Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 120971 kertaa)

Poissa muori Pippuri

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4462
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Roaccutan
« Vastaus #465 : 26.03.12 - klo:21:39 »
^Kokeile nyt vielä jotain rasvaista voidetta, ennenkuin luovutat. Ei se iho siitä ainakaan pahemmaksi sillä mene  :)
Ei kannata turhaan yrittää kitkuttaa jollain kevyellä kosteusvoiteella, jos se ei tunnu riittävän.

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2551
Vs: Roaccutan
« Vastaus #466 : 26.03.12 - klo:21:49 »
Mun mielestä tuo Aqualan Plus ei edes oli kovin kevyttä, vaan jättää ihon (kuivuudesta huolimatta) kiiltäväksi. Ostin tosin juuri tänään Orionin seuraavaksi rasvaisempia perusvoiteita eli Aqualania ja Novalania, mutta en tiedä viitsiikö niitä naamaan edes laittaa, kun tuo Plussakin on jo melko epäesteettisen näköistä. :-\ No, ehkä mä voisin vielä pari päivää yrittää kestää noilla rasvaisemmilla voiteilla.

Poissa muori Pippuri

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4462
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Roaccutan
« Vastaus #467 : 26.03.12 - klo:21:53 »
^Miun mielestä kumpikaan noista ei jätä ihoa kiiltäväksi. Niissä on erityyppinen rasvakoostumus.
Ja voiteilla kannattaa pestäkin sitä naamaa, niin ei pääse kuivahtamaan pesuaineesta niin pahasti.

Poissa RockQueen

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4198
Vs: Roaccutan
« Vastaus #468 : 26.03.12 - klo:23:02 »
Sanna kurkkaas Ostolakossa-blogi, Virve syö just toista Roa-kuuria ja antaa paljon vinkkejä mitä rasvaa lapata naamaan ettei se hilseile irti.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Tristy

  • Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #469 : 28.03.12 - klo:19:46 »
Mulla oli kuurin aikana sama juttu, etenkin leuassa iho hilseili ihan järkyttävästi. Reilusti vaan rasvaisia perusvoiteita, niin auttaa jonkun verran. Ainakin juuri noita Aqualania ja Novalania käytin itsekin, myös töissä lääpin niitä surutta naamaani, koska ei se hilseilykään kivalta näyttänyt. Aqualan plussasta en tykkää/tykännyt, kun se tuntui jättävän jotenkin kalvomaisen tunteen, eikä juurikaan kosteuttavan. Huuliin käytin Bebanthenia ja kuorrutin sillä huulet yöksi. Jotenkin olisi sellaiset mielikuvat, että hilseily helpotti kuurin loppupuolella.

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2551
Vs: Roaccutan
« Vastaus #470 : 28.03.12 - klo:20:22 »
^Miun mielestä kumpikaan noista ei jätä ihoa kiiltäväksi. Niissä on erityyppinen rasvakoostumus.

Tuo on muuten ihan totta. Testasin eilen Aqualania ja tänään Novalania, ja eivät tosiaan kiiltele naamalla samalla tavalla kuin Aqualan Plus. Toisaalta eivät kyllä oikein tunnu imeytyvänkään, vaan jättävät tahmean valkoisen kalvon ihon pinnalle, ja iho tuntuu taas jonkin ajan kuluttua kiristävältä. Huulille kumpikaan noista ei koostumuksensa vuoksi sovi, eikä huuliin tunnu oikein mikään muukaan tehoavan. :-\ Aaarrghh! Mä niin haluaisin pysyvästi eroon aknesta, mutta alkaa todella tuntua siltä, että lievä akne on sittenkin pienempi paha kuin tämä kuuri. Tai ehkä sitä voisi hoitaa jollain lempeämmällä tavalla.

Ei taida olla mitään järkeä yrittää syödä tuota kuuria loppuun tosi pienellä annostuksella, vaikka 20 mg joka toinen päivä?

Poissa almiros

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 1159
Vs: Roaccutan
« Vastaus #471 : 29.03.12 - klo:23:23 »
Apteekin Bevita R -huulirasva on kokeilemisen arvoinen, jos kärsii Roan aiheuttamista kipeistä korppuhuulista.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa RockQueen

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4198
Vs: Roaccutan
« Vastaus #472 : 12.05.12 - klo:19:35 »
Onko joku kokeillut/kuullut kokemuksia Pantothenistä? http://www.pantothen-fi.com/index.html

Edit. Googlettamalla löytyi mielipiteitä sekä puolesta että vastaan. Sivut eivät varsinaisesti herätä luottamusta..
« Viimeksi muokattu: 12.05.12 - klo:19:44 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa hampputukka

  • Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • Viestejä: 95
Vs: Roaccutan
« Vastaus #473 : 12.05.12 - klo:22:04 »
Mullakin on nuo finnit ongelmana. Viime lokakuussa mun naama suorastaan räjähti käsiin ja finnejä tuli kertaheitolla vaikka kuinka monta. Sitä ennen naama oli ollut hyvässäkin kunnossa puoli vuotta, ainoastaan muutamia finnejä näkyi. Lääkäriin sain ajan vasta joulukuussa ja mulle määrättiin e-pillerit. Naama tuntu tulevan parempaan kuntoon noin 1-2 kuukauden syönnin jälkeen. Nyt ensiviikolla aloitan kuudennen liuskan ja naamassa ei ole enää paljoa finnejä. Ainoastaan arvet häiritsevät. Aiemmat arvet lähtivät yleensä reilu puolen vuoden päästä pois, mutta tuntuu, että nämä arvet eivät lähde sitten millään  :(

Jos tilanne vielä äityy pahemmaksi, niin roaccutan on kyllä seuraava vaihtoehto. Olis kyllä niin unelma jos se toimisi ja veisi finnit pois lopullisesti.
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.msg848478#msg848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.

