Kirjoittaja Aihe: Permanentti  (Luettu 246561 kertaa)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
Vs: Permanentti
« Vastaus #135 : 13.06.08 - klo:22:27 »
^Kyllä ne hormonitasapainon muutokset esim. juuri raskaus vaikuttaa hyvinkin hiuksiin. Värjätessä voi tulla yllätyksiä, väri ei pysy. Myös permanentin kanssa voi tulla erilainen tulos, kun on yleensä tullut. Hiukset saattavat myös raskauden aikana suoristua, kihartua, tummua, vaalentua ihan itsestään.

Mitään erityisä syitä en ainakaan osaa näihin eritellä, kuvittelisin niiden jotenkin liittyvän juuri hormoneihin.
Ainahan sanotaan, että hiuksissa näkyvät kaikki kehon muutokset. Vaikka itse näkyvä hius onkin kuollutta solukkoa, mutta sieltä elävästä hiustupesta se kuitenkin kasvaa ja juuri hiustuppeen varmaankin nämä muutokset vaikuttavat.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #136 : 15.06.08 - klo:17:04 »

Ainahan sanotaan, että hiuksissa näkyvät kaikki kehon muutokset. Vaikka itse näkyvä hius onkin kuollutta solukkoa, mutta sieltä elävästä hiustupesta se kuitenkin kasvaa ja juuri hiustuppeen varmaankin nämä muutokset vaikuttavat.

Nyt mä alan jankkaamaan tätä..  ;D

Eihän siellä hiustupessa tapahtuvat muutokset näy eikä tunnu vielä latvoissa tai muualla hiuksissa!! Voi näkyä korkeintaan siinä että rasva leviää päänahasta hiuksiin. Myöhemmin tietenkin voi muutosta tulla kun hiukset kasvaa mutta mutta sehän tapahtuu TOSI hitaasti, n.sentin kuussa... Jos ei väri tartu niin silloin on kai syy jossain muualla kuin värjättävän hiustupessa ja hormoneissa?

Toisaalta turha mun on väitellä kun en ole ammattilainen enkä muutenkaan mikään alan asiantuntija. Ei vaan käy järkeen toi juttu. Itse kun olin raskaana niin hiuksien lähtö vähentyi ja tukka oli tosi hyvässä kunnossa&tuuhea, pari kuukautta synnytyksestä tuli massiivinen hiustenlähtö. Muuten kaikki kuten ennenkin enkä huomannut että väri tai muut käsittelyt olisi olleet sen hankalampia kuin muulloinkaan.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 20.07.08 - klo:14:46 »
Olen suunnitellut että kun hiukseni vähän tästä kasvavat niin voisin ottaa pehmennyksen tai permanentin tms. käsittelyn koska mun hiuksen on niin jäykät ja tikkusuorat. Vähän taipuisuutta ja kuohkeutta. Mutta kun on tuo otsis. Minusta on tosi kökön näköistä kun joillan ihmisillä näkee permanentin ja piikkisuoran otsatukan, mutta eihän otsikseen voi rullia laittaa. Miten yleensä toimitaan kampaajalla?

Ja mulla ei ole permistä ollut pitkässä tukassa sitten vuoden -95 ja aineethan on varmasti kehittyneet siitä. Kuinkahan paljon tukka sellaisesta kärähtää?

Mites kun tukka kasvaa ja permanenttaamatonta hiusta pukkaa tyvestä ja siihen olis syytä saada kiharaa, permanentataanko taas koko pää vai voidaanko vain tyvi kihartaa?
« Viimeksi muokattu: 20.07.08 - klo:14:48 kirjoittanut Jonsu »

stelectra

• Vieras
« Vastaus #138 : 31.07.08 - klo:22:50 »
Otin parisen vuotta permanentin, olin unelmoinut ihanasta loivasta kiharasta jo kauan. Itku ei meinannut loppua kampaaja käynnin jälkeen  :'(

Olin kuullut ja nyt siis tiedän, ettei pitkään tukkaan oikein saa loivaa ja ilmavaa kiharaa.
Eikä siitä sitä todellakaan tullutkaan. Tukka kuivana olin lampaan näköinen ja tukka märkänä tunsin olevani isoäitini näköinen kun hän tulee saunasta :-\

Minusta kampaaja olisi voinut valaista minua asiassa mutta kai minunkin olisi pitänyt ottaa asiasta selvää..

No, kuitenkin, nyt parin vuoden jälkeen tukkaa on paljon helpompi työstää. Märkänä se on loivaa kiharaa täynnä ja on minusta paljon paksumman näköinen.

En silti välttämättä uskaltaisi ottaa uudestaan..

