Kirjoittaja Aihe: Lumenen kosmetiikkatuotteet  (Luettu 224477 kertaa)

Poissa keesha

• Tukkaguru
Vs: Lumenen kosmetiikkatuotteet
« Vastaus #765 : 11.02.15 - klo:07:45 »
Haluaisin myös nähdä ne suomalaiset, jotka ostavat niitä Lumenen tummimpia meikkipohjasävyjä. Hirveän vaikea uskoa, kun meistä valtaosa on kuitenkin tätä skandinaaviväristä, että niille suklaakastikesävyille voi muka olla maidonvaaleita isommat markkinat.

Suklaakastikesävy. :D Ai ai. Mä oon ostellut Lumenelta 3- tai 4-sävyä. 3 silloin kun en käytä itseruskettavaa ja 4 silloin kun käytän (ja vähän vaihdellen, että mikä sävy on keltapohjainen). Mä taas en ymmärrä, että miten ne sävyjen taitot voi oikeasti sopia kellekään. Lumenen meikkivoiteet on ihan harmaita. Siis todella. Tehtiin myyjän ja kaverin kanssa testivertailuja eri 3-asteen (siis suunnilleen saman asteen) sävyisistä meikkivoiteista ja Lumenen Blur esimerkiksi on todella harmaata/beigeä. Medium fair iholla se taittosävy saa kasvot näyttämään todella oudolta, ainakin omani joka on enemmän keltapohjainen. Nyt mulla on Lancomen Teint Mircle 035, ja se on huomattavasti parempi sävyltään, joskaan ei ihan tarpeeksi keltapohjainen vaan vähän oranssi. Harmittaa kyllä, koska Blurin koostumus on ollut mieleeni kun sitä saa kerrostettua sopivaksi. Talvella se on kyllä ehkä hitusen liian kuivattava iholleni. Joten tässä mielessä en oikein ymmärrä että joku väittää Lumenen sävyjen olevan oransseja. Ne on oikeesti ihan harmaita! Voin tehdä vaikka swatchin aiheesta.

edit. Niin ja Nude Perfectionistakin mulla on sävy 3 - ihan harmaa! ::)
« Viimeksi muokattu: 11.02.15 - klo:07:49 kirjoittanut keesha »
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #766 : 11.02.15 - klo:12:25 »
Testasin vielä uudelleen päivänvalossa sekä Lumenen meikkivoiteen että niin ikään LivBoxissa tulleen Rimmelin BB-voiteen. Vertailuna myös itselleni juuri sopiva Tonymolyn BB-voide. Lumene ei ole lainkaan niin tumma, kun ensin vaikutti, mutta se on liian keltainen ja asteen verran tumma. Kesällä voisi mennä muuten, mutta ei näin keltaisena. Rimmel taas on ihan järkkyä punaoranssia maalia, miten mä olen voinut alkuun kuvitella sen sopivan kesällä. Joo ei  ;D Tonymoly näyttää kädenselällä hieman kellervältä skein, mutta sulautuu omaan ihonsävyyn erinomaisesti ja on tosiaan itselleni erittäin sopiva.

Mun oma iho on siis vaalea, neutraali/punapohjainen, joka ei siedä oikein mitään keltaista.

Kädenselällä Rimmelin BB-voide sävy Light, Lumene Nude Perfection sävy 1 ja Tonymoly BCDation BB/CC-voide.

Tässä vielä kasvojen iholla Lumene, kuva on todella suttuinen, mutta saa siitä hiukan havaintoa sävystä. Tämä on aika zoomattu, meikkivoidetta on noin peukalonpään kokoisella alueella.

