Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117967 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Roaccutan
« Vastaus #480 : 09.07.12 - klo:11:29 »
^Riippuu siitä, haluatko vältellä aurinkoa  :D
Kannatan, että menet heti... sulla voi olla sellainen lääkäri, että se määrää kaikki testit ja pillerinsyömiset, mitkä sitten lykkää sitä aloitusta. Nyt tosin taitaa monet lääkärit vietellä kesälomaa.

Ite aloitin muistaakseni heinäkuun lopussa.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #481 : 09.07.12 - klo:13:20 »
Mulla on tosiaan voimassaoleva lähete noihin labroihin, ja lääkärillekin sais aikaa jo vaikka ensi viikolle.. Taidan siis ryhtyä tuumasta toimeen tän Roan kanssa. Oon muutenkin sen verran vaaleaihoinen etten varsinaisesti ota ikinä aurinkoa, ja onhan suojavoiteet ja hatut keksitty :)

Jos vaikka olisi ensi keväänä iho kunnossa..

Edittiä: Nyt on varattu aika huomiseksi labraan, ja riippuen siitä koska ne tulokset tulee, niin sitten lääkärille Roaa pyytämään.

Itse söin e-pillereitä putkeen 13 vuotta, ja lopetin niiden syömisen helmikuussa. En suosittele kenellekään e-pillereitä aknehoidoksi, sillä ne saattavat vain siirtää ongelmaa. Mä taidan vähän puijata lääkäriä ja sanoa että syön vieläkin pillereitä, sillä uudestaan en enää halua näitä hormoniheilahteluita. Pillereiden kanssa oli tosi helpot kuukautiset, nyt oon maannut pahoinvoivana 3 päivää sängyssä  :#
« Viimeksi muokattu: 11.07.12 - klo:20:07 kirjoittanut Elsinen »

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #482 : 26.07.12 - klo:07:53 »
Yksi (tai kaksi) hyvä puoli oli tässä Roa-kuurin loppumisessa: kynnet alkaa pikkuhiljaa palaamaan entiselleen. Ne oli yhdessä vaiheessa niin hauraat ja oudot, että epäilin jopa saaneeni kynsisienen. Mutta ilmeisesti se oli se kuivuus vain, vaikka rasvasin kyllä käsiä. Toinen mitä jäin miettimään oli se, että kuurin aikana ihmettelin miten hiukset haaroittuu aivan kokoajan. No nytpä pohdin voisko se johtua kans ihan siitä kuivuudesta. Kun iho ei tuota sitä rasvaa niin sitä ei pääse kulkeutumaan hiuksiin, hiukset kuivuu ja tadaa ---> sulla on pää täynnä kaksihaaraisia ja katkeilevia karvoja.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #483 : 03.08.12 - klo:21:13 »
Olen nyt syönyt Roaa (tai siis rinnakkaisvalmistetta) reilut pari viikkoa. Annostus on ensin kuukauden ajan 20mg ja siitä eteenpäin 40mg. Vähän jännitin ihotautilääkärillä käymistä, mutta yhtään ei reseptiä tarvinnut "pyytää", vaan käynti suijui niin kuin toivoinkin. Lähipiiri on ollut tästä lääkekuurista ihmeissään. Finneily on mulla ajoittaista, ja tosi hyvin meikillä pystyn näpyt ja niiden jäljet peittämään, joten harva on edes tiennyt miten isoksi ongelmaksi itse koen ihoni kunnon.

Huulten kuivuminen alkoi ihan muutaman päivän jälkeen. Ennen kuuria en edes käyttänyt huulirasvaa joka päivä, mutta nyt tosiaan eri putkiloita löytyy joka huoneesta, laukusta ja taskusta. Kasvojen iho ei ole vielä pahemmin kuivunut, mutta kuuri onkin vielä alussa ja annostus pieni. Leuka nyt taas PMS-oireilee, mutta muuten iho on oikein hyvässä kunnossa. Jännä muuten, että mustapäitä mulla ei ole ennen ollut, mutta nyt niitäkin on ilmestynyt. En tiedä onko kyse talirauhasten tyhjentymisestä, vai onko lämpimän kostea ilma aiheuttanut nuo. Mieluummin otan kuitenkin mustapäitä kuin varsinaisia finnejä, joten en jaksa niistä nyt niin välittää.

