Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 120997 kertaa)

Poissa Manna

• Tukkaguru
Vs: Roaccutan
« Vastaus #510 : 09.08.13 - klo:12:17 »
Ovelampi lääkäri voi pyytää näyttämään voimassa olevan e-pillerireseptin. En tiedä toimiiko kukaan näin, mutta teoriassa se on mahdollista.

Kolme vuotta sitten olisin saanut Roaccutania ilman e-pillereitä. Syitä siihen oli mm. lääke oli minulle jo entuudestaan tuttu, en ollut suunnittelemassa jälkikasvua ja ikäni (40+).

Summa summarum: jotkut lääkärit voivat kirjoittaa reseptin ilman e-pillereitä, mutta varmaa se ei ole.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #511 : 09.08.13 - klo:12:26 »
Minulle oli varattu lääkäriaika ensi viikolle Roan aloittamista varten. Kävin lääkärillä keväällä, mutta päätettiin siirtää aloitus syksyyn. Sain silloin 5 viikon antibioottikuurin. Kyseessä ei ollut tetrasykliini, vaan eri tavalla vaikuttava lääke. Sitä kuului syödä 3 päivää viikosta. Lisäksi sain reseptin Differin-geeliin ja käytin loppuun avatun Basiron wash-tuubin.

Lopputulos: vuosia vaivannut jäätävä akne parantui selästä kokonaan.  :P Olisin täysin varma, ettei tuo antibiootti riitä mutta niin vaan kävi. En tiedä oliko merivedessä uimisella ja auringollakin oma osansa, mutta akne on hävinnyt.

Nyt jostain syystä (osin helteestä johtuen?) naama on rasvoittunut paljon ja vahvojen puhdistusaineiden seurauksena lykännyt pieniä valkopäisiä finnejä. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ne lähtevät Differinillä ja mietoon puhdistusaineeseen vaihtamalla. Roaccutan on niin vahva kuuri, joka on tarkoitettu oikeasti pahaa akneen. Päätin siis perua lääkäriajan ja jättää kuurin ottamatta tällä kertaa. Jos vaiva uusii, niin sitten otan sen, koska selkäakne vaikutti jo itseluottamukseenkin.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
« Vastaus #512 : 09.08.13 - klo:12:45 »
Jatta jos käyt paikallisella professorilla, niin voin usean käyntikerran kokemuksella sanoa, että se riisuu siut aseista heti ja sille on turha syöttää pajunköyttä  ;D Se vaatii ehdottomasti e-pillerit. Diane Novat se saattaa määrätä itsekin, jos on käyttänyt pillereitä aiemmin, muuten se passittaa ensin gynekologille. Jos syö jo pillereitä/käyttää laastaria/rengasta tms., niin professori ei myöskään teetä raskaustestejä alussa eikä kuurin aikana ja kuurin saa aloittaa heti = rahan säästöä.

Oma mielipiteeni on, että jos on aktiivinen seksielämä niin kannattaa oikeastaan ottaa hormonaalinen ehkäisy ja vaikka lopettaa se ennen kuurin loppumista (jos pelkää naaman räjähtämistä) ja olla hetki selibaatissa tai ainakin ajoittaa sekstailu epähedelmälliseen aikaan ja silloin käyttää kumia. Tai noin itse tein.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #513 : 09.08.13 - klo:13:05 »
Lähinnä siksi pohdin, kun e-pillerit ei käyneet mulle yhtään. Eli sitten jos joskus hamassa tulevaisuudessa olen hankkimassa Roa-kuuria, pitänee kestää sitten ne pilleritkin.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #514 : 09.08.13 - klo:14:36 »
Mä en syönyt pillereitä Roa-kuurin yhteydessä, koska en ollut silloin seksuaalisesti aktiivinen. Lääkärikin sanoi, ettei tarvitse turhaan syödä, jos raskauden vaaraa ei oikeasti ole. Eihän sitä syömistä kukaan vahdi, mutta lääkäreiden on pakko se määrätä. Ainakin oma lääkärini sanoi josksus, että siitä voi tulla sanktiota jos ei reseptin yhteydessä kirjoita reseptiä myös pillereihin.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #515 : 10.08.13 - klo:20:40 »
Mulle lääkäri kirjoitti pillerireseptin samalla. En kyllä missään vaiheessa erityisemmin luvannut niitä syöväni eikä ollut mitään aikomusta syödäkään, mulle akne iski juuri aiemmin pillerien lopettamisen yhteydessä eikä huvittanut ryhtyä siihen leikkiin uudestaan. Lääkäri uskoi että kyseessä oli lähinnä sattuma tai että pillerit olivat vain aiemminkin pitäneet aknen kurissa, mutta ei se mitenkään painostanut niitä syömään. Otin reseptin vastaan mutisematta mutten ikinä hakenut niitä.

