Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 124277 kertaa)

Poissa salute

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #405 : 17.11.10 - klo:18:08 »
Olen käsittänyt, että e-pillereiden resepti on pakko ottaa Roaccutanin yhteydessä. Mutta tietääkseni ei mitenkään voida valvoa, onko näitä oikeasti syöty kotona. ( Ellei sitten muu käytetty ehkäisymenetelmä petä.) En tiedä, vaaditaanko kuitenkin esim. kuitti apteekista, että on ainakin ostanut oikean määrän pillereitä Roa-kuuria varten.
« Viimeksi muokattu: 17.11.10 - klo:18:10 kirjoittanut salute »

Poissa noa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #406 : 17.11.10 - klo:23:19 »
Suosittelen supervarovaisuutta ehkäisyn kanssa kaikille Roaa käyttäville, koulussa oli viime vuonna esimerkki aknelääkityksestä ja mitä siitä seuraa sikiölle. Mä en todellakaan edes koskisi poikiin jos ois Roa päällä!

Iho on nyt loistavassa kunnossa kiitos sen antibioottiliuoksen, mutta luultavasti saan tammikuussa Roan päälle jotta ehdin syömään sen ennen kesää. 6kk antibioottiliuoksella kuulostaa myös aika hurjalta mutta lääkärin mukaan ihon hyväkuntoisuus helpottaa roasta syntyviä oireita kuurin alussa. Sit saakin nähdä kuinka tehokkaasti olen koskematta avokkiini  :D

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #407 : 17.11.10 - klo:23:47 »
Tottakai ehkäisyn kanssa täytyy olla tarkkana joka tapauksessa, ja Roan vaikutuksista sikiöön toitotetaan ihan kiitettävästi. Toisaalta itse näen e-pillerit ja kondomin (oikein käytettynä toki) aikalailla yhtä varmoina vaihtoehtoina ehkäisyyn. Itseasiassa pillerit voi olla huonompikin menetelmä, jos on hiemankaan hajamielinen. :P

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #408 : 24.11.10 - klo:13:52 »
Käyttääkö Roan syöjät vitamiineja siinä samalla?
Tilasin juuri iHerbistä 2000iu:n deekolmosta, mutta en oikein löytänyt netistä tietoa, että tekeekö elimistölle hallaa, jos popsii noita yhtäaikaa. Maksaa lähinnä ajattelin...

Truce

• Vieras
« Vastaus #409 : 24.11.10 - klo:16:17 »
Käyttääkö Roan syöjät vitamiineja siinä samalla?
Tilasin juuri iHerbistä 2000iu:n deekolmosta, mutta en oikein löytänyt netistä tietoa, että tekeekö elimistölle hallaa, jos popsii noita yhtäaikaa. Maksaa lähinnä ajattelin...

Farmaseuttiystävä ärähti minulle kun kuuli että käytän piihappogeeliä roakuurin aikana, kun kuulemma ei voi tietää kuinka luontaistuotteet ja lääkeaineet reagoivat keskenään. En sitten tiedä, että miten noiden vitamiinien kanssa menetellään. Ainakaan a-vitamiinia ei saa popsia.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #410 : 24.11.10 - klo:16:25 »
Mäkin kyselin apteekista, että voiko roakuurin aikana syödä beetakaroteenia, kun se ei automaattisesti muutu elimistössä retinoliksi. Farmaseutti ei osannut sanoa äkkiseltään, mutta pyysivät puhelinnumeroa ja selvittivät asiaa. Jostain lääketurvakeskuksesta (tms.) sitten soitettiin, että samanaikaista käyttöä ei suositella, jos ei ole pakottavaa tarvetta. D-vitamiini taitaa kuitenkin pääosin varastoitua rasvakudokseen, kun taas a-vitamiini varastoituu maksaan, mutta enpä kyllä ihan varmaksi uskalla sanoa mitään. Itse taisin syödä sen 7,5 mikrogr deetä roakuurin aikana.

