Kirjoittaja Aihe: Dermalogica  (Luettu 219940 kertaa)

Poissa Tiahaar

• HAIRahtanut
    • Gently Out Of Time - blog about pretty things
Vs: Dermalogica
« Vastaus #300 : 14.03.07 - klo:10:25 »
Itselläni on kokemusta vain kahdesta Dermalogican tuotteesta:
- Dermal Clay Cleanser, ensi alkuun putsarin sisältämä menthol tuntui liian kylmältä kasvoilla, mutta siihen tottui. Ei tehnyt ihmeitä omalla epäpuhtaalle ja rasvoittuvalle iholle, mutta ei myöskään pahentanut ihoa. Jos tuolla halusi pestä meikit pois, niin piti pestä kahteen kertaan. Tuosta miinusta. Kokeilisin mieluummin jotain toista putsaria tästä sarjasta.
- Multi Active Toner, tästä pidin todella paljon. Rauhoitti ihoa ja tuntui muutenkin todella ihanalta. Kyseessä on suikittava kasvovesi, mutta yleensä suihkautin ensin pumpuliin ja sitten pyyhin sillä kasvoni. Joskus tosin tuota oli kiva suihkia kasvoille suoraan pullosta; mukava viilentävä tunne. Tätä ostan vielä joskus uudestaan.

Muista tuotteista minua kiinnostaisi kovasti Active Moist, Pre Cleanse ja Skin refining Mask. Mutta tällä hetkellä Korresit ovat toimineet ihan hyvin ja se sarja on niin paljon edullisempi.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #301 : 18.03.07 - klo:11:46 »
Noissa Dermalogican tuotteissa on käytetty aika paljon kasviuutteita, monelta osin ihoa ärsyttäviä sellaisia, ainakin kosmetiikkakyttä Paula Begounin mukaan, jonka mukaan niistä ei ole edes huomattaa hyötyä iholle. Dermal clay cleanserista kerrotaan, että "contains menthol, mint, lemon and arnica, all of which are too irritating for any skin types."

Olen jonkin verran käyttänyt Multi active toneria ja en varmaankaan jatkossa hanki sitä. ("Contains mint and lavender, which makes this too irritating for all skin types.").
Ihmetyttääkin tuo ärsyttävien ainesosien käyttö monissa Dermiksen tuotteissa samoin huonot aurinkosuojat. Vaikka on kaikenlaista "blockia", UVA-suojaa näissä ei Begounin mukaan ole kuin muutamassa tuotteessa.

Onko Dermalogican hoitola-hoidoissa hyvää kemiallista kuorintaa tarjolla? Tämä varmaan selviäisi ahkeralla googlettamisella, mutta ajattelinpa kysäistä, jos jollain tulisi mieleen suoralta kädeltä.

Ja sitten vielä testiajon tuloksia: Kokeilin tilaamaani Skin prep-kuorintaa, tätä siis suositeltu käsittääkseni rasvaiselle iholle. Ihan perusrakeellinen kuorinta, ehkä melkein mikä tahansa ajaa saman asian. Tuo Daily microfoliant tuntuu kuitenkin taianomaisemmalta.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #302 : 18.03.07 - klo:14:58 »
^Mun piti vähän aikaa keksiä mitä mä kommentoisin  ;D. En haluaisi olla friikki, joka suu vaahdossa puolustaa omia valintojaan ja tää ketju antaa ehkä vähän semmosta ymmärtää. Lyökää halolla päähän heti jos alkaa ärsyttämään..