Mitään hirveän aktiivista seksielämää ei kuurin aikana ollut, ja kun oli jotain, käytin kondomeja.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #516 : 11.08.13 - klo:16:11 »
^Tämä tulee nyt kenties vähän aiheen vierestä, mutta herätti uteliaisuutta tuo kun kerroit, että akne iski pillereiden lopettamisen jälkeen. Mullakin kävi nimittäin samoin, eikä kukaan lääkäri tai gyne ole oikein halunnut uskoa, että akne olisi voinut tulla pillereitten lopetuksesta. Kovasti väittivät myös minulle sattumasta tai että tuon parin puolenvuoden pätkien pillerikokeilu olisi pitänyt aknen kurissa ja se lopettamisen yhteydessä muka olisi vaan palannut ennalleen. Mulla ei kyllä ole epäilystäkään siitä, että iho oli ihan eri kunnossa ennen pillereiden aloittamista, enkä jaksaisi uskoa, että pelkkää sattumaa oli tämä muutos. Harmittaa vaan vietävästi, ettei tällaista mahdollisuutta näemmä haluta edes tiedostaa, saatika sitten että siitä osattaisiin varoitella, ennen kuin surutta määrätään pillereitä syötäväksi.

Mutta tosiaan, mullakin olisi vähän toiveissa saada roaccutan-kuuri. Pillereiden lopettamisesta onkin vierähtänyt jo kolme vuotta, eikä tässä mitään helpotusta vuoden Basiron käytön jälkeen ole. Pitää katsoa, mitä ihotautilääkäri sanoo.
Cogito ergo doleo.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #517 : 12.08.13 - klo:18:15 »
Lähinnä siksi pohdin, kun e-pillerit ei käyneet mulle yhtään. Eli sitten jos joskus hamassa tulevaisuudessa olen hankkimassa Roa-kuuria, pitänee kestää sitten ne pilleritkin.

Tai sitten voit harkita hormonittomia vaihtoehtoja kuten kuparikierukkaa :)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #518 : 14.08.13 - klo:21:15 »
Itsehän en käytä mitään hormonaalista ehkäisyä ja lääkäri kirjoitti silti reseptin, kunhan piti pitkän saarnan ja vannotti että teen raskaustestin joka kuukausi. Olen niin yliherkkä hormoneille ja kuparikierukka aiheutti järkyttävät kivut (muutenkin menkat ihan h*lvettiä) ettei onnistu. Kumilla mennään, niistäkin vain lateksittomat käyvät ::)  Ei ole elämää helpoksi tehty, ei.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #519 : 22.11.14 - klo:15:49 »
Kävin viikko sitten ihotautilääkärillä ja mulle määrättiin myös Roaccutania. Lääkäri suunnitteli ensin 30 mg päiväannostusta, mutta atooppisen ihoni takia annostus tiputettiin 20 mg:n. Lähiapteekissa ei ollut Roaa varastossa joten jouduin ottamaan Ratiopharmin (?) vastaavaa. Saa nähdä mitä tästä atooppisen ihon kanssa tulee, alle viikko on syöty ja pari kertaa sieraimet ovat olleet jo kuivuneessa veressä :( Silmät ovat myös aiempaa kuivemmat.
 Söin tätä ennen noin 4 kk ajan tetrasykliiniä ja käytin Dalacinia, Skinorenia ja Differiniä, joista ei ollut juurikaan apua.

Nostetaanpa vanhaa ketjua..  Kolmas Roa-kuuri lähtisi sitten käytiin lähiviikkojen aikana. Tuo viimeisin, 6 vuotta sitten syöty kuuri toi kyllä hyvät tulokset mutta nyt viimeiset 1,5 vuotta on ollut akne jatkuvasti pahenemaan päin ja olen sen kanssa yrittänyt sinnitellä. Samaan aikaan tuolloin minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta, joten hormonimuutoksiinhan akne lienee yhteyksissä. Olen jo pitkään jahkaillut ihotautilääkärille menemisen kanssa, ja koittanut pärjätä voiteiden avulla (Avitcid, Basiron wash jne..), mutta viimeinen niitti oli kun näin vasta itsestäni kuvan ilman meikkiä tuolloin lukioikäisenä. Oli iho kuin vauvan peppu eikä yhtään epäpuhtautta näkynyt! Nykyään en kehtaa lähteä mihinkään ilman meikkiä ja mulla meni kauhean pitkään ennen kuin edes poikaystävälle näyttäydyin ilman meikkivoidetta. Aamuisin menee aina eniten aikaa siihen, että peittää kaikki näppylät ja tukkeumat. Välillä on tullut vilkuiltua kateellisena suunnilleen saman ikäisten, +20 v, luokkalaisteni ihoja, joissa ei näy finnin finniä. Tulee melko pitsanaama olo itselle..

Tällä viikolla menin sitten ihotautilääkärille, ja Roa-kuurihan sieltä tuli kun kaikkea muuta on koitettu eikä ole paljoa apua ollut. Ensi viikolla käyn labroissa, ja sitten saanen reseptin :) Oli aivan yllätys että nykyään pitää raskaustestikin ottaa, en muista että olisi silloin viime kerralla otettu. Onneksi kävi tuuri ja vaikka hoito on yksityisellä, niin sain kouluterkkarin kautta labralähetteet julkiselle puolelle! Terveystalolla arvio labrojen hinnoista oli 130-140 e ja tämä sitten kolmeen otteeseen kuurin aikana :-X Nyt joudun maksamaan vain reseptien uusimiset kuukausittain eli noin 15 e, ja toki lääkkeet.

