Kirjoittaja Aihe: Permanentti  (Luettu 246170 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Permanentti
« Vastaus #120 : 23.03.08 - klo:20:53 »
^Ennen permistä pestään aina syväpuhdistavalla, eli likaiseen tukkaan ei permistä laiteta. Tämä siksi ettei vaikuttaisi lopputulokseen mitkään hiuksissa olevat jäämät. Eli ei hiuksia kannata pestä, mutta ne todennäköisesti pestään siellä kampaajalla.

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #121 : 23.03.08 - klo:21:26 »
Aha, ok kiitos :) Hyvä tietää, sillä ajattelin pestä huomena syväputsarilla tuota permistä varten, mutta enpäs sitten teekkään niin!

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 25.03.08 - klo:22:19 »
Varasin uuden permisajan ensi kuulle. Väliä permiksille tulee siis reilut viisi kuukautta, vähän hirvittää kestääkö tukka! Miten pitkää väliä ootte yleensä pitänyt permiksien välillä?
Viime permis pysyi tosi hyvänä pari-kolme kuukautta, laineikkaanakin melkein nelisen kuukautta mutta nyt on jo ihan suora. Tekee kuitenkin sikana mieli taas kiharaa, se on niin paljon helpompi laittaa eikä vaan valu päätä myöten niin kuin käsittelemätön tukka. Latvat on nyt hiukka kuivat, mutta ei ihan karmeat kuitenkaan. Permiksen yhteydessä pahimmat koppurat tasataan tietty.
Jännittää, toivottavasti onnistuis yhtä hyvin kuin viimeksi! Pitää alottaa taas kunnon tehismuhittelukuuri nyt pari viikkoa ennen tota :)

Poissa Sanna

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 28.03.08 - klo:12:57 »
Kääk, mulla on nyt varattu aika permanenttiin parin viikon päästä! Tavoitteena on mahdollisimman luonnollisen näköinen kihara. Mieluummin vaikka sitten liian loiva kuin liian kihara, koska mitään lampaanpe*settä en halua. Vähän kyllä jännittää!

Edit: Nyt olen vähän tullut katumapäälle kun aloin miettiä, että permis myös "lyhentää" hiuksia sen verran, että niistä tulee pahimmassa tapauksessa semmoiset juuri ja juuri olkapäille ulottuvat cockerspanielin korvat. ;D Taidan soittaa kampaajalle ja vaihtaa permiksen suoristukseen.
« Viimeksi muokattu: 30.03.08 - klo:10:06 kirjoittanut Sanna »

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 04.04.08 - klo:19:14 »
Mitä muita vastaavia käsittelyjä on kuin tuo Lorkun Synchrone mistä on ihan oma ketjukin? Onko Goldwellillä vastaavaa? Mun kampaaja kun käyttää Goldwelliä. Jotain tälle mun raskaalle tukalle olisi tehtävä. Kasvatan siis pitkää enkä haluaisi värjätä tukkaa juurikasvun pelossa. Ja tykkään omasta väristäni. Mutta haluaisin taipuisuutta tähän paksuun jäykkään piikkisuoraan pehkooni, varsinaista kiharaa en halua.

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 04.04.08 - klo:22:16 »
Goldwellilla on ainakin Texturizer- käsittely, jolla saa volyymia ja taipuisuutta. Ihan pätevä, tosin ei kovin pitkäkestoinen. Ei ehkä tee yhtä selvää lainetta kuin tuo Lorkun juttu.  Sitten on tietenkin Wellan Headlines, josta taitaa olla oma ketjukin.
Varmasti melkein joka sarjalta löytyy joku vastaava käsittely.

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #126 : 16.05.08 - klo:08:53 »
Nostelenpa tätä topiccia! Mulle laitettiin eilen permanentti / jonkinlainen rakennekäsittely Wellan Performilla. Lähtötilanne oli siis olkapäille ulottuva tukka, jota on vuosia vaalennettu, mutta jossa nyt on n. 13-15 cm hemaiseva juurikasvu, joka tosin on vain astetta - paria tummempi. Hiukset ovat todella lasimaiset, silkkiset, liukkaat ja ohuet, ponnarin paksuus on juuri ja juuri 6 cm. Mutta tukka sinänsä on hyvässä kunnossa, eikä kaksihaaraisia ole laisinkaan.

