Kirjoittaja Aihe: Roaccutan  (Luettu 124550 kertaa)

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
Vs: Roaccutan
« Vastaus #45 : 21.07.07 - klo:19:37 »
Olin muuten kokonaan unohtanut (!), että roa paransi lopullisesti aknen selässäni. Sinne ei ole ilmestynyt kymmeneen vuoteen yhtään näppyä, vaikka se oli aluksi kaikkein pahimmassa kunnossa. Lisäksi jalkojeni kroonistunut follikuliitti (karvatupen tulehdus) parani kuurien avulla kokonaan. Kasvot ovat siis ainut, joissa roan vaikutus ei ollut pitkäaikainen. Lohdullista taas muistaa, että kuureista oli kuitenkin jotain hyötyäkin! Miten saatoin unohtaa sen kokonaan?  ???

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 21.07.07 - klo:19:40 »
Tuosta sinun karvatupen tulehduksesta tuli mieleen, että pari ekaa kuukautta kun söin roaa tuntui että olin muuttumassa apinaksi. Jaloissani oli muhkea kerros mustia karvoja.  ;D Mutta kuurin edetessä karvat vähenivät, niin että kuurin lopussa jalkani olivat lähes karvattomat.  ??? Pakkausselosteessa lukikin mielestäni jotain karvan kasvusta. Roa-kuurin aikana hiuksia ei lähtenyt ollenkaan, ja pesuväli oli noin viikko.  ::) Hiuspohja ei vaan yksinkertaisesti rasvoittunut.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 21.07.07 - klo:19:58 »
^ Sama mulla. Hiuksia ei olisi tarvinnut pestä kuin kerran viikossa jos silloinkaan mutta tuntui että niissä oli jo sen verran pölyä ja hajuja että oli pakko pestä sen takia. Mustapäät "tippui" pois ja iho oli kuin vauvan pylly. Oli se vaan niin erilaista aikaa.

Itse sain kuurin seborreaan. Auttoi todella ja vaikutus on tuntunut pysyvän. Toki mulla on ollut epäpuhtauksia muttei kyllä enää saman luokan ongelmia kuin silloin  (lukuunottamatta tätä kesää kun vaihdoin pillerimerkkiä). Yksi asia on vain ruvennut mietityttämään viime aikoina: mulla on joku älytön hiustenlähtö meneillään ja niin oli ennen tuota kuuriakin (kuuluu seborrean oireisiin). Että ei kai tässä taas olla luisumassa ihanan seborrean maailmaan.. :-\ On tuosta edellisestä sulkasadosta kai jo viisi (vai kuusi?) vuotta aikaa, että sinänsä menisi kyllä normaalin kasvukauden piikkiin.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

allu

• Vieras
« Vastaus #48 : 21.07.07 - klo:22:14 »
roa kuurin paras puoli oli ehdottomasti kyllä se,että hiukset tarvi pestä vaan kerran viikossa!! jos ees sillonkaan  ;D nyt saan pestä taas joka päivä  :'(

mutta siis kukaan ei osaa auttaa ihohuokosongelmassa? ei ne nyt ihan hirveästi häiritse, mut olisin tosi onnellinen jos ne jotenki sais pois tai ees et ne pienentyis.

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #49 : 21.07.07 - klo:22:47 »
^En tiedä auttaako laser-hoito ihohuokosiin. Arpia se ainakin poistaa, siloittaa ryppyjä ym. Silk touch ihon hionta?
http://www.laseri.fi/sairaala.asp?page=11

Maggie

• Vieras
« Vastaus #50 : 24.07.07 - klo:14:55 »
Noniin. Niinhän siinä kävi että lääkäri määräsi toisen kuurin ja oli sitä mieltä että nyt pitäisi syödä tuo puoli vuotta, vähintään neljä kuukautta kun viimeksi jäi kuuri liian lyhyeksi.
Nyt tuo lääke seisoo tossa pöydällä ja pitäisi uskaltaa se kohta ottaa. Vähän vielä epäilyttää että onko tää nyt mulle sopiva lääke, mutta toisaalta ajatus siitä että pääsisin viimeinkin tästä ongelmasta kunnolla eroon houkuttelee niin paljon että enköhän mä ala sitä taas ottamaan.
Nyt pitää sitten vaan unohtaa alkoholi, aurinko ja piilarit puoleksi vuodeksi. Mutta jos tää tällä kertaa toimii niin ei haittaa yhtään. :)

Luonnonystävä

• Vieras
« Vastaus #51 : 24.07.07 - klo:15:31 »
Pitää vissiin munki kantaa korteni kekoon tähän roaccutan keskuksteluun!