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #484 : 03.08.12 - klo:21:35 »
Hohhoi, mä luulen että haen toisen Roaccutan-kuurin heti kun syksy koittaa. Kesäisin tuota ei taidata määrätä lainkaan auringon takia? Missähän se raja menee, joko syyskuussa kannattais mennä koputtelemaan ihotautilääkärin ovea?

Söin siis ekan kuurin ehkä kuusi vuotta sitten ja nyt iho on alkanut rasvoittumaan uhkaavasti ja finnejäkin tulee ehkä hieman tiheämpään kuin ennen. Ajattelin olla viisaampi ja mennä tällä kertaa ennenkuin on finnihelvetti valloillaan..

Poissa witura

• HAIRahtanut
« Vastaus #485 : 03.08.12 - klo:21:46 »
^Kyllä mulle ainakin määrättiin eikä itseasiassa sanottu auringossa oleilusta sen enempää mitään. Onneksi on maalaisjärki, ja hyvät tuoteselosteet.  :ts Varmaan riippuu ihan ihotautilääkäristä tuo kesään suhtautuminen.. Toiselle sitten vaan!

Mullakin on kuuri päällä.. Ekat kaksi viikkoa 20mg, ja nyt vuorossa kaksi viikkoa vuoropäivin 20mg tai 40mg. Nyt siis takana n. kolmisen viikkoa. Iho näyttää jo paremmalta, ei niin paljoa peitettävää. Minulla on sellainen aika pieni akne, ei mitään rakkuloita vaan komedoita, mustapäitä sekä papulakomedoa (? nimitys ei välttämättä ihan oikein). Sain reseptin vasta toisella iholääkärikäynnillä, mutta täällä ollaa koitettu siis tetrasykliiniä, hormonaalista ehkäisyä sekä kaiken maailman stydejä ja vähän hellempiäkin voiteita, mutta mikään ei ole auttanut. Basiron auttoi paikallisesti, mutta sillekin herkistyin, ja aloin saamaan allergisia reaktioita.. Toivon todellakin, että tämä kuuri auttaisi, ihoni vaikuttaa selkeästi itsetuntooni. Olisi aivan mahtavaa lähtä kaupungille ilman meikkiä, ja tuntea itsensä silti ihan hyvän näköiseksi. Vielä ei ole tullut mitään kummempia kuivuuksia, huulia olen alkanut rasvaamaan jo vähän sen varalle. Hiuspohja ja kasvojen iho kyllä rasvoittuvat ihan samaan malliin, joten kuivuutta odotellessa..  :)
« Viimeksi muokattu: 03.08.12 - klo:21:49 kirjoittanut witura »
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #486 : 03.08.12 - klo:21:48 »
Niin siis tyhmä minä, syöhän täällä porukka koko ajan Roaccutania.. Mulle sitä ei suostuttu määräämään kesäksi silloin aikanaan  0_0

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #487 : 03.08.12 - klo:21:53 »
^Neo, minäkin luulin että joudun odottamaan syksyä, mutta onneksi hain keskellä kesää reseptin. En halua ajatella millaiseksi iho olisi mennyt.. Mulle lääkäri sanoi vain että kannattaa välttää liiallista auringonottoa. Olen melko vaalea ja pisamainen, joten suojavoiteet toki ilmankin Roa-kuuria.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #488 : 03.08.12 - klo:21:59 »
Suosittelen olemaan kyllä tosi varovainen auringon kanssa! Itse söin kerran Roaa kesällä ja paloin todella pahasti auringossa. Oleilin auringossa 10 minuuttia ilman suojavoidetta ja olin se jäljiltä tulipunainen. Ei kiva.  :P Palan kyllä muutenkin todella herkästi ja normaalisti käytän suojakerrointa 50+, mutta en tosiaan suosittele kenellekkään auringossa oleilua Roa-kuurin aikana.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #489 : 10.08.12 - klo:08:06 »
^Mua vähän jännittää lähteä rantalomalle tän ihon kanssa. Matkalaukku on kuitenkin lastattu täyteen spf 50 -aurinkoivoiteita, ja lisäksi ostin aurinkolipan antamaan lisäsuojaa kasvoille. Mulla on kuitenkin kuuri vielä niin alussa, ettei iho ole vielä ohentunut. En aio itseäni mitenkään grillata, vaan maltillisesti ollaan aurinkovarjon alla :)

