Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117972 kertaa)

Poissa NekoNeko

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #390 : 26.11.09 - klo:21:49 »
Joo antibiootit ovat todella haitallisia elimistön (vatsan) bakteerikannalle. Ehdottomasti maitohappobakteerikuuri samaan aikaan päälle. Lisäksi tetrasykliini ei todellakaan poista aknea. Se pysyy poissa kuukauden kuurin jälkeen ja sitten näppylät taas ilmaantuvat. Kun iho paranee kuurin aikana kannattaa vaihtaa silikonittomiin ja kevyisiin, tasapainottaviin voiteisiin. Unohda suosiolla voimakkaat kosteuttajat, liika kosteudensidontakyky voiteessa ruokkii myös näppyjä. Näillä keinoilla mun akne pysyy kurissa siitä huolimatta etten syö enää e-pillereitä jotka hoitivat aknen lähes kokonaan.
Hang out the chick habit

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 26.11.09 - klo:22:38 »
Minä myös ennen Roa-kuuria söin tetrasykliiniä. Akneen ei auttanut yhtään, sen sijaan maha oli sekaisin USEIN ja kuuri loppui kun sain allergisen reaktion; Huulista ja sormista lähti ensin tunto, sen lisäksi huulet turposivat aika hurjasti  :-\

Roaccutanista ei muita oireita tullut kuin jatkuva huulten kuivuminen minkä sai runsaalla Bepanthenin käytöllä pidettyä suht hyvin kurissa. Toisaalta esim Jenkki-foorumeilta löytyy Roaccutanista johtuvia ongelmia hurjan paljon, Suomesta näitä en ole tainnut kuulla yhtään.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #392 : 26.11.09 - klo:22:59 »
Tässä vielä lääkärin antamat kotihoitosuositukset, jos niistä olisi jollekulle apua: meikinpoistoon perusvoide kuten Aqualan L, kasvojen pesuun LV-palasaippua, voiteita vain niille iho-osille, joissa iho tuntuu kuivalta. Kaikkia niitä meikkejä voi lääkärin mielestä käyttää, jotka iholle sopivat.

Suositteliko todella LV-palasaippuaa? Katsoin, että sen pH on 9,7. Eikö iholle, erityisesti akneiholle suositella nimenomaan hapanta?

Juuri tuota saippuaa suositteli. Paketissa luki tuotteen olevan erityisesti ihotautilääkäreiden kanssa yhteistyössä suunniteltu tms. Olin kyllä alkuun vähän epäluuloinen, mutta tuo Aqualan L + LV-palasaippua on toiminut puhdistuksessa aivan loistavasti. Olen käyttänyt monta vuotta pääsääntöisesti Dermosilin Kasvopesua ja ollut siihen täysin tyytyväinen. Nyt sitten tuotteita vaihdettuani olen huomannut, että iho on sittenkin tainnut hieman ärtyä Kasvopesusta, sillä iho tuntuu nyt jotenkin "rauhallisemmalta" pesun jälkeen.

Antibioottikuuri on ainakin näin reilun viikon kohdalla toiminut loistavasti. Ensimmäisinä päivinä näppylää pukkasi pintaan enemmän kuin koskaan ennen, mutta nyt iho on jo vahvasti rauhoittumaan päin. Huokoset ovat samalla pienentyneet hurjasti, ihon ja samalla päänahankin liika rasvoittuminen on asettunut ja iho näyttää kuulaammalta. Suurin harmi on ollut siitä, ettei lääkkeen kanssa saa samaan aikaan käyttää maitotuotteita. Aamukahvi kun ei mulla mene alas ilman maitoa, niin saan nyt päivän ensimmäisen kahvin vasta työpaikalla.  ;D Kyllä mä selvästi sittenkin tarvitsin jonkun koko kroppaan vaikuttavan lääkityksen, vaikka itse olisin ollut tyytyväinen johonkin paikallishoitovalmisteisiinkin. Ainakin tässä kohdin kuuria olen enemmän kuin tyytyväinen.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