Asiaan, mulle tuli äsken, kun noita omia mömmöjäni suihkun jälkeen pälliini levitin, mieleen semmonen että ehkä mun naama onkin sitten jossakin kauhuntasapainossa kun se voi niin hyvin. Eli siis kun noissa mullakin olevissa aineissa on noita ärsyttäviä aineita (en ymmärrä kemiasta oikeen mitään ja olen vielä aika vihreä tuotteiden sisältöjen suhteen).
Allergiat ja herkistymät ymmärrän kyllä ja silloin ärsyttäviksi tiedettyjä aineita pitääkin välttää. Itse en onneksi (kosmetiikan käytön suhteen) reagoi allergisesti kuin hyttysen pistoihin mutta kasvoni sen sijaan ovat joskus aiemmin reagoineet kosmetologilla kuumenemalla ja kirvelemällä oikein kunnolla. En tiedä onko se johtunut runsaasta manipuloinnista: puhdistusta, kuorintaa, naamiota, hierontaa jne. vai käytetyistä aineista eli ilmiö on kyllä tuttu eikä minunkaan nahkani siis aivan mitä tahansa siedä.
Dermalogicalla olen kuitenkin saanut aiemmin pahasti epätasapainossa olleen kosteusköyhän sekaihoni siihen kuntoon etten juurikaan käytä kasvoilla pohjameikkiä enkä puuteria. Toisaalta tämä on saanut aikaan sen etten myöskään uskalla kokeilla kasvojenhoitoon mitään muita tuotteita koska en tosiaankaan halua entisiä ongelmia takaisin.
Tämmöstä tällä kertaa, tää menee vetämään henkeä  :-*.

Poissa Paulina

• HAIRahtanut
« Vastaus #303 : 18.03.07 - klo:15:20 »
Heh, ajattelin itsekin tuota "kauhun tasapainoa", itsekin olen löytänyt tuotteita jotka ilmeisesti vaikuttavat hyvin positiivisesti ihoni kuntoon, eli eipä tee kauheasti testailla enää muita, jos toimivia tuotteita vihdoin löytää. Jotenkin en vaan pidä ajatuksesta, että ihoni on riippuvainen esim. Daily microfoliantista eikä tule toimeen ilman sitä.

Toki varmaan jossain vaiheessa iho taas muuttuu, eikä enää olekaan tyytyväinen senhetkisiin rutiineihin.

En ole itsekään mikään kemisti, ja aika huonosti noista inceistä perillä (tämä kauneudenhoito on loppumaton informaatiosuo, aina löytyisi oppimista  ;D), enkä itsekään ole (ainakaan vielä) herkistynyt millekään ja hyvin vähän allerginenkaan. Tietty jokin allergia voi puhjeta äkkiäkin kun vuosikausia lotraa näiden kemikaalien kanssa.

Tuli vaan tuosta Multi-active tonerista mieleen, että eikö kasvoveden pitäisi olla rauhoittava ja "neutraali" eikä sellainen joka sisältää (todistetusti?) ihoa ärsyttäviä aineita ja miksi tuollainenkin firma niitä sitten käyttää, joka on viimeisen päälle researchia.

*lähtee vetämään henkeä.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 18.03.07 - klo:15:32 »
Suhtaudun aika epäileväisesti kosmetiikasta lauottuihin totuuksiin ja uskon vain siihen, mikä on hyvää omalle iholleni. Tutkimustuloksia tuntuu olevan yhtä monta kuin tutkimuksen tekijääkin ja silti jokaisen iho on yksilöllinen. Jokaisen ihoa herkistävät eri ainesosat ja herkistymiseenkin vaikuttaa varmaan ziljoona muuta asiaa (sää, stressi, hormonit, muut tuotteet jne.).

Paljonparjatut mineraaliöljyt saavat jossakin hyviä tuloksia, kun ovat niin suojaavia ja herkistämättömiä, kun taas omantyyppinen ihoni kukkii niistä ihan täysin. Laventelista uskotaan kai aika yleisesti, että se rauhoittaisi herkkää ihoa ja sitähän käytetäänkin aika monissa herkän ihon tuotteissa. Näin kuitenkin just jonkin tutkimustuloksen, jossa sanottiin, että laventeli onkin ihoa ärsyttävä aine. Tuntuu, että asioilla on ainakin ne kaksi puolta.