« Viimeksi muokattu: 11.02.15 - klo:12:30 kirjoittanut Triina »

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #767 : 11.02.15 - klo:14:30 »
Mä ostin pari päivää sitten Blur-meikkivoiteen sävyssä 0 ja se onkin just hyvä mun iholle, ei liian punainen eikä keltainen eikä harmaa :) Lumenen edustaja suositteli mulle nimenomaan Bluria kun halusin jotain suht peittävää ja kun kokeiltiin sävyä niin hän kauhisteli että onkohan tää 0-sävykin liian tumma, "voi kun te ootte niin vaaleita", mutta ei ollut onneksi. Tää edustaja oli itse sellainen varmaan Lumenen tummimman meikkivoiteen sävyinen höystettynä paksuilla mustilla silmänrajauksilla ylhäällä ja alhaalla...
Oon nyt vasta kahtena päivänä kokeillut tuota Bluria ja levittänyt kiireessä ihan perus meikkisienellä mutta saanut aika hyvän pinnan, joihinkin kohtiin jäi näkymään joku kuiva läikkä mutta muuten oon tyytyväinen ja illallakaan naama ei kiiltänyt pahasti eikä meikkivoide ollut kertynyt mihinkään. Peittää myös näppyrykelmät ja punoitukset oikein hyvin. Pitää kokeilla levittää vielä sormilla ja siveltimellä (mulla on se sellainen tasapäinen) ja Beautyblenderillä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #768 : 11.02.15 - klo:15:23 »
Mä en voi uskoa, että oikeasti vaaleille ei olisi markkinoita, eikä sitä voi varmaksi tietää Lumenekaan - silloin, kun niillä oli vielä valikoimissaan oikeasti vaalea meikkivoide, mä olin yläasteella, ja siihen maailmanaikaan nyt kukaan ei voinut myöntää olevansa kalpea. Mielummin oranssia jankkia pintaan, niin näyttää terveeltä.

Tää on hyvä pointti. Luulen että vanhemmilla sukupolvilla on yhä (ja ikuisesti) ideaalina se "terve" rusketus, ja näitä ikäluokkia Lumenekin tuntuu eniten palvelevan. Tuskinpa tuotteista päättävät henkilötkään kovin nuoria ovat, ehkä näköala on jäänyt vähän suppeaksi siitäkin syystä. Vaikea tosiaan kuvitella, että Lumenella voitaisiin tietää vaaleiden sävyjen nykyinen menekki. Noh, ehkä se sitten tajutaan, kun puoli Suomea lopulta tilaa meikkivoiteensa korealaisesta valikoimasta.

Sekin tulee mieleen, että Lumenellehan esim. hajusteettomuus on uusi keksintö (gaaah...), ja voisin kuvitella, etten ole ainoa vaaleaihoinen herkkis, jolle hajustettujen meikkivoiteiden käyttäminen on ollut mahdottomuus, vaikka sävy olisikin oikea. Että jos niitä tuotteita haluaa kaupaksi, niin kannattaa varmaan harkita kohderyhmän tarpeita kunnolla ja oikeasti tuottaa järkeviä koostumuksia. (Ja sitä sävyskaalaa niin, ettei ole yksi ainoa vaalea sävy joko punaisena, harmaana tai keltaisena!!) Jos ei sittenkään mene vaaleat sävyt kaupaksi, niin fine, ei oo markkinoita.
« Viimeksi muokattu: 11.02.15 - klo:15:25 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #769 : 11.02.15 - klo:17:47 »

Tää on hyvä pointti. Luulen että vanhemmilla sukupolvilla on yhä (ja ikuisesti) ideaalina se "terve" rusketus, ja näitä ikäluokkia Lumenekin tuntuu eniten palvelevan. Tuskinpa tuotteista päättävät henkilötkään kovin nuoria ovat, ehkä näköala on jäänyt vähän suppeaksi siitäkin syystä. Vaikea tosiaan kuvitella, että Lumenella voitaisiin tietää vaaleiden sävyjen nykyinen menekki. Noh, ehkä se sitten tajutaan, kun puoli Suomea lopulta tilaa meikkivoiteensa korealaisesta valikoimasta.

Luulen, että Lumenen kohderyhmää ovat vähän vanhemmat naiset.

