ei oikein näytä hyvältä hilseilevällä iholla. Huulet on kuivunut, mutta ei mitenkään järkyttävän paljon, kun olen niitä paljon rasvannut. Rintakehältäkin alkaa iho kuivua ja hilseillä, pitää varmaan aloittaa tehorasvaus sillekin alueelle. Silmät ei tunnu kuivilta, muutamassa tilaisuudessa olen käyttänyt piilareita eikä siinäkään ollut mitään ongelmaa. Pahenemisvaihetta lukuunottamatta siis ihan siedettävää ollut tähän asti.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 18.08.09 - klo:19:24 »
Onko kukaan muuten piilarien käyttäjänä ollut ongelmissa silmien kuivuuden kanssa? Mua hieman jänskättää tuo, että miten käy, kun aiemman kuurin yhteydessä käytin silmälaseja pelkästään ja nyt niiden käyttö taas tuntuu kurjuudelta, kun tottunut piilolinsseihin.. :-\

Taisin syödä 20 mg annostuksella ja mulla valitettavasti kuivu silmät aika pahasti ja laseilla menin kuurin ajan.  :-\ Mutta sekin on varmasti tapauskohtaista. Kosteuttavia tippoja kannattaa ainakin kokeilla, voihan olla että sun silmät ei ainakaan heti kuivu vaan voit jatkaa piilareilla.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #382 : 18.08.09 - klo:22:07 »
^^ Mulla silmät ei kuivuneet aluksi ollenkaan ja piilareiden käyttö sujui ongelmitta. Nyt 3 kuukauden jälkeen silmät kyllä kuivuu, mutta piilareiden käyttö satunnaisesti onnistuu ihan hyvin. Mulla ei normaalisti ole ollut kuivat silmät, vaan pystyin ennen kuuriakin käyttämään piilareita ongelmitta koko päivän (monesti jopa 12-15h).

Pahenemisvaihe on onneksi ohi, iho on kauttaaltaan ihan sileä ja ihohuokoset on pienentyneet. Tällä hetkellä kiusana on selkäsäryt etenkin aamuisin ja olo tuntuu muutenkin kankeammalta. Lisäksi mulla on inhottavaa ihottumaa jaloissa ja käsivarsissa, johon rasvaus millään rasvoilla ei tunnu vaikuttavan suuntaan tai toiseen. Onneksi on enää 18 päivää kuuria jäljellä. :)

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #383 : 20.08.09 - klo:15:23 »
Mulla kuivui silmät, mutta lääkäri kirjoitti reseptin kosteuttaviin silmätippoihin ja niiden avulla onnistui piilolinssien käyttö. Nyt  viimeisin kuuri loppunut n. 2kk sitten ja iho on alkanut taas rasvoittumaan. Vielä ei ole finnejä tullut, mutta niitä odotellessa.  ::)

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #384 : 18.11.09 - klo:13:05 »
Krrääks! Minä kävin ekaa kertaa elämässäni lääkärillä näyttämässä näppylöitäni, joita on välillä tullut ja mennyt koko aikuisiän. Ajattelin, että saan jotain pieniä kivoja voiteita, mutta tohtori oli heti ehdottomassa Roaccutan-kuuria. Mä olen aina luullut kärsiväni satunnaisista näppylöistä, mutta niihin ehdotettiinkin vaikean aknen hoitoon tarkoitettua lääkettä -> ts. mulla on vaikea akne! Iik! :-\

Toiveestani päädyttiin nyt kokeilemaan hieman kevyempää varustusta: Tetralysal-kuuri 50 vrk ajan ja lisäksi Skinoren-voide paikallishoitoon. Uudelleen lääkäriin menen kahden kuukauden päästä, jolloin voidaan tarvittaessa aloittaa myös Roaccutan-kuuri. Lääkärin mukaan useiden paikallisvoiteiden yhdistäminen kuivattaa ihoa usein liikaa, joten yleensä käytetään vain yhtä voidetta kerrallaan. Tässä vielä lääkärin antamat kotihoitosuositukset, jos niistä olisi jollekulle apua: meikinpoistoon perusvoide kuten Aqualan L, kasvojen pesuun LV-palasaippua, voiteita vain niille iho-osille, joissa iho tuntuu kuivalta. Kaikkia niitä meikkejä voi lääkärin mielestä käyttää, jotka iholle sopivat.

