Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 144179 kertaa)

tähkä

  • Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #90 : 24.09.07 - klo:19:04 »
Aloitin kuurin kesäkuussa ja lääkäri sanoi, että vielä muutama kuukausi jatketaan. Ei tämä ole yhtään niin kamala kuuri kuin annetaan ymmärtää!

Mikä siinä kuurissa muka kamalaa? Ei mielestäni mikään kovin kestämätöntä, ja pari kuuria syönyt.

Poissa almiros

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 1074
Vs: Roaccutan
« Vastaus #91 : 24.09.07 - klo:19:12 »
^ Ei minunkaan mielestäni mitenkään kauhean kamalaa, mutta kun siitä kuulee niin paljon kamaluuksia  ;) No, ei ne sivuvaikutukset mitään mukavia ole, mutta kyllä sen kestää.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Varla

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2264
Vs: Roaccutan
« Vastaus #92 : 09.10.07 - klo:13:23 »
No niin, nyt tänään kävin siellä ihotautilääkärillä. Sain Tetralysal-reseptin, 1 nappi päivässä 3kk ajan. Lisänä Differin-voide iltaisin aknealueelle.
Kaipaisin käyttökokemuksia näistä, tuleeko noista napeista kauheat mahavaivat ja pahoinvoinnit?
Hang up the chick habit

Poissa muori Pippuri

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 4459
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Roaccutan
« Vastaus #93 : 09.10.07 - klo:13:32 »
Kaipaisin käyttökokemuksia näistä, tuleeko noista napeista kauheat mahavaivat ja pahoinvoinnit?

Mulla tuli, ilmavaivoja lähinnä, eikä maha kestänyt enää laktoosia, mutta se on niin kiinni ihmisestä että mitä oireita tulee. Parhaiten selviää kun kokeilee itse ja ehkä ottaa maitohappobakteereja siinä ohessa. Varmaankin jotain oireita on odotettavissa kun 3kk:tta syö antibiootteja putkeen.

Poissa Varla

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2264
Vs: Roaccutan
« Vastaus #94 : 09.10.07 - klo:18:27 »
^Toivon ettei tule mitään pahempaa, koska syön vain yhden tabletin päivässä. Pitäisi kyllä ostaa niitä Maitohappobakteereja tai juoda niitä Gefilus-juomia. Paitsi saa niilläkin oikeesti mahan sekaisin jos hulluna juo niitä. Ehkä lasi päivässä riittäisi, toivottavasti  :)
Hang up the chick habit

Poissa Malva

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2826
Vs: Roaccutan
« Vastaus #95 : 09.10.07 - klo:18:41 »
Minä söin kaksi talvea putkeen tetralysalia, yhteensä noin puoli vuotta kerralla, kaksi tablettia per päivä. Kuurin aikana en saanut mitään ongelmia, mutta olen miettinyt että joskos tämänhetkiset vatsaongelmat voisivat johtua tuosta kuurista. Tuohan tuhoaa kehon ja suoliston omia bakteereita, sitä en kyllä tiedä että kuinka pitkäksi aikaa.. Maitohappobakteereja/hapanmaitotuotteita kannattaa kyllä syödä. :)

Poissa Hue

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 5050
Vs: Roaccutan
« Vastaus #96 : 09.10.07 - klo:20:43 »
No niin, nyt tänään kävin siellä ihotautilääkärillä. Sain Tetralysal-reseptin, 1 nappi päivässä 3kk ajan. Lisänä Differin-voide iltaisin aknealueelle.
Kaipaisin käyttökokemuksia näistä, tuleeko noista napeista kauheat mahavaivat ja pahoinvoinnit?

Mulla on menossa Apocyklin kuuri (3kk), jossa on sama vaikuttava aine kuin Tetralysalissa eli Tetrasyklin. Sain kuurin suunympärysihottumaan eli 2 viikkoa 2 tablettia päivässä ja loppu ajan 1 tabletti päivässä.

