Kirjoittaja Aihe: Lumenen kosmetiikkatuotteet  (Luettu 223448 kertaa)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
Vs: Lumenen kosmetiikkatuotteet
« Vastaus #510 : 07.09.10 - klo:13:41 »
^ sitä minäkin yritin tuossa edellä jo tiedustella, että kummasta oikein nyt puhutaan.. Pelkästä puuterista vai meikkipuuterista?

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #511 : 07.09.10 - klo:13:58 »
Lumenen kaikki puuterit taitaa tätä nykyä olla noita "mineraali" versioita, eli varmaan helpompaa ja selkeämpää olisi puhua vaan meikkipuuterista, irtopuuterista ja (kivi)puuterista. Lumenen puuterit ei kuitenkaan mitään oikeita mineraalimeikkejä sanan varsinaisessa merkityksessä ole, vaan tuo etuliite "mineraali" on pelkkä markkinointikikka. Nestemäiset meikkivoiteetkin on Lumenella mineraalimeikkivoiteita. ::)

muoks. Neriana näköjään selvensikin tätä asiaa jo tämän sivun ekassa viestissä, mutta mingtangille siis vielä tarkennuksena, jos nuo tuntuu menevän sekaisin. :)
« Viimeksi muokattu: 07.09.10 - klo:14:10 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #512 : 08.09.10 - klo:00:31 »
^^^ Tiedän mikä ero on puuterilla ja meikkipuuterilla :3. Tarkoitin yllä siis ihan tavallista mineraalipuuteria, EN mineraalimeikkipuuteria. Myyjä vannoi että Lumenen mineraalipuuteriakin voi käyttää ihan kevyesti pohjana...kuten voi käytää mineraalimeikkipuuteriakin.

Tuote oli siis tämä: Matte Harmony Mineraalipuuteri http://www.lumene.fi/acms/core/asp/viewicon.asp?w=235&h=235&filename=/content/storeimages/300/82271.jpg

Ja minäkin tietty luulen ettei kyse ole juurikaan mistään 'aidosta' mineraalipuuterista, mutta se on nyt tässä toisarvoista.

Useita meikkituotteita voi käyttää useaan eri käyttötarpeeseen. Miksi juuttua vain yhteen? Kakkuluomaria voi käyttää rajauksiin, kulmakarvoihin, luomille. Huulipunaa voi laittaa poskipunaksi. Ja kuten aiemmin totesin Grimasin cake make-upeja koskien, joita tuskin on tarkoitettu meikkipuuteiksi, voi ihan hyvin käyttää sellaiseen tarkoitukseen - vaikkapa levittämällä sitä mineraalien levitykseen tarkoitetulla kabukilla 8)
« Viimeksi muokattu: 08.09.10 - klo:00:38 kirjoittanut mingtang »
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion

laurelin

• Vieras
« Vastaus #513 : 08.09.10 - klo:08:28 »
Mulle mineraalipuuteri ei mitenkään kävisi pohjaksi, ei peitä mitään, ei tasoita sävyä eikä pidä mattana yksinään. Mineraalimeikkipuuteri oli puolestaan peiton puolesta hyvä ja piti mattana kohtuu hyvin, mutta tukki ihoa joten jäi käyttämättä.

Nyt minulla on kokeilussa uusi irtopuuteri ja olen pitänyt, jättää kauniin pinnan.

Uusiin meikkivoiteisiin olin vähän pettynyt sävyjen takia, vaalein näytti kesällä kädelle kokeiltuna liia tummalta joten ei voi edes ajatella että ne kasvoille sopisivat.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #514 : 08.09.10 - klo:09:17 »
Tottakai pelkkää puuteriakin voi käyttää ns. pohjana, mutta silloin se toimii kuten puuteri normaalistikin, eli tekee vain ihon pinnasta vähän mattaisemman. Puuterin toinen yhtä tärkeä tehtävä on kiinnittää meikkipohja, jota tässä tapauksessa ei tapahdu koska pohjaa ei ole erikseen laitettu. Ei pelkkä puuteri kuitenkaan tee mitään niistä tehtävistä mitä meikkivoiteella on, sinänsä vähän ihmettelen sen myyjän höpinöitä jos puhui että voi käyttää "värivoiteena". Värivoide on sitten asia erikseen, ja meikkipuuterissa sitä (eli peittävämpiä pigmenttejä) on mukana.