Mulla on ollut Dermalogicat käytössä nyt reilut kolme viikkoa. En ole huomannut mitään ihmeitä, mutta iho ei ole niin punainen kuin kolme viikkoa sitten eikä se hilseile mistään kohdin. Eli tasaisempaan suuntaan ollaan menty, mutta posket on silti punertavat ja mustapäitäkin on tullut. Uusia finnejä ei kyllä muuten ole tullut! Jatkan ihan tyytyväisenä ja odotan, miten jatkossa käy.

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #305 : 18.03.07 - klo:15:36 »
Mulle tuli vielä äsken yksi asia mieleen kun tuota friikkiteemaa pöyhin. Se mikä itseni on tähän sarjaan saanut näin paljon satsaamaan ja siihen suorastaan hitsautumaan on se, että se on mielestäni luotettavasti (Animalian lista) eläinkokeeton. Suosin mielelläni crueltyfreetä ja tämä sarja edustaa tällä linjalla harvinaista luxusta.
Toivottavasti en koskaan herkisty näistä millekkään ja onneksi sarjaan tulee uusia tuotteita ja vanhoissakin on vielä paljon kokeiltavia  ;D.

grove

• Vieras
« Vastaus #306 : 18.03.07 - klo:15:59 »
^ Piu, hieno homma että sun "ohjelma" toimii, ei oo mitään syytä vaihtaa jos sun iho voi hyvin noilla :) Mun mielestä et oo suu vaahdossa puolustanu omia valintojas tässä vaan hyvin kertonut nimenomaan miltä ne tuotteet on tuntunu sun käytössä.

Mua Dermalogican koko brändi nyppii vaan. Tuotteet on ylihintaisia niiden sisältöön nähden, ja useimmissa tuotteissa on tosi peruskoostumus (ihan hyviä peruskoostumuksia kun moni niistä tykkää!) jota on ryyditetty kasviuutteilla, jotta ne näyttäisivät ”seksikkäämmiltä”. Ei siinä mitään jos ois käytetty kasviuutteita joilla ois osoitettua tehoa ärsytystä lieventävinä aineina ja antioksidantteina mutta kun Dermalogica tuntuu laittavan kaikkeen vähän kaikkea nimenomaan mielikuvapohjalta. Joistakin tuotteista löytyy kyllä esim. vihreää teetä yms mutta paljon enempi löytyy niitä potentiaalisia ärsyttäjiä (esim. sitrusuutteet, laventeli, minttu) vähän joka tuotteesta. Ja sitten näille kasviuutteille annetaan ympäripyöreitä vaikutuksia fiilispohjalta tuotekuvauksissa.

Aurinkotuotteet on myös iso hampaiden kiristyttäjä, Solar booster erityisesti. Sillä varmaan on luvattu SPF 30 UVB:tä vastaan mutta kökkö UVA-suojaavuus (SPF siis ei kerro UVA:sta mitään). Toisekseen Dermalogican ehdotus sekoittaa sitä toisen voiteen kanssa on harvinaisen tyhmä, mutta kuulostaa varmasti kuluttajalle tosi miellyttävältä. Aurinkovoiteen teho perustuu sen kyseisen tuotteen koostumukseen (filtterit+muu koostumus), ja se teho on määritetty vain sille yhdelle tuotteelle. Jos tuota boosteria jatketaan jollain muulla voiteella, SPF muuttuu ennakoimattomasti, koska aurinkotuotteissa se suojateho ei mene niin yksinkertaisesti että puolet boosteria + puolet kosteusvoidetta = SPF 15. Hyvin todennäköistä on että siitä suojasta jää jäljelle enää pieni osa. Aurinkotuotteen suojaavuuteen vaikuttaa paljolti myös se miten ne suodatinaineet asettuu iholle siinä tuotteen  pohja-aineiden mukana, ja jos tätä pohjaa muutetaan (jatkamalla eri voiteella) niin ei ole takeita miten hyvin ne suoja-aineet iholle asettuu. Ja tuossa kans hinta on ihan järjetön 50 millilitrasta ei mitenkään hyvällä filtteriyhdistelmällä.