Loppuvaiheessa kahta ensimmäistä viikoa maha alkoi menemään sekaisin ja oli huono olo koko ajan. Kun aloin syömään vain yhtä tablettia päivässä pahaolo loppui, eikä vatsa juuri ole reistaillut. Hiukan erilailla vatsa käyttäytyy kuin normaalisti, mutta täysin siedettävästi.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Varla

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2264
Vs: Roaccutan
« Vastaus #97 : 11.10.07 - klo:15:29 »
Ei mulle nyt ole tullu tmitään ihmeempää, ehkä vähän on maha kipeä ja oksettaa aamuisin ( eikä ole sitä ), mutta ostin noita Gefilus-juomia vähän helpottamaan mahaa. Kuinkahan pian noitten nappien pitäisi tehota? Ainakaan tuo voide ei ole kuivattanut tai laittanut naamaa punoittamaan.
Mulla on tuo Apocyklin kuuri kanssa ja ei muistaakseni mennyt maha pipiksi, mutta ei ne tabut auttanutkaan  :(
Hang up the chick habit

Poissa NekoNeko

  • HAIRahtanut
  • ****
  • Viestejä: 988
Vs: Roaccutan
« Vastaus #98 : 11.10.07 - klo:16:28 »
No niin, nyt tänään kävin siellä ihotautilääkärillä. Sain Tetralysal-reseptin, 1 nappi päivässä 3kk ajan. Lisänä Differin-voide iltaisin aknealueelle.
Kaipaisin käyttökokemuksia näistä, tuleeko noista napeista kauheat mahavaivat ja pahoinvoinnit?

Oot siis saanut pelkät antibiootit aknen hoitoon. Ne on suurinpiirtein yhtä tyhjän kanssa, akne katoaa pariksi kuukaudeksi ja naama näyttää hetken hyvältä, mutta tulos ei ole pysyvä. Ainoastaan Roaccutanilla voi saada pysyvän tuloksen, ja sekään ei aina auta, kuten tässä keskustelussa on käynyt ilmi. Differin-voiteesta tykkäsin, en tiedä auttoiko se akneen juurikaan, mutta käytin sitä esim bikini-alueelle karvanpoiston jälkeen, ei tulehtuneet karvatupet :)
Hang out the chick habit

Poissa Varla

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2264
Vs: Roaccutan
« Vastaus #99 : 11.10.07 - klo:16:53 »
^Mulla ei vaikeaa aknea ole, vaan lievä joka on nyt paranemaan päin itsestään. Lääkäri ei antanut Roaa koska mulla ei ole e-pillereitä ja ei niin paha tilanne muutenkaan.
Hang up the chick habit

Maggie

  • Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #100 : 19.11.07 - klo:19:32 »
Byääh..  :'(
Aloitin kesällä toisen roaccutan-kuurin toiveikkaana, että akne parantuu. Ainakin edes vähäksi aikaa. Nyt olen nelisen kuukautta syönyt isotretinoiinia, ja finnejä vaan tulee. Lokakuun ajan naama oli ihan hyvä, mutta nyt on alkanut tulla taas parin viikon sisällä kipeitä patteja ihon alle. Ekalla kerralla tässä vaiheessa naama oli jo tasainen. Tarkottaako tää nyt sitä että mikään ei enää toimi? Lääkäri käski syödä kuuden kuukauden kuurin kun viime viikolla puhuttiin, mutta ajattelin sillon että sille ei ole tarvetta. Nyt tuntuu että puolen vuoden kuurikaan ei tule tepsimään. Huokaus. Kävin äsken katsomassa itseäni peilistä ja nyt oon istunu vaan huoneen lattialla ja nyyhkyttäny surkeeta oloani. Joka kerta mä ajattelen että nyt ne häviää lopullisesti mutta kun ei niin ei.

