Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 117966 kertaa)

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #60 : 26.07.07 - klo:22:27 »
^Juu kyllä tiesinkin että ne on normaaleja sivuvaikutuksia, mua vaan alkoi tuo hiustenlähtö niin hirvittämään vaikka ei siitä sataprosenttista varmuutta olekaan, johtuiko siitä. Mutta kun ei mulla aiemmin ole mitään tuollaisia ongelmia ollut, niin pidän itsekin sitä hyvin mahdollisena. Tuohon kun ei ollut mitään lääkettäkään oikein. Ihotautilääkäri antoi vaan kortisoniliuosta, kun epäili tulehdusta päänahassa, mutta ei siitä mitään apua ollut. Menin sitten sellaiseen hiustutkimukseen, jossa nyhdetään hiuksia päästä ja katsotaan mikroskoopilla niitä juuria. Siellä sitten sanoivat että siellä on niitä pahoja talikertymiä.

Tuohon ei sitten auttaneet, kun sellaiset kalliit kampaamossa tehtävät hoidot. Ne onneksi sitten aikaa myöten tepsivät. Mutta enpä haluaisi kokea tuota uudelleen. Stressasi silloin ihan hirvittävästi, kun hiukset ohenivatkin ihan selvästi.  :(
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Maggie

• Vieras
« Vastaus #61 : 29.07.07 - klo:09:47 »
Mulla on nyt vähän päinvastainen ongelma kun ensimmäisen kuurin aikana. Iho on hyvässä kunnossa, ei yhtään näppyä missään ja isotretinoiinia olen ottanut vasta viiden päivän ajan, eli tuskin on sekään vielä ehtinyt auttaa. Ja niin vahva lääke kun se on, tuntuu että syön nyt sitä turhaan ja sivuvaikutukset huomioon ottaen kuuri on enemmän haitaksi kuin hyödyksi.
Mulla oli keväällä tällainen kausi, että iho ihan yhtäkkiä ilman syytä nopeasti parani, ja oli pari viikkoa tosi sileä ja siisti.
Pitäiskö mun nyt vaan syödä kuitenkin vielä kuuri loppuun siinä pelossa jos iho taas joskus huononee? Kun pelkäsin noita sivuvaikutuksa jo etukäteen niin paljon niin nyt tuntuu jotenkin turhalta ottaa lääke.
Ajattelin nyt syödä kuuria samalla tavalla vielä ensi kuun ajan. Jos iho on silti vaan hyvässä kunnossa ja tuntuu siltä että se sellaisena pysyisikin, niin soitan kyllä lääkärilleni. Tuntuu nyt jotenkin typerältä kun joka päivä toivoo että tulisi edes pari näppyä että tässä kuurissa olisi jotain järkeä. ::)

Poissa Aurelle

• HAIRahtanut
« Vastaus #62 : 29.07.07 - klo:11:05 »
Minulla Roaccutan teki ensin ihon paremmaksi muutamaksi viikoksi, ja sitten tuli pahenemisvaihe, jonka aikana iho oli karmean näköinen kuukauden ajan, jonka jälkeen alkoi taas parantua. Suosittelen syömään kuurin kiltisti loppuun.

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #63 : 29.07.07 - klo:14:31 »
Maggie, jos aiot seuraavat 6kk pähkäillä asian kanssa, niin eiköhän olisi parasta lopettaa heti. En itseasiassa ymmärrä miksi aloitit koko kuurin kun vähättelet "ongelmaasi" ja lääkärisi ammattitaitoa kokoajan. Kuten ketjun toisessa viestissä sanot, niin Roa on ainoa lääke joka (useimmilla) toimii, eli poistaa ongelman eikä vain hoida vaivaa. Jos sinulla ei tällä hetkellä ole finnejä, mistä tiedät mikä tilanne on ensi viikolla?