Itse olen ollut nyt viimeiset kaksi vuotta ilman iholääkekuureja (koputtaa puuta...). Sitä ennen oli semmoinen mukava putki vuodesta 1998 vuoteen 2005! Siinä ehti syödä lukuisat tetrasykliinit ja muuta, sekä tietenki tuon roaccutanin. Mulla siitä ei ollut yhtään mitään hyötyä! Koko aikana iho ei parantunu! Söin sitä siis 6 kk! Päätin silloin että ei kiitos mulle sitä enää. Nyt viimeiset kaks vuotta oon syönyt Yasmin e-pillereitä, ja olen varma, että ne on pitäneet mun ihon kuosissa. Niillähän on todettu olevan suotuisa vaikutus ihoon.

Maggie

• Vieras
« Vastaus #52 : 24.07.07 - klo:16:49 »
Itsekään en tätä roaa olisi ottanut jos en tietäisi että se toimii. Iho oli puolisen vuotta kuurin jälkeen hyvä, joten nyt toivon että tällä täyspitkällä kuurilla saisi pidempäänkin kestävää tulosta. E-pillerit ei mulle oikein sovi, en voisi ainakaan kuvitella käyttäväni niitä montaa vuotta peräkkäin, joten piti keksiä jotain muuta.
Ensimmäinen tabletti meni kurkusta alas äsken, yllättävän helpostihan se kävi vaikka jännitti. ;)

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 24.07.07 - klo:20:37 »
^Noniin, kyllä se siitä.  ;) Kohta roa-kuuri on niin arkipäivää ettet edes ajattele koko kuuria sen pahemmin! Minkälaisella annoksella syöt?

Maggie

• Vieras
« Vastaus #54 : 25.07.07 - klo:13:01 »
^20 mg/vrk, eli samalla annoksella kun viimeksikin. Lääkäri oli kuulema merkannut viime kuurin jälkeen mun papereihin että tarkkaillaan tilannetta, oli vähän pelännytkin että joudun aloittamaan kuurin uudestaan kun jouduin lopettamaan vähän kesken kaiken. Sinänsä lohduttava kuulla, koska nyt olisi sitten toivoa että täyspitkä kuuri oikeasti auttaisi. :)
Ainoa mikä vähän ihmetyttää on että multa ei testata maksa-arvoja missään vaiheessa, lääkäri oli sitä mieltä että kun viime kerralla arvot oli koko ajan niin hyvät niin eipä tarvitse testailla nyt. Mutta kun mulla on ollu se käsitys että niitä on vähän pakko testata joka tapauksessa..? Ja oman mielenrauhan vuoksi käyn sitten viimeistään kuurin loputtua testeissä.

Sivuvaikutuksista ei ehditty lääkärin kanssa edes puhua, kun oli jo lyönyt laskun eteen. ::) Mutta luulenpa että kun ei se edes testeihin määrännyt niin ei ole sitä sorttia joka uskoisi että niistä sivuvaikutuksista voisi olla jotain oikeaa haittaa.
Ja tietysti nyt kun sain tuon lääkkeen niin iho meni melkeinpä yhdessä yössä taas paremmaksi, näppylöitä on enää pari siellä täällä. Mutta kyllä mä aion kuitenkin ottaa tätä nyt sen puoli vuotta ettei tarvitse sitten myöhemmin katua jos akne tulee taas samanlaisena takaisin.
Lääkäri muuten määräsi suoraan sen toiseksi halvimman lääkkeen, eli alpharman Isotretinoinin. Siitäkin on tullut vielä halvempi versio mutta lääkäri ei sitä suositellut.
« Viimeksi muokattu: 25.07.07 - klo:13:08 kirjoittanut Maggie »

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #55 : 25.07.07 - klo:15:19 »
Mä söin aikoinaan kaksi kuuria roaccuttania. Ennen sitä kokeiltiin antibiootteja moneen otteeseen ja ties mitä voiteita, vasta roa auttoi. Ekan kuurin jälkeen iho paheni entiselleen, mutta tokan jälkeen on pysynyt kuosissa ja siitä on jo n. 10 vuotta.

Mulla tuli aika paljon sivuvaikutuksia. Ainakin hiukset oheni ja kuivui, huulet ja limakalvot oli tosi rapeina ja silmätippoja jouduin välillä laittamaan kun nekin kuivui. Mutta oli se sen arvoista! Akne oli tosi kivulias ja ulkonäkökeskeisessä maailmassa muutenkin ikävä. Nyt on enää arvet ja niihinkin koitan parannusta etsiä.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Maggie

• Vieras
« Vastaus #56 : 26.07.07 - klo:10:30 »
^Tosi hyvä kuulla että jollakin on auttanut, antaa kummasti lisää motivaatiota. :)
Iho näyttää nyt jo mielestäni tosiaan aika hyvältä, mutta pari tosi kipeää ja isoa näppyä on ollut nyt tuolla ihon alla. :P Eli toivottavasti ne hoituisi nyt kuurilla pois eikä se ikävännäköinen aknekaan palaisi. Viime kuussa näppyjä alkoi tulla jo samaan vanhaan malliin otsaan, nenän alle ja leukaan mutta ne on nyt jotenkin hävinnyt yhtäkkiä kaikki. Mutta selvästikään ensimmäinen kuuri ei kuitenkaan tepsinyt, eli kyllä mä silti haluan syödä tän toisenkin kuurin.