Tuikkuli: Oon sun kanssa ihan samaa mieltä siinä että oma iho tietää parhaiten mikä sille sopii. Mun omassa pienessä maailmassa on selkeästi jakautuneet aineet ”perusaineisiin” (esim. rasvamaiset aineet) ja ”extra-aineisiin” (esim. kasviuutteet), joista perusainekoostumuksia vaikkapa voiteessa voi lähtökohtaisesti pitää sellaisina että niiden sopivuuden tietää vain kokeilemalla, esim. onko joku voide liian rasvaista. Jos siitä tulee näppyjä niin se ei kuitenkaan ole varsinaista suoraa ärsytystä. Extrat taas on esim. näitä hulabaloo-uutteita joista paljon suurempi osa on lähtökohtaisesti ärsyttävä kuin jotain muuta tekevä. Ärsytys ei välttämättä näy iholla, mutta ei se tarkoita etteikö aineella sitä ominaisuutta olisi. Ärsyttävät aineet ovat aina ärsyttäviä, mutta joidenkin iho handlaa ärsytystä paremmin kuin toisten. Eli itse en rankkaa suoralta kädeltä tuotteita pois perusaineiden perusteella muuten kuin kokeilemalla, mutta extrat vaikuttaa sieltä incistä luettunakin jonkin verran.

Laventeliöljyn rauhoittavuus on enimmäkseen luonnonlääkinnästä ja aromaterapiasta tullutta mainetta, ja lääketieteellisemmät tutkimukset puolestaan kertovat että se on kyllä antiseptinen, ja siitä löytyy sekä ärsyttäviä että periaatteessa ihoa rauhoittavia yhdisteitä mutta kokonaisuutena se kallistuu selvästi ärsyttävän puolelle, ja mulle uusimpana on osunut vastaan tutkimukset laventelin voimakkaasta estrogeeninkaltaisesta vaikutuksesta (= ei hyvä) elimistössä.
« Viimeksi muokattu: 18.03.07 - klo:16:18 kirjoittanut grove »

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #307 : 18.03.07 - klo:17:50 »
Kävin pienillä päikkäreillä ja palaan vielä miettimään tätä aihetta. Hitsi kun ei ole tallessa noiden tuotteiden laatikoita kun ainoastaan niistä tuntuu näkevän mitä mikäkin purkki pitää sisällään. Tuli mieleen semmonen, että sehän olisi tältäkin firmalta viksu veto jos olisi esim. silleen, että kaikille sopivat tuotteet ovat oikeasti todella toimivia (Precleanse, Daily Microfoliant) ja sitten olisi tuotteita, joilla ei oikeastaan ole mitään merkitystä, kunhan eivät nyt ihan pilaa ihoa.
Tanssiohjelma alkoi niin alkaa ajatus hajota.. 
Tuosta merkin imagosta mulla ei oikein ole mielipidettä kun ei tätä oikein näe mainoksissa, lähipiirissä ei ole ketään käyttäjää (mun lähipiirissä on ihmisiä, jotka pitäisivät mua järjenköyhänä jos kertoisin mitä summia tähän menee). En pari vuotta sitten tiennyt mitään mistään kauneusfoorumeista  ;).
Aloinkin sitten miettimään, mistä mä tästä sarjasta ensin kuulin ja se on kyllä osunut mun silmiin Animalian listalta kun yritin etsiä jotain uutta, sitten mä aloin haaveilla Face Mapping-hoidosta, mies hommasi lahjakortin synttärilahjaksi. Hankin suositellut tuotteet ja tulosta alkoi näkyä ja nopeasti ja huomattavasti ja sillä tiellä mennään.
Miten muuten tuo auringonsuojaavuus? Solar booster estää päivettymisen, ja olen siitä päätellyt, että suojaisi hyvin  ???
Muistanks mä nyt oikein,  oliks sä grove tämän foorumin kemian guruja?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #308 : 19.03.07 - klo:12:36 »

Tuli vaan tuosta Multi-active tonerista mieleen, että eikö kasvoveden pitäisi olla rauhoittava ja "neutraali" eikä sellainen joka sisältää (todistetusti?) ihoa ärsyttäviä aineita ja miksi tuollainenkin firma niitä sitten käyttää, joka on viimeisen päälle researchia.

