Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 124282 kertaa)

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2519
Vs: Roaccutan
« Vastaus #450 : 08.03.12 - klo:19:52 »
Mä kävin tänään näyttämässä lievää akneani Tukkiksen suosittelemalle ihotautilääkärille ja sain Roaccutan-kuurin. Yritin kysellä kevyempiä vaihtoehtoja, mutta mun iässä ei kuulemma mikään muu auta. ::) Mulla siis iho on ollut enemmän tai vähemmän huonona siitä lähtien, kun viime kesänä lopetin hormonaalisen ehkäisyn käytön, ja näin jälkeen päin ajatellen olisi kyllä kannattanut mennä lääkäriin jo paljon aikaisemmin. No, nyt sitten toivotaan, että lääke tehoaa, eikä tule kovin pahoja sivuvaikutuksia. Annostus on joka toinen päivä 20mg ja joka toinen päivä 40 mg, eli kuuri kestää reilut 2 kk. Mistään verikokeista ei ollut puhetta, ja ehkäisystäkin lääkäri sanoi vain, että siitä pitää huolehtia.

Poissa Anita

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 1215
Vs: Roaccutan
« Vastaus #451 : 08.03.12 - klo:20:19 »
Sanna, kai sun on kuitenkin tarkoitus syödä täysmittainen (4-6kk) kuuri?
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2519
Vs: Roaccutan
« Vastaus #452 : 08.03.12 - klo:20:31 »
^Ei ole, jos iho tällä tulee kuntoon. Ehkä tämä mun akne on sitten niin lievä, ettei lääkäri katsonut pidempää kuuria tarpeelliseksi. ???

Poissa Anita

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 1215
Vs: Roaccutan
« Vastaus #453 : 08.03.12 - klo:20:52 »
Akne on akne, olkoon kuinka lievä tahansa. Yksi finni kerran kuussa riittää perusteeksi. Roaa on tarkoitus syödä kerran kunnon kuuri, jolla akne saadaan häädettyä. Koska sivuvaikutuksia kuurista kuitenkin tulee, niin parempi syödä kerralla iho kuntoon eli kunnon annostus on 0,5-1 mg painokiloa kohden vuorokaudessa vähintäänkin 16 viikkoa (mielellään 5-6kk). Kahden kuukauden kuuri on oikeasti ihan turha.

Olen täällä aiemminkin paasannut näistä lääkäreistä, jotka määräävät liian hepposia kuureja. Lieneekö yhteyttä siihen ettei verikokeitakaan määrännyt. Onko sun mahdollista käydä verikokeissa muuta kautta? Suosittelisin.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

adaliina

  • Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #454 : 08.03.12 - klo:20:53 »
Mulla on takana neljän kuukauden Roa-kuuri, ensimmäinen kk meni 40 mg:n annostuksella ja kun se ei tehonnut niin loppuajan söin 60 mg/päivä. Tuo oli mun painoon nähden vähän liikaakin, mutta eipä tuosta maksa-arvot nousseet.Aknea oli takana kymmenen vuotta (miksi ihmeessä en mennyt sinne lääkärille aiemmin?!), mutta nyt kuurin jälkeen iho on pysynyt hyvänä. Ei ole rasvoittunut, mutta ei onneksi ole niin kuivakaan mitä kuurin aikaan oli. Hiukset tosin rasvoittuu taas ihan supernopeasti, Roan aikana oli ihanaa kun tukka pysyi puhtaana monta päivää.

Poissa Anita

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 1215
Vs: Roaccutan
« Vastaus #455 : 08.03.12 - klo:20:55 »
Roan aikana oli ihanaa kun tukka pysyi puhtaana monta päivää.

Joo, toi oli mahtavaa. Pesin hiukset silloin kun muistin, ehkä noin kerran viikossa  :D
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2519
Vs: Roaccutan
« Vastaus #456 : 08.03.12 - klo:20:57 »
^^^No ainahan verikokeisiin pääsee jos haluaa. :) Mä nyt kuitenkin ajattelin syödä tämän kuurin ensin, ja jos sen jälkeen tarvitsee vielä jatkaa, niin kysyn sitten niistä verikokeista.