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #411 : 24.11.10 - klo:16:30 »
^Tiesikö lääkäri siitä? En miä Roan boksista kyllä tuota samaa tietoa löydä... Tiedä sitten koskeeko se vain jotain tiettyä keltarauhashormonia / tai vain amerikkalaisia.   ::)

Tiesi kyllä. Olisi kiinnostavaa tietää, miten tämä oikeasti on. 

Suurimmalla osalla ihotautilääkäreistä ehdoton edellytys roakuurille on e-pillereiden syöminen tai vähintäänkin joku muu yhtä luotettava ehkäisymenetelmä (kierukka tms.) :-\ Eli voi olla aika hankala tilanne lähteä hakemaan lääkettä jos ongelmat johtuvat nimenomaan pillerien lopettamisesta. Roakuurin aikanahan ei missään nimessä saa tulla raskaaksi ja myöskään tetralysalia ei saisi syödä, jos on raskaana tai yrittää tulla raskaaksi.

En tiedä onko nykyään sitten tiukempaa, mutta mä sain aikoinaan roat ilman e-pillereitä. Vakuutin vaan että ei ole aikeita harrastaa seksiä. Ekan kuurin aikaan olin siis yläasteella ja tokan lukiossa. Ehkä lääkärisetä sitten nuoren iän takia uskoi.
Eikö se riitä jos kortsua käyttää, miksi sen pitäisi olla just pillerit tai kierukka? Jo on hankalaksi asiat tosiaan tehty.

On tosiaan tiukentunut huomattavasti EU-säännöstelyn myötä eli nyt kaikissa EU-maissa on samat käytännöt, jotka on paljon tiukemmat kuin ne jotka oli täällä aikaisemmin. Itsekin söin roaa ekan kerran 90-luvulla ja silloin se myönnettiin niin löperösti ettei edes kyselty mitään ehkäisystä...

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 24.11.10 - klo:16:36 »
^Aika erikoista. No hitto, miksen itse älynnyt pyytää minipillereitä. Jos joudun syömään toisen kuurin jossain vaiheessa niin en kyllä yhdistelmiin koske.

Hmm... mulla kyllä loppuu vuodenvaihteessa tää kuuri. Ehkä odottelen varmuuden vuoksi sinne asti ja aloitan deet vasta sitten. Ilmeisesti tietoa yhteisvaikutuksista ei vielä juurikaan ole, kun kuitenkin aika uusi ilmiö nämä "isot" d-annokset... ???

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #413 : 26.11.10 - klo:11:19 »
Huoh mikä helpotus! Tulin juuri ihotautilääkäriltä ja se määräs Roaa mulle. Juuri olisi loppunut tetrasykliini kuuri viikon päästä ja se on parantanut ihoani ihan mielettömästi, mutta finnejä tulee edelleen. Lääkäri eka meinas jatkaa antibiootteja ja nostaa annostusta (oli kuulemma ollut liian pieni annostus), ja sanoi et sen jälkeen vasta Roa. Sanoin, et otan sen mielummin heti ja nyt on lääkkeet kourassa ;D. Pelkäsin, että lääkäri nauraa mut sieltä pihalle ja aikasemman ajan peruinkin sen takia. Jännitti ihan kauheesti mitä se sanoo, kun iho ei näytä niin pahalta enää.

Minkäänlaisia testejä ei ottanut ja epillereistäkin vain kysyi, että syönhän niitä. Painotti kyllä, että raskaaksi ei saa missään nimessä tulla. Kun olen nämä syönyt, niin pitää kuulemma hakea uusi resepti ja syödä vielä yksi purkki, jotta tulos on pysyvämpi. Eroja lääkäreiden välillä kyllä näköjään löytyy.

