Äänestys

Mikä on mielestäsi paras mineraalimeikkipohja?

Everyday Minerals Matte
7 (4.9%)
Everyday Minerals Semi-Matte
12 (8.3%)
Everyday Minerals Intensive
12 (8.3%)
Everyday Minerals Original Glo
14 (9.7%)
Lumiere Flawless Face
0 (0%)
Lumiere Veena Velvet
3 (2.1%)
Lumiere Luminesse
0 (0%)
Lumiere Cashmere
3 (2.1%)
Meow Purrr-fect Puss
3 (2.1%)
Meow Pampered Puss
11 (7.6%)
Meow Flawless Feline
9 (6.3%)
Lily Lolo Foundation
48 (33.3%)
Pure Luxe Powder Foundation
2 (1.4%)
Alima Satin Matte
7 (4.9%)
Cory Cosmetics
2 (1.4%)
Mineral Pure Makeup
0 (0%)
Loreal True Match
3 (2.1%)
Isadora Mineral Make-Up
2 (1.4%)
MSCHIC (mikä?)
1 (0.7%)
Youngblood (mikä?)
0 (0%)
Jane Iredale
3 (2.1%)
MineralsWillWork4You
2 (1.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 99

Kirjoittaja Aihe: Paras mineraalimeikkipohja -äänestys!  (Luettu 9715 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Paras mineraalimeikkipohja -äänestys!
« : 01.11.07 - klo:16:58 »
Kaikki äänestämään mielestänsä parasta mineraalimeikkipohjaa! :)

Äänestyksestä tuli laaja, koska erittelin koostumukset. Jos en olisi näin tehnyt, niin äänestys ei kertoisi mitään, koska yhdenkin merkin eri koostumukset eroavat toisistaan hyvinkin paljon.

Perustele valintasi ja vastaa myös seuraaviin gallup kysymyksiin:

1. Hienojakoisin meikkipohja?
2. Peittävin meikkipohja?
3. Paras meikkipohja kiillon ehkäisyyn (rasvoittuvalle iholle)?
4. Paras meikkipohja (pinta)kuivalle iholle (ei tuo hilseilyä, pintakuivuutta esiin)?
5. Kestävin meikkipohja?
6. Huomaamattomin meikkipohja?
7. Kuulaimman (kuulas) jäljen tekevä meikkipohja?

8. Millä merkillä on mielestäsi paras sävyvalikoima?

Muista kuvailla muutamalla sanalla ihotyyppiäsi!

P.S. Olen pahoillani, jos joku merkki on jäänyt vahingossa pois äänestyksestä.
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo:17:23 kirjoittanut Serafi »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
Vs: Paras mineraalimeikkipohja äänestys!
« Vastaus #1 : 01.11.07 - klo:17:21 »
Kiitos Emi-lyn tämän äänestyksen kasaamisesta. Vastasin EDM intensive, koska antaa tasaisen ja peittävän pohjan olematta kuitenkaan pakkelimainen. On hienojakoista, levittyy hyvin ja on todella halpa. Hyvä sävyvalikoima. Olen toistaiseksi kokeillut kaikkia EDM:n koostumuksia, LilyLoloa ja Lumieren Flawless Face-pohjaa.

Vastailen muihin gallup-kysymyksiin myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 01.11.07 - klo:17:23 kirjoittanut Roksane »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 01.11.07 - klo:17:49 »
Itse vastasin Meowin Pampered puss. On minulle muuten kaikin puolin täydellinen, paitsi että peittävyyttä saisi olla hitusen enemmän. Flawless felinessa on liikaa, joten tämä on kuitenkin parempi. Ei muutu rasvoittuvalla iholla päivän mittaan mihinkään suuntaan, on hienojakoista, ja levittyy helposti. Ei jähmety yhteen kohtaan, sävyvalimoima parempi kuin missään. Ei ole liian mattaa, eikä liian kiiltävää.

1. Hienojakoisin meikkipohja? - Meow kaikki koostumukset

2. Peittävin meikkipohja? - Meow Flawless feline

3. Paras meikkipohja kiillon ehkäisyyn (rasvoittuvalle iholle)? - Meow, Lily Lolo

4. Paras meikkipohja (pinta)kuivalle iholle (ei tuo hilseilyä, pintakuivuutta esiin)? - Everyday minerals ja Lumiere

5. Kestävin meikkipohja? - Meow Pampered puss, Lily Lolo

6. Huomaamattomin meikkipohja? - Meow Pampered puss

7. Kuulaimman (kuulas) jäljen tekevä meikkipohja? - Meow Pampered puss, EDM Original glo

8. Millä merkillä on mielestäsi paras sävyvalikoima? - Meowilla ehdottomasti!

edit. iho on rasvoittuva ja punoittava, kuiva joistain kohdista, couperosaa.
« Viimeksi muokattu: 18.04.08 - klo:17:39 kirjoittanut Magia »

