Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 120986 kertaa)

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #75 : 02.08.07 - klo:21:54 »
Olen syönyt nyt puoli vuotta Roaa, tai siis ensin Ratiopharmia ja nyt Alternovaa. Nyt kun syön tämän satsin ja sitten vielä yhden 60 kapselin satsin niin kuuri loppuu, ja laskin että sitten kuuri on kestänyt tasan 8 kk. Luulisi riittävän...

Onneksi ei ole tullut ihmeempiä sivuvaikutuksia kuin lähinnä se huulten kuivuminen, ja välillä meni käsivarsien iho tosi kuivaksi mutta rasvaamallahan siitä selvisi. Silmät on myös välillä tuntuneet kuivilta, mutta silmätipoilla sekin on korjaantunut. Sitä ihmettelen kun naaman iho ei ole kuivunut yhtään liikaa. Nyt en ole laittanut lainkaan yöksi rasvaa naamaan kun iho ei ole yhtään kiristänyt vaan on ollut ihan normaalin tuntuinen iltapesun jälkeen. Toi on aikas ihmeellistä, koska ennen kuuria ihoa kiristi aina mielettömästi pesun jälkeen! Tuskin siitä rasvaamisen vähentämisestä mitään haittaakaan voi olla, ajattelin että jospa ihon normaali kosteustasapaino tykkää hyvää kun ei vain tavan vuoksi iske rasvaa naamaan vaikkei tarvitsisikaan.
Onko kellään muulla ollut tälläistä? Tuntuu että kaikilla vain iho kuivuu mielettömästi, mulla siitä on tullut ihan vain "normaali".

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #76 : 03.08.07 - klo:10:10 »
Auttaako roa hormonifinneihin? Kun mulla on outo iho... Oikeastaa kuiva/hilseilee helposti, mutta leukaperissä on pientä paiseen alkua odottelemassa jonkin verran :-\ Ja tasaiseen tahtiin niitä sieltä pintaan nousee, jatkuvasti on yksi finni ainakin kummallakin puolella leukaa. Pientähän tää on verrattuna viime kevääseen, mutta samoin se silloinkin alkoi... Nyt jännään koko ajan, että koska tilanne karkaa totaalisesti. Diane novaa on syönyt nyt taas, oisinkohan 6kk(välillä sitä halvempaa), alkuun parani iho nopeasti, mutta nyt jumittaa tässä tilassa. Kohta alkaa taas koulukin ja stressi :-X

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 03.08.07 - klo:13:01 »
^Tarkoitatko sellaisia isoja, kipeitä, ihonalaisia finnejä jotka ei koskaan nouse pintaan niin että sitä voisi puristaa? Kyllä roaccutan auttaa niihin. Mutta jos sinulla on niitä naamassa pari hassua en usko että sinulle kirjoitetaan roa-kuuria.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #78 : 03.08.07 - klo:22:45 »
^Jep, juurikin noita tarkoitan(paitsi, että mä yritän niitä aina puristella--> ne on entistäkin kipeempiä ja isompia >:(). Noiden lisäksi mulla on semmoista pientä näppylää ihon alla, joita nousee pintaan välillä. Puristamalla noistakaan ei kyllä oikeastaan mitään tule ???

Maggie

• Vieras
« Vastaus #79 : 04.08.07 - klo:09:42 »
Aion nyt syödä kuuria neljä kuukautta, toivottavasti riittää. Ei mullakaan ollut kun muutama hassu finni, mutta lääkäri oli tosiaan sitä mieltä että jos finnejä on tullut kuurin jälkeen kerran niin niitä tulee helposti lisää. Mutta luulen että lääkärin innokkuus määrätä toinen kuuri johtui siitä kun ensimmäinen kuuri jouduttiin lopettamaan tarkoitettua aiemmin.

Mulla tuli tuohon nenänviereen ehkä pari kertaa kuussa sellasia todella isoja ja ällöttäviä ihonalasia paiseita, jotka nousi vähitellen ihon pintaan moneksi pienemmäksi näpyksi jotka oli siinä helposti viikonkin, joten alkoi tuntua siltä että ongelma ei häviä itsestään. Ja samoin otsa on ollut mulla sellanen paikka johon ei ole roan jälkeen finnejä tullut ja viime kuussa siihenkin tuli niitä muutama. Eli ehkä se jotenkin säikäytti, vaikka en tiedä edes onko sillä aknen kannalta merkitystä. Täytyy kyllä myöntää että ehkä otin kuurin liian helposti, mutta nyt kun on kymmenen päivää takana niin tuntuu siltä että voi saman tien syödä sen neljä kuukautta. Sitä vähän ihmettelin kun lääkäri uskoi neljänkin kuukauden riittävän, kun ensimmäisellä kerralla söin kuuria 4,5 kk eikä se tehonnut. Tilanne on tietysti nyt erilainen ja kasvot on paljon paremmassa kunnossa, eli ehkä se johtuu vaan siitä. Jos ongelma tulee vielä takaisin, en aio kuitenkaan ottaa enää kolmatta kuuria.

