Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 120988 kertaa)

Poissa Angora

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #540 : 13.11.15 - klo:00:28 »
^Hupsista. Oon yöllä väsyneenä lukenut kuukaudet vuosina. :ts ;D Kiitos tsempeistä enna!
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #541 : 23.11.15 - klo:09:58 »
^Sellaista sattuu ;D

Mä olen syönyt nyt kohta 3 viikkoa kuuria. Pahin pahenemisvaihe taitaa olla jo takana. Mullahan on jokunen vuosi takaperin ollut nokkosrokkoa, joka on sittemmin lähtenyt kokonaan eikä ole oikeastaan ollenkaan enää kiusannut. Huomasinpa tuossa saunomisen jälkeen nokkosrokkomaista jälkeä iholla - isotretinoiinin sivuvaikutuksissa tuo nokkosrokko mainitaan ja veikkaan, että saunan kuumuus on ollut laukaiseva tekijä. Häipyi kuitenkin melko nopeasti pois, onneksi.

Huulia kuivaa mutta ihan kohtuudella, en ole ainakaan vielä ollut suuressa pulassa sen kanssa. Mustapäitä mulla ei tavallisesti juuri ole, mutta pieniä sellaisia on nyt ilmaantunut.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 23.11.15 - klo:12:10 »
^ Kannattaa kokeilla huulille Bevita R -huulivoidetta apteekista. Ihotautilääkäri suositteli tätä mulle silloin Roa-kuurin aikana.  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 23.11.15 - klo:13:14 »
^Kiitos vinkistä, harkitsen tuota jos käyttämäni huulirasvan tehot loppuvat kesken!

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #544 : 23.11.15 - klo:21:22 »
^^Mulle apteekkari sanoi Bebanthenin olevan tuota Bevitaa tehokkaampi, tosin valittelin suupieliä, että oiskohan ero sitten siinä mistä oireesta on kyse - mene ja tiedä. Mulla on kuuria nyt takana pari viikkoa. Hiusten lähtö tuntuu lisääntyneen tai sitten olen vainoharhainen kun sitä oiretta näkökyvyn heikkenemisen lisäksi eniten pelkään. Iho paheni ensimmäisen viikon jälkeen, mutta on nyt rauhoittunut, myös punoitus on hieman taittunut tai sitten olen vain tottunut uuteen helakkaan peilikuvaani. ;D Iho on kasvoista kuivempi kuin ennen ja kesii, mutta vaihdettuani La Roche-Posayn hoitojen takia heikentyneen akneihon hoitoon tarkotettuihin tuotteisiin sekin kanssa taistelussa näkyy jo voiton merkkejä. Bebanthenia olen käyttänyt huuliin, jotka tuntuvat samalta kuin yleensä alkutalvella eli vähän rohtuneilta, mutta ei mahdottomilta. Ainoastaan suupielet ovat jatkuvasti auki ja auetessaan kipeät ja päänahka on todella kuiva ja hilseilee, jopa paikoin hieman kirvelee shampoopesun aikana.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #545 : 03.12.15 - klo:08:14 »
1kk-raportointia.
Päänahka on kuiva ja paikoin hilseilee melko paljon. Leuan pikkunäpyt ovat vähentyneet, mutta niitä on edelleen paljon. Nenä iho on kokeillessa tasaisempi ja rasvaton. Otsan ihonalaiset möykyt ovat vähentyneet. Ihon punoitus nenänympärysalueella on ehkä hieman vähentynyt. Näppyjä, finnejä on huomattava määrä edelleen, mutta vähemmän kuin aluksi. Huulet kuivuvat edelleen tasaista tahtia, mutta pysyy hallinnassa kun pitää huulirasvaa aina mukana. Kasvojen iho ei kuiva tai hilseile kohtuuttomasti - se on pysynyt samanlaisena kuin ennen kuuria.