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #3 : 01.11.07 - klo:17:57 »
Musta olisi kiva, jos vastaajat kuvailisivat myös omaa ihotyyppiään  :) Mulla on herkkä, kuiva/pintakuiva iho ja harkitsen seuraavaksi mineraalimeikkien hankintaa, ja olisi kiva vertailla nimenomaan saman ihotyypin omaavien kokemuksia.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 01.11.07 - klo:17:59 »
Musta olisi kiva, jos vastaajat kuvailisivat myös omaa ihotyyppiään  :) Mulla on herkkä, kuiva/pintakuiva iho ja harkitsen seuraavaksi mineraalimeikkien hankintaa, ja olisi kiva vertailla nimenomaan saman ihotyypin omaavien kokemuksia.

Lisäsin tuohon ekaan viestiin, että kannattaa kuvailla ihotyyppiään muutamalla sanalla. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Tristy

• Vieras
« Vastaus #5 : 01.11.07 - klo:18:05 »
En tiedä onko vastauksestani kauheasti hyötyä, koska kokemuksia on vain yhden merkin meikkipohjasta. EDM:n semi-matte pohja siis käytössä ja olen siihen nyt erittäin tyytyväinen, kun löysin oikean levitystavan. Ei tunnu iholla epämiellyttävältä, eikä kimalla liikaa, mutta ei tee myöskään liian mattaa lopputulosta. Ihoni on aika samanlainen kuin epellä, kuiva ja herkkä, jossa ei ole kauheasti varsinaista peitettävää, mutta sävyerojen ja pikkuvirheiden tasoitusta kaipaan. Meowlta voisin kyllä jossain vaiheessa tilata sampleja, kun siitä on ilmeisesti tykätty aika paljon.

cinzie

• Vieras
« Vastaus #6 : 01.11.07 - klo:18:18 »
Täällä myöskin EDM Semi-Matte käytössä. Olen tykännyt kovasti, on hienojakoista ja peittävää. Olen kokeillut lisäksi vain kahta muuta EDM koostumusta (Intensive ja Original Glo), jotka eivät sopineet minulle, sekä Lily Lolon pohjaa (liian kuivattavaa). Voisi varmaankin kokeilla Meow:n ja Lumierenkin pohjia jossain vaiheessa.  :)

Niin ja ihotyyppi on pintakuiva sekaiho.

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #7 : 01.11.07 - klo:18:44 »
Mun iho:Sekaiho, joka talvisin on paikoitellen pintakuiva ja muuten normaali. Tuppaa kiiltelemään T-alueelta ja punoittamaan poskista ja nenältä niin monesta syystä, etten niitä tähän jaksa listata. Mutta säästyypähän poskipunaa. Talvella iho saattaa paikoitellen hilseillä kuivuuttaan (lähinnä nenältä ja poskipäistä), mutta tää vaiva poistuu karitevoilla. Epäpuhtauksia ei juurikaan ole (satunnaisia hormonaalisia sattumia toki joskus).

Mun iholle paras meikkipohja: Meow Cosmetics - Pampered Puss. Ei kuivata, pitää T-alueen kiillon kurissa tukkimatta / korostamatta huokosia, levittyy ja sulautuu kasvoille täydellisesti.

1. Hienojakoisin meikkipohja?  Meow Cosmetics (kaikki koostumukset)
2. Peittävin meikkipohja? Meow Cosmetics Flawless Feline
3. Paras meikkipohja kiillon ehkäisyyn (rasvoittuvalle iholle)? Meow Cosmetics (kaikki koostumukset)
4. Paras meikkipohja (pinta)kuivalle iholle (ei tuo hilseilyä, pintakuivuutta esiin)? Everyday Minerals Original Glow
5. Kestävin meikkipohja? Meow Cosmetics (kaikki koostumukset)
6. Huomaamattomin meikkipohja? Meow Cosmetics Pampered Puss
7. Kuulaimman (kuulas) jäljen tekevä meikkipohja? Meow Cosmetics Pampered Puss
8. Millä merkillä on mielestäsi paras sävyvalikoima? Meow Cosmetics
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #8 : 01.11.07 - klo:19:19 »
Iho: rasvoittuva, hiukka epäpuhdas ja talvisin kuivuuteen taipuvainen.