tulium

• Vieras
« Vastaus #393 : 15.11.10 - klo:10:45 »
Menen huomenna yksityille ihotautilääkärille valittamaan ihostani. Syön tällä hetkellä kolmatta oricyclin kuuria, koska yleislääkäri määräsi ne minulle taas, että jos saan roa-kuurin, niin pahenemisvaihe ei olisi niin paha. Pahenemisvaihe antibioottikuurista on mennyt nyt jo ohitse ja menen siis huomenna ihotautilääkärille näyttämään lähes parantunutta naamaa :P Pelottaa, että se nauraa minulle eikä anna minkäänlaista apua. Yleislääkäri on nauranut ja voivotellut, että ompas tämä nykynuoriso pinnallista, kun finnit häiritsevät elämää. Olen kärsinyt finneistä enemmän tai vähemmän lähes kymmenen vuotta ja antibiootit on auttanut vain hetkellisesti. Kunnon oravanpyörä. Toivon niin kovasti, että saan reseptin huomenna roaccutaniin, että tämä loppuisi.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #394 : 15.11.10 - klo:18:56 »
Yleislääkäri on nauranut ja voivotellut, että ompas tämä nykynuoriso pinnallista, kun finnit häiritsevät elämää.

Villi arvaus ettei kyseinen lääkäri itse omista finninaamaa?  :P  Kyllä alkaisi kummasti lääkäriäkin haittaamaan kun jatkuvasti naamaan tulee kipeitä näppyjä ja arvet hilseilee. Ei tule lääkäreille mieleen, että ei ole hirveän kiva elää kipeiden paiseiden kanssa vuosikymmeniä >:(

Poissa Magda

• HAIRahtanut
« Vastaus #395 : 15.11.10 - klo:19:16 »
Yleislääkäri on nauranut ja voivotellut, että ompas tämä nykynuoriso pinnallista, kun finnit häiritsevät elämää. Olen kärsinyt finneistä enemmän tai vähemmän lähes kymmenen vuotta ja antibiootit on auttanut vain hetkellisesti. Kunnon oravanpyörä. Toivon niin kovasti, että saan reseptin huomenna roaccutaniin, että tämä loppuisi.

Mä luovuin toivosta ja hain roa kuurin kuukausi sitten. Iho teki vielä ihme parantumisen ajanvarauspäivän ja lääkärin vastaanottopäivän välillä mutta silti lääkäri vain tokasi, että mikset ole aiemmin tullut. Luultavasti ihotautilääkäri tapaa päivittäin aknepotilaita ja ottaa ongelman todesta.

Eniten mua risoo lääkäriaseman rahastus, jota on tiedossa vielä ainakin kolme kuukautta. Mulla on nyt ensimmäisen kuun loppuun mennessä mennyt 250€ pelkkiin lääkäripalkkioihin ja loppu viikosta on uusi lasku tiedossa kun käyn noutamassa reseptin ensi kuulle.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 16.11.10 - klo:11:15 »
Olen mahdollisesti lopettamassa ensi vuonna e-pillereitä ja naaman tuleva tilanne ahdistaa... Onko kukaan saanut Roaccutania suoraan vai pitääkö antibiootit aina ensin kokeilla? En tiedä ketään, jota ne olisivat auttaneet oikeasti (kuurin päättymisen jälkeen). Toinen kysymys - nyt pillereitä syödessäni ihoni on lähestulkoon täydellinen ja teini-iän arvet aika hyvin vaalenneet ja kuopat tasoittuneet. Joudunko odottamaan tässä välissä että iho menee taas tosi huonoon kuntoon vai voikohan reseptiä saada melko pian pillereiden lopettamisen jälkeen? Kokemuksia?