Tuskin Dermalogica on mitenkään erityisesti panostanut tutkimukseen - tuo lääketehdasmainen firman imago on vain puhdasta markkinointia.

Kasviuutteiden käyttö on tosiaan pitkälti mainostemppu, mukaan on pitänyt saada mahtumaan niin paljon eri kasveja kuin suinkin, ihon hyvinvoinnista viis  ???...
Multi Active Toner on todellinen allergiapommi, olin ostanut kokeilupakkauksen ennen kuin tiesin laventelin ja sitrushedelmien haitoista mitään... NYt en enää ihmettele, miksi oma kuiva ja herkkä ihoni reagoi siihen niin kuin reagoi. Hieman enemmän vastuullisuutta tuotevalmistajilta, kiitos!  >:(
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #309 : 19.03.07 - klo:12:37 »
Itse luulin tälläkin kalliimmalla sarjalla saavani tuloksia, kun oikein face mapping tehtiin, mutta kaikkien vuosien jälkeen olen sitä mieltä, että mun iholla on yks hailee onko siinä apteekki/marketti/kosmetologi tuotteita, ei mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Palasin taas kiltisti mm. acoon ja lumeneen, ei nekään kyllä edullisemmasta päästä, mutta tuntuvat edes hieman ok tuotteilla, pysyviä tuloksia kun en saa millään. Sama iho kesät talvet. Samoin nämä parjatut mineraaliöljyt ja silikonit sopivat mainiosti iholleni.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #310 : 20.03.07 - klo:16:19 »
^^ En ole puolesta enkä vastaan Dermalogicaa brändinä mutta ei kai se heidän syynsä ole jos joku tuote ei jollekulle sovi ?! Näinhän on kaikkien tuotteiden kohdalla maailmassa että sopii yhdelle loistavasti mutta ei toiselle yhtään. Mahdoton kehittää tuotetta joka sopisi kaikille ihmisille. Eikä tätä kasvovettä edes mainosteta mielestäni mitenkään erityisen allergiaystävällisenä. Tekisi itsekin mieli raivota kosmetiikan valmistajille kun mikään ei sovi omille kasvoille mutta enemmän se on on oma ongelma kun herkistyy aineille.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #311 : 20.03.07 - klo:17:47 »
^^ En ole puolesta enkä vastaan Dermalogicaa brändinä mutta ei kai se heidän syynsä ole jos joku tuote ei jollekulle sovi ?! Näinhän on kaikkien tuotteiden kohdalla maailmassa että sopii yhdelle loistavasti mutta ei toiselle yhtään. Mahdoton kehittää tuotetta joka sopisi kaikille ihmisille. Eikä tätä kasvovettä edes mainosteta mielestäni mitenkään erityisen allergiaystävällisenä. Tekisi itsekin mieli raivota kosmetiikan valmistajille kun mikään ei sovi omille kasvoille mutta enemmän se on on oma ongelma kun herkistyy aineille.

Tässä oli kyseessä nimenomaan käyettyjen raaka-aineiden vaarattomuus / ärsyttävyys. Jos on olemassa selkeää näyttöä kasvin X allergisoivasta ja ihoa ärsyttävästä vaikutuksesta, eikä mitään evidenssiä sen hyödystä, niin en näe mitään oikeutusta ko. kasvin käytöstä tuotteessa, jota markkinoidaan lääketehdasmaisella puhtausimagolla.