Ei oikeastaan ole mitään pahoja muistoja aikaisemmista kuureista, ainoastaan iho ja limakalvothan ne kuivuivat. Olen käyttänyt piilareita useamman vuoden putkeen niin vähän mietityttää, että onnistuuko niiden käyttö ollenkaan. Jos ei, niin kai se on pakko lasit hommata..
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa tnn

• HAIRahtanut
« Vastaus #520 : 25.01.15 - klo:10:32 »
Päivitänpä tilannetta. Roaccutania on nyt 1 kk ja 1 viikko takana, eikä ole oikeastaan mitään inhoja sivuvaikutuksia havaittavissa. Piilareitakin olen voinut käyttää vanhaan malliin, tosin silmätippoja olen laittanut välillä. Alkuun viikon käytön jälkeen leuasta kuoriutui ihoa irti ja naamaa vähän kiristeli, mutta sen jälkeen ei ole ollut oikeastaan mitään kummempaa :) Samoja vanhoja kosteusvoiteita on voinut käyttää kuin aiemmin, ja myös Lily Lolon meikkipohja on sopinut. Mun ongelma oli leuan hormonipaiseet, ihon rypyläisyys ja näppyisyys, ja tilanne ei ole ollut nyt missään vaiheessa niin pahana kuin aikana ennen Roaa.

Kaikista kivointa on, kun naama ja tukka eivät enää rasvoitu juurikaan! Aiemmin mun piti painella naaman rasvoja pois 8 h koulupäivän aikana useisiin kertoihin, ja silti tuntui että pärstä vaan kiilsi. Samaten hiukset oli pakko pestä joka toinen päivä rasvoittumisen vuoksi, ja kuivashampoo oli siltikin pakollinen aina pesua seuraavana päivänä. Erittäin positiivista kun nyt lettiä on tarvinnut pestä vain pari kertaa viikossa, ja vähempikin melkein riittäisi :ts Lisäksi meikkiä ei enää koulupäivän aikana tarvitse korjailla eikä naaman rasvoittumisesta huolehtia ;D

Nyt on ehkä jotain pientä pahenemisvaihetta ollut ilmassa, kun muutama ihonalainen patti ja uusi näppy on tullut vähälle aikaa. Jospa tämäkään ei kauaa kestä :)
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #521 : 13.07.15 - klo:17:19 »
Miten roa-reseptin saaminen ja kuurin syöminen ihan käytännössä tapahtuu? Jos ensin täytyy käydä ihotautilääkärillä, joka patistaa verikokeisiin, saako reseptin sitten soittamalla vai täytyykö käydä lääkärillä uudelleen? Jos ei syö e-pillereitä, meneekö niin, että resepti on vain lyhyelle ajalle ja se täytyy uusia lääkärin luona? Kuinka monta lääkärikäyntiä yksi kuuri vaatii? Entä monestiko täytyy käydä verikokeissa? Riittääkö kondomia ehkäisynään käyttävälle, että tekee raskaustestin vaikka kuukausittain kotona apteekin testeillä?

Käyttekö te kaikki yksityisellä ihotautilääkärillä? Pelottaa vain millaiset kokonaiskustannukset mahtaa olla.
« Viimeksi muokattu: 13.07.15 - klo:17:21 kirjoittanut enna »

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #522 : 13.07.15 - klo:17:22 »
Mun tietääkseni kondomi ei Roan kanssa riitä ehkäisyksi. Noihin muihin kysymyksiin en valitettavasti osaa vastata.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #523 : 13.07.15 - klo:17:41 »
^Ainakin tällä ja edellisellä sivulla on ollut keskustelua, että jos lääkäri sen pillerireseptin määrää eikä sitä ilman kirjoita roaa, niin eihän sitä voi tiedä alanko minä ehkäisypillereitä syömään vai en.. Jos ei siis suostuisi kirjoittamaan roaccutan-kuuria muuten.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 13.07.15 - klo:17:41 »
^^ Mä kävin aikoinaan Terveystalossa yhdellä tietyllä lääkärillä, mutta hän ei näytä enää olevan työelämässä. Harmi, sillä hän oli tosi pätevä. Kävin vastaanotolla, ja Roaccutan-reseptin yhteydessä sain myös reseptit e-pillereihin, koska lääkärin on pakko ne määrätä Roan kanssa. Ei niitä silti ole pakko hakea apteekista tai syödä. Mä en syönyt, koska ei ollut tarvetta ehkäisyyn. Mun ei myöskään tarvinnut käydä labrassa, koska vakuutin lääkärin siitä etten ole raskaana. Uuden reseptin sain lähettämällä tekstiviestin lääkärille. En tiedä millainen käytäntö muualla on.

Mutta tosiaan Roaccutan aiheuttaa pahojakin sikiövaurioita, joten jos on seksuaalisesti aktiivinen, käyttäisin niitä e-pillereitä. Ei ole kiva sitten mennä tekemään aborttia, jos käykin vahinko...
hennaaja
iherb alekoodi DUW569