Jos ihossa on pigmenttihäiriöitä, niin se vähän liian tumma meikkivoide piilottaa ne paremmin kuin se ihonsävyyn täydellisesti sopiva voide. Tämä on tullut itsekin koettua, mutta en silti suostu naamaani sitä tummempaa voidetta käyttämään. Ihonsävyssä itsessäänkin voi tapahtua muutoksia ikääntyessä ja niille vaaleille voiteille ei vaan ole menekkiä keski-ikäisten ja sitä vanhempien naisten keskuudessa.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #770 : 11.02.15 - klo:18:34 »
Luulisi Lumenenkin kannalta olevan kannattavaa kuitenkin alkaa kosiskella pariinsa vähän nuorempaakin kansanosaa, tai heille jää pian aika suppea asiakaskunta muorien kupsahdellessa. Pari vuotta sitten tuntui, että Lumene tosiaan oli käynyt ihan silkaksi mummomerkiksi, mutta kun nyt Lumene on saanut esimerkiksi uusien, hyvien meikkivoiteidensa ja geelilakkojensa takia kauheasti hyvää julkisuutta nettimaailmassa, olisi ehkä sauma iskeä kunnolla. En usko, että olen ainoa, joka vaihtaisi korealeiristä mielellään kotikentälle, jos se olisi tehty mulle mahdolliseksi.

Ja jos Lumenella onkin oma, vaalealla meikkivoiteella höystetty nuorisosarjansa, mielestäni netin kosmetiikkaympäristöissä kohtaan ihan jatkuvasti suurinpiirtein ikäisiäni, kolmekymppisiä kalpeanaamoja, joille Lumenen sävyt ovat liian tummia. Mä ostaisin mielummin ihan Lumenea kuin selkeästi nuoremmille suunnattua Natural Codea, mutta ilmeisesti Lumenella ei oteta tällaista väliinputoajajoukkiota huomioon. Luulenpa vaan, että kannattaisi.

Lukisivatpa ne Lumenella blogeja (lukijakommentteineen) ja vaikka tätä foorumia. En usko, että todella vaaleaihoisten meikkivoidepulasta voi välttyä, jos yhtään seuraa aihetta.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #771 : 11.02.15 - klo:21:44 »
^Harmi vain, kun tuo Natural Code ei ole tuoksuton sarja, niin ei niitäkään tuotteita voi ostaa. Olen aivan samaa mieltä Lumenen tuotteista. Vaikka esim. Max Factorilta voin käyttää toiseksi vaaleinta sävyä, on ainakin Lumenen CC-voide minulle liian tumma - ja se tuoksu  :-X.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #772 : 11.02.15 - klo:22:54 »
Mulla on atm käytössä Lumenen Mineral meikkivoide, sävy i, Inkiväärikerma on just sopiva. Tykkään tän tasoittavuudesta ja peittävyydestä, mutta tää aiheuttaa mulle pieniä, verisiä finnejä. :( Varmaan tämän putkilon käytän ja sitten siirryn johonkin muuhun.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #773 : 12.02.15 - klo:09:18 »
Mulla on Lumenen CC-voide sävyssä Light, joka just ja just mukautuu mun ihonsävyyn jos käytän sitä hyvin paikallisesti vaan leuan näppyjä ja arpia peittämään. Tuossa putkilossa on vain sellainen inhottava ominaisuus, että aine pursuaa ulos tuubista vaikka sitä ei painaisi ollenkaan. Heti korkin avaamisen jälkeen ulos pullahtaa pari millilitraa voidetta, vaikka yrittäisi annostella sitä kuinka varovaisesti tahansa ja korkki on täynnä kuivunutta mömmöä.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa Bamboo