Edit: Ja mä kyllä sijoittaisin Grimasin cake make-upin nimenomaan meikkipuuterisarjaan, koska sitä voi käyttää sekä sienellä että siveltimellä kevyemmän pinnan aikaansaamiseksi. Toki pelkäksi puuteriksi se voi olla aika tujua koska pigmenttiä on niin paljon, mutta harvemmin meikkipuuteria käytetäänkään meikkivoiteen lisänä pelkkänä puuterina, paitsi ehkä pitkin päivää meikkiä korjaillessa kun pitää saada parempaa peittävyyttä kuin puuterilla.

Mutjoo, eiköhän tämä aihe ole jo pikkuhiljaa käsitelty.
« Viimeksi muokattu: 08.09.10 - klo:09:23 kirjoittanut Herbina »

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #515 : 08.09.10 - klo:15:16 »
Mä olen varmasti aika friikki noin myyjien silmissä, kun en ole meikkivoidetta käyttänyt ainakaan kymmeneen vuoteen, mutta ainakin kerran vuodessa ostan uuden kivi- ja/tai meikkipuuterin ::) Eli pelkällä puuterilla ollaan menty, ja mielestäni kuitenkin näytän ihan kohtuulliselta tuolla kulkiessani. Omasta puolestani voi siis suositella sekä mineraalipuuteria että mineraalimeikkipuuteria myös VAIN pohjatarkoituksiin. Itse peittelen täsmätuotteilla, muuten riittää pelkkä puuteri (ostaisin Lumenen Mineraali-irtopuuterin, jos se ei sisältäisi suurimmaksi osaksi talkkia).

Hauska Lumene-Grimas-yhteensattuma sattui eilen Punanaamiossa. Olin ostamassa näyttämötarkoitukseen Cake Make-uppia ja sainkin mahdottoman mukavaa ja asiantuntevaa palvelua. Myyjä testasi yhtä sävyä (testerit Cremeä) käsivarteeni, ja yhdessä todettiin, että nappisävy löytyi, kun sitä voidetta ei tahtonut näkemällä erottaa, piti tunnustella. Toinen tuote ostoslistallani oli varjostusväri, johon myyjä suositteli aluksi ihan tavallista aurinkopuuteria. Epäilin kuitenkin olemassaolevan Lumenen aurinkopuuterin sopivaa tummuutta, joten päädyttiin tummempaan Cake-sävyyn. Kotona otin vierekkäin ostamani Caket ja Lumenen. Lumenen aurinkopuuteri on vaaleampi kuin ostamani pohjasävy! Olisi taitanut jäädä varjostukset tekemättä ;D Taidan käyttää sitä korostusvärinä!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #516 : 14.09.10 - klo:20:47 »
Nyt on kokeiltu Matte mineraalimeikkipuuteri. Wow.  ::) Ihana väri (20, hyvin vaalea punataittoinen), ja levitettynä meikkisiveltimellä. Näyttää ekaksi ettei peitä mutta asettuu jonkin ajan  kuluttua ja peittää todella. Pysyy kuin tauti eikä rasvoitu. Ihme juttu. Heleä, kuultava ja valoisa lopputulos.Ei lainkaan pakkelisen oloinen.

Ao. tuotteen alla on Nivea DNA-voide jossa on valoaheijastavia hiukkasia, tiedä mitä toi kahden aineen interaktiovaikutus tässä sitten meinaa.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

Poissa mingtang

• Tukkaguru
« Vastaus #517 : 17.09.10 - klo:22:06 »
Ostinpa toiseksi Lumenen valoheijastavan kiinteän puuterin. Tulos on kieltämättä heleä ja valoisa, ehkä vähän liikaakin öljynaamalle. Onko muilla kokemuksia tästä?

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #518 : 03.11.10 - klo:13:58 »
Onko kellään kokemusta Time freeze kiinteyttävästä meikkivoiteesta? Tuo olisi Citymarketissa tarjouksessa ja tarkoitus olisi hankkia joku kosteuttava markettimeikkivoide. Kiinteytykselle varsinaisesti ei ole tarvetta, mutta ajattelin, että tuo ei kuivattaisi ihoa.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #519 : 03.11.10 - klo:21:05 »
^Mä olen tuota joskus muutaman pullon käytellyt ja ihan hyvä meikkivoide on, kosteuttavan tuntuinen, hyvät sävyt  ja riittävän ohut. Levittyy hyvin ja aurinkosuoja plussaa.

