Nostelenpa tätä topiccia! Mulle laitettiin eilen permanentti / jonkinlainen rakennekäsittely Wellan Performilla. Lähtötilanne oli siis olkapäille ulottuva tukka, jota on vuosia vaalennettu, mutta jossa nyt on n. 13-15 cm hemaiseva juurikasvu, joka tosin on vain astetta - paria tummempi. Hiukset ovat todella lasimaiset, silkkiset, liukkaat ja ohuet, ponnarin paksuus on juuri ja juuri 6 cm. Mutta tukka sinänsä on hyvässä kunnossa, eikä kaksihaaraisia ole laisinkaan.
Hain siis ennen kaikkea kohotusta päänahasta ja rakennetta ja käsiteltävyyttä. Permanentti tehtiin melko isoilla rullilla ja hakusessa oli sellainen lopputulos, jonka saa vaivatta föönattua suoraksi (oma hius on luonnostaan aivan suora), mutta jonka voi jättää laineille / taipuisaksi niin halutessaan. Missään nimessä en halunnut kuitenkaan mitään säkkärää lopputulosta, vaan ensisijaisesti tukkaan vaan ryhtiä ja karkeutta.
Ainakin toistaiseksi tuntuu, että käsittely sopi mun tukkaan kuin nyrkki silmään!

Hiuksissa on tosiaan rakennetta ja kuohkeutta, vaikkei mitään muotoiluaineita lakkasuihkauksen lisäksi käytettykään. Näyttää ainakin siltä, että hiukset selvisivät käsittelystä hamppuuntumatta, tosin saa nähdä, millainen lopputulos on pesun jälkeen (en siis ole vielä itse pessyt & laittanut tukkaa kertaakaan).
Kampaajalta kun kysyin hoito-ohjetta, hän sanoi vaan että "kannattaa käyttää jotain käsitellyille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta, muttei ylihoitaa".
Osaisiko joku sanoa, onko todella vaarana, että laineet nyt lätsähtävät ja katoavat, jos muhittelen tehiksiä päässä? Edit: kiitos Ziru ja Amilo!