Kirjoittaja Aihe: Permanentti  (Luettu 246565 kertaa)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
Vs: Permanentti
« Vastaus #105 : 04.12.07 - klo:21:28 »
Oon tässä miettiny että jos  haluaisi lyhyeen hiukseen permiksen /osapermiksen sillä tavalla että kiharat menisivät päätä myöten eivätkä olisi toisaalta söheröä, toisaalta kananpersemäisesti pystyssä niin pitäisikö permis suorittaa pienillä vai isoilla rullilla? Pelkään isoilla sitä tyvikohotus-efektiä jossa hiukset sojottaa yliterhakkaan pystyssä ja pienillä rullilla palanutta hamppukasaa...toiveena siis sellaiset tiukat napakat kiharat lenkkimäisesti päätä vasten. :)

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 15.01.08 - klo:16:35 »
No niin... Taas se permishimo iskee. Viimeksi selvisin siitä tolla lorkun synchrone-käsittelyllä, mutta nyt kiehtoo hirveenä ajatus patukoilla tehdystä permiksestä.

Jos jollain on kokemuksia tai mielipiteitä tai ihan vain mututuntumaa, niin kommentoikaa!

Hiukset on jotakuinkin tällaiset, joskin hieman pidemmät, tummanruskeat ja jonkin verran on vaaleeta raitaa:

Muoks: Noniin, nyt on huomiseksi aika varattuna... Pitkäänhän tässä taas jaksoikin miettiä!  ;D
« Viimeksi muokattu: 20.01.08 - klo:18:10 kirjoittanut Koiruli »

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #107 : 20.01.08 - klo:18:42 »
Ihii, määkin olen nyt sitten keskiviikkona menossa rullaantumaan.  ;D No, onhan tää nyt sitten lyhyt jo ennestään, mutta kun mä en enää jaksa kun se on niin lättänä takaa. Ja suora, sille pitäis sitten aina tehdä jotain, joko pistää ihan piikki suoraksi tai sitten kihartaa. Edellinen on aika tylsää pitemmän päälle ja jälkimmäinen ei pysy kun puol päivää mun tukassa. Eli siis: permikseen.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 21.01.08 - klo:19:12 »

Olisi vaan yks käytännön kysymys. Eli tehisten käytöstä permistukassa on ollut täällä vähän ristiriitaista infoa, mitä ootte niistä mieltä? Toisaalla sanotaan, että suoristavat kiharaa, ja toisaalla, että tekevät kiharasta kosteutetun ja siis saavat sen jopa kihartumaan enemmän. Kumpi nyt ois lähempänä totuutta? Entäs sitten rekut, permishän vahingoittaa hiusten rakennetta ja sillä ne kuulostaisivat aika tarpeellisilta, mutta pilaako se sitten kiharan?

Mulla on ollut tämä permis nyt kuukauden ja olen huomannut, että tehisten muhittelu saa tukan kihartumaan kauniimmin. Käytän yleensä kosteuttavaa tehistä tai kosteuttava+rekku -sekoitusta joka toisessa pesussa ja joka toisessa pikahoitista. Varmasti joku muutenkin lässäyttävä tai tosi silikoninen tehis suoristaa kiharoita, mutta omat tuotteeni eivät ole sitä tehneet.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #109 : 02.02.08 - klo:09:30 »
Oho, mä näköjään unohdin käydä hehkuttamassa täällä. No, en mä enää viitsi muuta kuin todeta että hyvin onnistui.

Mutta. Jälkihoidosta. Kumpaan mun kannattaa nyt panostaa enemmän, rekkuun vai kosteuttavaan? Odotetusti mulla kärähti latvojen viimeiset 4 cm aika kuivaan kuntoon. Kaapissa olis Botanoil & KeraPhix tai sitten Kukui Nut & Tamanu Cream, ja kummankin jälkeen olen ajatellut heittää reilun tujauksen Headressia. Pitemmän päälle tietty täytyy enemmän heittää kosteuttavaa, mutta kumpi parempi näin alkuun, että saadaan välttämättömät vauriot hallintaan?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #110 : 02.02.08 - klo:14:20 »
^ Molempia, sekoita Keraa Kukuin Nutiin ja Tamanuun ja hauduttele kuurimaisesti vaikka joka päivä latvaosassa viikon verran. Lanzan rekku olisi hyvä korvaamaan Keran mutta jos sitä ei löydy niin toimiva vaihtoehto on tuokin :) Sitten silikonia päälle että kosteus pysyy ineksessä.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #111 : 02.02.08 - klo:18:58 »
^Hän kiittää ja kokeilee heti tänään.

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #112 : 03.02.08 - klo:11:36 »
Mulla on kans unohtunut raportoiminen.

Kiharat tehtiin tosiaan erikokoisilla patukoilla ja goldwellin miedoimmalla aineella. Tuli tosi nätit ja näin parin viikon jälkeen jo aika luonnolliset. Leikattiin noin 3 cm kauttaaltaan, paikoitellen hieman enemmän. Raitakohdat on aika kuivat, mutta muuten ei isompia ongelmia.

