Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 118338 kertaa)

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #495 : 25.10.12 - klo:19:16 »
Ok, kallista mutta ei kuitenkaan sikakallista. Kiitos.  :)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa tipitii

• Haiven
  • *
« Vastaus #496 : 29.10.12 - klo:21:10 »
Nyt on kuuria takana pari viikkoa ja olo on melko tukala. Itselläni aknea on vartalon iholla (pakarat, takareidet ja nivuset) ja kasvot ovat aina olleet finneistä puhtaita ja iho kasvoilla muutenkin tosi hyvä lukuunottamatta pakkasilla vaivaavaa useimmiten vähäistä atooppista ihottumaa. Nyt Roa tekee kyllä kunnolla tuhojaan ja kasvot on koko ajan paloauton punaiset, iho hilseilee leuasta, nenästä ja otsasta ja kasvojen sivuilla helottaa ihottumakaistaleet. Sitten vielä jostain syystä ennen aina sileä kasvojen iho on muuttunut jollakin tavoin röpelöiseksi - tämän tosin huomaa vain hyvin kirkkaassa valossa. Kasvoja kuumottaa, kiristää ja kirveltää. Paksut voiteet kuten ceralan hautovat ja lisäävät punoitusta ja kuumotusta ja kevyet voiteet kuten aqualan l eivät riitä kosteuttajiksi.  ::) Voi elämä... Ja mikään meikkikään ei näytä hyvältä kun iho hilseilee kaiken meikin rumaksi. Nyt tilasin kosteuttavamman bb-voiteen kuin mitä minulla on käytössä - katsotaan miten sen kanssa käy. Vartalon ihon kuivumista en ole huomannut.

Itse akne lähti sekin kukoistamaan kunnolla - toisessa pakarassa on niin tulehtunut patti, että sen ympärillä on omaa nyrkkiäni isompi punainen rengas ja se sattuu jopa kävellessä. Hain aamulla dalacin-liuosta, jota lääkäri määräsi mahdolliseen pahenemisvaiheeseen. Voi kun liuos auttaisi - tuo tulehtunut patti on kyllä suurin koskaan.  :#

Huulet kuivuvat kovasti, mutta rasvaamalla selviää. Nenän limakalvot ovat kuivat ja niistäessä tulee vert, eikä päälle puskeva flunssa helpota tilannetta. Nenäkannu on kuitenkin ollut korvaamaton apuri - olen terästänyt sitä Iherbistä ostetulla netipot-boosterilla, jolla on hoitavia ominaisuuksia ja huuhtelu helpottaa oloa huomattavasti. Huuhtelun jälkeen olen aina suihkinut vielä apteekin kosteuttavaa öljysuihketta päälle.

Mieli on aika maassa eikä paljon naamaa kehtaisi näyttää missään  :-\ mutta yritän sinnnitellä lääkkeen kanssa, josko se vihdoin auttaisi tähän kipeään akneen.

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #497 : 30.10.12 - klo:06:38 »
Mä muistan miten mulla kans iho ja varsinkin huulet kuivuu ja hilseili. Kyllä se siitä, viimeistään luurin loputtua helpottaa. Tsemppiä, muistan kuinka inhottava kausi tuo oli!

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #498 : 12.11.12 - klo:14:51 »
Minulla tulee Roa-kuuria 4 kuukautta täyteen ens viikolla, ja kasvojen iho on tosi kurjassa kunnossa. Finniä pukkaa, niin pientä kuin isoa, joka puolelle naamaa, vaikka ennen kuuria lähinnä leuka ja suupielet olivat ongelmana.

Hämmentäväähän tässä on se,että luulin pahenemisen kuuluvan kuurin alkuvaiheeseen. Korjatkaahan siis, jos olen väärässä. Kosteuttaminen ja meikkaus tuottavat ongelmia, sillä liian rasvaiset voiteet tuntuvat tukkivan ihoa entisestään, ja toisaalta mikään meikki ei näytä hyvältä hilseilevällä iholla. Kosteuttamiseen käytän nyt Sebamedin Clear Face -geeliä, La Roche-Posayn roa-iholle tarkoitettua Effaclar H -voidetta, ja Pirkan Lastenvoidetta kuivimpiin kohtiin. Humektanista sain mustapäitä, mutta mitäs muuta voisin kokeilla, ja mitä meikki- ja/tai peitevoiteita suosittelette?