Käsien ihottuma on hieman lisääntynyt ja se on tavanomaisesta poikkeavaa. Lääke ei ole vaikuttanut mulla esim. näköön, eikä isompia ongelmia ole lääkityksen kanssa ollut.

edit. Lisään vielä, eli kolesteroli on noussut hieman, mutta on edelleen hyvissä lukemissa.
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo:20:51 kirjoittanut enna »

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #546 : 16.12.15 - klo:20:40 »
Mäkin olen alkanut harkita Roaccutania... naama aivan jäätävässä kunnossa, vaikka käytössä kaikki mahdolliset lääkevoiteet. Tai oikeastaan naaman kunto ei edes muiden mielestä niin kamala ole, mutta nyt on niin monta punaisena helottavaa arpea ja parikin tulehtunutta isoa finniä samaan aikaan ja sellasia pitkään iholla hengaavia kystisiä heppuja. Outoa tässä mun aknessa on, että iho ei ole vieläkään  juurikaan tukossa - sellasia normaaleja pikkunäppyjä tai tukkeumia ei oikeasti ole lainkaan, vaan kaikki näpyt, jotka naamaan nousee, on jotain kystisiä paisepainajaisia, jotka tulehtuu aivan mahdottomiksi. Mutta pelkään vaan ihan hurjasti sitä pahenemisvaihetta Roalla, kun teen työtä, jossa olen paljon esillä ja jossa tarvitsee itsevarmuutta. Samoin hirvittää esim. mielialavaikutukset, hiustenlähtö jne. Mutta on kyllä tosi inhottavaa, kun elämä on taas palannut siihen, että aamuisin saa kiukuta peilin äärellä.  :# :-[ Ja onhan ne kipeitäkin.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #547 : 17.12.15 - klo:11:43 »
Mutta pelkään vaan ihan hurjasti sitä pahenemisvaihetta Roalla, kun teen työtä, jossa olen paljon esillä ja jossa tarvitsee itsevarmuutta. Samoin hirvittää esim. mielialavaikutukset, hiustenlähtö jne.

Pahenemisvaihe ei kestä kovin kauaa, voi puntaroida sitä kumpi on pienempi paha - se, vai jatkuva kipeän/itseään inhottavan ihon kanssa kamppailu, jota ei välttämättä kotikonstein voita.

Noihin pelkäämiisi sivuoireisiin haluan sanoa samaa mitä vastasin toiselle kun käyttäjälle aiemmin tällä sivulla: sivuoireita on oikeastaan ihan turha kuumotella etukäteen, kun ei tiedä miten lääke vaikuttaa juuri siihen omaan kehoon. Jos lääkitys vaikuttaakin voimakkaasti mieleen, hiustenlähtöön tai ihon kuivaminen on sietämätöntä tai mitä tahansa muuta, niin annostusta voi aina pienentää ja katsoa, helpottaako oireet. Ja mikäänhän ei estä kuurin keskeyttämistä, jos menee ihan mahdottomaksi (mikä on varmaan suht harvinaista).

Tsemppiä päätöksentekoon :)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #548 : 30.12.15 - klo:14:23 »
2kk-raportointia.
Huomaan eron jo selkeästi ja olen tyytyväinen edistykseen. Selästä aktiivinen akne on jo lähtenyt, mutta mulla suurin ongelma-alue onkin aina ollut kasvot. Valkopäitä tulee enää harvakseltaan, kasvoissa on edelleen etenkin otsassa näppyjä. Aiemmat ihonalaiset möykyt ovat lähteneet, niitä ei ole tullut samaa vauhtia enää lisääkään. Nenänympärysiho on parantunut kivasti, nenä tuntuu ihanan "kuivalta" (hyvällä tavalla)!

Päänahan kuivuus on helpottanut kun olen yksinkertaisesti pidentänyt hiustenpesuväliä. Kasvot ei hilseile melkein ollenkaan, kuivumisen kanssa ei siis ole sen isompaa ongelmaa (tosin huomautan, että mulla Protopic-voide käytössä). Huulet kuivuvat toisena päivänä enemmän kuin toisena, mutta mikään iso hätä ei senkään kanssa ole ollut - korkeintaan alahuuli auennut parista kolmesta kohtaa vertavuotavaksi, mutta yleensä pelkän huulivoiteen käyttö pitää tilanteen kohtuullisena.