Poissa Iia

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 405
Vs: Roaccutan
« Vastaus #474 : 13.05.12 - klo:10:19 »
Mulla ei ole ikinä Roa (tai isotretinoin) vienyt finnejä lopullisesti. Kuurin ajaksi kylläkin ihan täysin pois ja ehkä muutaman kuukauden sen jälkeen, mutta sitten se show taas alkaa. Nyt on edellinen kuuri ihan vasta loppunut ja iho on alkanut taas osoittamaan merkkejä rasvoittumisesta. Finnejä odotellessa.  ::) Mulla toisaalta ei ole ihan varmaa onko kyseessä tavallinen akne, ruusufinni, niiden sekoitus vai mikä.

Poissa Sanna

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2551
Vs: Roaccutan
« Vastaus #475 : 27.05.12 - klo:20:54 »
Tuon muutaman viikkoa kestäneen Roaccutan-kokeiluni päättymisestä on nyt 2 kk, ja uskomatonta kyllä, finnit eivät ole palanneet vieläkään! :ts Naama (ainakin nenä ja otsa) kyllä rasvoittuu taas entiseen malliin, mutta finnit ovat pysyneet poissa. Toivoisin hartaasti, että pysyisivätkin poissa.

Poissa garme

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 423
Vs: Roaccutan
« Vastaus #476 : 19.06.12 - klo:16:41 »
Vaikka ihotautilääkäri sanoo mitä, itse uskon, että e-pillereiden lopettaminen ja siitä aiheutuneet hormonihöyryt aiheuttivat mulle aknen. Teininä mulla ei koskaan ollut suurempia finniongelmia, tokihan niitä joskus tuli yksittäinen sinne tänne, mutta ei ongelmaksi asti. Myös pilleriaikana oli naama pitkälti samassa kunnossa kuin ennenkin niitä. Mutta kun lopetin niiden syömisen, meni iho ihan helvetilliseen kuntoon. Söin ensin antibioottikuurin finneihin, mutta se auttoi vain vähän ja sekin apu hävisi hyvin pian kuurin jälkeen. 

Kuuri kesti mulla ehkä 8 kk yhteensä, ja siinä ajassa se vasta tehosi kunnolla. Ensimmäiset kuukaudet oli tuskallisia, hyvien vaikutusten näkymiseen meni pitkään (ainakin se kaksi kuukautta), mutta sivuvaikutukset tuli kyllä hyvin pian. Naama oli hilseilevän kuiva, erityisesti huulet ja huultenympärys. Mikään meikkivoide ei näyttänyt hyvältä kuivuuden ja epätasaisen ihon takia, mutta ilmankaan ei voinut olla tulehtuneiden finnien vuoksi. Huultenympärys oli niin punainen, että sain joskus kyselyjä siitä, että oliko minut hakattu. Se kevät oli mulle muutenkin henkisesti raskas, ja ulos lähteminen tuntui todella hankalalta ja pysyinkin mielellään kotona jos ei ollut ihan pakko mennä johonkin, koska pelkkä meikkaaminenkin oli niin masentavaa.

Kaikesta huolimatta oon tyytyväinen että jaksoin loppuun asti syödä nuo. Mun Roa-kuurin loppumisesta on kohta vuosi, eikä akne ainakaan ole vielä palannut (nyt pitää koputtaa aika paljon puuta). Koko syksyn ja talven iho oli oikeastaan ihan finnitön, nyt kevään aikana on ruvennut tulemaan finnejä sillä tavalla kuin niitä oli joskus teininäkin. Nyt tulee joskus finni tai pari leukaan/poskeen, mutta lähtee melko nopeasti pois eikä nyt sentään vielä ole koko naama räjähtänyt, ja nytkin iho on oikeastaan tosi siisti.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Iia

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 405
Vs: Roaccutan
« Vastaus #477 : 28.06.12 - klo:13:40 »
Parisen kuukautta noin suurinpiirtein kuurin loppumisesta ja ensimmäiset finnit ilmestyneet ja rasvoittuminen lisääntyy koko ajan. Nyt jo siinä vaihessa, että kun aamulla naaman pessyt niin ennen puoltapäivää on jo tunkkainen olo iholla. Ei kiva.   >:(

Poissa Elsinen

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Roaccutan
« Vastaus #478 : 09.07.12 - klo:11:03 »
Missähän vaiheessa kesää uskaltaisi marssia ihotautilääkärille pyytämään Roaa? Olen nyt syönyt 2005 lähtien vaikka kuinka monta antibioottikuuria, nyt Tetralysal + Differin, mutta eihän näistä ole mihinkään. Nyt kuukautisten aikaan tullut monen monta pientä näppyä, ja pari isompaa.

Kävin viime syksynä ihotautilääkärillä, joka jo alustavasti "lupasi" minulle Roaa määrätä tarvittaessa. Ymmärtääkseni Roan kanssa iho palaa herkemmin, mutta sama vaikutushan tuolla minun nykyisellä lääkityksellä on. Olen nyt pohtinut syöväni vielä kuukauden verran noita antibiootteja, ja elokuu onkin jo sitten melkein syksyä  :3

Poissa muori Pippuri

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4462
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Roaccutan
« Vastaus #479 : 09.07.12 - klo:11:29 »
^Riippuu siitä, haluatko vältellä aurinkoa  :D
Kannatan, että menet heti... sulla voi olla sellainen lääkäri, että se määrää kaikki testit ja pillerinsyömiset, mitkä sitten lykkää sitä aloitusta. Nyt tosin taitaa monet lääkärit vietellä kesälomaa.

Ite aloitin muistaakseni heinäkuun lopussa.