Voih... Olen alkanut taas haaveilla permiksestä

Mullahan oli sellainen vielä vuosi sitten, mutta kolmen päällekkäisen vuoden sisään otetun permiksen jälkeen hiukset alkoivat lopulta olla niin hamppuiset latvoista, että ei auttanut kuin leikkuuttaa kiharat pois.
Tällä hetkellä mua mietityttää, mitenhän permis pysyisi hiuksissani, kun ne nyt kuitenkin ovat paaaaljon paremmassa kunnossa kuin aikana ennen permiksiä?

Ainakin värien suhteen asia on ymmärtääkseni niin, että mitä parempikuntoinen hius, sitä huonommin väri tartuu ja pysyy.
Toisekseen mua mietityttää, johtaakohan permanentti taas hiusten haaroittumiskierteeseen (jolloin joudun lopulta keilluuttamaan kiharat pois) vai voiko kyseisen ilmiön estää kunnon tuotteilla ja/tai sillä, että hiukset ovat hyväkuntoiset jo ennen permistä?

Tarkoituksenani on kasvattaa hiuksia, ja ajattelin permiksen auttavan mua jaksamaan tätä kasvatusvaihetta paremmin. Hiukseni ovat pituudeltaan n. huulten kohtaan, lasimaiset, piikkisuorat, värjätyt (Poly Color tyveen n. kuukauden välein), muutama raitakin löytyy.