Se vähän mietityttää, että uskallanko käydä poistattamassa ihokarvoja valoimpulssilla tämän kuurin aikana? Kun vahaamistakaan ei suositella. Mulla olisi vielä kaksi käyntiä jäljellä lahjakortissa, joka pitäisi käyttää viimeistään toukokuussa...
« Viimeksi muokattu: 08.03.12 - klo:21:37 kirjoittanut Sanna »

Poissa RockQueen

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4198
Vs: Roaccutan
« Vastaus #457 : 09.03.12 - klo:00:39 »
Mulla on aina ollut tosi hyvä iho, mutta reilu vuosi sitten leukaan alkoi tulla ihonalaisia kipeitä pahkurafinnejä joita ei voinut puristaa ollenkaan. Kävin tossa pari viikkoa sitten ihotautilääkärillä atooppisen ihottuman takia (käsissä) ja kysyin samalla finneistä, tuli suoraan diagnoosi että aikuisiän aknea. Sain reseptin Tetralysal-lääkkeeseen ja e-pillerit vaihtuivat Diane Novaan, jotka tosin lääkeuudistuksen vuoksi vaihtuivat kassalla (huomattavasti!!) halvempiin Vreya-merkkisiin. Kaverini on syönyt akneen myös tuota Tetralysalia, ja sanoi että auttoi kyllä. Todella toivon että alkais mullekin auttamaan, kärsin tästä huonosta ihosta tosi paljon :-\
No nyt on lääkkeitä popsittu reilu kuukausi. Kyllä ne on auttaneet, onneksi! Ei ole enää niitä kipeitä ihonalaisia pahkuroita ollenkaan, muutaman pahimman kohdalla näkyy tumma jälki mutta toivotaan että ne ajan myötä tosta vaalenis. Hiukan pelottaa toi mitä sanoitte että kuurin loputtua iho vois huonontua takaisin, mutta koitan olla toiveikas että pillerit pitäis saavutetun hyödyn.. Iloinen ylläri oli ettei pintakuiva ihoni ole kuivunut ollenkaan, liejurasvaisuus on helpottanut kylläkin tosi paljon.
Lainasin tekstiäni Iho ja hormonit-ketjusta. Nyt ovat leuan paukamat palanneet stressin myötä, neljä isoa ihonalaista tällä hetkellä joita ei voi puristaa mutta niistä ei tällä kertaa tule verta niinkuin viimeksi. Ajatus Roacuttanista ei houkuta, mutta en tiedä mitä muutakaan sitä keksis. Ihotautilääkäri sanoi viimeksi että jos noi ei auta se ois Roakuurin paikka. Onhan tosta jo lähes kolme vuotta aikaa.. Kai se ois ihotautilääkärille varattava aika :/ Inhottavaa kun muualta kasvoista ihoni on hyvässä kunnossa mutta leuka temppuilee!
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Tiaga

  • Haiven
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: Roaccutan
« Vastaus #458 : 09.03.12 - klo:10:11 »
^^ Mietin myös tuota karvojenpoistoasiaa. Itselläni on nyt kuukausi takana ekaa Roa-kuuria. Mitenköhän esim. säärikarvojen poistaminen epilaattorilla? Kulmakarvoja olen nyppinyt normaalisti, enkä mitään arpia ole huomannut.. Pitäisi tietty kysyä lääkäriltä, mutta kumma, kun lääkkeen ohjelappusessa lukee vain tuosta vahauksesta.
Iherb alekoodini: TRM824 :)

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2519
Vs: Roaccutan
« Vastaus #459 : 11.03.12 - klo:10:36 »
Entäs erilaiset kasvohoidot, voinko käydä huoletta esim. utlraäänipuhdistuksessa? Onko kuorinta sallittua? Esim. mikrohiontaa kai käsittääkseni ei suositella.

Onkohan mahdollista, että lääke olisi alkanut vaikuttaa jo kolmen päivän jälkeen? Yleensä mulla on aamulla herätessä otsa tosi rasvainen, mutta tänä aamuna ei juuri ollenkaan.

