Kirjoittaja Aihe: Permanentti  (Luettu 246946 kertaa)

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
Vs: Permanentti
« Vastaus #75 : 09.02.07 - klo:12:35 »
...Pesua pari kertaa viikossa kosteuttavalla shampoolla, ei liian hoitavalla ettei kihara suoristu, ja tehiksiä kannattaa alkuun (kuukauteen) välttää ihan kokonaan jos mahdollista/jos hius kovin huonokuntoinen se kannattaa hoitaa koska kihara ei pysy silloinkaan. Periaatteessa joka aamu pari suihkausta jätettävää tarpeen mukaan ja puristelu, jotta tukka näyttää freesiltä. Joku kiiltosuihke jos sille tuntee tarvetta, mahdollisimman kevyt sellainen

Oliko se niin ettei permistukkaa saisi pestä liian usein? Rasvaisella päänahalla olen tottunut jokapäiväiseen pesun, tosin toivon permanenttiaineen vähän säikäyttävän päänahkaa ja pysäyttävän rasvatulvan edes hetkeksi...mutta toisaalta siis ei saisi liikaa hoitaakaan, niinhän :-\ Mietin että mitenkähän joku CO-pesu kävisi permistukalle? Lätsäyttäisikö kiharaa? Tuli hankittua Urtekramin hajusteeton hoitis joka silikonittomana sopis co-pesuun (en ole ennen harrastanut noita pesuja) mutta siinä on myös öljyjä eli voisiko olla liian lätsäyttävää kiharalle sitten...

Muuten, mä en muistanu permistä tilatessani mainita sitä hennaa kampaajalle ollenkaan, pelottaa mainita jos kampaaja onkin vauhko eikä suostu toimeen tai alkaa pelottelee, mä kun tosiaan itse uskon että henna on mun tukasta häipyny, jos sitä siihen koskaan liiemmin tarttuikaan... :)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #76 : 09.02.07 - klo:13:41 »
co lätsäyttää kiharaa, ikävä kyllä :-\ periaatteessa kaikki joka tuo hiukseen painoa alkaa suoristamaan pidemmän päälle. yleensä se rasvatulva tosiaan helpottaa permiksen (samoin esim voimakkaan vaalennuksen, toisilla ihan kestovärinkin) jälkeen, itselläni värinpoistosta kahdeksi kuukaudeksi kunnei muutenkaan niin kovin rasvoitu, mutta normaalioloissa noin kuukaudeksi

ja se pesu sun muu käsittely heikentää kiharaa aina hiukan, sen takia ei suositeltavaa kovin usein :)

hyvä että hennasta ei ollut ongelmaa :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #77 : 11.02.07 - klo:19:43 »
voi itkujen itku. Kampaamokäynti from hell

Nyt on päässä räjähtänyt narumoppi, latvat on kuin pariin kertaan karstattu, pelkään että murenee vallan käsiin.. selkeetä kiharaa ei juuri erota missään.  Aattelin nyt pestä k-pakilla ja että yritän tukkaani jollain tehismuhituksella pelastaa, mitä mä tähän voin lykätä? Joicon rekku, moisturizer, oh, ng? vai kaikkia vaan?

ja sitten toi sävytys, laittoivat goldwellin 6B sävyn, jonka siis piti olla sellanen keskiruskea, lopputuloksesta tuli kuparin/oranssinläikikäs  :'(  Pitäs olla poispestävä, mut mä pelkään et just noi kellerrykset jää.. missä vaiheessa uskaltaa laitaa kestovärin päälle, varsinkin kun latvat on noin kärähtäneet?

Mulla ei oo ikinä ollu näin kaameeta kampaamokäyntiä, mä lähden tästä johonkin poraamaan...
1b F ii

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #78 : 11.02.07 - klo:21:48 »
^ kaikkia vaan sekaisin, päällekkäin, hauduttaen, föönillä pohottaen, eteisessä, makkarissa ja väärinpäin. Kannattaisin sitä että peset mahdollisimman hellästi ja nopeasti k-pakilla, pistät kunnon annoksen moisturizeria, kelmun ja pipon päälle. Annat olla kaksi tuntia tai yön yli. Ja huomenna teet saman joicon rekulla (jonka tilalle suosittelisin lanzan rekkua) ja sekoitat sitä vaikka 1:3 o&h kanssa.

voin luvata että poru ei ole kaukana vaikka tekisi kaikkien taiteiden sääntöjen mukaan ja hauduttamista saat jatkaa kauan että jotain tapahtuu. Mutta se on tukka jne, mitäs tykkäisit vähän lyhemmästä mallista jota olisi kivempi haudutella kunnei aineita menisi niin paljon ja tulokset näkyisivät vähän nopeammin?

ilmeisesti permis laitettiin liian huonokuntoiseen hiukseen ja/tai liian vahvalla aineella

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #79 : 11.02.07 - klo:22:18 »
nyt on rekku + moisturizer päässä muhimassa. Tukka oli hyvässä kunnossa, oikeastaan yksi syy alunperin permiksen ottoon kun tähän luikero-lasihiukseen halusin vähän enemmän rakennetta, nyt pipoaikaan kun on pitänyt koko ajan olla liimalettiä pesemässä. Toki auringonvaalentamaa latvoissa jonkunverran, muttei esim kaksihaaraisia tms.

yritän eka muhitella ennen kuin mietin tarkemmin siistimistä, joka tarkoittaisi tällä hetkellä tukan häviämistä alle puoleen ja parinkymmenen sentin leikkuuta. olisi kova pala kun alunperin oli mietteissä kasvattelu.
1b F ii