Mutta voikohan roalla päästä lopullisesti eroon noista hormoninäppylöistä? Kun musta tuntuu että nämä mun näpyt johtuu hormoneista mutta e-pillerit ei mulle oikein sovi.

Poissa Bambi

• HAIRahtanut
  • You forgot the briefcase!!!
« Vastaus #80 : 04.08.07 - klo:11:26 »
Lilly Missy: Mulla alkoi myös tulla tollasia kipeitä paisehormonifinnejä aina ennen menkkoja pahiten, pari vuotta Roa-kuurin jälkeen. Joten en usko että Roalla niistä pääse lopullisesti eroon. Mulla auttoi e-pillereiden vaihto vähä hormonisempiin ja skinoren. Mullekkin ihotautilääkäri ehdotti, että diane nova tai yasminelle, joka on sitten vähähormoninen.

Tulin siihen tulokseen, että ei Diane novaa, koska mulla on kamalia kiukkukohtauksia ennen menkkoja, ja pelkäsin niiden pahenevan diane novan myötä, koska siinä on aika tujut hormonipoitoisuudet. Eli olettaisin että sullakin vois auttaa vaihteeksi pienihormoninen e-pilleri. Olen ajatellut sen niin, että koska hormonipitoisuus on pillereissäni nykyään pienempi, niin niitä paisehormonifinnejäkään ei tule, apuna tosin myös se skinoren joka ilta.

Ihotautilääkäri sanoi, että yasminellellä on myös finneihin hyvä vaikutus, eli että niitä ei tulisi enää niin paljon, ja se on miedompi hoito kuin diane nova.

Poissa Varla

• Tukkaguru
« Vastaus #81 : 04.08.07 - klo:12:58 »
Mullekin tuli nyt noita hormonifinnejä eka kerran, nyt olen niistä päässyt eroon kun söin Apocacycle ( ? ) kuurin. Toivon ettei ne enää palaa takaisin!
Hang up the chick habit

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #82 : 04.08.07 - klo:13:06 »
Mulla on nimeenomaan ollut pelkästään noita kuvatunlaisia hormonifinnejä. Siis tosi paljon ja pelkästään noita. Mä söin niihin tuon roa-kuurin, ja se poisti ne. Sellaisia ihan perus pintafinnejä, mulla ei ole ollut oikeastaan ikänä.

Poissa Bambi

• HAIRahtanut
  • You forgot the briefcase!!!
« Vastaus #83 : 04.08.07 - klo:13:46 »
Kuinka kauan siitä on lynx kun söit sen Roa-kuurin? Mulla nimittäin tosiaan parin vuoden päästä naama alkoi taas kukkimaan.

Ja antibioottikuureja söin 3-4:nä keväänä noihin paisefinneihin. Silloin kuurit veivät finnit, mutta ne palasivat taas n. vuoden päästä. Antibioottikuureja en enää halunnut, koska finnit loppujen lopuksi aina palasivat.

Harmillista. Toi Roa on kyllä hyvä lääke. Mutta ihotautilääkärikin sanoi, että pari vuoden päästä ollaan usein taas samassa tilanteessa, kuin ennen Roaa. Tosin, eihän se kaikilla niin mene, mutta useimmilla kuulemma. Ja on se sellanen myrkky, etten halua sitä aina kahden vuoden välein vetää.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #84 : 04.08.07 - klo:16:10 »
^Siitä tulee nyt 6 vuotta kuluneeksi kun söin.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #85 : 04.08.07 - klo:20:29 »
Mulla on aiemminkin ollut diane nova ja se auttoi silloin just noihin samaisiin paiseisiin. Nyt söin sitä halvempaa versiota dianesta, ja tuntui ettei siitä ollut samanlaista apua. Nyt oon taas syönyt ap:tä ja tuntuu kyllä rauhoittuneen, taukoviikolla pääkipu palasi(aiemminkin vaivannut) ja kiukutti kyllä enemmän kuin noilla halvemmilla. Että kyllä niissä taitaa jotain eroa olla. Mutta katson nyt mihin näitten kanssa mennään, roaa sitten jos ei paremmalta ala vaikuttaa. Antibiootteja en enää syö ihon takia.