Poissa Iia

• HAIRahtanut
« Vastaus #499 : 15.11.12 - klo:10:21 »
Aloitin taas Roa-kuurin, kolmaskohan tämä on vain peräti jo neljäs... Tällä kertaa on tosin vain 10 mg vahvuus kun muistelin että olis aiemminkin ollut, mutta täältä sitten luin vanhoista että 20mg oli ennen. Toisaalta voi olla ihan hyväkin juttu niin ei ainakaan niin paljon kuivata mutta tuo oletettavasti avun järjettömään rasvoittumiseen ja näppyihin. Onneksi mulla on semmonen lääkäri että kuurin määräsi vaikka tällä hetkellä näppyjen suhteen tilanne suht ok. Kyllä tämä taas tästä.  :)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #500 : 15.11.12 - klo:15:42 »
Kuinka pitkiä aikoja teillä on pysynyt finnit pois kuurin jälkeen? Mulla on alkanut tulemaan pienen pieniä näppyjä niihin kohtiin, joissa aina ennen oli tulehtuneita finnejä. Siis ei mitään huolestuttavaa määrää, mutta tuntuu että koko ajan on jossain sellainen punainen nypy. Leuassa varsinkin. Ne lähtee kyllä nopeasti pois, eikä jää arpea, mutta väkisinkin mietityttää, että onko tämä vain alkusoittoa jollekin kunnon räjähdykselle. Tammikuussa tulee 2 vuotta ensimmäisen kuurin loppumisesta.

Näyttää että seborrooinen ekseemakin olisi aktivoitunut naamassa taas. Siitä nuo näpytkin varmaan johtuu.

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #501 : 15.11.12 - klo:16:23 »
^Vajaa pari vuotta meni. En nyt itse asiassa edes muista, että oonko syönyt kuurin kokonaisuudessaan kerran vai kaksi kertaa, mutta viimeksi aloin syömään kolmisen vuotta sitten ja jätin kesken. Silloin mulla tais olla aika röpelöllä ja tulehtunut iho, mutta ei tää musta nyt paha ole, en tiedä onko mielen rauhoittuminen ja vai elintavat vaikuttaneet asiaan. Kyllä mulla edelleen naamasta näkee, jos syön jätskiä tai jotain muuta rasva-sokeri-vehnäjauhohöttöä, joten niitä välttelen.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 15.11.12 - klo:17:00 »
^^ Mulla oli noin 5 vuotta kuurin jälkeen hyvä iho. Ehkä vuosi-pari oli ihan siloinen ilman nypyn pyppyä ja sitten myöhemmin silleen että joskus harvoin oli jotain pinnallisia näppyjä. Sen jälkeen on taas muutaman vuoden ollut ihan kunnon aknea. Melko yhtäkkisesti se puhkesi noin 5 vuotta kuurin jälkeen, eli noin 3 vuotta sitten. On tää vähempää ja pienemmällä alueella kuin ennen kuuria sekä on välillä kuukausia ihan hyvänä, mutta aika inhottava välillä. Leuka tai noi leuan pielet on mulla ne pahimmat alueet, poskissa on toisinaan patteja.

Mä en vielä ois huolissani tosta, Muori Pippuri. Voi olla vaan että iho palautuu lähemmäs ns. normaalia kuivattavan kuurin jälkeen. Onhan normaalissa ihossa aina välillä jotain pientä röpelöä. Toki se voi olla "lopun alkuakin" mutta sitä ei tietenkään voi tietää.
Oma väri takaisin.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #503 : 24.11.12 - klo:17:41 »
Voiko nenän jatkuva vuotaminen johtua roa-kuurin aiheuttamasta sierainten kuivumisesta? Mulla muutenkin vuotaa joskus kylmällä ilmalla nenä, mutta nyt vuotaa myös töissä sisällä ilmeisesti ilmastoinnin takia. SIlmätkin vuotaa, mutta tipoista ei ole pahemmin hyötyä.

Ärsyttää koko kuuri kun taas ja vieläkin muutama iso finni naamassa. Kesken en nyt halua kuuria jättää, eli kärsittävä on. Rupeaa jo mietityttämään ettei mulle taida lekurin tavallisena pitämä 6kk kuuri edes riittää. Hö.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 27.01.13 - klo:08:21 »
Laitanpa uuden postauksen kun edellisestä on aikaa:

Oon nyt syönyt Roaa heinäkuun puolivälistä lähtien. Ensin 1 x 20mg/pvä, sitten 2 x 20mg, ja marraskuun alusta 3 x 20mg, mikä on mun painoiselle (noin 60kg) maksimiannos. Viimeksi kun soittelin lääkärille, hän sanoi että täytyy tulla vastaanotolle näyttämään naamaa, jos em. kuurilla iho ei tule finnittömäksi. Noh, eihän se tullut. Menen huomenna vastaanotolle, ja toivottavasti saan jatkaa kuuria. Olen siis saanut pari viimeisintä reseptiä postitse. Jos joku pirkanmaalainen juures haluaa suosituksen ihotautilääkäristä, niin voipi kysellä yksärillä. En tähän viitsi laittaa, koska alkuvaiheessa sain lääkettä pidemmäksi aikaa, kuin säännösten mukaiseksi kuukaudeksi.