Päätös on sinun.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Maggie

• Vieras
« Vastaus #64 : 29.07.07 - klo:22:39 »
^Silloin kun varasin ajan ihotautilääkärille, naamaan oli tullut taas niitä samanlaisia näppyjä kuin ennen kuurin aloittamista. Näpyt kuitenkin hävisivät vähitellen ja kun sitten viimein menin lääkärille ja kerroin mikä tilanne on, lääkäri tyrkytti saman tien roaa. Nyt näppyjä ei ole ollenkaan, eli tuntuu siltä että ne näpyt mitä kuukausi sitten oli, johtui jostain tietystä asiasta, ruokavalion muutoksesta, auringonottamisesta tms. Ja nyt kun elämä on palannut ennalleen, näpytkin on hävinneet?

Mietin kuurin aloittamista todella pitkään ja hartaasti, koska tilanne ei ollut niin paha kuin ensimmäisellä kerralla. Muutama ihminen jonka kanssa asiasta puhuin sanoivat että pitäisi kuunnella vaan sitä lääkäriä, mutta kun tuntui että lääkäri ei kuunnellut sitten mua. :-\

Ja siksi en ole kuuria vielä lopettanut, koska pelkään että tilanne on tosiaan parin viikon päästä samanlainen. Olisi varmaan pitänyt odottaa siihen asti kun tilanne taas pahenee ennen kuin aloitin kuurin, mutta halusin kai vaan aloittaa mahdollisimman pian että pääsen siitä mahdollisimman pian eroonkin. Ja kun kuitenkin tuntuu siltä että vaiva ei ole hävinnyt kun aina silloin tällöin tulee muutama finni sinne tänne. Lääkärille en voi soittaa kun on kesälomalla ties kuinka kauan.
Ei tässä muuten mitään ongelmaa olisikaan, mutta kun ne sivuvaikutukset ahdistaa aika paljon muutenkin. Mun päätöshän se on eikä kukaan vieras voi sitä mulle jollain palstalla sanoa mitä kannattaa tehdä, mutta jos jollakin on vaikka ollut sama tilanne niin olisi mukava kuulla.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #65 : 29.07.07 - klo:22:56 »
Minun mielestä on ihan normaalia ja sallittua että saa pähkäillä tälläisen kuurin aloittaessa. Onhan kyseessä pitkä kuuri joka tosiaan tuo mukanaan erilaisia sivuvaikutuksia (ei tosin niin pahoja etteikö näiden kanssa pystyisi elämään). Mutta olen myös sitä mieltä, että kun kuurin aloittaa pitää olla varma että kuurin aikoo syödä loppuun. Puolikkaita ja puolitehoisia kuureja on aivan turha syödä. Ymmärrän toki jos kuuri joudutaan lopettamaan jonkun vakavan sivuvaikutuksen takia.

Maggie

• Vieras
« Vastaus #66 : 30.07.07 - klo:10:21 »
Mutta olen myös sitä mieltä, että kun kuurin aloittaa pitää olla varma että kuurin aikoo syödä loppuun. Puolikkaita ja puolitehoisia kuureja on aivan turha syödä. Ymmärrän toki jos kuuri joudutaan lopettamaan jonkun vakavan sivuvaikutuksen takia.

Suunnittelin nyt lopettavani kuurin kun olen sitä vasta muutaman päivän syönyt ja aloittavani sitten uudestaan jos tilanne tosiaan palaa ennalleen. Sivuvaikutuksia rupeaa jo olemaan tarpeeksi, huulet halkeilee, iho tuntuu kuoriutuvan naamasta, niveliä särkee, silmät on kuivuneet yms. Eli en todellakaan halua syödä kuuria turhaan puolta vuotta. Lääkärin suostumuksella tietysti, jos saisi vaikka sen puhelimen päähän.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 30.07.07 - klo:14:10 »
Eli en todellakaan halua syödä kuuria turhaan puolta vuotta. Lääkärin suostumuksella tietysti, jos saisi vaikka sen puhelimen päähän.