Kuten grove mainitsi aiemmin, joidenkin iho on vahvempi ja kestää ärsyttäviäkin aineita enemmän, mutta se on eri asia kuin tuotteen hyödyllisyys iholle.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Piu

• HAIRahtanut
« Vastaus #312 : 20.03.07 - klo:18:00 »
^valkoista lippua täällä liehuttaen.. Itse en voi yhtyä väitteeseen, että esim. tästä monta mainintaa saaneesta kasvovedestä ei olisi hyötyä (minun) iholle. Se on tähän ikään mennessä kokeilemistani kasvovesistä toinen, josta voin aidosti sanoa olleen/olevan hyötyä ja että oikeasti huomaa laittaneensa kasvovettä. Toinen näistä on Louis Widmerin kasvovesi. Ennen tuota Widmeriä käytin kasvovettä kun sitä "kuuluu" käyttää ja kun sitten osui tuo Widmer kohdalle, ihmettelin mistä olenkaan jäänyt paitsi.

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #313 : 02.04.07 - klo:10:18 »
Minäkin sain Dermalogicanäytteet vihdoin perjantaina kokeiltaviksi!

Special cleansing gel tuntui ihan ok:lta, ehkä iho kiristi ihan vähän putsauksen jälkeen tai sitten vain kuvittelin.
Skin smoothing cream haisi inhottavan muoviselta, mutta oli muuten ihan ok. Ei nyt mikään superkosteuttava, ihan ok vain.
Daily microfoliankin oli ok. Iho ei vaikuttanut ainakaan kuivuvan tai muuten kärsivän kolmen kokeilukerran perusteella.
Kokeilematta on vielä Essential cleansing solution ja hierontaöljy, mikä nyt olikaan.

Lopputulos: Harkitsen, ostanko daily microfoliantin. En ole käyttänyt kuorintaa pitkään aikaan, mutta viime talvena jossain vaiheessa harkitsin sellaisen ostamista, kun iho kuivui pinnasta eikä voiteet oikein pelittäneet. Tämä olisi ainakin hellävarainen ja eläimillä testaamaton, kallis kylläkin.
Puhdistusaineesta, kasvovedestä tai voiteista en kuitenkaan tällä hetkellä ole valmis maksamaan noin hillittömiä hintoja, halvemmallakin varmasti saan itselleni yhtä hyvin sopivia. Jos omat öljysekoitukset ei sovi ihoni puhdistukseen, voisin harkita myös precleansea.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Satu81

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #314 : 03.04.07 - klo:14:51 »
Käyttääkö kukaan palstalaisista puhdistukseen ainoastaan Dermalogican PreCleansea? (Niin ettei tee Precleanse-pesun jälkeen toista puhdistusta toisella Dermalogican tms. puhdistusaineella.)

Itse koin ensimmäiset tilaamani ja kokeilemani Dermalogican puhdistuaineet (Dermal clay cleanser ja Special cleansing gel) "liian" peseviksi eli pintakuiva ja epäpuhtaisuuksiin taipuva sekaihoni kuivui entisestään. Välillä siirryin Dr. Hauschkan puhdistustuotteeseen (puhdistusvoide), joka on paljon hellävaraisempi, mutta ei niin riittoisa ja on tyyriimpi  :( .

Tilasin juuri Precleansea ja ajattelin korvata Hauschkan ihonhoitoohjelmassa ainakin aamupesun tuolla PreCleansella, mutta olisin halunnut vielä tiedustella, että onko kellään käyttökokemuksia Precleansen käytöstä. Tekeekö puhdasta jälkeä, vaikka ei pesisi Precleansen jälkeen millään muulla?

Sitten toinen kysymys, että onko ketään tyytyväisiä Ultra calming cleanserin / Essential cleansing solutionin käyttäjiä? Toimiiko myös näppyläiselle sekaiholle?
1c M ii    <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus