Tällaistakaan ei taida olla?
Itse en kerta kaikkiaan pystynyt taipumaan Clarisonicin hintaan, varmaan on premium-laite, mutta kuitenkin verrattain yksinkertaisesta tuotteesta on kysymys.
Harkitsin pitkään eri vaihtoehtoja ja päädyin ostamaan Elle by Beurer Pureo Sonic Brushin. Tätä löytyy helposti n. 50 euron hintaan, ehkä halvemmallakin. Etuna esim. noihin korealaisiin harjoihin, jotka olivat minulla pitkään listalla ykkösenä, on ehdottomasti se, että tämä on ladattava laite - ja vedenkestävä. Laitteessa on vähän muista poikkeava muotoilu, se on kuin pieni ufo, jonka toiselle kannelle harja kiinnitetään pienellä kiertoliikkeellä. Pakkauksessa tulee pehmeämpi ja kovempi harja - sekä silikoniharja. Harja on pienempi kuin Clarisonicissa, mutta ei mitenkään tuskastuttavan kokoinen. Ja toimii minusta nenän alueella kokonsa puolesta hyvin. Laitteen toinen erikoisuus on se, että harjasosa ei kierry lainkaan - eli harjausliikkeenä on vain pystysuuntainen värähtely. En osaa vielä sanoa, onko tämä hyvä vai huono asia, mutta se oli minulla osatekijä valinnassa. Ihoni ei ole mitenkään muuten herkkä, mutta se ei ole koskaan oikein tykännyt mekaanisesta kuorinnasta. Ajattelin, että tällainen harja voisi sopia minun käyttööni. Huono puoli voi tietysti olla se, että harja ei sitten oikein tee mitään. No, aika näyttää!
Ensivaikutelma laitteesta on ihan jämäkkä ja laadukkaanoloinen, kotelo ei ole mikään rimpula ja kytkin on hyvä. Värähtelynopeuksia on kaksi, ensimmäinen painallus saa laitteen hiljaisemmalle teholle, toinen painallus isommalle, eli mitään ylimääräisiä vipuja ei laitteeseen ole tehty. Latauslaite on itse asiassa tosi näppärä, se on pieni kuppi, johon harja laitetaan harjaosa alaspäin. Siihen kertyy mahdolliset vesipisarat ja harja pääsee silti kuivumaan kupin tuuletusraoista.
Palaan vielä myöhemmin tuohon toimivuuteen, mutta käyttelen laitetta ensiksi jonkin aikaa. Clarisoniciin en osaa verrata käyttötuntumalta, ainoastaan ulkoisilta ominaisuuksilta. Tämä on näppärämpi kooltaan kuin Clarisonic - ja laadukkaasti tehdyn oloinen kuten Clarisonic. Erona muotoilun lisäksi harjan koko (Beurer pienempi), mukana tulevat harjat (Beurer, 3 erilaista, Clarisonicissa taitaa tulla kaksi perusharjaa mukana) - ja sitten tietysti tuo harjausliike. Käsittääkseni Clarisonic ei myöskään pyöri, mutta harja - tai ainakin osa harjasta tekee pientä edestakaista, kehänsuuntaista liikettä. Sitä en muista, värähtelikö laite pystysuunnassa, kuten Beurer.
Edullisia laitteita oli myös Silk'n Sonic (2 mallia) ja Rio - joka näytti täsmälleen samalta muotoilultaan kuin Silk'n Sonicin halvempi versio.