Olen suunnitellut että kun hiukseni vähän tästä kasvavat niin voisin ottaa pehmennyksen tai permanentin tms. käsittelyn koska mun hiuksen on niin jäykät ja tikkusuorat. Vähän taipuisuutta ja kuohkeutta.
Onko Jonsun permis-mietteet vielä tallella? En osaa otsis-kysymykseen vastata, mutta sen sijaan voisin sanoa jotain tuosta suorasta hiuslaadusta...
Mulla on nyt permanentin otosta aikaa kolmisen kuukautta, ja kihara on lähes tiessään. Hiukset on tänä aikana kasvaneet ehkä 4 cm (?), ja juuresta lätsähtävät entiseen malliin. Jos kosteana puristelee ja föönaa ilman mitään apuvälineitä, kyllä sieltä saa vielä sellaista epämääräistä säkkärää esiin (

), mutta jos muhittelen hoitoainetta, kampaan kosteina läpi ja annan kuivua itsekseen, on tukka kyllä käytännössä suora. Mulla on siis luonnostaan hyvin suora ja lasimainen hius, ja mittaa tällä hetkellä n. olkapäille asti (ehkä latvojen pätkäisy toisi taas kiharaa esiin?).
Mulla ei ole enää kovinkaan voimakasta mielipidettä permiksestä: oma tukka on selvinnyt siitä aika ok kunnossa, mutta eipä tuo kovin pitkäkestoinen lopputulokseltaan ollut, eli tavallaan tuli myös aika kalliiksi. Toisaalta, ehkä kiva niin, jossain vaihessa ois luultavasti kuitenkin kyllästynyt siihen kiharaan.
Innolla odotan kuitenkin muiden kuulumisia, jos permanentin / rakennekäsittelyn otatte!

Erityisesti Iiriksen, koska meillä on varmaan aika samanlainen hiuslaatu...