• Tukkaguru
  • In the cold November rain
« Vastaus #774 : 12.02.15 - klo:14:25 »
Olen nyt pari kertaa testaillut Lumenen Nude Perfectionia, joka oli aika ohutta koostumukseltaan. Vaalein sävy on talvikäyttöön liian tumma, mutta ihme ja kumma tällä kuitenkin sai melkoisen hyvin kasvoille peittävyyttä. Tykkäisin tästä paljon enemmän, jos olisi vaaleampi sävy tarjolla. Ohuella kerroksella sävy voi mennä nytkin.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #775 : 12.02.15 - klo:22:01 »
Mullekin tuli Livboxissa Nude Perfection ja kyllä tummalta vaikutti, testasin kaulalle ja erottui oranssina läikkänä. Blurin nollasävy on suht ok, mutta ei täydellinen, siinä tosin on kyse enemmän sävystä kuin tummuudesta. Koostumukselta olen pitänyt Lumenen viimeaikaisista meikkivoiteista ihan todella paljon, joten on harmi, etteivät sävyt oikein koskaan osu nappiin.

Poissa rosmarin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #776 : 13.02.15 - klo:10:24 »
^^Tuo on niin totta että omalle iholle sopivan meikkipohjan metsästäminen on vaikeaa. Vaihtoehtoja on ensinnäkin hervottoman paljon niin selektiivisellä kuin marketkosmetiikan puolella, ja muiden käyttäjäarvioihin ei voi täysin luottaa koska sama tuote voi toimia yhdellä loistavasti ja olla toiselle superhuono. Lumenen alkuperäinen meikkipuuteri oli vuosikausia The Meikkipohja minulle, mutta uudistusten (kuinkahan mones kierros onkaan menossa..?) tai oikeastaan huononnusten ( ;D ) jälkeen siitä ei ole enää mihinkään. Yhä korpeaa kuinka huippuhyvästä ja vieläpä kotimaisesta meikkipuuterista puoskaroitiin noin kehno tekele. If it ain't broken, don't fix it.

Noh, nyt markkinoille tulee näitä huippukeveitä nudemeikkivoiteita jotka ovat herättäneet uudestaan henkiin kiinnostuksen nestemäisiin meikkipohjiin. Täytyykin etsiskellä näytteet sekä Blurista että Nude Perfectionista ja vertailla niiden toimivuutta omalla nassulla. Tunnen edelleen nostalgista lukkarinrakkautta Lumenea kohtaan tuotemerkkinä..

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #777 : 13.02.15 - klo:14:49 »
Onko kenelläkään mitään Lumenekontakteja?  ::) Oon kehitellyt sellaista ideaa meikkivoidesarjasta, joka koostuisi ehkä vain kolmesta sävystä - supervaalea lämmin, supervaalea neutraali ja supervaalea kylmä. Kun tämä eritoten markkinoitaisiin kalpeanaamasarjana, kaikki ymmärtäisivät kääntyä Lumenen puoleen, nekin, jotka eivät aiempiin kokemuksiin perustuen ole viitsineet edes yrittää. Markinoita riittäisi varmasti, kun kaikki vaaleaa pohjaa hakevat ohjattaisiin automaattisesti hakemaan täydellinen vaalea sävynsä siitä nimenomaisesta kummitussarjasta. Lumenen pohjolaimagoon sopisi hyvin tällainen supervaaleille suunnattu erikoissarja.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #778 : 13.02.15 - klo:14:57 »
En usko moisen konseptin menestyvän, sillä täällä ollaan vielä näköjään vahvasti guru-Hulkkosen oppien vaikutuksen alla - ja hänen mukaansahan tummempi meikkivoide tuo kivasti lämpöä ihoon  0_0
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #779 : 13.02.15 - klo:15:26 »
^^ Juuri tuollaista mäkin olin ajatellut, mutta ei sitä oikein jaksa enää palautetta/ehdotuksia tarjota, kun Lumenella ei koskaan ole näyttänyt olevan sitä kohtaan mitään kiinnostusta. Luulisi vain, että jos niillä on yhdenkään tyypin toimenkuvassa tutkailla sosiaalista mediaa jne, niin tämä ja moni muu vuosia ilmennyt tarve/toive/epäkohta olisi heille itselleenkin päivänselvä... Musta on pitkään tuntunut, että niillä ei vain yksinkertaisesti seurata yhtään mitään.
1cFii, oma väri.