Lyhyesti: lääkeen vaikutus on alkanut näkyä ja tuloksia on havaittavissa. Olen toistaiseksi ollut tyytyväinen siihen, miten iho on muuttunut 2 kuukauden aikana.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 30.12.15 - klo:14:39 »
^ Onpa kiva kuulla, että kuuri toimii  :) kuinka pitkää kuuria sulle on suunniteltu? Toivottavasti veriarvot pysyy hyvinä ja voit jatkaa kuuria niin kauan kuin on tarve.

Itsekin varmaan päädyn Roaan vielä joku päivä, jos selän akne ei helpota. Kasvoissa tilanne on pysynyt toistaiseksi hyvänä BHA-liuoksen avulla, mutta selkään toi ei tehoa millään :( kasvoihinkin tulee nopeaa kipeitä, ihonalaisia patteja, jos liuoksen käyttöväli venyy muutamaan päivään. Antibiootteja en ala hormonaaliseen akneen syömään, koska ne tehoavat vain kuurin ajan.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #550 : 30.12.15 - klo:15:35 »
^Kuurin pituudesta sovittiin se, että mulla on 4kk kuurin aloittamisen jälkeen kontrolli, jossa sovitaan jatkosta.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 05.06.16 - klo:09:56 »
Vähän päivitystä edelliseen: Jatkoin lääkitystä vielä kontrollikäynnin jälkeen. Söin siis kokonaisuudessaan 6kk kuurin, joka on ohi. Kaikkiaan jäi hyvä fiilis lääkkeestä - annostus oli sopiva eli akne lähti ja pahimpana sivuoireena oli huulien kuivuminen, joka pysyi Carmexilla ihan OK:na. Noin viikko pari kuurin loppumisen jälkeen huulet palasivat entiseen kuntoonsa. Nyt kuukausi kuurin loppumisen jälkeen huomaan, miten iho ja päänahka alkavat taas rasvoittua nopeammin - erityisesti kasvot. Huomasin, että otsalla ja nenällä on nyt sellaista röpelöä (ja tämä alue rasvoittuukin nopeammin), johon ei ole nyt BHA purenut. Aion kokeilla kevyttä mekaanista kuorimista, iho ei tunnu alueelta enää niin herkälle etteikö uskaltaisi kokeilla.

Voin kyllä ainakin omalta osaltani suositella muillekin aknesta kärsiville. Mä etukäteen pelkäsin kauheasti miten raskas lääkitys tämä keholle on, mutta kyllä hyödyt voittivat ne vähäiset haitat ihan 10-0. Ja voittaa - tietenkin - tehossaan leikiten kaikki voiteet ja litkut, mitä mä olen yrittänyt aiemmin käyttää!

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #552 : 03.10.16 - klo:20:51 »
Mulla alkoi nyt Isotretinoin-kuuri. Akne ei tällä hetkellä ole pahana, mutta ihon pinta meni ennen kuurin aloitusta oudon karheaksi ja läheltä huomaa, että se on pikkunäppyä täysi, leuassa on finnejä. Meikattuna iho näyttää kuitenkin niin siistiltä, että tämä raju kuuri on hämmästyttänyt ihmisiä, kun olen kertonut.

Joka tapauksessa nyt on kokeiltu kaikki paikallishoidot ja kaksi pitkää ab-kuuria, joista toinen vain hetkellisesti siisti ihoa, eli pakko tämä nyt on vain tehdä. Pääseepä ajattelemasta sitä, että tehoaisikohan roa. Lisäksi kuivattaahan noi paikallishoidotkin ihon hilseileväksi korpuksi.

Otin minipillerit ja hain ne jopa apteekista, mutta en aio syödä niitä. Raskauskeskustelu lääkärissä ja apteekissa tuntui vähän turhauttavalta, kun en aio tehdä lapsia muutenkaan, saati että sitten tekisin niitä roalla. Mutta totta kai tiedän, että tekevät työtään vain ja että jenkeissä on kai ollut kammottavia tapauksia.