Muuten voisin itsekin ostaa tuota tarjouksesta liisää, mutta mun uusi meikkivoiderakkaus on Lumenen hoitava meikkivoide SPF 20, ihan täydellinen mun normaalille/kuivahkolle iholle. Ihan kuin hoitotuotetta käyttäis, paitsi että ihosta tulee tasaisempi.
« Viimeksi muokattu: 03.11.10 - klo:21:16 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #520 : 03.11.10 - klo:22:09 »
Selvä, kuulostaa hyvältä! Taidanpa käydä huomenna hakemassa :)

Poissa si3nna

• HAIRahtanut
« Vastaus #521 : 07.11.10 - klo:18:45 »
Onko kenelläkään kokemuksia uusista Wild Rose Natural -huulipunista? Noita on nyt maionostettu monessa paikassa ja vaikuttaa kivalta uutuudelta, tosi kivoja luonnollisia sävyjä. Testailin Sokoksella paria sävyä ja koostumuskin vaikutti kivan voidemaiselta. Onko joku tutkinut inciä, että miten luonnollisia nuo sitten oikeasti ovat? Mietin myös, että minkähänlainen laatu noissa sitten käytössä on. 

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #522 : 07.11.10 - klo:19:51 »
^ Mulla on sävy 9 nude beige (muistaakseni) eli sellainen tumma nougatbeigen värinen. Kiva huulilla, huulirasvamainen ja läpikuultava. Antaa sävyä muttei meikkivoidehuulia. Tykkään kyllä, voi laittaa ilman peiliä ja ei kuivata.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #523 : 29.11.10 - klo:10:20 »
^^ Mä tykkään myös kovasti Wild rose -punista, ovat kosteuttavan tuntuisia ja pysyvät nätisti - kuluvat myös nätisti pois. :)

Sen sijanan menee ihan just hermot Lumenen arctic glow-poskipunaan! Ostin laivalta, kun halusin kylmemmän sävyisen poskarin, ja joo, sävy on ihan tosi ihana. Mutta koostumus... kun punan pintaa koskettaa, niin se pöllyää ja murustuu. Siveltimeen saa kalastettua lähinnä murukasoja, eikä siten oikein tule käsitystä siitä, miten ne murut sitten poskille leviävät. Onneksi kyseessä ei ole mitenkään superpigmenttinen poskipuna, eli  ihan nätin jäljen saa, mutta kyllä tää käyttäytyy niin huonosti tää yksilö, että hermot meinaa mennä.  :#
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #524 : 12.12.10 - klo:14:24 »
Ostin Tarjoustalon poistosta vitosella Lumene Vitamin C+ Heleyttävän meikkivoiteen sävy 01. Mielikuvaa tästä ei suuremmin ollut, paitsi että ei ole kovin peittävä.
Ensikokeilulla olen positiivisesti yllättynyt! Vertaisin tätä Nautral Code-meikkivoiteen peittokykyyn, mutta tämä on kosteuttava. En ole sitä NC:n meikkivoidetta voinut talvella enää käyttää kun iho on kuiventunut, joten tämä on tosi passeli! Tämä ei korostanut kuivia kohtia ollenkaan, pystyin pitkästä aikaa meikkaamaan nenänpieletkin :) Olen siis tähän asti käyttänyt Body Shopin kosteuttavaa meikkivoidetta, joka on paljon peittävämpi. Se jumahtaa noihin rohtumakohtiin aivan armotta.
Tuoksu on turhan tymäkkä, sama mikä muissakin sarjan voiteissa, mutta en huomannut että se jäisi kasvoille haisemaan kovin pitkäksi aikaa. Kun peittokykyä ei ole niin suunnattomasti, sävykin antaa hiukan anteeksi. Mun neutraalisävyisille kalpeille kasvoille toi 01-sävy on aivan aavistuksen liian punapohjainen, mutta en usko että sitä kukaan muu huomaa kuin minä.
Harkitsen varakappaleen hamstraamista :p
« Viimeksi muokattu: 12.12.10 - klo:14:26 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com