Tässä alkaa jo epätoivo iskeä: Kuulunko siihen pieneen osaan ihmisistä, jota Roakaan ei auta?  :-\  Hirveetä. Nyt tilanne on se, että mulla on jonkun verran pieniä mustapäitä, ja harvakseltaan tulee muhkufinnejä, jotka ei parane sitten millään. Sellaisia normaaleja pieniä valkopäitä ei oikeastaan ole enää tullut, mutta eipä mulla niitä aikasemminkaan ollut. Saas nähdä mitä lääkäri huomenna sanoo. Mieluiten söisin nyt yhdenjaksoisesti vielä esim. pari kuukautta, jotta finnien tulo todella loppuisi.

Lääkkeen vaikutukset:
Huulet. Huulista huomasin ensimmäisenä lääkkeen tehon. Olin syönyt sitä vasta viikon, kun huulia alkoi kiristää huomattavasti enemmän kuin ennen. Bepanthen ja Blistex Sensitive ovat parhaita tuotteita minulle.

Hiukset/päänahka
. Hiuspohjan rasvoittuminen loppui myös todella nopeasti. Pelkän hiuspohjan takia pesu kerran viikossa riittäisi, mutta pesen nyt hiukset kahdesti viikossa, jotta ne olisivat kauniimmat, ja jotta saisin läträttyä niihin kosteutta hoitoaineilla. Hiustenlähtöä tai ohenemista en ole huomannut.

Silmät ja muut limakalvot. Silmät vuotavat kylmässä ja viimassa minulla muutenkin, mutta kuurin aikana vuotaminen on lisääntynyt huomattavasti. Ennen lääkkeen aloittamista ajattelin panostaa arkisinkin silmämeikkiin enemmän, ja siten kohdistaa huomion pois ihosta, mutta UDPP:sta huolimatta luomiväri ei pysy. Meillä on lisäksi töissä todella voimakas ilmastointi, ja mulla saattaa sisälläkin vuotaa silmät! Nyt käytän kosteuttavia silmätippoja, jotka vähän hillitsevät vuotamista, mutta eivät estä sitä kokonaan. Silmien lisäksi myös sieraimet tuntuvat kuivilta, ja nenäkin vuotaa.

Iho. Mitähän tästä sanoisi? Mulla on ilmeisesti ollut toooodella rasvoittuva iho, sillä vieläkään kasvot eivät hilseile kuin kuivuvien näppyjälkien kohdilta. Ennen kuuria ihoa oli meikittöminäkin päivinä kuin öljyllä vedelty muutaman tunnin kuluttua kasvopesusta. Iholla on nyt paljon punaisia jälkiä, ja pohjameikin tekoon menee edelleen paljon aikaa. Pakkasten alettua vaihdoin Meown mineraalimeikit ihan perusmeikkivoiteeseen jo ihan suojataksenikin ihoa enemmän. Meikki pysyy siistimämpänä, koska iho ei enää rasvoitu, eikä kasvot ala kiiltelemään. Joskus on tosin vaikeeta saada meikkiä levittymään kauniisti.

Ihon ohenemista en ole vieläkään huomannut. Jotkut kertovat ihon muuttuvan jännän kuulaaksi kuurin aikana, mutta itse vieläkin odottelen tuota tulosta. Mulla on lääkärin mukaan atooppista taipumista, ja etenkin kämmenselät ovat koetuksella. Niihin tulee nyt talvella helposti ihan sellaista rohtumaa, joten niitä saa rasvailla ahkerasti. Tällä hetkellä toimivin tuote on Soap & Gloryn Hand Food, jonka ostin lokakuiselta Lontoon reissulta. Vartaloon tulee kuivia länttejä jonkin verran, mutta olenkin laiska käyttämään muutenkin vartalotuotteita.