Ostin isot pönikät Humektania ja Aqualan L:ää, lastasin kaikkiin laukkuihin huulivoiteita ja ostin vielä pari kosteuttavaa yönaamiota.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #553 : 12.10.16 - klo:20:52 »
Aivan järkyttävää. Iho on siis aivan järkyttävä. Sanat ei riitä. Niin kuiva ja ärtynyt mutta silti suupielistä aivan täynnä finniä ja kystistä paisetta, että huh, kaikki nousseet nyt yhtä aikaa pintaan. Hävettää liikkua tämän näköisenä ihmisten ilmoilla ja edustaa työtehtävissä, mutta muuta ei voi kuin purra hammasta.  :-X Meikkivoide alkaa kuivuuttaan halkeilla finnien päältä päivän mittaan, vaikka kuinka latoisi kosteutta alle ja suihkisi kasvosuihkeilla. Voi elämä.

Muita sivuvaikutuksia ei ole kuin tämä kammottava aknen pahentuma ja kuivuus. Huuletkin pysynyt ihan ok kunnossa, parina päivänä ehkä vähän outoa hyvin pientä päänsärkyä.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #554 : 26.10.16 - klo:12:36 »
Päivitän kuulumisia, vaikka monologia täällä pidänkin.

Aloituksesta on nyt kolmisen viikkoa, annostus on 40 mg/pvä. Siirtsin tablettien oton illalle, että pahin kuivettuminen sijoittuisi yöhön eikä päivälle.

Iho on vähän rauhoittunut, ainakaan se ei ole niin ärtynyt ja kirvelevä, joskin se on edelleen kuivahko ja ongelma-alueella (leuka, suupielet) on runsaasti aknea ja puhjenneita koholla olevia finnejä. Ihon rasvoittuminen on kuitenkin loppunut lähes kokonaan, eli jos aamulla saa meikillä hyvin aknet piiloon, ne pysyvät piilossa koko päivän. Meikki pysyy kuin tauti: nyt ymmärrän, miten joillakin on työpäivän lopussa niin siisti meikkipohja, mulla se on normaalisti aikaa päivää sitten sulanut osin pois jo. Finnit puhkeavat nopeammin kuin normaalisti, ja normaalista poiketen myös niiden puristaminen tuottaa melko hyviä tuloksia, kun niistä pääsee nopeammin eroon. Iho paranee älyttömän nopeasti, joku viikko sitten olleista finneistä on tuskin mitään jälkeä enää naamassa, pientä punoitusta. Normaalisti mulla hengaa ne punaiset jäljet naamassa kuukausitolkulla Avitcidin käytöstä huolimatta.

Kosteuteen olen nyt panostanut. Ostin silmätippoja, jotka auttoivat melko nopeasti ärtyneiden, vuotavien silmien kanssa, mutta vähintään kolmesti päivässä on muistettava tiputtaa silmät. Piilarit ärsyttävät silmiä todella paljon, mikä on iso ongelma, kun tarvitsen niitä urheillessa.

Kosteuteen on käytössä nyt melkoinen arsenaali tuotteita. Perusvoiteista parhaiten toimii öljyllä (tällä hetkellä Elizabeth Ardenin 8 hour miracle oil tjsp) boostattu Aqualan L. Humektan ei imeydy lainkaan niin hyvin, jättää ihon hirveän kiilteleväksi ja kiristeleväksi, joten sen käytöstä luovuin kokonaan. Lisäksi on kosteuttavia naamioita Lumenelta ja Vichyltä, Paula's Choicelta clinical ja skin recovery -kosteusvoiteet ja hyalurinihappoboosteri + calm-sarjan seerumi. Resist Ultra Light -päivävoide toimii erinomaisena primerina. Deciemiltä tilasin myös hiljattain kasan tuotteita, mutta ne eivät ole saapuneet vielä.