Onko muilla mennyt toinen kuuri samalla tavalla kuin ensimmäinen? Voikohan kuuri vielä tepsiä jäljellä olevan parin kuukauden aikana?

Niin ja voisiko kyseessä olla vaan hormonikierto, kun ennen kuukautisia tuli näppylöitä ja nyt kuukautisten loputtua taas pari lisää? Ekan kuurin aikana en kyllä huomannut tällaista mutta ajoitus sopisi kyllä.
« Viimeksi muokattu: 19.11.07 - klo:20:24 kirjoittanut Maggie »

Lilly Missy

  • Vieras
Vs: Roaccutan
« Vastaus #101 : 20.11.07 - klo:21:34 »
Ei mulle nyt ole tullu tmitään ihmeempää, ehkä vähän on maha kipeä ja oksettaa aamuisin
Mä söin viimme talvena ja keväänä kaks antibioottikuuria. Huomasin, että aamuoksetus vähenee jos on tarkkana ettei oo syöny sitä tuntia(vai kahta..) ennen ku ottaa sen lääkkeen. Ja urheilut kannattaa suorittaa ennen lääkettä. Mä meinasin ekan kuurin aluksi aina yrjöillä pitkin koulumatkaa ja kouluun päästyäni... Mutta aloin sitten ottaa lääkkeen vasta koulussa, helpotti kummasti.

Kyllä mulla ainakin auttoi pahimman tulehdusvaiheen yli noi antibiootit, tosin ei ne ongelmaa kokonaan poistanut. Ihan edelleen näppyä pukkaa...

Poissa Lyx

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 1995
Vs: Roaccutan
« Vastaus #102 : 20.11.07 - klo:21:44 »
Mulla alkaa naamatilanne mennä kohta epätoivoiseksi... Iho on viimeksi ollut ok kunnossa parisen vuotta sitten; nyt on koko ajan jotain näppyä ja mustapäätä poskissa ja leuassa ja ilman meikkiä ei voi mennä minnekään. Viimeksi tänä aamuna oikeaan poskeen oli kuin tyhjästä ilmestynyt kipeä ihonalainen patti. :(

'Minulla on lääkäriaika torstaina ja toivon että saisin reseptin. En tiedä onko näpyt niin pahoja että saan roa-kuurin, mutta haluaisin nyt vihdoin ja viimein päästä näistä eroon. Minulla ei ole ikinä koko aikuisikäni aikana ollut ihan täysin hyvää ihoa ja haluaisin kokea sellaisen ennen kuin ensimmäiset rypyt ilmaantuvat.

Onko teille suoraan ehdotettu roaa vai oletteko joutuneet kinumaan sitä ja millä perusteilla sen saa?

Poissa Varla

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 2264
Vs: Roaccutan
« Vastaus #103 : 21.11.07 - klo:15:44 »
Mulla on nuo mahaongelmat nyt hävinnyt ja iho parantunut. Milloinkahan viimeksi finni edes oli? Mutta luulen että isoin syy parantumiseen oli sopivat ihonhoitotuotteet ja mineraalimeikit. Tsemppiä kaikille  :-*
Hang up the chick habit

Poissa Lyx

  • Tukkaguru
  • *****
  • Viestejä: 1995
Vs: Roaccutan
« Vastaus #104 : 22.11.07 - klo:13:20 »
Nyt on sitten käyty lääkärillä näyttämässä tenipoikanaamaa ja tulos hiukan mietityttää...

Sain Duracef antibiootteja kymmenen päivän kuurin ja Dalacin liuosta. Ihan kiva, joo, mutta antibioottikuurin lyhyys kyllä ihmetyttää, luulin että kuurit kestää muutaman kuukauden. Kiva jos kymmenessä päivässä on iho kuin vauvanpeppu, mutta jotenkin en vaan jaksa uskoa että ihosta tulisi kymmenessä päivässä antibiooteilla täydellinen. :-\