Poissa Surrur

• HAIRahtanut
« Vastaus #139 : 31.07.08 - klo:23:10 »
^ Hah, mummopermis koettu täälläkin :D Nykyinen kihara on onneksi ihan eri maata kuin edellinen lammas, oikeasti isoa ilmavaa kiharaa. Tukka on tosin lyhyt.

Mitenköhän osapermanentti toimii käytännössä, tuleeko eri osioiden välille selvä raja? Kampaaja ehdotti viimeksi, että kiharan loiventuessa kantsisi ottaa osapermis vaan tohon ylös, hevosenkengän mallisesti. Ideana kuulostaa ihan fiksulta, ei tarttisi kaikkia latvoja kuivattaa joka kerta, mutta käytäntö epäilyttää. Kiva jos noi alemmat hiukset jää sit roikkumaan melkein suorina, kun yläosa on pöyheää kiharaa :-X
Kellään kokemuksia?

stelectra

• Vieras
« Vastaus #140 : 03.08.08 - klo:20:12 »

Osaako joku suositella kampaajaa/kampaamoa Turussa joka tekee permiksen hyvin (siis hyviä kokemuksia)?

Päätin jo aikoja sitten etten ikinä ottaisi permistä enää mutta nyt kun näin tuon kuvan täällä nin tekisi vähän mieli laittaa jonkun pehmennyksen... :P

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #141 : 06.08.08 - klo:22:26 »
Mun kampaaja on nyt tainnut saada mut ylipuhuttua permikseen. ::) Leikattiin tosi säästeliäästi tällä viikolla, että jää pituutta sitten laittaa kuohkeaa kiharaa parin kuukauden päästä. Ja vannotin siis jo tässä vaiheessa, että se tehdään niin isoilla rullilla kuin vain, ettei tule mitään lammaslookia... Josko se sitten vähän ratkaisisi näitä ohuen, lasisen hiuksen käsittelyongelmia.
Tukka siis takaa suht lyhyt, niskarajaan asti ja edestä vähän pidempi, leukaan asti.
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #142 : 27.08.08 - klo:12:02 »
Olen suunnitellut että kun hiukseni vähän tästä kasvavat niin voisin ottaa pehmennyksen tai permanentin tms. käsittelyn koska mun hiuksen on niin jäykät ja tikkusuorat. Vähän taipuisuutta ja kuohkeutta.

Onko Jonsun permis-mietteet vielä tallella? En osaa otsis-kysymykseen vastata, mutta sen sijaan voisin sanoa jotain tuosta suorasta hiuslaadusta...
Mulla on nyt permanentin otosta aikaa kolmisen kuukautta, ja kihara on lähes tiessään. Hiukset on tänä aikana kasvaneet ehkä 4 cm (?), ja juuresta lätsähtävät entiseen malliin. Jos kosteana puristelee ja föönaa ilman mitään apuvälineitä, kyllä sieltä saa vielä sellaista epämääräistä säkkärää esiin ( ::) ), mutta jos muhittelen hoitoainetta, kampaan kosteina läpi ja annan kuivua itsekseen, on tukka kyllä käytännössä suora. Mulla on siis luonnostaan hyvin suora ja lasimainen hius, ja mittaa tällä hetkellä n. olkapäille asti (ehkä latvojen pätkäisy toisi taas kiharaa esiin?).

Mulla ei ole enää kovinkaan voimakasta mielipidettä permiksestä: oma tukka on selvinnyt siitä aika ok kunnossa, mutta eipä tuo kovin pitkäkestoinen lopputulokseltaan ollut, eli tavallaan tuli myös aika kalliiksi. Toisaalta, ehkä kiva niin, jossain vaihessa ois luultavasti kuitenkin kyllästynyt siihen kiharaan.

Innolla odotan kuitenkin muiden kuulumisia, jos permanentin / rakennekäsittelyn otatte! :)  Erityisesti Iiriksen, koska meillä on varmaan aika samanlainen hiuslaatu...
Make it a great day

Poissa hairyfairy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #143 : 27.08.08 - klo:14:02 »
Mä otin keväällä permiksen puolipitkiin hiuksiini. Tehtiin isoilla rullilla ja olen ollut oikein tyytyväinen. Nyt alkaa tietty juuriosa olla jo suoraa ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa ottaa osapermis tuohon päälliosaan, kampaaja sanoi, että niin tulee ihan kivan näköinen. Kampaajalla itselläänkin pitkät hiukset ja tehnyt niin myös omaan päähänsä, joten luotan kyllä sanomisiinsa.  :)

Kyllähän tämä mun tukka olisi lähes suora, jos pesun jälkeen kampaisin, mutta kampa on mulla ollut pannassa tän permisajan. Hoitoaineen saatan joskus kammata läpi, mutta huuhteluiden jälkeen en kampaan koske, ainoastaan puristelen kihariin jotain muotoilutuotetta.

stelectra

• Vieras
« Vastaus #144 : 28.08.08 - klo:09:34 »
Menin laittamaan permiksen noin viikko sitten, no yllätys se epäonnistui täysin. Mulla oli pari kuvaa mukana j akysyin rehellistä mielipidettä. Jos tukastani saisi sellaiset niin laitetaan, muuten vain tyvi värjäys.