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #80 : 25.02.07 - klo:19:34 »
semmoinen tuli tässä mieleen, useimmat ihmiset välttäävät permanenttia siksi että se teki vanhoina hyvinä aikoina erikoisia tuloksia. Aineissa on nykyään suuria eroja, esim ja ennen kaikkea puskurointi (bikarbonaatti) eli se pysyykö ph tasaisena koko käsittelyn ajan vai nouseeko se on erittäin tärkeä juttu

Poissa Bembo

• HAIRahtanut
« Vastaus #81 : 26.02.07 - klo:12:46 »
Kävin tänään permiksessä, jota tuossa aiemmin aprikoin hennavärjäyksen yms. takia. Ainakin nyt ensinäkemältä vaikuttaa hyvältä. Jee!  ;D Napakkaa kiharaa, mutta ei liian pientä ja ilme piristyi selvästi. Takaraivolta on nätisti koholla ja kampaaja näytti miten rasvaisesta Simin vahasta saa käyttökelpoista ohentamalla sitä vedellä Enpä moista ole ennen kuullut. Eli tähän asti kaikki hyvin, päänahka tosin vähän ärtyi ja kampaaja sanoi että permisaineen värjäytyminen vaaleanpunaiseksi päänahan lähellä tarkoittaa sitä että mulla on herkkä päänahka...mitähän se vaaleanpunainen väri oikein on?

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #82 : 09.07.07 - klo:12:30 »
Ehdin jo haaveilla permanentin ottamisesta mutta nyt taisi sekin jäädä. Mulla on hiukset kerroksittain leikatut, lyhimmät vähän leuan alle, pisimmät siitä n. 10 cm pitempiä. Loivat luonnonkiharat, ehkä vähän kuivahkot mutta ei pahasti. Melko paksut.. Tuosta varmaan näkis sen pituuden parhaiten http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ssannna-&image_id=60952469

Haaveilin tuommoisesta niinku tuolla tytöllä on http://www.sangrefria.com/los_serrano/africa_raul.jpg tai sitten http://images18.fotki.com/v244/photos/1/184161/890285/Debra_Messing-vi.jpg tai http://www2.jewishculture.org/awards/jia/2003/messing.jpg

Onko tuommoiset mahdollisia? Inhoan semmoista pikkusäkkärää ja nyt kun on permanenteista lukenut niin kuulostaa siltä ettei muunlainen ole edes mahdollinen tämän mittaiseen tukkaan :P
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Pampula

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #83 : 09.07.07 - klo:16:40 »
Onko kenelläkään kokemusta Wellan Wave-permanentistä ? Kampaaja sanoi, että sillä saisi lainekiharoita ja se tehdään jollain erikoisrullilla. Kuullosti ihan kiinnostavalta.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #84 : 09.07.07 - klo:18:10 »
^ Se on tosiaan lainemaisempaa tulosta tekevä permanentti, toimii ihan niinkuin luvataankin ja vauroioittaa kuten muutkin :)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #85 : 15.07.07 - klo:13:56 »
Osaisko joku vastata tuohon mun kysymykseen? :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #86 : 15.07.07 - klo:17:51 »
päänahka tosin vähän ärtyi ja kampaaja sanoi että permisaineen värjäytyminen vaaleanpunaiseksi päänahan lähellä tarkoittaa sitä että mulla on herkkä päänahka...mitähän se vaaleanpunainen väri oikein on?
Olettaisin että tuo vaaleanpunainen kuitenkin olisi sieltä hiuksista liuennutta väriä ;)

Poissa Pampula

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #87 : 15.07.07 - klo:18:02 »
^ Se on tosiaan lainemaisempaa tulosta tekevä permanentti, toimii ihan niinkuin luvataankin ja vauroioittaa kuten muutkin :)
Varasin elokuulle ajan tähän Wave -permanenttiin vaurioitumisen uhallakin, kun en enää kestä tätä ohutta luiroa, joka ei taivu mihinkään:)

Poissa Amilo

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 15.07.07 - klo:21:14 »
^Tänne vaan sitten raportoimaan tuloksista. Itseäni kiinnostaisi kovasti tuon aineen toimivuus.

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #89 : 20.07.07 - klo:22:34 »
Löysinpä Photobucketista kuvagalleriani ja oli pakko laittaa tämä kuva näytille..Tämän kärypermanentin jälkeen mulla alkoi hiustenhoitoharrastus päivälleen 12.11.2005. Ja kalliiksi on tullut kaikki hiustenhoitotuotteet, mutta hauska harrastushan tämä loppujen lopuksi on. Kuva permanenttia suunnitteleville pieneksi varoitukseksi :o Miettikää kaksi kertaa permanentinottoa, varsinkin jos hiuksenne ovat kovin kuivat ja värjätyt. En nyt muista oliko se ihan pahimmillaan tässä kuvanottovaiheessa, mutta sakset kädessä sai kotonakin kävellä takkuja leikellessä ja harjaaminen tai kampaaminen eivät tulleet kuuloonkaan moneen kuukauteen. Puolisen vuotta piti nukkua tukka ponnarilla pään päällä, muuten olisi ollut aamulla ihan katastrofi, tai olihan se muutenkin. Nimimerkki Ei Ikinä Enää.
« Viimeksi muokattu: 14.08.07 - klo:07:02 kirjoittanut Eulaalia »