Poissa muori Pippuri

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4462
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Roaccutan
« Vastaus #460 : 11.03.12 - klo:11:27 »
Miksi siun pitäisi käydä kasvohoidoissa, kun sulla on nyt se kuuri päällä?  :D Se kyllä tuo kaiken sonnan sieltä ihon alta itsekseen ulos ja yleensä aika äkkiä jopa.
Periaatteessa kaikkea turhaa mekaanista rasitusta pitäisi välttää.

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2519
Vs: Roaccutan
« Vastaus #461 : 11.03.12 - klo:19:39 »
^No mulla on ajat sitten varattu aika, jota en viitsisi perua. Ja tykkään kasvohoidosta! :) Ehkä uskallan mennä vielä tällä viikolla tuohon hoitoon, kun kuuri on vasta näin alussa.

Poissa Kosmetiikkakissa

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 712
Vs: Roaccutan
« Vastaus #462 : 12.03.12 - klo:00:00 »
^ Hellävarainen ultraäänikuorinta tuskin on haitaksi, joten sinuna menisin, jos kerran haluat. Kerro kuitenkin kosmetologillesi, että olet aloittanut lääkityksen niin hän osaa sitten soveltaa hoitoa sen mukaisesti ja lisäksi voitte keskustella miten hän voi hoidoilla auttaa siinä vaiheessa jos/kun ihosi kuivuu lääkekuurin aikana.

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2519
Vs: Roaccutan
« Vastaus #463 : 12.03.12 - klo:07:33 »
^Yess, kiitos rohkaisusta! :) Tuotakin juuri mietin, että jos naama kovasti kuivuu, niin joku ihana kosteuttava kasvohoito voisi jossain vaiheessa tehdä hyvää.

Edit: Help! Olen nyt syönyt isotretinoiinia reilun viikon, ja tämä on aika kamalaa. :( Ensin naaman iho alkoi kuivua ja hilseillä. Sitten se alkoi kuumottaa ja punoittaa. Eilen ylähuulen reuna oli punainen, arka ja tulehtuneen oloinen, ja tänä aamuna huulen yläpuolella oli punainen, kuumottava ja kutiava läiskä. Nyt naama on taas melko normaalin (eli vain vähän kuivan ja kiristävän) tuntuinen ja huulet on kuivat mutta siedettävät. Tämmöistäkö tämä nyt on koko kuurin ajan? Onko nämä "normaaleja" sivuvaikutuksia? Pienensin jo omatoimisesti annostusta niin, että otan vain 20 mg joka päivä, mutta kannattaisikohan lopettaa kokonaan? :-\

Olen pessyt naamaani Lactolinellä ja rasvannut sitä humektanilla, kookosöljyllä ja Lumenen sensitive-sarjan voiteilla.
« Viimeksi muokattu: 16.03.12 - klo:20:15 kirjoittanut Sanna »

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2519
Vs: Roaccutan
« Vastaus #464 : 26.03.12 - klo:21:29 »
Mä luovutan. Tuo edellisessä viestissä kuvailemani pahin vaihe meni kyllä parissa päivässä ohi, mutta huulet ja suunympärys ovat edelleen niin järkyttävän kuivat, että mä en kestä! Läträän huulille ja suun ympärille Aqualan Plussaa suunnilleen kerran tunnissa, mutta silti vaan iho hilseilee ja kiristää ja huulet on ihan korput. Enhän mä edes voisi pussailla, siis jos nyt joku tällaista hilsehuulta haluaisikaan pussailla. :P Kaikki finnit kyllä katosivat, eikä yhtäkään uutta ole tullut, ja on ihanaa kun edes nenää ei tarvitse puuteroida käytännössä lainkaan. Toivottavasti iho pysyisi hyvänä edes vähän aikaa, vaikka noiden lääkkeiden popsimisen nyt lopetankin. Ehkä mä nyt tarkkailen tilannetta kesän yli, ja syksyllä menen kyselemään lääkäriltä muista vaihtoehdoista, jos tuntuu siltä.