Paras pohja: Aliman Satin Matte Foundation. Pysyy hyvin, ei päästä ihoa kiiltelemään ja täydellinen sävy. Lisäksi antaa kauniin luonnollisen puolimatan lopputuloksen ja iho näyttää aivan uskomattoman hyvältä ja tasaiselta. Toinen suosikkini on Meowin Flawless Feline

Perustele valintasi ja vastaa myös seuraaviin gallup kysymyksiin:

1. Hienojakoisin meikkipohja? Alima Satin Matte Foundation
2. Peittävin meikkipohja? Meow Cosmetics Flawless Feline
3. Paras meikkipohja kiillon ehkäisyyn (rasvoittuvalle iholle)? Meow Cosmetics (kaikki)
4. Paras meikkipohja (pinta)kuivalle iholle (ei tuo hilseilyä, pintakuivuutta esiin)? Everyday Mineralsin Original Glo
5. Kestävin meikkipohja? Alima Satin Matte Foundation
6. Huomaamattomin meikkipohja? Alima Satin Matte/Meow Cosmeticsin pohjat
7. Kuulaimman (kuulas) jäljen tekevä meikkipohja? Everyday Mineralsin Original Glo

8. Millä merkillä on mielestäsi paras sävyvalikoima? Alima Cosmeticsilla
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo:10:00 kirjoittanut Mella »
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #9 : 01.11.07 - klo:22:35 »
Oma suosikkini on tästä listasta poisjäänyt MineralsWillWork4You, jolle on täällä jossain sille omistettu ketjukin. Edullinen, laadukas ja oikean sävyinen - hyvin samankaltainen Lily Lolon kanssa, josta niinikään olen pitänyt.
Ikävä kyllä miltei kaikki jauheet tuppaavat minulla korostamaan kuivia laikkuja, jos niitä kasvoissa on, joten pahimman kuivuuden vallitessa jätän jauhot suosiolla syrjään.

Sävyvalikoima? Hmm, löytyyhän noita sävyjä moneltakin firmalta, mutta kun minulle ei ole niistä sinänsä mitään iloa muutamaa neutraalia vaaleaa lukuunottamatta  ;) Suuri ja kattava väripaletti norsunluusta toffeeseen ja ebenpuuhun on toki hauska näky tietokoneen ruudulla.

"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa octagon

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 02.11.07 - klo:12:02 »
Suosikkini tällä hetkellä on Meowin Pampered Puss. Lolo peittävämpi, mutta valitettavasti minulla kirvelee naamalla jos tulee vähänkin hiki, joten en voi sitä käyttää. Ihotyyppini on aika vaikea, poskilta hilseilevän kuiva varsinkin talvisin, T-alueelta taas rasvoittuva ja isohuokosinen. Everyday Mineralsin tuotteet on valitettavasti korostaneet huokosia rumasti, eikä T-alueella kestäneet. Toisataiseksi tuo Meow on toiminut todella hyvin, ei kiiltele T-alueella muttei tunnu kuivattavan poskiakaan, jos käyttää tarpeeksi rasvaista voidetta alla.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #11 : 02.11.07 - klo:13:12 »
Oma suosikkini on tästä listasta poisjäänyt MineralsWillWork4You, jolle on täällä jossain sille omistettu ketjukin. Edullinen, laadukas ja oikean sävyinen - hyvin samankaltainen Lily Lolon kanssa, josta niinikään olen pitänyt.
Ikävä kyllä miltei kaikki jauheet tuppaavat minulla korostamaan kuivia laikkuja, jos niitä kasvoissa on, joten pahimman kuivuuden vallitessa jätän jauhot suosiolla syrjään.

Nyt NarnianQueenkin voi äänestää omaa suosikkiaan. :) Lisäsin sen tuonne listaan.

Sävyvalikoima? Hmm, löytyyhän noita sävyjä moneltakin firmalta, mutta kun minulle ei ole niistä sinänsä mitään iloa muutamaa neutraalia vaaleaa lukuunottamatta  ;) Suuri ja kattava väripaletti norsunluusta toffeeseen ja ebenpuuhun on toki hauska näky tietokoneen ruudulla.

Monella on ollut ongelmana löytää sopiva sävy kasvoilleen. Kaikilta merkeiltä ei ole löytynyt suoraan loistavaa sävyä, kun taas toisilta on. Minkä merkin sävyvalikoimasta sinä olet löytänyt parhaan sävyn itsellesi. ;) Tätä siis haettiin.
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo:13:15 kirjoittanut Emi-lyn »

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 10.11.07 - klo:17:28 »
Minulla on oikeastaan kaksikin suosikkia, jotka sopivat vähän eri tilanteisiin, eli Cory cosmetis ja Minerals Will Work 4U. Oikeastaan HG pohja minulla tulee seuraavanlaisesta: ensin Coryn jauhetta sekoitettuna esim. Humektaniin ja sitten päälle vielä MWW4U jauhetta.

Pohjatiedoksi että iho on herkkä ja keratosis pilariksen takia punoittaa välillä todella pahasti, joten tätä haluan peittää. Sävy melkoisen vaalea ja neutraali. Iho oli ennen mineraaleja pintakuiva sekaiho, nyt lähinnä kuivahko.