Hain siis ennen kaikkea kohotusta päänahasta ja rakennetta ja käsiteltävyyttä. Permanentti tehtiin melko isoilla rullilla ja hakusessa oli sellainen lopputulos, jonka saa vaivatta föönattua suoraksi (oma hius on luonnostaan aivan suora), mutta jonka voi jättää laineille / taipuisaksi niin halutessaan. Missään nimessä en halunnut kuitenkaan mitään säkkärää lopputulosta, vaan ensisijaisesti tukkaan vaan ryhtiä ja karkeutta.

Ainakin toistaiseksi tuntuu, että käsittely sopi mun tukkaan kuin nyrkki silmään! :D Hiuksissa on tosiaan rakennetta ja kuohkeutta, vaikkei mitään muotoiluaineita lakkasuihkauksen lisäksi käytettykään. Näyttää ainakin siltä, että hiukset selvisivät käsittelystä hamppuuntumatta, tosin saa nähdä, millainen lopputulos on pesun jälkeen (en siis ole vielä itse pessyt & laittanut tukkaa kertaakaan).

Kampaajalta kun kysyin hoito-ohjetta, hän sanoi vaan että "kannattaa käyttää jotain käsitellyille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta, muttei ylihoitaa". Osaisiko joku sanoa, onko todella vaarana, että laineet nyt lätsähtävät ja katoavat, jos muhittelen tehiksiä päässä?

Edit: kiitos Ziru ja Amilo! :)
« Viimeksi muokattu: 17.05.08 - klo:18:28 kirjoittanut Selena »
Make it a great day

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #127 : 16.05.08 - klo:19:26 »
^ kyllähän se on vaarana. Samahan sen on käsittelemättömässä hiuksessa, kun ne on huonossa kunnossa, ne on kuohkeat (pörröiset tms) Ja sitten kun niitä hoitaa niin lätistyy ja pahimmillaan menee päätämyöten. Myöskin öljy-hoidot lätsäyttää permis kikkurat helposti!

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #128 : 16.05.08 - klo:21:37 »
Kampaajalta kun kysyin hoito-ohjetta, hän sanoi vaan että "kannattaa käyttää jotain käsitellyille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta, muttei ylihoitaa". Osaisiko joku sanoa, onko todella vaarana, että laineet nyt lätsähtävät ja katoavat, jos muhittelen tehiksiä päässä?
Permanentattu hius tarvitsee ennen kaikkea kosteutta. Eli kosteuttava shampoo ja hoitoaine. Lisäksi kosteuttava jätettävä, jota suihkitaan sitten pesujen välilläkin. Toki voi tehiksiäkin käyttää, mutta ne tietenkin latistavat ja suoristavat hiusta, varsinkin sinulla kun on laitettu lainetta eikä varsinaista kiharaa. Rakennepaikkaavia tuotteitakin voi käyttää välillä, mutta sen perään on muistettava se kosteuttava.

dripple

• Vieras
« Vastaus #129 : 18.05.08 - klo:13:04 »
Nyt kun mulla on "pakkopermis" (=menin loreal synchrone käsittelyyn mutta laittoivat sitten puoliväkisin permisaineet kun synchronesta ei kuulemma ois tullut mitään) olen havainnut ihan parhaaksi aineeksi tigin moisture maniacin. Tuo kosteuttaa sopivasti eikä ylihoida. Latvoihin sitten vähän latvahoitista ja kosteuttavaa suihketta niin toimii. Tosin mä oon suoristellut tän pilalle menneen (latvoista suoran) permiksen tosi isoilla rullilla tai föönaamalla. Se oli kyllä ylläri että laittamalla tähän päälle poly colorin sävytteen tuli tukka paljon parempikuntoiseksi. Sävy oli keskivaalea mutta vastaa kyllä ihan jotain muuta (tummanvaalea/vaaleanruskea) eli onneksi en laittanut yhtään tummempaa koska muuten se olisi musta.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #130 : 18.05.08 - klo:21:58 »
Selena on tehnyt just sen, mitä itse nyt harkitsen! Idea mulla olisi siis ihan sama, että sen föönaisi suoraksi, mutta siitä saisi pitoa. Ja jos joskus pitäis lähteä lähikauppaan suoraan suihkusta, look ei olisi niin kamala kuin esim. tänään, kun en jaksanut lenkin jälkeen tehdä silkohapsilleni mitään ja tässähän tukka valuu päätä myöten rottamaisena. :-[