Voi tätä helpotusta :D. Siellä kun odottelin omaa aikaa, niin mietin teitä ja tätä keskuskelua. Uskokaa tai älkää, mutta olette mun isoin tuki tässä asiassa jo ihan sillä, että luen teidän kokemuksia täältä <3. Avokin tai muiden mielestä mulla ei edes ole mitään ongelmaa ihon kanssa tai sitten ne vaan vähättelee sitä.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 26.11.10 - klo:14:55 »
Oma ihotautilääkärini on sanonut ettei hän tietenkään ketään voi pakottaa tai vahtia syödäänkö e-pillereitä, mutta lääkärin pitää muodon vuoksi kirjoittaa resepti e-pillereihin Roaccutanin ohella. Näitä asioita valvotaan, ja jos lääkäri ei niin tee, voi hän menettää lupansa.
Itse en ole syönyt pillereitä silloin kun en ole ollut seksuaalisesti aktiivinen. En viitsi turhan takia popsia, kun raskauden vaaraa ei ole.

Onko teillä muuten sellainen sama juttu mitä olen itse pannut merkille, että finnit tulevat aina samoihin paikkoihin? Vaikka joku finni häipyy, tulee siihen taas hetken päästä uusi. Ei yleensä tule uusia finnejä uusiin paikkoihin, vaan on ne tietyt finnit jotka ilmaantuvat aina samaan paikkaan. Se on aika rasittavaa.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 02.01.11 - klo:13:28 »
Miten te olette hoitaneet naamaa kuurin jälkeen?
Enää kolme liuskaa kapseleita jäljellä ja nassu on hyvässä kunnossa, mitä nyt pari näppyä ilmestyi poskeen, kun olen käyttänyt mineraaleja muutamana päivänä. Ilmeisesti pitäisi lopettaa arkimeikkailu kokonaan, mikä sinänsä ärsyttää kun nythän siitä meikkailusta olisi jotain iloakin.  ::)

Aqualanin varmaan ainakin heivaan pois samantien kun kuuri loppuu, varmasti on liian rasvainen kun iho alkaa taas tuottamaan omaakin rasvaa. Toivottavasti nää ihottumat häviää myös.

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #416 : 10.02.11 - klo:00:59 »
Tällä hetkellä menossa toinen paketti Roaa ja nyt annostus nostettiin kahteen päivässä. Huomaa, että huulet kuivuu vielä enemmän. Lääkäri antoi lähetteen labraan ja kun olen ilmoittanut tulokset hänelle, niin jatkossa saan soittamalla Roa reseptit eikä siis tarvitse enää maksaa ykstyisen taksoja. Lääkäri epäili, että joudun syömään vielä kolmannenkin paketin.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #417 : 10.02.11 - klo:01:29 »
^^ muori Pippuri, saitko jälkihoitoon mitään voidetta? Itse olen saanut kuurien jälkeen esim. Differiniä tai Avitcidia ja ihotautilääkäri on suositellut niitä käytettäväksi jopa vuoden verran kuurin loppumisen jälkeen. Itsellänikin loppui juuri kuuri (kolmas kuuri muutaman vuoden sisällä) ja nyt toivon, että akne pysyi lopullisesti poissa. Täytyy katsoa miten iho reagoi tuohon Differiniin.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 11.02.11 - klo:18:34 »
^En saanut, Differiniä olen joskus käyttänytkin, mutta ei siitä juurikaan apua ollut. Sitä vahvemmat taas polttaa ihon ruvelle.
Yllättäen miun nassu on ollut ihan kondiksessa kasvoista, mitä nyt muutama näppy tulee jos käyttää mineraalipohjaa. Sen sijaan miun sääret on järkyttävässä kunnossa... Niissä on edelleen sitkeä ekseema, joka kutiaa. Muutama päivä säärikarvojen ajelun jälkeen sääret meni punaisille isoille paukamille, niinkuin jaloista olisi puraissut sata mäkäräistä. Ilmeisesti iho on niin ohut ja ärtynyt vieläkin, että karvatupet tulehtuivat. Jos raavin jalkoja, niistä lähtee ihoa riekaina pois
 ::) Hieman pelottaa mikä mahtaa olla lopputulos, jos joutuu jossain vaiheessa uusimaan kuurin.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 16.05.11 - klo:17:04 »
Onko muilla tullut tetrasykliinistä silmien kuivumista? Mulla kuivuu niin etten kohta nää enää mitään, alkaa tosissaan häiritä elämää :/ Oletan et johtuis tosta lääkkeestä?
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.