Kiharoista tuli kuitenkin aika pienet (ei verrattuna normipermikseen, vaan tuohon viimevuonna tehtyyn synchrone-käsittelyyn), koska päätettiin tehdä pienemmillä osioilla, kun ei tiedetty miten käyttäytyy noiden patukoiden kanssa.

Tosi ihanat kiharat kyllä tuli, mutta taitaa olla sen verran kiharaa, että jää kiva raja kun hiukset kasvaa. Suoristus siis joskus keväämmällä edessä. Ajattelin kyllä, että jos suoristuspermiksen sijaan kävisi ottamassa isoilla rullilla ton synchronen, kun se viimeksikin niin mukavasi ilman rajaa hiipui pois jättäen ainoastaan taipuisuuden jäljelle. Mitä ammattilaiset on mieltä? Onko ihan pöljä idea?

Mulla on kyllä omituinen tukka, kun tuntuu kestävän permisaineita melkein paremmin kuin vaalennusta :)

Tirriäinen

• Vieras
« Vastaus #113 : 03.02.08 - klo:13:47 »
Eli tointaako ottaa? Hiuksia kyl lähtee mut hiuksia on päässä paljon  ;)
Emmin et otanko kiharat, sopivat tosi hyvin. Tai sitten vaan leikkaan ja värjään.

Onnistuuko niil hellemmillä aineilla?

Kiitollinen olisin vastauksista ja kokemuksista.  ;D

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #114 : 03.02.08 - klo:13:54 »
Siis, ei ole mitään kemiallista syytä mikset ottaisi. Aine valitaan hiusten kunnon mukaan, kuten aina.

Hiustenlähtö synnytyksen jälkeen on hyvin tavallista eikä vakavaa, ei vaikuta käsittelyihin.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Tirriäinen

• Vieras
« Vastaus #115 : 03.02.08 - klo:13:59 »
Ihanaa  :D :D :D Sitten minä hyvällä omalla tunnolla otan, KIITOS  ;D

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 16.02.08 - klo:10:34 »
Mä alan olla epätoivoinen näiden 'päältä suorat, alta kiharat' -hiuksieni kanssa ja olen miettinyt, että ottaisikin alahiusten suoristuksen sijasta joko päällimmäisiin hiuksiin tai koko päähän jonkinmoisen permanentin. Ihan semmoista peruskiharaa en halua, koska se luultavasti näyttäisi hieman urpolta suoran otsatukan kanssa - ja otsista en todellakaan halua kiharaksi. ;D Sen sijaan joku kevyempi, lainemainen käsittely voisi sopia myös otsiksen kanssa, vai mitä arvelette? Lueskelinkin toisesta ketjusta L'oreal Synchrone Soft Wavesista, ja se kuulostaa varsin hyvältä. Ilmeisesti myös Wellan waves on samantapainen? Onkohan vielä muita vastaavanlaisia vaihtoehtoja?

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 16.02.08 - klo:18:16 »
Koiruli, haluaisin nähdä kuvan jos mahdollista kiharoistasi kuulostaa niin kivalta  :)

Poissa JoJo

• HAIRahtanut
« Vastaus #118 : 16.02.08 - klo:19:22 »
No minäpä yritän napata joku päivä :) Tosi kivalta nämä on kyllä tuntunutkin kun sopeutui siihen ajatukseen, että ihan kiharathan näistä tuli.

Muoks: En saa millään nyt otettua hyvää kuvaa takaapäin, niin kaitoin hetkeksi tuonne käyttäjien kuviin (sivu 6) kuvan jossa kiharat näkyy. Käy Amilo kurkaan sieltä  :)
« Viimeksi muokattu: 22.02.08 - klo:16:54 kirjoittanut Koiruli »

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #119 : 23.03.08 - klo:19:09 »
Mulla on torstaille aika pehmennykseen, mutta kirjoitan nyt tänne ketjuun koska pehmennys ja permishän on aika lähellä toisiaan? :) Hiukset on takaa hartioille, ja edestä solisluille. Otsatukka löytyy, ja siihen ei pehmistä laiteta :P Haluaisin siis kiharat, ihan selvästi näkyvät, muttei liian kiharat, tyyliin tämä

Tiedän että ei välttis pysy hiuksissa kovin kauaa, mutta ei se haittaa, haluan ainakin kokoea tämän kerran ::)
Viimeksi kun laitettiin kunnon permis, hiuksissa oli vain vähän laineita jotka suoristui muutamassa viikossa.

EDIT. sitä piti kysyä että tukan ei varmaan kannata olla ihan putipuhdas kun menee kampaajalle? Jos oma rasva edes vähän suojaisi herkkää päänahkaani :P
« Viimeksi muokattu: 23.03.08 - klo:19:12 kirjoittanut Ziru »