Kampaajani kanssa jo juttelinkin asiasta viimeksi ja hän sanoi, että isoilla rullilla voisi tulla hyvä jälki, kun oma tukka kuitenkin niin lyhyt, että se jaksaisi kihartua. (Mulle on joskus nuoruudessa tehty sellainen liian kikkara permis, joten vähän kammottaa. :P )
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #131 : 20.05.08 - klo:08:36 »
^Ainakin oman kokemukseni pohjalta voin kyllä suositella, Iiris! Musta tuntuu, että tukka pysyy nyt pitempään puhtaampanakin, kun ei valu päätä pitkin -> rasvoitu niin nopeasti. Jos jotain tekisin nyt toisin, niin pyytäisin varmaan vielä isommat rullat, koska varsinaista kiharaa en tosiaan tavoitellut ja nyt tukka menee kuitenkin selkeään kiharaan, jos sen antaa kuivua itsestään. Mutta yleisesti ottaen olen tyytyväinen, ja tosiaan sellaista käsiteltävyyttä permanentatussa tukassa on huomattavasti enemmän kuin omassa luonnontilassa olevassa lasihiuksessa.

Oon nyt kerran muhitellut tukkaa kosteuttavalla tehiksellä, muuten antanut hoitoaineen vaikuttaa vaan muutaman minuutin. Pesun jälkeen tukkaan Potion 9 ja kosteuttavaa suihkittavaa. Ainakin hiukset tuntuu olevan vieläkin tosi hyväkuntoiset. Mutta kuten Amilo ja Ziru tuossa mainitsivatkin, niin muhittelu saattaa tosiaan hiukan lätsäyttää, huomasin sen itsekin kokeillessani.
Make it a great day

Lauretta

• Vieras
« Vastaus #132 : 13.06.08 - klo:01:33 »
Tämä on kyllä nyt eri aiheeseen liittyvä, mutta ajattelin kysäistä tässä. Jossain vanhassa Kauneus ja Terveys lehdessä luki, että murrosiässä ei kannattaisi ottaa permanenttiä, koska... eh, en muista edes syytä. :D Jotenkin se liittyi hormooneihin tai johonkin vastaavaan. Kuitenkin tiedän monia tyttöjä, jotka ovat ottaneet permanentin 11-15 ikäisenä ihan huoletta. Jotenkin mulla alkoi vaan mietityttämään, että miten se murrosikä muka siihen permanenttiin sitten liittyy? ???

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #133 : 13.06.08 - klo:10:08 »
^Mä en ymmärrä sitä miten hormonit muka vaikuttais hiukseen (siis näkyvään hiuksistoon joka on jo kuollutta solukkoa?) ??? Miksei hius kihartuisi samalla tavalla raskauden aikana tai murrosiässä? Päänahkaan ja syntyviin hiuksiin, rasvoittumiseen sekä hiustenlähtöön jne. kyllä hormonit selkeästi vaikuttavat, on omakohtaistakin kokemusta, mutta se ettei hiuksiin muka väri tarttuis tai se ei kihartuisi raskauden aika en kyllä millään suostu uskomaan!! ::)
« Viimeksi muokattu: 13.06.08 - klo:10:10 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

tamanja

• Vieras
« Vastaus #134 : 13.06.08 - klo:14:59 »
^Mä en ymmärrä sitä miten hormonit muka vaikuttais hiukseen (siis näkyvään hiuksistoon joka on jo kuollutta solukkoa?) ??? Miksei hius kihartuisi samalla tavalla raskauden aikana tai murrosiässä? Päänahkaan ja syntyviin hiuksiin, rasvoittumiseen sekä hiustenlähtöön jne. kyllä hormonit selkeästi vaikuttavat, on omakohtaistakin kokemusta, mutta se ettei hiuksiin muka väri tarttuis tai se ei kihartuisi raskauden aika en kyllä millään suostu uskomaan!! ::)

Mistäköhän se sitten johtuu, että mulla ei nyt raskaana ollessa pysy väri päässä, vaikka normaalisti ei ole ollut ongelmia? Käytössä on samat tuotteet kuin ennenkin, mutta väri vain haalistuu parissa päivässä ruman näköiseksi nimenomaan pituuksista. Veikkaisin kyllä hormoneja, tukka tuntuu muutenkin erilaiselta kuin ennen.