Nyt muuten hiusten rasvoittuminen on selkeästi hidastunut. Pesen tavallisesti hiukset joka kolmas päivä, ja nyt päänahalle riittäisi vielä pitempi pesuväli.

Mustapäistä piti sanoa sen verran, että syypää taisi olla Humektan  :# Olen nyt käyttänyt tämän viikon päivävoiteena vain aloeveraa, ja mustapäät melkein lähteneet, eikä niitä ole tullut lisää. Ihme juttu.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #490 : 10.08.12 - klo:10:15 »
Mäkin söin Roa-kuurin kesällä ja olin vielä kaikenlisäksi lomalla Etelä-Ranskassa kuurin aikana, koska reissu oli varattu ennen kuin mistään kuureista oli tietoakaan. Kaikki meni kuitenkin paremmin kuin hyvin, en palanut ollenkaan vaan normaali aurinkovoiderasvailu riitti. Aurinkoa en sinne muutenkaan mennyt erityisesti ottamaan, joten en joutunut mistään luopumaan tai muuttamaan lomasuunnitelmia. :) Olen todella vaaleaihoinen ja pisamiakin on, joten helposti iho kärähtää muutenkin, mutta en onneksi huomannut että Roalla olisi ollut suurta vaikutusta auringonsietokykyyni.

Poissa tipitii

• Haiven
  • *
« Vastaus #491 : 17.10.12 - klo:19:06 »
Olen aloittelemassa elämäni ensimmäistä roa-kuuria ja sivuvaikutukset kammoksuttavat jo nyt. Erityisesti hiustenlähtö ja hiusten kuivuminen pelottavat. Mitä mieltä olette, saako kuurin aikana syödä joitakin hiusten hyvinvointia edistäviä luontaistuotteita tms. Esimerkiksi biotiinia? Entä uskallanko jatkaa jo vuosia päivittäin syömääni vihreä tee kapselia? D-vitamiinista en ainakaan luovu!  >:(

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #492 : 17.10.12 - klo:22:33 »
^Epäilen, että biotiinista ei ole apua jos ne hiukset lähtee. Itselläni hiukset oli mitä parhaimmassa kunnossa kuurin aikana, ei tarvinnut pestä kuin kerran viikossa. Enkä huomannut minkäänlaista harvenemista.
Käsittääkseni huomattava hiustenlähtö kuurin aikana on aika epätodennäköistä, varsinkin jos annostus ei ole mikään suuren suuri.
Ihan turhaan huono maine koko lääkkeellä, miun mielestä.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #493 : 18.10.12 - klo:00:46 »
Ihan turhaan huono maine koko lääkkeellä, miun mielestä.

Komppaan tätä. Söin vajaa 10 vuotta sitten muutaman kuukaden roa-kuurin enkä muista, että olisin saanut mitään ikäviä sivuvaikutuksia. Hiuksia tosiaan tarvitsi pestä vain sen kerran viikossa, niinkuin muori Pippurikin tuossa kirjoitti. Päänahka voi muutenkin paremmin kuin ikinä eikä ihokaan kuivunut mitenkään tolkuttomasti. Yksissä verikokeissa oli joku arvo pikkasen korkea, mutta sekin korjautui seuraaviin kokeisiin mennessä. 

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #494 : 25.10.12 - klo:17:06 »
Kuinka kalliiksi Roaccutan tulee?  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.