Eri merkeistä on tullut kokeiltua Lily Lolo, Pure Luxe, EDM (kaikki koostumukset), MWW4U, Cory (jauhe ja meikkivoidepuikko), Lumiere (kaikki koostumukset + nestemäinen).

1. Hienojakoisin meikkipohja? - Tällä ei minulle ole oikeastaan merkitystä, kaikki saa levitystekniikkaa muuttaen kuitenkin tasaisesti kasvoihin. Ehkäpä LilyLolo, pöllyää ainakin eniten..
2. Peittävin meikkipohja? - Cory Cosmetics (jauhemainen)
3. Paras meikkipohja kiillon ehkäisyyn (rasvoittuvalle iholle)? - Coryn tuotteissa ei ole mikaniittia eli on mattapintainen -> kiilto pysyy paremmin kurissa
4. Paras meikkipohja (pinta)kuivalle iholle (ei tuo hilseilyä, pintakuivuutta esiin)? - Coryn meikkivoidepuikko, tämä on melkoisen öljyinen.
5. Kestävin meikkipohja? - Cory (jauhemainen), MWW4U hieman kostutettuna
6. Huomaamattomin meikkipohja? - tätä kysymystä en oikein ymmärrä, eiköhän pohjan saa luonnollisen näköiseksi jos vaan koostumus ja sävy on itselle oikea ja levitystapa hallussa..? Kehnoon suuntaan huomaamaton on ehkä sitten EDM yksinään, minulla kuluu parissa tunnissa pois.
7. Kuulaimman (kuulas) jäljen tekevä meikkipohja? - Ehkä Lily Lolo tai sitten MMW4U, aika samanlaiset lopputulokset. muoksis: oikeastaan Coryn meikkivoidepuikolla taitaa tulla kaikista kuulain tulos, tosin poikkeaa sitten koostumukseltaankin muista
8. Millä merkillä on mielestäsi paras sävyvalikoima? - Coryllä on useampi eri kategoria ja tarpeeksi vaaleita sävyjä.

Edit: jos nyt ruvetaan hifistelemään niin kai muiltakin merkeiltä sitten kuuluisi olla nuo eri koostumukset.. esim puuttuu PL whipped cream, Lumieren silkonilitku, Coryn puikkomuotoinen jne..  ;)
« Viimeksi muokattu: 10.11.07 - klo:17:39 kirjoittanut MAS »
1b F ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 10.11.07 - klo:19:13 »
Edit: jos nyt ruvetaan hifistelemään niin kai muiltakin merkeiltä sitten kuuluisi olla nuo eri koostumukset.. esim puuttuu PL whipped cream, Lumieren silkonilitku, Coryn puikkomuotoinen jne..  ;)

Sitten pitäisi listaan varmaan lisätä Lumenenkin "mineraalimeikit". Otin mukaan vain jauhemaiset, koska en pidä silikonisia voidemaisia tuotteita mineraalimeikkeinä, koska sisältävät paljon muutakin.

Lainaus
6. Huomaamattomin meikkipohja? - tätä kysymystä en oikein ymmärrä, eiköhän pohjan saa luonnollisen näköiseksi jos vaan koostumus ja sävy on itselle oikea ja levitystapa hallussa..? Kehnoon suuntaan huomaamaton on ehkä sitten EDM yksinään, minulla kuluu parissa tunnissa pois.

Mitä siinä et ymmärrä? Siis mikä meikkipohja on sinun kasvoillasi kaikista luonnollisimman ja parhaimman näköinen?

Ainakin itselläni Everyday Mineralsin Original Glo ja Lumieren Flawless Face sulautuvat hyvin ihoon, kun taas Meowit näyttivät jauhoisilta kasvoissani -> Eivät siis näytä huomaamattomilta, vaan kasvot näyttävät selkeästi meikatulta.

Poissa Triina

• Tukkaguru
Vs: Paras mineraalimeikkipohja -äänestys!
« Vastaus #14 : 10.11.07 - klo:19:43 »
Minusta tämä äänestys ei oikein toimi... koko äänestysidealtahan katoaa pohja, jos kaikki speksit pitää saada mahtumaan mukaan ja hajonta on siten valtavaa. Tämähän ei enää juuri eroa yleisestä mineraalimeikkikeskustelusta.

Eikö yksinkertaisempaa olisi ollut valita aiheeksi paras mineraalimeikkisarja kokonaisuutena ja jättää tilaa vapaudelle? Minä en ainakaan saa tällaisenaan aiheesta mitään irti. Onhan se totta, että eri koostumukset samankin sarjan sisällä eroavat toisistaan huomattavasti, ja itselle parhaiten sopivan pohjan löytäminen on triviaa, mutta sehän vain korostaa tällaisten äänestysten toimimattomuutta.

No, eihän tämän olemassaolo ole minulta pois, kunhan pohdin ääneen.