Poissa Magda

• HAIRahtanut
« Vastaus #397 : 16.11.10 - klo:12:00 »
^Mulle ei edes tarjottu antibiootteja vaan sain suoraan roaccutan. Kannattaa jättää pillereitä yksi liuska säästöön ja aloittaa se ennen ihotautilääkärin tapaamista niin säästyt yhdeltä hukkakäynniltä.
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #398 : 16.11.10 - klo:16:52 »
^^Miä luulen, että et saa Roaa, etkä antibiootteja ellei sulla ole finnejä. Eli odottaisin sen aikaa että ne ilmaantuu ja sitten vaan heti lääkärin pakeille. Lääkärin pitää nimittäin nähdä se naama kuurin keston ja annostuksenkin takia.
Itse tietty laskelmoisin niin, että lopettaisin pillerit jo nyt niin kesällä olisi kuuri jo syötynä. Jos siis oletetaan, että iho alkaa temppuilemaan nopeastikin.

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #399 : 16.11.10 - klo:19:45 »
Suurimmalla osalla ihotautilääkäreistä ehdoton edellytys roakuurille on e-pillereiden syöminen tai vähintäänkin joku muu yhtä luotettava ehkäisymenetelmä (kierukka tms.) :-\ Eli voi olla aika hankala tilanne lähteä hakemaan lääkettä jos ongelmat johtuvat nimenomaan pillerien lopettamisesta. Roakuurin aikanahan ei missään nimessä saa tulla raskaaksi ja myöskään tetralysalia ei saisi syödä, jos on raskaana tai yrittää tulla raskaaksi.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #400 : 16.11.10 - klo:20:13 »
Mullekin lääkäri yritti tyrkyttää ihon kunnossapitämiseksi e-pillereiden syömisen jatkamista. Iho-ongelmat tulivat siis nimenomaan sen jälkeen, kun jätin pillerit pois. Intin kuitenkin vastaan, että en voi enkä halua syödä pillereitä loppuikääni. Sain sitten reseptin Roaan ja söin sitten taas sen ajan e-pillereitä. Nyt kaapissa odottaisi uusi kuuri, kun iho ei ihan kuntoon tuosta ensimmäisestä kuurista tullut, pitäisi vaan käydä raskaustestissä taas ensin. Hassua, kun lääkäri sanoi, että päätä sitten itse, että syötkö kaksi vai kolme kuukautta ihon kunnon mukaan. Viime kerralla söin muistaakseni neljä kuukautta ja silloin oli jo puhetta, että saatan tarvita pienen "tehosteen" myöhemmin.

Mä jouduin maksamaan ensimmäisellä kierroksella kaksi vastaanottokäyntiä ja labrakokeet, puhelinaika ja kaikki reseptin uusimiset olivat ilmaisia. Toisella kierroksella vastaanottokäyntejä on vain yksi ja lisäksi käyn antamassa raskaustestin. Aika eri tavoin lääkärit siis seuraavat Roaa syöviä.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #401 : 16.11.10 - klo:23:13 »
Kiitos paljon vastauksistanne! Olin ihan kokonaan unohtanut, että Roaa ei voi syödä kesäaikaan. Tavallaan hullua, että jos haluaa pillereistä eroon ja sen takia tarvitsee Roaccutan-kuurin, niin ei saa sitä. No, ehkä pitää ottaa jotkut minipillerit sitten kuurin ajaksi, nythän siis syön Diane Novaa.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 16.11.10 - klo:23:39 »
^Ulkomaisilla lääkesivuilla sanotaan minipillereiden tehon huononevan isotretinoiinista.  :-\ Voihan sitä varmaan lääkäriltä kuitenkin kysyä... Jäljelle jää oikeastaan kuparikierukka, joku toinen neutraali yhdistelmäpilleri tai tohtorin narraaminen.
Kyllä on tehty naisille vaikeaksi... ::)

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #403 : 17.11.10 - klo:11:19 »
^Oho!?  0_0 Söin nimenomaan minipillereitä roakuurin aikana. Huh huh, onneksi ei käynyt mitään.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 17.11.10 - klo:11:53 »
^Tiesikö lääkäri siitä? En miä Roan boksista kyllä tuota samaa tietoa löydä... Tiedä sitten koskeeko se vain jotain tiettyä keltarauhashormonia / tai vain amerikkalaisia.   ::)