En usko että kuuri on turha, jos tosiaan syöt sitä sen puoli vuotta. Kyllä toisella kuurilla akne saadaan jo aika hyvin kuriin. :) Minulla kuivui myös silmät, siihen vaivaan sain apua Oftagel-silmägeelillä. Lääkärini kirjoitti minulle 120kpl kertakäyttöpipetti paketin puhelinreseptillä. Huulten kuivuminen on ehkä se ikävin sivuvaikutus, mutta siihenkin saa aika hyvin apua bepanthenilla, tai minulla toimi bepanthenia vieläkin paremmin eucerinin puikko-huulirasva, hintaa apteekissa 3€. Minulla auttoi ihon kiristämiseen ocm, eli öljypuhdistus. Siitäkin on erillinen aihe, kannattaa tsekata. :)

Kannattaa punnita hyötyjä ja haittoja. Onko akne suurempi vaiva kun mahdolliset sivuvaikutukset? Minä itse sillon aikoinaan olisin kestänyt vaikka mitä että saisin pois aknen.
« Viimeksi muokattu: 30.07.07 - klo:14:12 kirjoittanut Tukkis »

Maggie

• Vieras
« Vastaus #68 : 30.07.07 - klo:18:50 »
^En pelkääkään että se ei auttaisi, vaan luulen että kuuri on tarpeeton. Eli sillä tavalla turha. Enkä halua siksi kärsiä sivuvaikutuksista turhaan. Iho alkoi taas tulemaan parempaan kuntoon ennen kuurin aloittamista ja oli jo kuurin toisena päivänä sileä ja hyväkuntoinen, joten nyt mietityttää pysyisikö iho kunnossa ilmankin kuuria. Ensimmäisen kuurin aikana en välittänyt niin paljon sivuvaikutuksista, tärkeintä oli vain että pääsin niistä inhottavista ja kipeistä näppylöistä eroon.

En nyt siis tiedä pysyisikö iho kunnossa ilman kuuriakin, eli ehkä se muutama viikkoa kestänyt huonompi kausi oli vain jokin tilapäinen juttu. No, joka tapauksessa jätin lääkärille soittopyynnön, vastailee parin päivän päästä ja kyselen sitten hänen mielipidettään. Jos vaikka saisin tällä kertaa asioihin selvyyden kunnolla eli saisin kysyttyä ne mieltä painavat asiat.

En periaatteesta haluaisi syödä mitään lääkettä päivääkään turhaan, on vähän sellasta lääkekammoa muutenkin. :-\ Vaikka tiedän että enemmän niistä lääkkeistä on hyötyä kuin haittaa ja moni saa niistä hirmuisesti apua, mutta isotretinoiinin vahvuista lääkettä en haluaisi turhaan nappailla.
« Viimeksi muokattu: 30.07.07 - klo:18:51 kirjoittanut Maggie »

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 31.07.07 - klo:11:54 »
Saanko udella, mikä on sinun käsitys 'hyväkuntoisesta ihosta'?  :)

Miten nopeasti te olette ylensä joutuneet syömään toisen roaccutan kuurinne? Miten nopeasti finnit palaavat? Minulla on tällä hetkellä otsassa kaksi finniä ja poskessa on yksi isonalainen finni, onneksi aika pieni. Roakuuri loppui 2kk sitten.  Ok, ei kolme näppylää ole paljon, varsinkaan verrattuna siihen miltä naama on joskus näyttänyt mutta kauhea pelko vaan että finnit tulee takaisin. Olen kyllä valmis syömään toisenkin kuurin jos iho menee huonoon kuntoon!  :'(

Poissa Helleka

• HAIRahtanut
« Vastaus #70 : 31.07.07 - klo:12:53 »
Eka Roaccutan-kuuri tuli syötyä joskus 14-vuotiaana, ja toisen söin sitten vähän päälle parikymppisenä. Molemmista on siis jo aikaa ja sen jälkeen iho onkin pysynyt ihan hyvänä. Ketään ei mun maksa-arvoni kiinnostaneet silloin aikanaan. Raskaustestissä piti vain käydä - jonka prosessoikin sitten yllättäen parhaan kaverini äiti.  ::)  Siinä olikin sitten selittelemistä, kun kaverilta alettiin kyselemään kautta rantain, että mitä se sun ystäväsi oikein touhuaa.

Näistä molemmista kuureista on tosiaan kulunut monta vuotta, eikä mitään pysyviä sivuvaikutuksia tullut. Iho kuivui ja hiuksia lähti, mutta kasvoivat sittemmin takaisin. Maksa voi hyvin.
"I think I am, therefore, I am. I think."