Kasvojen puhdistukseen ja kosteutukseen suosittelen kaksoispuhdistusta. Nyt käytössä on Lumenen Lift Touch puhdistusöljy sekä Lactoline pesuneste/Erisan puhdistusgeeli/Ainu Pesuvaahto. Kuorintana esimerkiksi Dermalogican Microfoliant Daily Scrub ja Queen Helenen Soothing Cocoa Butter Natural Facial Scrub. Kasvovetenä Lumenen Sensitive, iHerbistä saatava DermaE:n Hyaluronic Hydrating Mist, tai Cliniquen Mild Clarifying Lotion. Kosteusvoiteena Xyliderm, Sebamed Clear Face -geeli, Pirkka lastenvoide ja yöksi laitan esimerkiksi Lumenen Sensitive -sarjan Rauhoittavaa kosteusnaamiota. Tuntuu, että olen saanut pintaryppyjä, ja esim. otsalle laitan sen vuoksi Now Foodsin Hyaluronic Acid Firming Serumia (myös iHerbistä).

Muut sivuvaikutukset. En ole huomannut muita kuin ulkoisia sivuvaikutuksia, siis juuri tuota kuivumista yms. Jotkut kärsivät kuurin alkuvaihessa pää- ja selkäsräkyistä, mutta minulle niitä ei ole tullut.

Tulipas pitkä postaus. Toivottavasti tästä oli jollekin apua  :D

Päivitystä: Kävin tosiaan eilen ihotautilääkärin luona. Hänen ehdotuksestaan jatketaan kuuria, ja lisäksi hän määräsi minulle kortisonia suun kautta otettuna kolmen viikon kuurin. Minulla on toisessa leukapielessä sellainen kestomuhkufinni, ollut siis joulusta saakka! Kortisonin pitäisi taltuttaa tuo tulehdus. Onneksi olen muuten fyysisesti niin terve, että elimistö kestää, eivätkä maksa- ja rasva-arvot ole nousseet.

Olen nyt kolmatta päivää sittenkin käyttänyt mineraalimeikkiä. Laitan tosian Meow'n FF-koostumuksen alle nestemäistä peittaria näppyjen ja arpien takia, mutta ah, lopputulos on hyvä! Peittävä, muttei liian, sekä lisäksi kestävä ja kuulas. Näyttää kuin ei olis meikkiä  <3

« Viimeksi muokattu: 29.01.13 - klo:15:34 kirjoittanut Elsinen »

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #505 : 03.08.13 - klo:19:57 »
Minulle määrättiin pari viikkoa sitten rottakuuri, ja nyt on viikon aikana kuoriutunut huulet "pois" ja naaman iho lähtee samaa tahtia. Silmätkin uhkaa kuivumisella jo pahasti, mutta muuten ei vielä mitään muutoksia ole ollut. Lueskelin tätä ketjua jo hissukseen, mutta osaako kukaan sanoa millä tahdilla on itsellä roa lähtenyt vaikuttamaan? Vielä ei ole tulehtuneisiin näppyihin tai tukkeumiin tai ihon rasvoittumiseen millään lailla vaikuttanut -en sitä olettanutkaan, mutta kun malttamaton, malttamaton... :D

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #506 : 06.08.13 - klo:14:28 »
^Mulla kesti todella kauan, useampi kuukausi, että finneily alkoi loppumaan. Pikkuhiljaa kuurin edetessä ensin kasvojen rasvoittuminen rauhoittui, ja sitä myöten finnit pieneni, ja viimein niiden tulo lakkasi kokonaan.

Mietin olikohan minulla alkuvaiheessa liian pieni annostus, kun hoitovasteen saaminen kesti niin kauan. Toisaalta mulla silmät eivät kestäneet 3 x 20 mg annostusta. Helmikuussa söin Roan rinnalla kortisonikuurin (Prednisolon), joka rauhoitti muhkufinnit lopullisesti.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #507 : 06.08.13 - klo:20:12 »
^^
Söin viime vuonna kuurin Roan rinnakaisvalmistetta 1x20mg pvä ja vaikutus alkoi mielestäni melko pian,n. viikon sisällä. Näpyt eivät olleet isoja tai pahasti tulehtuneita vaan sellaisia pieniä tiheässä olevia kohoumia. Iho/huulet/silmät eivät olleet mitenkään superkuivat missään vaiheessa, mutta käytin kyllä tehokasta kosteusvoidetta ja silmätippoja.  Mitään pahenemisvaihetta ihon kanssa ei tullut missään vaiheessa.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #508 : 08.08.13 - klo:19:24 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn: saako rottakuuria ilman e-pillereitä?
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #509 : 09.08.13 - klo:11:58 »
^Lääkäri varmasti tiedustelee asiaa, mutta ei voi sitä mistään tarkistaa. Vaikka olisi reseptikin, niin ei kukaan pillereiden syömistä tule kotiin valvomaan.  O:) Näin tietenkään ei saa tehdä!