Kävin viikko sitten ihotautilääkärillä ja mulle määrättiin myös Roaccutania. Lääkäri suunnitteli ensin 30 mg päiväannostusta, mutta atooppisen ihoni takia annostus tiputettiin 20 mg:n. Lähiapteekissa ei ollut Roaa varastossa joten jouduin ottamaan Ratiopharmin (?) vastaavaa. Saa nähdä mitä tästä atooppisen ihon kanssa tulee, alle viikko on syöty ja pari kertaa sieraimet ovat olleet jo kuivuneessa veressä
Silmät ovat myös aiempaa kuivemmat.
Söin tätä ennen noin 4 kk ajan tetrasykliiniä ja käytin Dalacinia, Skinorenia ja Differiniä, joista ei ollut juurikaan apua.
Nostetaanpa vanhaa ketjua.. Kolmas Roa-kuuri lähtisi sitten käytiin lähiviikkojen aikana. Tuo viimeisin, 6 vuotta sitten syöty kuuri toi kyllä hyvät tulokset mutta nyt viimeiset 1,5 vuotta on ollut akne jatkuvasti pahenemaan päin ja olen sen kanssa yrittänyt sinnitellä. Samaan aikaan tuolloin minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, joten hormonimuutoksiinhan akne lienee yhteyksissä. Olen jo pitkään jahkaillut ihotautilääkärille menemisen kanssa, ja koittanut pärjätä voiteiden avulla (Avitcid, Basiron wash jne..), mutta viimeinen niitti oli kun näin vasta itsestäni kuvan ilman meikkiä tuolloin lukioikäisenä. Oli iho kuin vauvan peppu eikä yhtään epäpuhtautta näkynyt! Nykyään en kehtaa lähteä mihinkään ilman meikkiä ja mulla meni kauhean pitkään ennen kuin edes poikaystävälle näyttäydyin ilman meikkivoidetta. Aamuisin menee aina eniten aikaa siihen, että peittää kaikki näppylät ja tukkeumat. Välillä on tullut vilkuiltua kateellisena suunnilleen saman ikäisten, +20 v, luokkalaisteni ihoja, joissa ei näy finnin finniä. Tulee melko pitsanaama olo itselle..
Tällä viikolla menin sitten ihotautilääkärille, ja Roa-kuurihan sieltä tuli kun kaikkea muuta on koitettu eikä ole paljoa apua ollut. Ensi viikolla käyn labroissa, ja sitten saanen reseptin

Oli aivan yllätys että nykyään pitää raskaustestikin ottaa, en muista että olisi silloin viime kerralla otettu. Onneksi kävi tuuri ja vaikka hoito on yksityisellä, niin sain kouluterkkarin kautta labralähetteet julkiselle puolelle! Terveystalolla arvio labrojen hinnoista oli 130-140 e ja tämä sitten kolmeen otteeseen kuurin aikana

Nyt joudun maksamaan vain reseptien uusimiset kuukausittain eli noin 15 e, ja toki lääkkeet.
Ei oikeastaan ole mitään pahoja muistoja aikaisemmista kuureista, ainoastaan iho ja limakalvothan ne kuivuivat. Olen käyttänyt piilareita useamman vuoden putkeen niin vähän mietityttää, että onnistuuko niiden käyttö ollenkaan. Jos ei, niin kai se on pakko lasit hommata..