Maggie

• Vieras
« Vastaus #71 : 01.08.07 - klo:09:22 »
Saanko udella, mikä on sinun käsitys 'hyväkuntoisesta ihosta'?  :)

Ihossa ei tunnu olevan sellaisia kipeitä patteja ja se on tasaisen värinen vanhoja arpia lukuunottamatta. Ihan tavallisia finnejäkään ei nyt juuri ole. Eli iho tuntuu ja näyttää rauhalliselta.

Puhuin aamulla lääkärin kanssa puhelimessa kahden minuutin puhelun, oli sitä mieltä että jos finnejä on kerran ruvennut ensimmäisen kuurin jälkeen tulemaan lisää, tulee niitä myös jatkossa. Ja jos iho pysyy hyvänä koko kuurin ajan, ei tarvitse syödä kun neljän kuukauden kuuri. Eli pääsisin lääkkeestä eroon vielä tän vuoden puolella. :) Rauhoitti kovasti oloa, eli lääkäri oli selvästi sitä mieltä että kuuri ei ole turha vaikka iho nyt olisikin taas rauhoittunut.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 01.08.07 - klo:12:33 »
^Tuo tarkottaisis sitten myös sitä, että kun minulla on nyt muutamia finnejä tullut lähipävinä, niin niitä sitten tulee lisää. Arvasin.  >:( Tarkkailen tilannetta jonkun viikon, mutta luulen että joudun itse syömään toisen kuurin. Huoh.  :-\

Mutta hyvä kuitenkin että lääkäri on sitä mieltä että kuuri ei ole turha. Jatkat siis kuuria?

Poissa Bambi

• HAIRahtanut
  • You forgot the briefcase!!!
« Vastaus #73 : 01.08.07 - klo:13:08 »
Miten nopeasti te olette ylensä joutuneet syömään toisen roaccutan kuurinne? Miten nopeasti finnit palaavat? Minulla on tällä hetkellä otsassa kaksi finniä ja poskessa on yksi isonalainen finni, onneksi aika pieni. Roakuuri loppui 2kk sitten.  Ok, ei kolme näppylää ole paljon, varsinkaan verrattuna siihen miltä naama on joskus näyttänyt mutta kauhea pelko vaan että finnit tulee takaisin. Olen kyllä valmis syömään toisenkin kuurin jos iho menee huonoon kuntoon!  :'(

Mulla ei Roa kuurin aikana tullut missään vaiheessa ihon pahenemisvaihetta. Lienee tämäkin yksilöllistä, mutta oma ihoni alkoi roa kuurin jälkeen vasta 2:n vuoden jälkeen oireilemaan uudestaan. En kuitenkaan uusinut Roa kuuria, vaan nykyään mulle riittää kun E-pillerit vaihdettiin vähähormonisiin Yasminelleihin (näillä voi myös olla ihoa parantava vaikutus) ja skinoren. Nämä kun alotin tossa Joulun aikoihin, niin iho-ongelmia ei ole enää ollut. Paitsi satunnaisia pikkufinnejä välillä, jotka ovat nopeasti taas lähteneet pois. Ennen tätä mulla oli siis sellasia kipeitä paisefinnejä, mitkä pahenivat järkyttäviksi ennen menkkoja, eivätkä oikeastaan koskaan puhjenneet vaan jäivät kipeiksi paiseiksi ihon alle.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 01.08.07 - klo:14:35 »
Juuri noita paiseita minullakin oli ennen roa-kuuria. Yksi pieni paise oli poskessani viikonloppuna, mutta katosi onneksi aika nopeasti. E-pillerit eivät sovi minulle, muuten olisin voinut niitä kokeilla. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle lainkaan.  :-\ No, täytyy tarkkailla tilannetta. Sitten kun iho on siinä kunnossa että naamassa on jatkuvasti useampia finnejä tahdon ehdottomasti uuden roan. Jos finnejä tulee sillontällön se ei ole vaarallista, voi johtua vaikka hormooneista.