Kampaaja sanoi että kyllä sellaisen saa ja laittoi mulle spiraali permanentin.
Tukka oli hattaran näköinen, ei edes siis kiharaa saati sitten mitään spiraalia.
Lähetti minut sitten vielä märällä tukalla kotiin  kun seuraava asiakas tuli. Tämäkin oli ihan hävytöntä sillä olin vielä sanonut että olen seuraavana päivänä menossa juhliin eli jos hän voisi laittaa sen niin, ettei minun sitten tarvitse kauheasti mitään tehdä.

Aivan järjetöntä. Sitten kävin seuraavana päivänä siellä ja kampaaja ei muka edes muista että mulla on ollut kuvia mukana??? Laitoin myös palautetta nettisivuilla mutta ei ole tapahtunut mitään:(

Kysymykseni kuitenkin on, voniko laittaa hiustenpidennykset? Tukkahan ei siis ole kihara ollenkaan.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 28.08.08 - klo:15:40 »
^ettet vaan olisi samassa paikassa käynyt laittamassa missä minunkin tukkani kärvennettiin osittain siiliksi..?  Ko. pulju noissa ilmaisjakeluissa kovasti permiksiä mainostelee  >:( 

Valittamaan vaan joka tapauksessa jos ei lopputulos ole luvattu, ei ainakaan täyttä hintaa pitäisi maksaa. Vaikkei tukassa olekaan kiharaa, niin käsittely on joka tapauksessa ollut yhtä vahingollinen kuin jos kiharaa olisi, mutta ei kai tuo pidennysten ottamista haittaa.
1b F ii

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 28.08.08 - klo:20:53 »
^^ Ihan törkeä toimintaa, stelectra  >:(. Voi miten pistääkään vihaksi tuollainen. Haluatko mainita ko. paikan nimen, osaisi itse sitten ainakin varoa? Ei toki mikään pakko :)

Itse en näe estettä hiustenpidennykselle, jos hiukset säilyivät sinänsä hyvässä kunnossa. En kyllä ole asiassa mikään ekspertti, mutta näin uskoisin.
Make it a great day

stelectra

• Vieras
« Vastaus #147 : 28.08.08 - klo:21:03 »
Paikka oli Nefer.

Sisko on siellä käynyt tosi kauan ja kehui paikkaa,ei tosin ole käynyt juuri tällä kampaajalla.
Eli en voi sanoa muista kampaajista mutta tämä yksi ei ainakaan ollut mitenkään hyvä.
Ja kyllä ajattelisi että joku siellä huomioisi asiakas palautteet ja tekisi asialle jotain:(

Juu kyllä harmittaa tosi paljon, rahat meni hukkaan ja en voi pitää hiuksiani auki, on niin kamalan näköiset.

Poissa Jonsu

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 29.08.08 - klo:18:50 »
Olen suunnitellut että kun hiukseni vähän tästä kasvavat niin voisin ottaa pehmennyksen tai permanentin tms. käsittelyn koska mun hiuksen on niin jäykät ja tikkusuorat. Vähän taipuisuutta ja kuohkeutta.

Onko Jonsun permis-mietteet vielä tallella?

Aina välillä, mutta nyt toistaiseksi jäissä.

Nyt kun tukka on taas kasvanut huomaa kuinka eripituisia päälimmäiset hiukset ovat kun lyhyestä on kuitenkin aikaa vasta vuosi. Ajattelin lähempänä koittaa ensin värjäystä ja jos sillä ei saa rakennetta niin sitten pehmennys/permis.

Poissa Iiris

• Tukkaguru
« Vastaus #149 : 29.08.08 - klo:21:37 »
Innolla odotan kuitenkin muiden kuulumisia, jos permanentin / rakennekäsittelyn otatte! :)  Erityisesti Iiriksen, koska meillä on varmaan aika samanlainen hiuslaatu...

Mä jo pelonsekaisesti omaani odotan. ;D Lokakuussa vasta olen menossa, mutta tulen sitten kertomaan heti.

Osaatteko muuten sanoa, kuinka iso halkaisija on sellaisissa todella isoissa permisrullissa? Että tiedän ruveta kirkumaan kovaa, jos yritetään liian pienellä rullalla laittaa. :D

Nimim. Ei kiharaa vaan kuohkeutta
# 1a F i #
Ohuet ja suorat, hyvin "pohjoismaiset" hiukset.
Lempimuotoilutuote: Label.m:n Texturizing Volume Spray + hiuspuuteri (Redken).