Roaccutan-kuurin ajaksi lääkäri suositteli tuplaehkäisyä. Labrakokeista kuulemma otetaan maksakokeet (ASAT, ALAT) ja veren rasva-arvot (triglyseridit ja kolesterolit) mitataan kuukauden päästä kuurin aloittamisesta. Mikäli labroissa ei tuolloin ole poikkeavaa, ei enempiin labrakokeisiin ole tarvetta. Kuulostaa niin hurjalta, vaikka lääkäri vakuuttelikin käytäntöjen olevan varmuuden maksimointia. Ehtinen vielä ajatella asiaa ja työstää mielipidettäni Roaccutanista moneen kertaan, ennen kuin tuo 100 kpl antibioottijättilaatikko on tyhjä. Juuri tällä hetkellä Roaccutan tuntuisi kuitenkin siltä, kun kärpästä ampuisi tykillä...
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #385 : 26.11.09 - klo:17:31 »
Tässä vielä lääkärin antamat kotihoitosuositukset, jos niistä olisi jollekulle apua: meikinpoistoon perusvoide kuten Aqualan L, kasvojen pesuun LV-palasaippua, voiteita vain niille iho-osille, joissa iho tuntuu kuivalta. Kaikkia niitä meikkejä voi lääkärin mielestä käyttää, jotka iholle sopivat.

Suositteliko todella LV-palasaippuaa? Katsoin, että sen pH on 9,7. Eikö iholle, erityisesti akneiholle suositella nimenomaan hapanta?
1bFi

Poissa noa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #386 : 26.11.09 - klo:17:42 »
^ Mulla on kyllä menyt vähän menny usko ihotautilääkäreiden tuotetuntemukseen kun kysyin "mites noi silikonit kosmetiikassa pitäiskö mun vältellä" "no tuota... eihän se silikoni kauhean hyvältä kuulosta". No ihanko tosi, luulis et osaisit kertoo enemmän... Naisella on kyllä oma iho kuin vauvan peppu vaikka ikää yli 50v niin aion kyllä pysyä hänelle uskollisena  :D

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #387 : 26.11.09 - klo:18:04 »
Suositteliko todella LV-palasaippuaa? Katsoin, että sen pH on 9,7. Eikö iholle, erityisesti akneiholle suositella nimenomaan hapanta?

Minulle ainakin suositeltiin nimenomaan happamia putsareita.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 26.11.09 - klo:21:13 »
Toiveestani päädyttiin nyt kokeilemaan hieman kevyempää varustusta: Tetralysal-kuuri 50 vrk ajan ja lisäksi Skinoren-voide paikallishoitoon.

Vaikka roaccutan onkin elimistölle aika suuri rasite, niin ei se antibioottikuurikaan mikään ihan kiva juttu ole. Mä söin suunympärysihottumaan 3kk tetrasykliiniä ja voin sanoa, että vatsa ei ole koskaan ollut niin huonona. Ensimmäiset kaksi viikkoa jouduin syömään kahta tablettia ja sinä aikana oli koko ajan oksettava olo. Sitten vähän helpotti kun aloin syömään yhtä tablettia päivässä, mutta vatsa oli koko kuurin ajan ja pitkään sen jälkeenkin ihan kummallinen.

Sen lisäksi tetrasykliinin teho aknen pysyvään parantamiseen on melko kyseenalainen. Aika harva saa siitä pysyvää helpotusta.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa NekoNeko

• HAIRahtanut
« Vastaus #389 : 26.11.09 - klo:21:49 »
Joo antibiootit ovat todella haitallisia elimistön (vatsan) bakteerikannalle. Ehdottomasti maitohappobakteerikuuri samaan aikaan päälle. Lisäksi tetrasykliini ei todellakaan poista aknea. Se pysyy poissa kuukauden kuurin jälkeen ja sitten näppylät taas ilmaantuvat. Kun iho paranee kuurin aikana kannattaa vaihtaa silikonittomiin ja kevyisiin, tasapainottaviin voiteisiin. Unohda suosiolla voimakkaat kosteuttajat, liika kosteudensidontakyky voiteessa ruokkii myös näppyjä. Näillä keinoilla mun akne pysyy kurissa siitä huolimatta etten syö enää e-pillereitä jotka hoitivat aknen lähes kokonaan.
Hang out the chick habit