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #86 : 08.08.07 - klo:17:54 »
Kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa (osittain tämän keskustelun innoittamana) uudella ihotautilääkärillä kuulemassa vaihtoehtoisen mielipiteen roaan ja muuhun. Iho-ongelmani ovat siis hyvin samatapaisia kuin Lilly Missyllä eli ihonalaisia patteja (n. 1-3 kerrallaan naamassa) ja pieniä tukkeumia. Tämä uusi lääkäri oli myös sitä mieltä, että aikaisemmat 5 roakuuriani ovat olleet aivan liian lyhyitä ja annos on ollut liian pieni. Hänen mielestään voisi olla järkevää syödä vielä yksi kuuri, vaikka ihoni ei tämän pahemmassa kunnossa olekaan. Ilmeisesti taipumus ihonalaisiin finneihin on sinänsä riittävä peruste, vaikka niitä ei paljoa olisikaan. Olin aika yllättynyt, sillä luulin ettei minulle mitenkään enää kirjotettaisi uutta reseptiä. Täytyy nyt katsoa, mitä teen. Olisihan se ihanaa, jos iho paranisi kokonaan ja lopullisesti!  ::)

Nyt sain aluksi differin-geeliä ja tetrasyklin-kuurin. Differin-geeliä en ole käyttänyt koskaan aikaisemmin. Sekin tuntuu jo auttaneen varsin hyvin. Pienet tukkeumat ovat vähentyneet ja tällä hetkellä naamassa ei ole yhtään kipeää pattia.

Lilly Missy

• Vieras
« Vastaus #87 : 08.08.07 - klo:22:16 »
^mullakin on jotain geeliä pari tuubia, viimme keväänä antibioottien kanssa määrättiin. Mulla ne ärsytti ihoa niin paljon, etten voinut käyttää ollenkaan, paiseet suorastaan villiintyi. Mulla kyllä ärtyy iho lähes kaikesta muusta kuin Humektanista ::) Huvittas kyllä huomenna varata aika kans ihot.lääkärille, jos vaikka söis roan ja pääsis finneistä nyt yli kymmenen vuoden h#lvetin jälkeen...

Poissa billabong

• Hiushörhö
« Vastaus #88 : 22.08.07 - klo:19:18 »
Nonih, tämän tytön roakuuri alkaa olla lopuillaan. Olen syönyt kohta siis 5 laatikollista tabuja (40mg/päivä, joka on kai aika iso annos alle 50 kiloiselle?) ja viisi päivää enää jäljellä. Ihon kunto on mitä odottaa voi, finnejä ei ensimmäistäkään, mutta arpia kyllä (viimesitenkin finnien arvet ovat kuitenkin jo alkaneet haalentua).
On se vaan niin ihanaa että nyt kehtaa käydä viemässä roskiksetkin vaikka ei olisi meikkiä naamassa (meillä roskikset on tuolla aika pitkällä kadun varrella). Peilistä katsominenkin on huomattavasti miellyttävämpi kokemus ja meikkaamisessa ehtii keskittyä muuhunkin kuin finnien peittoon.  :D

Pelottaa vaan tuon kuurin loppu. Olen melkein varma että finnit palaavat ja olen masennuspuuskissani miettinyt jopa sitä, kun kesällä aina ihoni on ollut parempi, mutta syksyisin iskee hirveä paluu "arki-ihoon", että kyse olikin vain siitä. Olen yleensä aika positiivinen ihminen, mutta pelkään odottavani aivan liikoja, jolloin pillereihin paluu tuntuisi paljon ikävämmältä. :-\

Oletteko muuten käyneet ihotautilääkärillä vielä jossain tarkistuksessa kuurin loputtua?
The difference between who you are and who you want to be, is what you do

Hiukset: 1b M ii. Vaaleat ja itsepäiset

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #89 : 22.08.07 - klo:21:46 »
Sain nyt viimeisen reseptin roaa, eli 60 tabua jäljellä. Tämän loppuajan syön vain yhden päivässä. Yhteensä kuuria kestää siis lähemmäs yhdeksän kuukautta, koska tuo loppu vähän pitkittyy... Iho on ollut jo pitkän aikaa ihan täydellisessä kunnossa: ei finnejä, ei liian rasvainen tai liian kuiva - normaali! Mäkään en oikein uskalla vielä ajatella että se täysin sellaisena pysyisi, ettei sitten pety... Kun aion lopettaa kuurin jälkeen hormoniehkäisyt, niin siinähän voi taas iho reagoida.

Mulla ainakin toi akne vaikutti (niin kuin varmasti kaikilla muillakin) tosi paljon koko elämään, en olisi halunnut lähteä kotoa ollenkaan ihmisten ilmoille. Töissä oli hirveä käydä, ja sielläkin yritti vältellä lähikontaktia muiden ihmisten kanssa kun häpesi niin paljon naamaansa. Ja esimerkiksi jumppaan menoon oli iso kynnys, kun siellähän hikoillessa valuu meikit pois... En kyllä toivo tuota kenellekään!  :(

muoks. Niin ja tuo Dropsin kysymys, niin mun ei ainakaan tarvii käydä enää tarkastuksessa. Luulisi, että silloin jos ihossa on kuurin jälkeenkin finnejä tms., niin täytyisi käydä näyttämässä.
« Viimeksi muokattu: 22.08.07 - klo:21:48 kirjoittanut Sandaali »