Poissa Jadey

• HAIRahtanut
« Vastaus #57 : 26.07.07 - klo:20:33 »
Mä oon syönyt yhteensä kaksi tai oonkohan kolmekin kuuria roaa. Viimeisimmästä on kolmisen vuotta aikaa ja se oikeastaan vasta auttoi. Tosin oon senkin jälkeen joutunut syömään pari lyhyttä antibiottikuuria. Enää en roaa ottaisi, kun tuosta viimeisimmästä kuurista jäi kammo sitä kohtaan. Ensinnäkin mulla ihon kunto paheni kuurin alussa huomattavasti ja se alkoi parantua vasta parin-kolmen kuukauden jälkeen. Iho ja huulet kuivuivat ja välillä tuli käsiinkin ihottumaa. Ainoa hyvä puoli tuossa kuurissa oli tosiaan, että hiukset pysyivät puhtaana paljon pitempään.

Tätä viimeisintä kuuria söin yhteensä puoli vuotta. Aluksi lääkäri antoi vaan sen kolmen kuukauden satsin, mutta kun siitä ei vielä ollut apua, niin hän sain lisää.

Mulla tuli tuon kuurin loppumisen jälkeen päänahan kanssa ongelmia. Hiusjuuriin kertyi jotakin sellaista taliköhnää ja hiuksia alkoi lähtemään normaalia enemmän. Sitä en tiedä oliko sillä yhteyttä tuohon kuurin. Lääkäri sanoi että ei olisi, mutta taas toiselta taholta sitä pidettiin hyvinkin mahdollisena.
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa

Poissa Malva

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 26.07.07 - klo:21:00 »
Mä oon syönyt yhteensä kaksi tai oonkohan kolmekin kuuria roaa. Viimeisimmästä on kolmisen vuotta aikaa ja se oikeastaan vasta auttoi. Tosin oon senkin jälkeen joutunut syömään pari lyhyttä antibiottikuuria. Enää en roaa ottaisi, kun tuosta viimeisimmästä kuurista jäi kammo sitä kohtaan. Ensinnäkin mulla ihon kunto paheni kuurin alussa huomattavasti ja se alkoi parantua vasta parin-kolmen kuukauden jälkeen. Iho ja huulet kuivuivat ja välillä tuli käsiinkin ihottumaa. Ainoa hyvä puoli tuossa kuurissa oli tosiaan, että hiukset pysyivät puhtaana paljon pitempään.

Kuuluvat normaaleihin sivuvaikutuksiin, ja lääkehän ei toimi yhtä nopeasti kun antibiootit (huom parissa viikossa iho on jo huomattavasti paremmassa kunnossa, roaccutanissa voi hyvinkin mennä 2-3kk, sen takia kuuri onkin niin pitkä) Minullakin tuli ihottumaa käsiin, lähti pois kortisoonivoiteella. Kolme kertaa levitin Apolar nimistä voidetta ja ihottuma oli tipotiessään. Huulet kuivuvat kai kaikilla jotka lääkettä syövät.

Maggie

• Vieras
« Vastaus #59 : 26.07.07 - klo:22:04 »

Mulla tuli tuon kuurin loppumisen jälkeen päänahan kanssa ongelmia. Hiusjuuriin kertyi jotakin sellaista taliköhnää ja hiuksia alkoi lähtemään normaalia enemmän. Sitä en tiedä oliko sillä yhteyttä tuohon kuurin. Lääkäri sanoi että ei olisi, mutta taas toiselta taholta sitä pidettiin hyvinkin mahdollisena.

Käsittääkseni roaan kuuluu tavallisena tuo pahenemisvaihe, jolloin ne syvällä olevat epäpuhtaudet puskee ihon pinnalle. Itse vähän säikähdin kun vaihetta ei tullut ollenkaan, ajattelin että lääke ei edes tehoa. Vaikka mulla se johtuikin sitten ilmeisesti siitä että olin syönyt pitkän tetrasykliinikuurin ennen roaccutania.
Ja nuo muutkin kuulostavat ihan tavallisilta sivuvaikutuksilta niin kuin Tukkiskin jo sanoi.

Noista päänahkaongelmista en ole kuullut keltään, mutta voisi hyvin kuvitella että liittyvät roaan.